S-type 2001 akkuongelmia?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Mimo
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2014 6:31 pm

S-type 2001 akkuongelmia?

Viesti Kirjoittaja Mimo »

Vaikka ostin uuden akun pari kuukautta sitten niin ainakin kymmenen kertaa ei ole aamulla inahtanutkaan. Kaverin Jaggessa sama vika. Otettuani virtaa vaimon autosta auto starttaa pitkiä aikoja normaalisti ja taas yhtäkkiä joku aamu ei yhtään virtaa. Onko kokemuksia siitä, mikä "syö" akkuja omia aikojaan yöllä?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2001 akkuongelmia?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !

Tässä olisi Lontooksi juttua jos taipuu kieli http://www.jaguarforums.com/forum/s-typ ... ays-34260/
Mahdollisia vikoja nopeasti selattuna:
- Joku valo jää palamaan esim takakontin valo jne(kannattaa tarkastaa ensimmäisenä)-automaattivalojen säätö laittaa kiinni asentoon ja ratin automaatti nollalle myös. Takapenkit nurin ja katsoo jääkö luukun valo palamaan jne.
- Virtalukon vika ja auto jää "virtapäällä" tilaan
- Pyyhkimien vika (kuluttaa virtaa paljon)
- Jälkiasenteisen radion yms asennuksesta johtuva vika

Auto menee nukkumaan vasta n 45 min jälkeen samutuksesta ja lukituksesta ja silloin voisi mitata virran kulutuksen laitteella jotta näkisi paljon hävikkiä on.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
markvayr
Viestit: 58
Liittynyt: To Helmi 09, 2012 1:42 pm
Paikkakunta: Muhos

Re: S-type 2001 akkuongelmia?

Viesti Kirjoittaja markvayr »

Moi,

Minulla oireina oli akun hiipuminen, päivittäisessä ajossa toimi n. kolme viikkoa, sitten akku tyhjä, paikallaan ollessaan 2-3 päivää ja akku tyhjä.

Vikaa oli todella vaikea löytää, vuotovirta heitteli satunnaisesti 0.3-1A välillä. Ja tosiaan, auto menee "nukkumaan", vasta vajaan tunnin päästä mikä vaikeuttaa mittaamista.

Oireina minulla oli autossa lisäksi esim. ajovalojen päälläkäynti satunnaisesti, vaikka auto oli lukittuna.

Minulla vika löytyi lopulta etummaisesta sulakerasiasta, siellä releet aktivoituivat satunnaisesti, sinne vedettiin uusi virtapiuha ja ongelmat hävisivät. Korjauksen jälkeen toiminut jo lähes vuoden ongelmitta.

-marko-
XJ-S V12 ´88
S-Type 2.5 Luxury '04
Ex. X-Type ´05
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type 2001 akkuongelmia?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Kuinkas akun kanssa sujuu ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
erkki
Viestit: 74
Liittynyt: Su Touko 01, 2011 10:26 pm

Re: S-type 2001 akkuongelmia?

Viesti Kirjoittaja erkki »

Minulla risa powerdrain relay siellä eturasiassa oikealla teki myös samantapaisia temppuja aikaan+haittasi lukitusta.
Vastaa Viestiin