3.0 A Exec S-Jaggen sähkölukkojen ihmeeellisyydet

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
pehkonen
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 11, 2009 4:30 pm

3.0 A Exec S-Jaggen sähkölukkojen ihmeeellisyydet

Viesti Kirjoittaja pehkonen »

Vanhan kissan lukot alkavat elää ilmeisesti omaa elämäänsä. Välillä toimivat moitteettomasti ja välillä saa melkein avaimella availla. Paikalla ja/tai lämpötilalla ei väliä. Ohjausyksikkö vaihdettiin neljä vuotta sitten. Nyt esim. parkkihallissa saa joskus turhaan osoitella puolta metriä kauempaa tai sitten jo 20 metrin päästä sesam aukene. Sama kotona: nyt kesällä pihassa on Jaggen edessä on vaimon Focus ja lähes aina auton voi avata ja lukita talon sisältä ikkunan läpi. Helteellä pitkällä painaluksella jopa kaikki ikkunat ja kattoluukku auki. Tai sitten ei.
Huoltoon ei kannata viedä: siellähän se tietenkin toimii niin kuin pitääkin. Avaimessa on uudet paristot. Lieneekö kenellekään tuttua juttua?
Ps. Alkaa jo ihmetyttää, miten 14v on niin hyvässä kunnossa (osansa saa toki Käyttöauto JKL), mutta pari aiempaa V6 Ford Scorpiota tulivat todella kalliiksi :cry:
T: JP
2012 XF 2.2 D Luxory Midnight Black
ex 2000 S-type 3.0 V6 Executive British Racing Green
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3.0 A Exec S-Jaggen sähkölukkojen ihmeeellisyydet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Oikean yläkulman "Etsi" komennolla ja hakusanalla (lukkomekanismi) löytyy seuraavaa search.php?keywords=lukkomekanismi&term ... ubmit=Etsi
Arvioisin että yksi tai useampi lukoista (yleensä ajajan puolen lukko) reistaa ja aiheuttaa tuon sekoilun lukoissa.
On aika yleinen vaiva s typeissä. Kuskin lukossa on ohjaussiru jokaxtuon modulin kanssa ohjaa ovien toimintaa ja niitä on vaihdettu paljon kyseisessä mallissa noiden oireiden takia.Sama lukkomekanismi kun on ollut käytössä koko mallisarjan. Tässä linkki lukkoon http://britishparts.co.uk/products/6183 ... h-XR853191 Muidenkin lukkojen vajaatoiminta voi olla ongelman lähde toki, mutta yleisin on tuo ajajan lukon vika.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 A Exec S-Jaggen sähkölukkojen ihmeeellisyydet

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Vaivaa voi välttää kunnes saa uuden osan sillä ettei käytä "kaksoislukitusta".

Tuntuuko avaimessa selkeä napsahdus painettaessa? Nuo avainten "napit" kuluvat ja toimivat huonosti.
Siihen vaivaan korjauksena uusi avainrunko tai uudet mikrot jos juotin pysyy kädessä.
http://www.ebay.com/itm/3x-TASTER-MIKRO ... 1c3c1959ba
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3.0 A Exec S-Jaggen sähkölukkojen ihmeeellisyydet

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Mites lukkojen osalta tilanne menee ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
erkki
Viestit: 74
Liittynyt: Su Touko 01, 2011 10:26 pm

Re: 3.0 A Exec S-Jaggen sähkölukkojen ihmeeellisyydet

Viesti Kirjoittaja erkki »

Näiltä sivustoilta löytyneiden ohjeiden mukaan vaihdoin kaksi relettä, ovireleen ja powerdrain relay, kummatkin nokalla oikealla lootassa, en muista numeroita mutta kaavio netissä. Tuo toinen rele olisaanut selvästi kuumaa ja kärventynyt.
Nyt enää joskus takalukot jäävät auki mutta kaikki muu pelaa.
Remontti maksoi yhteensä noin 25 € kotipihalla tehtynä. Sitä ennen toki olin vaihtanut akkua ja kaikkea kallista. Niin ja toi 25 yhteensä on Jaguarin edustajan hinta kahdesta releestä.
Ovelia nämä s-typen viat, ei perässä pysy.
Vastaa Viestiin