Jagge piiputtaa
Jagge piiputtaa
Moikka jaggen autotohtorit ynm. Meikkiksen xk8 rupes pitkän tyhjäkäynnin jälkeen lähes sammuilemaan...välillä käy ja kulkee normaalisti, mut sitte tehot katoo, eikä vastaa kaasuun. Äänimaailma on jostain bassoefektistä.
Infotaulu Näyttää: engine fault ja poor vehicle performance.
Löytyiskö jotain tietoa ko. "pikku" vikasesta?
Infotaulu Näyttää: engine fault ja poor vehicle performance.
Löytyiskö jotain tietoa ko. "pikku" vikasesta?
Re: Jagge piiputtaa
Lue tai luetuta vikakoodit.jukkato62 kirjoitti:Moikka jaggen autotohtorit ynm. Meikkiksen xk8 rupes pitkän tyhjäkäynnin jälkeen lähes sammuilemaan...välillä käy ja kulkee normaalisti, mut sitte tehot katoo, eikä vastaa kaasuun. Äänimaailma on jostain bassoefektistä.
Infotaulu Näyttää: engine fault ja poor vehicle performance.
Löytyiskö jotain tietoa ko. "pikku" vikasesta?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jagge piiputtaa
Morjens !
Kannattaa lisätä vuosimalli mukaan koska tietyissä vuosimalleissa voipi olla jotain erityistä asian suhteen.
Tässä lontooksi samankaltaista jos taipuu, erityisesti -97 mallissa kuulemma tätä mutta uudemmissakin http://m.jaguarforums.com/forum/showthread.php?t=20245 Eli ECU voi olla ongelmana ja sen likaantuminen/hapettuminen, komponenttivuodot.
Voipi viitata myös kaasuläpän vajaatoimintaan tai sen ohjaukseen.
Kannattaa tosiaan luetuttaa/lukea koodit niin voi rajata ongelmaa koska tuon voi taas aiheuttaa useampikin yksittäinen oma vikansa.
Kannattaa lisätä vuosimalli mukaan koska tietyissä vuosimalleissa voipi olla jotain erityistä asian suhteen.
Tässä lontooksi samankaltaista jos taipuu, erityisesti -97 mallissa kuulemma tätä mutta uudemmissakin http://m.jaguarforums.com/forum/showthread.php?t=20245 Eli ECU voi olla ongelmana ja sen likaantuminen/hapettuminen, komponenttivuodot.
Voipi viitata myös kaasuläpän vajaatoimintaan tai sen ohjaukseen.
Kannattaa tosiaan luetuttaa/lukea koodit niin voi rajata ongelmaa koska tuon voi taas aiheuttaa useampikin yksittäinen oma vikansa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jagge piiputtaa
Jep -97 se tässä piiputtaa!
Kipaisin hakemassa IKH:sta vikakoodin lukijan ( 40e.).
Tuppas heittämään koodit: p0352,p0353,p0355,p0358,p1368 ja p1000p.
Että ois puolissa ja sytytyksessä häikkää!
Lukaisin googlen kääntämän lontoon ja aika samallaiselta vikapahaselta tuntui!
Kipaisin hakemassa IKH:sta vikakoodin lukijan ( 40e.).
Tuppas heittämään koodit: p0352,p0353,p0355,p0358,p1368 ja p1000p.
Että ois puolissa ja sytytyksessä häikkää!
Lukaisin googlen kääntämän lontoon ja aika samallaiselta vikapahaselta tuntui!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jagge piiputtaa
Moi !
katsoppa tämä(vikakoodit aika samat..)http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-x ... ance-9776/
Tässä tapauksessa ECU:n piirit vuotaneet ja siitä ongelmat ilmeisesti johtuneet. Vaihdettu ECU ja tullut sitten kuntoon pienen ajn jälkeen.
Tuo P1000 koodi tarkoittaa että olet nollannut koodit ja näkyy siksi. Muut koodit tosiaan sytytyksen vikakoodeja jotka tulevat todennäköisesri häiriöstä ECU:ssa. Tuskimpa noin moni puola olisi mennyt. Yksi syy voisi ollla ilmavuoto jolloin ECU sammuttaa virran paikoihin jossa häiriö on. Siksi autosi kuulostaa oudolta koska ei käy kaikilla pytyillä.
Suosittelen viemään/ottsmssn ECU:n irti ja tarkastaa sen kunto jos ei ala häirö häviämään muulloin keinoin. Aika selvää jos siinä on vuotoa yms.
Tässä linkki yhteen ECU korjausliikeeseen. En tiedö tekeekö suomessa näitä joku ?
http://www.ebay.com/itm/1997-97-JAGUAR- ... 0838865940
katsoppa tämä(vikakoodit aika samat..)http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-x ... ance-9776/
Tässä tapauksessa ECU:n piirit vuotaneet ja siitä ongelmat ilmeisesti johtuneet. Vaihdettu ECU ja tullut sitten kuntoon pienen ajn jälkeen.
Tuo P1000 koodi tarkoittaa että olet nollannut koodit ja näkyy siksi. Muut koodit tosiaan sytytyksen vikakoodeja jotka tulevat todennäköisesri häiriöstä ECU:ssa. Tuskimpa noin moni puola olisi mennyt. Yksi syy voisi ollla ilmavuoto jolloin ECU sammuttaa virran paikoihin jossa häiriö on. Siksi autosi kuulostaa oudolta koska ei käy kaikilla pytyillä.
Suosittelen viemään/ottsmssn ECU:n irti ja tarkastaa sen kunto jos ei ala häirö häviämään muulloin keinoin. Aika selvää jos siinä on vuotoa yms.
Tässä linkki yhteen ECU korjausliikeeseen. En tiedö tekeekö suomessa näitä joku ?
http://www.ebay.com/itm/1997-97-JAGUAR- ... 0838865940
S Type R (2002) -Black Edition-
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Jagge piiputtaa
Olikos ne tulpankolot jo zekattu, öljyä tai vesi niissä aiheuttaa sytytyskatkoksia. Helppo, nopea ja halpa tarkistaa ennen kuin muihin toimenpiteisiin alkaa.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Jagge piiputtaa
Moi,
vikakoodeista selviää, mitkä puolayksiköt antavat vikakoodeja.
En myöskään usko, että useampi puola olisi rikkoontunut yhtäaikaa.
Kannattaa vaihtaa puolat kekenään ja käyda koeajamassa. Tämän jälkeen katsotaan, onko testerin mukaan vika siirtynyt eri sylinterin puolaan, niin voidaan varmistua puolaviasta.
Jos koodit ovat tästä huolimatta samat, niin vika on jossain muualla kuin puolissa.
Noissa moottoriohjainlaitteissa näyttää tosiaankin olevan vikoja, kuten kissaeläin mainitsikin.
Kondensaattorit saatavat päästää sisuksensa pihalle ja tämän vian havaitsee katsomalla ECU:n piirilevyä.
Kondensaattori ei saa olla pullistunut tai siitä ei saa olla vuotanut mitään ulos.
Jos vika kohdentuu ohjainlaitteeseen, uskoisin kondensaattoreiden olevan vaihdettavissa, jos kolvi pysyy hyvin kädessä. Tässä on yksi hyvä elektroniikkaliike, josta sopivat komponentit saattavat löytyä: www.vekoy.com
vikakoodeista selviää, mitkä puolayksiköt antavat vikakoodeja.
En myöskään usko, että useampi puola olisi rikkoontunut yhtäaikaa.
Kannattaa vaihtaa puolat kekenään ja käyda koeajamassa. Tämän jälkeen katsotaan, onko testerin mukaan vika siirtynyt eri sylinterin puolaan, niin voidaan varmistua puolaviasta.
Jos koodit ovat tästä huolimatta samat, niin vika on jossain muualla kuin puolissa.
Noissa moottoriohjainlaitteissa näyttää tosiaankin olevan vikoja, kuten kissaeläin mainitsikin.
Kondensaattorit saatavat päästää sisuksensa pihalle ja tämän vian havaitsee katsomalla ECU:n piirilevyä.
Kondensaattori ei saa olla pullistunut tai siitä ei saa olla vuotanut mitään ulos.
Jos vika kohdentuu ohjainlaitteeseen, uskoisin kondensaattoreiden olevan vaihdettavissa, jos kolvi pysyy hyvin kädessä. Tässä on yksi hyvä elektroniikkaliike, josta sopivat komponentit saattavat löytyä: www.vekoy.com
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jagge piiputtaa
Tosiaan nuo tzekkaisin ensin kuten todettu ennenkuin lähtisin muuta hakemaan.Jykkepoika kirjoitti:Olikos ne tulpankolot jo zekattu, öljyä tai vesi niissä aiheuttaa sytytyskatkoksia. Helppo, nopea ja halpa tarkistaa ennen kuin muihin toimenpiteisiin alkaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jagge piiputtaa
Ja tulpathan on kunnossa ja sopivat?
Oma x300 kutonen sammuili toisinaan valoihin niinkuin olisi virrat katkaistu. Virheilmoituksena milloin mitäkin sytytykseen viittaavaa. Tuo vika poistui lopulta tulpat vaihtamalla jahka olin ensin putsaillut ilmamassamittarin, TPS:n ja muut webistä vastaan tulleet vinkit.
Ainakin kutonen on ilmeisesti aika herkkä tulpille ja oma kokemus komppaa tuota.
Oma x300 kutonen sammuili toisinaan valoihin niinkuin olisi virrat katkaistu. Virheilmoituksena milloin mitäkin sytytykseen viittaavaa. Tuo vika poistui lopulta tulpat vaihtamalla jahka olin ensin putsaillut ilmamassamittarin, TPS:n ja muut webistä vastaan tulleet vinkit.
Ainakin kutonen on ilmeisesti aika herkkä tulpille ja oma kokemus komppaa tuota.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: Jagge piiputtaa
Terve porukka!
Autohuollossa suositteli vaitamaan kaikki puolat!
Katsastuksessa meinas olla liian ilmarikasta!
Tutkin suodattimen ynm. liitokset ja putsasin kaasuläpän ja onkalon.
Irroitin ecun ja se näytti ulkoa ja sisältä ku pakasta nypätyltä.
Poistin puolat (pelkääjän puolella sevästi öljyä), irroitin tulpat (ovat n.15t. ajetut)=öljyä. Puolat oli joskus vaihdettu.
Putsasin osat ja laitoin tulpat summittain takas, puolat päinvastaseen järjestykseen. Ilmaputkea takaslaittessani huomasin koneesta tulevan pikkuputken ja varsinaisen putken haaruksessa oli halkeama, pikaliimaa ja ilmastointiteippiä ja starttaamaan...mikään ei muuttunut, samat vikakoodit...ehkä nelipytty käyminen oli tasaisenpaa!
Et silleen lähtökuopissa!
Autohuollossa suositteli vaitamaan kaikki puolat!
Katsastuksessa meinas olla liian ilmarikasta!
Tutkin suodattimen ynm. liitokset ja putsasin kaasuläpän ja onkalon.
Irroitin ecun ja se näytti ulkoa ja sisältä ku pakasta nypätyltä.
Poistin puolat (pelkääjän puolella sevästi öljyä), irroitin tulpat (ovat n.15t. ajetut)=öljyä. Puolat oli joskus vaihdettu.
Putsasin osat ja laitoin tulpat summittain takas, puolat päinvastaseen järjestykseen. Ilmaputkea takaslaittessani huomasin koneesta tulevan pikkuputken ja varsinaisen putken haaruksessa oli halkeama, pikaliimaa ja ilmastointiteippiä ja starttaamaan...mikään ei muuttunut, samat vikakoodit...ehkä nelipytty käyminen oli tasaisenpaa!
Et silleen lähtökuopissa!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jagge piiputtaa
Moi !
Ilmamassa-anturi voipi olla yksi vianlähde kuten joku täällä jo ilmaisi. Sitäkin voi koettaa puhdistaa siihen tarkoitetulla puhdistusaineella. Kun kerran halkeama löytyi niin voi olla että on toikrnkin tsi ei kkonaan mennyt umpeen jne ja siten tekee tuon vian ?
Ilmamassa-anturi voipi olla yksi vianlähde kuten joku täällä jo ilmaisi. Sitäkin voi koettaa puhdistaa siihen tarkoitetulla puhdistusaineella. Kun kerran halkeama löytyi niin voi olla että on toikrnkin tsi ei kkonaan mennyt umpeen jne ja siten tekee tuon vian ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jagge piiputtaa
Kakkos sylinteriryhmään ja sen sytytykseen noi kaikki viittaa.
P0352
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'B' or 2 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'B' failed
P0353
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'C' or 3 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'C' failed
P0355
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'E' or 5 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'E' failed
P0358
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'H' or 8 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'H' failed
P1368 - Jaguar
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description
Ignition amplifier - ECM signal - Bank 2
Location Bank 2
Cause
Wiring, ignition coil relay, ignition amplifier, ECM
Eli tarkista sytytyspuolien rele?, sytytysvahvistin?, kaapelointi, ECM:n taisit jo tarkistaakkin.
P0352
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'B' or 2 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'B' failed
P0353
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'C' or 3 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'C' failed
P0355
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'E' or 5 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'E' failed
P0358
Type Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description
Ignition Coil 'H' or 8 Primary/Secondary Circuit Conditions
Cause
Engine running, then the PCM did not receive a valid IDM signal from the ignition module The PCM was able to identify that Coil 'H' failed
P1368 - Jaguar
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description
Ignition amplifier - ECM signal - Bank 2
Location Bank 2
Cause
Wiring, ignition coil relay, ignition amplifier, ECM
Eli tarkista sytytyspuolien rele?, sytytysvahvistin?, kaapelointi, ECM:n taisit jo tarkistaakkin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jagge piiputtaa
Tervehdys pitkästä aikaa...johtuu piiputusvian etsimisestä!
Noh, nyt sekin vian syy sit selvis! Tuurilla ja sinnillä löytyi pakokaasujen takaisinkierrätysputken halkeama.
On metalliputki, joka antoi lämmettyään liikaa ilmaa. Egr-putki. Tuotekoodi TMO 109, jaggelta ostettuna 186,- tiivisteineen.
Kaikki vikakoodit hävis ja kone soi 8:lla padalla kiltisti!
Tukka lähti, mut kone soi!
Noh, nyt sekin vian syy sit selvis! Tuurilla ja sinnillä löytyi pakokaasujen takaisinkierrätysputken halkeama.
On metalliputki, joka antoi lämmettyään liikaa ilmaa. Egr-putki. Tuotekoodi TMO 109, jaggelta ostettuna 186,- tiivisteineen.
Kaikki vikakoodit hävis ja kone soi 8:lla padalla kiltisti!
Tukka lähti, mut kone soi!
Re: Jagge piiputtaa
Eikös tuo EGR kannata vaan poistaa käytöstä/tulpata kun kuitenkin kuraa kierrättää koneeseen?
Re: Jagge piiputtaa
Hyvä että selvisi ja noinkin "pienellä".
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP