XF:n hankinta

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
En ole itse ainakaan kohdannut paikkaa jossa asiakkaana ei voisi viedä omia osia/öljyjä yms huoltoon ja maksaa vain työstä. Mielellään varmaan käyttäisivät omia tuotteitaan kun kerran katteen niistä saavat.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

No niin. Tamperella ollaan paraikaa ja auto on vielä pajalla lohkon asennuksessa. Kehuivat hyväkuntoiseksi yksilöksi kun kävin kurkkaamassa, ei näkynyt ruostetta pohjassa sun muuta, mitä kuulemma suomi autoissa riittää. Ratissa hieman kulumaa, penkit oli hyväkuntoiset ja edellinen omsitaja olli mieltä että ei ole kilometrejä epäillyt hetkeäkää.
Kuitteja selaillessa ja viimeaikaisia huoltoja tutkiessani huomasin että ilmastoinnin kanssa ollut probleemaa(yllätys!!) Ei puhalla kuin kylmää ilmastointi päällä. Jos laittaa pois niin lämmintä tulee normaalisti. Joo, edellisessä S-typessä oli toisin päin. Siinä oli kompura paskana niin ei toiminut ollenkaan ja kun saatiin uusi niin ei puhaltanut lämmintä..siis huoltoon ja termostaattia tms tilaamaan brittish partsilta niin sitten puhalsi lämmintäkin.
No, tässä mallissa taitaisi olla tuo ilmastoinnin ongelma suht yleinen (facelift -03) Joten marssin nyt liikkeelle keskustelemaan asiasta...saa pistää vinkkiä mistä vikaa voisi etsiä. Huoltokuiteissa luki että on paineistettu ja perustutkimukset tehty, seuraavaksi vaatisi diagnostiikan katsastamista, kuulostaa kalliilta ja omasta pussista ei nyt riitä enää muihin massia mätettäväksi. Vikahan todennäköisesti on yksinkertainen mutta nää taidot tehdä itse mitään :cry: :cry:
Toivotaan että yhteinen kieli löytyy ja katilla pääsen takaisin joensuun suuntaan :roll:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !

Onnea ostokselle !

Tässä luettavaa illan ratoksi vaikka http://jaguarclimatecontrol.com/

Samalta sivulta http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/


Tässä täällä käytyä keskustelua viewtopic.php?f=1&t=6055&p=31268&hilit=dccv#p31268
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kiitokset jälleen, pitää tutustua tällä savon lontoolla sen minkä kykenee. Kotia päästiin ja lämmintä tulli ihan tällä kelillä riittämiin. Paikallinen öljypiste ja siellä oleva mekaanikko korjaili edellisen jagen lämpöongelmat sujuvasti niin käytänpä hänellä jahka aikaseksi saan (viimestään pakkasilla).
Kyyti oli mukavaa, ainoa mitä kaipasin oli se vääntö mitä diesel antaa. Viimeiset 3 vuotta veturilla ajelleena. Mutta hyvinhän tähän tottui, hulppeaa menoa.
Kieliongelmahan meillä sitten on. Puhutaan italiaa ja minä ymmärrän vain suomen karjalloo. Joten jos tietoa mitä ja mistä saataisiin kotimaan kielen softa tuohon masiinaan niin voi laitella linkkiä. Ohjekirja kertoo tietonsa myös saapasmaan aakkosin, tottumuksesta jo osaa tätä perustoiminnoiltaan käyttää.
Kurkistelen tuonne myydään palstalle ja laitan vaikka sinne ilmoa ostetaan 2003 ohjekirjanen jahka töiltäni ehdin..

Kävin Treella paikallisella pajalla katsomassa autoa kun laittoivat lohkoa ja mekaanikot kovasti kehuivat poikkeuksellisen hyväkuntoiseksi yksilöksi, nähtäväksi jää millainen matkasta tulee.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Moro,

Display language
To change the display language, switch the ignition ON while pressing the ML/km switch. The trip computer will display the current language. Press the ML/km switch repeatedly to cycle through the available languages. Once the correct language is selected, press the A/B switch. The new language will be selected after a delay of three seconds.

If you wish to exit the language selection function without changing the display language, you can either press the RESET switch, wait for 10 seconds or switch the ignition OFF.

Toinen vaihtoehto kielenvaihtoon on SDD:n kautta.

Lopuksi kysyn missä laitatit lohkolämppärin ja paljonko kustansi?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Kokeillaan, kiitoksia. :D

Kokeiltu on ja nyt härmä taituu sujuvasti, kiitos :lol:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Oli tuolla askin öljyistä aiemmin puhetta. Kävin paikallisella öljypisteellä ja selviteltiin hinnat ja öljyt mitä heiltä löyty.
Jos saavat imettyä koko askin turbiinia myöden tyhjäksi ja pesut + käsittelyt+työt ja öljyt niin hinnaksi n.440e
Öljyinä tässä käyttävät: http://www.valvoline.com/products/brand ... n-fluid/37

Jos eivät imurilla saa otettua niin perustyhjennys ja täyttö + uusi tyhjennys + täyttö niin about 250e, sama öljy

Perään laitettaisiin: http://www.castrol.com/fi_fi/finland/pr ... -140.html7

Jos koko paketti kaikkine herkkuineen teetätettynä perä + lodju niin hinta n.500e + suodattimen raahaan itse paikalle ku ei hyllystä löydy :|

Tätä hintaluokkaa ajattelinkin. Miinuksena tässä että omia öljyjä eivät vaihda tuola öljypisteellä kuten muistelinkin, takuukysymykset kuulemma ja suoraan sanoivat että ei kannata firmaa pelkällä työn tekemisellä pyörittää, katteet otetaan toki asiakkaalta pois.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Ei kuulu minulle, mutta mielestäni aika outo liikkeen pyörittämisajatus heillä jos ei omia osia/öljyjä saa viedä. Eikö olisi parempi kuitenkin saada työtä ja rahaa siitä kuin ei yhtään jos asiakas sitten ei tulekkaan koska ei halua heidän käyttämäänsä merkkiä autoonsa.
Enkä niele ajatusta takuusta koska tuskimpa he nyt millekkään tuotemerkille voivat takuuta antaa-työlle tietysti. Tämä vain oma ajatus tuosta toimintatapamallistaan, jonka he tietty voivat sanella vapaasti ja antaa asiakkaan päättää.. Itse en veisi kuitenkaan tuonne koska haluan päättää mitä aineita autooni laitetaan.

Tuolla Valvolinella ei muuten ole edes Zf:n(ZF TE-ML 04D/11B/14B/16L/17C) laatuluokitusta eikä edes Valvolinen omaa hyväksyntää ainakaan datasheetin mukaan http://www.valvoline.com/pdf/maxlife_atf.pdf joten tuolle öljyllekkään ei voisi takuuta antaa toimivuudesta !!!
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kannattaa olla tarkkana, että tulee ZF:n laatikkoon sopivat öljyt.
Netissä tuosta liikkuu ristiriitaisia tietoja, toisilla kaiketi toimii tuon Mercon SP luokituksen litkut toisilla ei.
Vaihteistovalmistajan mukaan käy vain Shell M-1375.4 standardin mukainen öljy.
Eli ZF Lifeguard 6, vastaavia kyllä löytyy Saksalaisilta ROWE:lta ja Ravenolilta.

Omaan "makuuni" nuo kaikkien valmistajien kaikki luokitukset täyttävät öljyt vaikuttavat aina hieman epäilyttävältä...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Ankku
Viestit: 73
Liittynyt: La Syys 15, 2012 2:57 pm
Paikkakunta: Savonlinna

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ankku »

Moi,

Samansuuntaisia ajatuksia täällä, kesällä oman 2003 S typyn vaihteiston öljyt ja suodatin/öljypohja vaihdettiin.

ZF Lifeguard 6 öljyt laitettiin, varsinkin jos vanhaa öljyä jää laatikkoon niin on varmaankin hyvä olla samaa kuin laatikkoon on tehtaallakin laitettu.

Jokos alat olla Kermitin kanssa sinut muuten :D
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjensta !
Yleensä öljyt ovat yhteensopivia sekoituksenakin eri merkeillä sekä synteettisen että mineraalien kesken. Tärkeintä bävarmaan lienee että öljyssä on ominaisuudet jäljellä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Tervehdystä taasen. Kävin tarkistamassa asiaa ajan kanssa öljypisteellä, tutkittiin ja katsottiin, mietittiin ja lopulta todettiin että on luokituksen täyttävää tuo tavara. Kerroin tiukaan sävyyn että pitää olla 100% varma.
Pääsivät sillä omalla etsintäjärjestelmällään katsomaan mielestäni aika hyvin ja dokumetit sain mukaan mitä tutkia vielä kotonakin, eivät vaan ole tässä nyt käsillä, autossa.

No, homma jatkuu..samalla katsottiin auto nostamalla ylös että pääseekö heidän laitteillaan(pumpulla tms)tyhjentämään koko askin ja putsaamaan & käsittelemään, en edes tiedä mitä kaikkea muuta mitä noilla heidän hienoilla vehkeillä voi tehdä. Tämä näköjään onnistuu mutta en aikaa vielä varaillut kun ei ole suodattimia.
Siinä alakerran pohjansuojuksia pois otettuaan huomasimmekin että ompa märkää!! Öljyä aikas paljon pitkin pohjaa ja kompuraa. Auto alas ja tikkua katosmaan, tikun pää kastui, ja viimeisin öljynvaihto ollut 5000km sitten!!

Eikun paikalliselle pajalla ja pukille ja tutkimaan pikaisesti tarkemmin mistä mättää...Ei paikallistanut mekaanikko varsinaista kohtaa vaan pestiin ja otetiin ajoon, maanantaina uusi tutkimus. 3 litraa meni lisää tavaraa koneeseen castrol magnatec, sama kai tuossa vaiheessa mitä sinne olisi työntänyt kun tikku kuiva! :evil:

Samaan hengenvetoon tuli puhetta että auto on juuri katsastettu..mekaanikko kysyi milloin, kerroin että toissapäivänä..kerroin paikat mitkä oli pitänyt vikalistan mukaan korjata( takatukivarret + etuvalo ) mitään ei ollut vaihdettu, samat rikkonaiset kamat alla..mutta leima oli paperissa!! Tosin eri kontoorin missä alunperin oli käytetty ja vikalista saatu.

En nimiä mainitse missä ostettu ja katsastettu..selvittely myyjän kanssa tässä nyt jatkuu. Olo että on silmässä ureaa nyt hieman liikaa :evil: :evil: :evil:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Ankku
Viestit: 73
Liittynyt: La Syys 15, 2012 2:57 pm
Paikkakunta: Savonlinna

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ankku »

Moi,

Olipa surullista luettavaa :oops:

Ikävä sanoa mutta vähän on kaupanteossa kusetuksen makua. Liike tiennyt viat, mutta ei korjattu, viety vain toiselle konttorille. Lisäksi tuo öljyvuoto. Harmittaa vietävästi kaverin puolesta, varsinkin kun edellisenkin omistajan kerronnan mukaan huippuyksilö piti olla kyseessä.
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

No, tällastahan tää elämä on, ja ostohetkellä kokemuksesta entisstä jo tiesin että tylsää ei tule olemaan..no, ei oo vielä kyllä päässyt tylsyys yllättää :shock:
Toiminta noiden vikojen korjaamatta jättämisen suhteen suoraan sanottuna vitu..aa aika paljon mut eiköhän nää tästä järkkäänny.
On alustavasti sovittu kyllä jo että nää laitetaan kuntoon firman piikkiin, vuoto + tukivarret. Samaan syssyyn vaihdatan edestä palat sitten omiin nimiin.
Huolettaa vaan tuo koneen öljynpuute..että onko kaikki tullut vuodon kautta vai onko motti mäsänä..selvinnee kun ensi viikkoon pääsee. Ajan nyt normisti ja nautiskelen kuitenkin, kyytihän on mukavaa vaikka mieltä vähän kaihertaakin..paistaa se päivä vaikka vähän pilviä onkin :roll:

Laittelen tuosta öljystä infoa tarkemmin jahka ehdin..
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !

Huh huh, taas yksi "virheetön" yksilö ostettuna liikkeestä :evil: Kyllä ne vaan jaksavat yrittää tuota asiakkan koijausta. Onneksi huomatiin nyt ajoissa tuo öljyn vähyys.
Tuohon öljy juttuun vielä sen verran että tästä valvolinen omasta vaihteistolistasta https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... 7201,d.bGQ ei löydy nestettä S type 2003 malliin jonka vaatimus on Shell M1375.4.

Tässä uudemmassa listassa http://www.carquestprofessionals.com/ca ... .10.13.pdf se löytyy hyväksyttynä valvoline Maxlife laatuna, mutta ei tuolla Valvoline DEX/MERC laatuna.

Täytyy muistaa että nämä siis vain valvolinen omia sopivuuksia.

Uskon kuitenkin että tuo toimii laatikossa, mutta 100% sopivuutta ei missäänn nimessä voi taata koska ZF ei ole sitä hyväksynyt korvikkeeksi nesteelleen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Joo, virheetön tosiaan :evil: Ensi viikolla pitää jatkaa miten asiassa edetään. Tarkastelin tuota listaa valvolinelta ja tuntuisi että että käypästä on, täyttäisi tuon M-1375.4 vaateen. Nyt ei ymmärrettävästä syystä ole ensimmäisenä mielessä :(
Kiitokset että lajitoverit jaksavat perehtyä asiaan ja elävät myötätunnossa, Olen täältä jo monta hyvää vinkkiä saanut ja selvää rahaakin jo säästänyt. Marssi jatkuu ja eteenpäin mennään. Päivittelen jahka tilanne etenee!
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

[quote="JMSC"
Omaan "makuuni" nuo kaikkien valmistajien kaikki luokitukset täyttävät öljyt vaikuttavat aina hieman epäilyttävältä...[/quote]

Tervehdys !
Toisaalta suurinosa laatikoista toimii samalla periaatteella ja nesteen tarkoitus pysynyt samana, joten nykynesteet pystyvät ominaisuuksiltaan kattamaan laajan kirjon aiempia vaatimuksia.
Jos miettii vaikka ZF 5HP24 laatikkoa ja sen n 18 vanhaa alkuperäistäyttöä, mineraaliöljyä niin uskon että nykyisin markkinoilla olevat esim Amsoil ATF jonka vaihdan sisällle, pelittää siinä paremmin kuin alkuperäinen laatu.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

kissaeläin kirjoitti:
JMSC kirjoitti: Omaan "makuuni" nuo kaikkien valmistajien kaikki luokitukset täyttävät öljyt vaikuttavat aina hieman epäilyttävältä...
Tervehdys !
Toisaalta suurinosa laatikoista toimii samalla periaatteella ja nesteen tarkoitus pysynyt samana, joten nykynesteet pystyvät ominaisuuksiltaan kattamaan laajan kirjon aiempia vaatimuksia.
Jos miettii vaikka ZF 5HP24 laatikkoa ja sen n 18 vanhaa alkuperäistäyttöä, mineraaliöljyä niin uskon että nykyisin markkinoilla olevat esim Amsoil ATF jonka vaihdan sisällle, pelittää siinä paremmin kuin alkuperäinen laatu.
Olen kanssasi samaa mieltä, mutta toisaalta onhan nuo laatikot tai ennemminkin niiden ohjaus "mekatroniikkoineen" muuttunut melkoisesti.
Käsittääkseni jostain käsittämättömästä syystä esim. juuri tuohon zf5hp24 laatikkoon ei esim. käy tuo ZF lifeguard 6 joka on tarkoitettu tuohon zf6hp26 lootaan. Sillä noihin suhtaudun skeptisesti, että jos valmistaja myy eri tavaraa eri laatikkoihin samalla/eri hinnalla, niin voisi olettaa että siihen on jokin järkevä syy (muukin kuin profit). Luulisi että valmistajankin olisi helpompi (lue tuottoisampi) myydä aina vain kalliimpaa "uutta" öljyä myös vanhojen laatikoiden omistajille. Voin hyvin olla väärässäkin (tosin olisi ensimmäinen kerta :lol: ).

Sori OT.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Turvallisinta lähtökohtaisesti lienee valita alkuperäinen liemi jos siitä ei ole ollut ongelmia laajemmin-kuten eräissä Hondissa jossa alkuperäinen täyttö oli aivan kauheaa ja särki pidemmän päälle laatikoita.
Osaan lodjuja on kehitelty juuri siihen tarkläoitettu neste ja toisiin käy esim dexron tai Mercon speksillä kaikki. Esim tämä ford 5r55n vaatii vain Mercon V tasoa toimiakseen ja lävinnä nesteen vaihto on ratkaisevaa käyttöiän kannalta.
Taitaa olla lähinnä kaksi pää suuntaa laatikkonesteen valinnassa valmistajilla. Tehdään laatikko ja kulloiselta sopimustoimittajalta siihen toimiva neste tai tehdään laatikko ja laitetaan siihen sopimistoimittajan neste.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Terveys

Helpommalla taitaa päästä pähkäilyn kannalta kun laittaa nuo alkuperäiset Lifefuard 6:t, huuhtelun kera. No, jahka sinne saakka asioissa ensin edetään.
Myyjän kanssa keskusteltu ja laitattavat tuon öljyvuodon (öljypohjan tiiviiste oli mennyt, eilen katsottiin pesun ja ajon jälkeen) sekä laittavat tietenkin tukivarret + sun muut hilppeet mitä siihen pakettiin nyt kuuluukaan. Olisihan ne pitänyt jo laittaa siihen katsastukseen mutta reipas työtätekevä autokauppias hieman "oikaisi" :evil: asiassa.

Torstaina menee työn alle ja sitten katsotaan vieläkö masiina syö öljyä kun ei enää pohjasta tule ulos. 1000km ajoa ja tarkistus mittaus. Ei pitäisi tuolal välillä vielä hirveämmin huveta.
En lodjua edes ajattele ennenkuin tämä homma selvillä..tai no, ajattelen kyllä edellisen jagen muistojen tiimoilta, ja kiinnitän huomiota ehkä liikaakin vaihtamiseen ja sen sulavuuteen. Ihan kuin joskus pieni nykäys 2 selta 1 vaihtaessa ja ja hienoinen nykäys liikkeelle lähdettäessä..en tiedä, liekkö mielikuvitusta vai mitä mutta tämän kanssa on tällä erää elettävä. Hyvion toimii vauhdissa ja sulavasti vaihtaa kyllä muuten.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kahteen ZF6:een on laitettu nyt tätä http://www.ebay.com/itm/6-Liter-ROWE-AT ... 5404c48b99
ei valittamista, Saksalaista juuri tuolle kyseiselle laatikolle tehtyä tavaraa.
Öljy kun oli kohtuu hintaista eikä huuhteluvehkeitä ollut saatavilla niin tehtiin metodilla: vaihto -> ajoa -> vaihto -> ajoa -> vaihto suodattimen kanssa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:Kahteen ZF6:een on laitettu nyt tätä http://www.ebay.com/itm/6-Liter-ROWE-AT ... 5404c48b99
ei valittamista, Saksalaista juuri tuolle kyseiselle laatikolle tehtyä tavaraa.
Öljy kun oli kohtuu hintaista eikä huuhteluvehkeitä ollut saatavilla niin tehtiin metodilla: vaihto -> ajoa -> vaihto -> ajoa -> vaihto suodattimen kanssa.
Ei kokemuksia kyseisestä tavarasta. Ainoastaan datasheetin mukaan tuo pour point -42 kuulostaa aika pieneltä suomen olosuhteissin. Meinaan vaan että onko esim -30 asteessa jo melko jäykkää tavaraa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ode »

Minulla on 20 litraa Ravenolia odottamassa. Siinä on sama -42 astetta, mutta eiköhän sillä pärjää. Ainakin niin kauan kun on talli käytettävissä töissä ja kotona. Ko. merkkiä saa kotimaastakin ja 20 litran erässä jää enää noin kymppi per litra hintaa.

Keväällä laitoin kaksi kertaa reilun neljä litraa uutta tavaraa, eli sen mitä valuttamalla ulos tulee. Nuo erät olivat Britishpartsin kautta ostettua Febiä, ominaisuuksiltaan kaiketi hyvin lähellä Ravenolia. "Squawk tai bark" katosi ja ehkä muutenkin vähän pehmeni.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Katsoppas vaan en ollut tuota huomannutkaan, lifeguard6 on näköjään -51°C (tuossa lifeguardin datasheetissä erona "typical" arvot, kun rowe:lla kaikki DIN testattuja arvoja).
No katsotaan miten toimii kylmässä, jos tuntuu jähmeältä täytynee vaihtaa notkeampiin.

Kiitos huomiosta ei tarvitse mahdollisesti talvella ihmetellä jos laatikko tahmaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !

Onhan noissa vaihteistonesteissä eroja tuon "kaatolämpötilan" luvuissa näemmä paljonkin. Jos Rowe -42 C ja verrokkina esim Redline D4 jossa luku -60 C. Ero on aikamoinen jos tuota ominaisuutta tuijotetaan. En tarkemmin tunne kuinka esim vaikka tuo -42 käyttäytyy esim -30 asteessa verrattuna -60 asteen ominaisuuteen. Missä kulkee raja käytettävyyden kannalta tosielämässä eli voiko tuota -42 käyttää huoletta vielä -35 vai aiheuttaako ongelmia vai voiko vielä -40 asteessa käyttää ongelmitta ?

Itse pähkäilin nestettä valittaessa aiemmin näitä lukuja ja pääduin Amsoil At:n f hyviin käyttäjäkokemuksiin ja -52 juoksevuus luvun perusteella. Moottoriöljyä valittaessa talveksi kannatta samasta syystä katsoa (jos kiinnostaa)noita lukuja jos kylmempään ilman-alaan lähtee ja ei ole lämmityslaitteita autossa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Pirssi pajalta haettu ja vikalista korjattu. Meni vaihtoon auraustranko, vakaajan keskikumit, öljypohjan tiiviste ja vakaajatangot. Etujarrupalat olivat aika lopussa niin laitatin nekin ja samalla peräöljyt castrol saf 75-140.

Tarkoitus oli myös puhdistaa kone tiivisteen vaihdon yhteysessä mutta pohjan avattuaan totesivat että ei hyvää kannata enempää putsailla. Oli ollut puhdas ja hyvän oloinen jo valmiiksi joten voisin kuvitella että kilometrit pitää hyvinkin paikkansa.
Nähtäväksi jää vieläkö öljyä kuluu, tulevat kilometrit näyttää.

Laatikkoon en vielä vaihda tavaroita vaan ajan ainakin sen 1000km että näkee hupeneeko koneesta tavarat vielä. Tiiviste oli ollut ihan loppu ja voi hyvinkin olla että sieltä tuli ulos se mitä tuli. Nyt on tiivis :D

Millaista määrää öljyä kannattaa muuten ottaa laatikkoon kun tilaa? Tarkoitus kahdella vaihdolla mennä, ensin pudotetaan pois mitä tulee ja sitten ajettaan. Uusi pudotus ja uusi suodatin ja öljyt kertaalleen. Kahdella vaihdolla luulisi jo aika hyvät öljyt saavan. Riittäneekö 12 litr. Tietäisi mitä tilailla. Parempi aina hieman enemmän kuin vähemän. Tuossa pajalla vaihtavat omia missä nyt huolsivat..Öljypisteellä eivät laita kuin talon tavaraa.

Jostakin menneestä keskustelusta luin myös ratin narinasta hiljaisella vauhdilla esim kaupungissa ajellessa, käännöksissä. Joku ainehan siihenkin oli mitä laittaa..pitää kaivella tuolta mitä se oli.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Mli !
RVS oli tuo narinanpoistoaine http://shop.mamasan.fi/product/show/348 ... nintaan-2l.

12-14l varmaan riittää mainiosti. Tosin en muista zf laatikon ulostuloa öljypohja avattaessa. Onneksi täältä saat vastauksen esim JMSC oli vaihtanut äskettäin joten hän varmaan vastaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ankku
Viestit: 73
Liittynyt: La Syys 15, 2012 2:57 pm
Paikkakunta: Savonlinna

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ankku »

Toivotaan että alkaa öljyt pysymään moottorin sisällä.

Itse vaihdoin kesällä öljyt, ZF:n omat laitoin. Vaihteiston öljypohja/suodatin pois, vähän reilut viisilitraa meni minulla noin täytössä sisään.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Vaihdettiin ölpät keväällä muistikuva olisi että ~4,5l tuli tyhjennyspropusta ilman pohjan/suodattimen irroitusta ja reilu 5l kun otti pohjan pois.
Nämä määrät kun annettiin rauhassa valua.
En niinkään kiinnittänyt tuohon poisotettuun määrään huomiota kun täytettiin TSB:n mukaan.

Hihasta ravistettuna:
Täyttöpropulle asti täyteen -> käyntiin -> lisäys taas täyteen -> käyttöä vaihteet läpikäyden kunnes lämpötila SDD:llä mitattuna 37 astetta -> ylimääräiset valuvat pois -> proppu kiinni.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ode »

Irrottamalla propun saa noin 4,5 litraa valutettua ulos kuten JMSC totesi.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Jos tuohon vaihtorumpaan lähtee niin vaihtaisin kolme kertaa nesteet jotta suurinosa olisi tuoretta tavaraa. Aikaa ja tavaraa menee mutta uskon että se yksi lisäkerta tuohon kahteen tekee paljon ja kerran läträtään niin ei yksi kerta vaivaa paljon lisää.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Kun tämä säie on vahvasti muuntunut vaihteistoöljykeskusteluksi, niin jatketaan sitä :)

Tänään aamulla oli jo etelässäkin hieman viileämpää (3 astetta) ja jo nyt huomasi kylmillä öljyillä melkoisen muutoksen laatikon toiminnassa. Aski ei millään haluaisi vaihtaa isommalle taajama-ajossa, vaan nostaa kierroksia ja luistaa paljon risteyksissä jne. Kaasua käyttämällä toki saa vaihtoja aikaan, mutta ei sitä nyt taajamassa ja kylmällä koneella viittisi kokoajan käskeä. Onko tämä normaalia ZF:lle. Mitä, kun lämpötila laskee vielä sen 25 astettta lisää, vaihtaako tuo enää ollenkaan isommalle? Itsellä ei siis mitään kokemuksia ZF:stä tai automaatista what so ever talvella.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ode »

Kuulopuheeseen perustuen: laatikko lämmittelee luistattamalla kylmänä, ihan tarkoituksella. Joku osannee vahvistaakin onko tosiaan näin.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !

Tässä vähän vastaavaa keskustelua http://www.jaginfo.org/archive/index.php/t-6911.html
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Jep, tuon oloista toimintaa se oli, normaalia siis. Tuosta tulee mieleen, että eikös se LifeGuard öljy ole mineraalipohjainen, ja käyttäytyisikö synteettinen paremmin kylmällä. LifeGuardissa tuo "kaatolämpötila" tuntuu olevan kohtuu matala kuitenkin vai onko synteettisissä vieläkin matalampia arvoja?

Toisaalta auto mittaa vaihteistoöljyn lämpötilaa ja luistattaa momentinmuunninta sen perusteella, eikä juoksevuuden, right?
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Noinhan se on että mittarilla mittaa lämpötilaa ja toimii sen mukaan http://www.freeasestudyguides.com/trans ... r-tft.html.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Pysytään vaihteistossa ja sivutaan hieman ilmastointiakin. Öljynvalinnaksi tuli omalla kohdalla kätevästi ihan Jaguarin omassa purkissa olevaa C2C8432, on hienoa etikettiä ja kissankuva löytyy, keltaista on litku väriltään :D

Öljy löytyi tuolta öljypisteen varastosta. Sain lopulta luvan tuoda omat öljyt heidän myymänsä tuotteen tilalle kun asiallisesti pyysin, hyvää palvelua.
Keskustellessa asiasta selvisi samall että tuntemattomaksi jäänyt Jagge kuski oli tilauttanut heillä 10litr tuota mainitsemaani öljyä ja jättänyt lopulta ilmaantumatta paikalle. Myyjämies ehdotti että saan litkut uloskantohintaan (10e/litr) he kun eivät niillä mitn tee, tilaaja teki ohikat. No, pyysin tarkistamaan suoraan incapelta että onko käypästä tuo tavara. Soittivat ja jaggepäämajasta kerrottiin että eivät muuta myy sieltä tuohon ZFhp26:n.
Tuli siinä ajatus että liekkö ohikan syy lopulta ollut tuo tilaus ja loppuhinta kun kertoivat sen Inchapella maksavan 56e/lirt, siihen vielä laitot ja jälleenmyyjän oma kate niin :lol: Kävelylle oisin lähteny ittekin jos tuota alkuperäis hintaa oltas ehdotettu...tavarahan on siis samaa kuin alla esim.

Brittish partsilla: http://britishparts.co.uk/products/1066 ... -TYK500050

tai vaihtoehtoisesti motonetissä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590056/ ... M-13754-1l

No joo, katteet kohillaan siellä ken viitsii pyytää. 5 litr vielä haen lisää motonetistä!! Tarviivat 15 lirtr että saavat huuhdeltua ensin (5litr/huuhtelu) ja sitten lyödään putsattuun ja käsiteltyyn askiin tuo edullinen 10litr tai taitaa tarkemmin olla 9,5 se tilavuus. Lämpötiloista pidin puheen että osaavatko laittaa..kertoivat että työkseen vaihtavat öljyjä niin arvelivat osaavansa, voinen luottaa.
Tällä masiinalla tekeevät tuon homman, katsottiin että pitäs onnistua tuohon s-typen kanssa: http://www.oljypiste.fi/fi/palvelut/aut ... jynvaihto/

No, samaan keikkaan ihmeteltiin se ilmastointi kun ei kunnolla lämpöä puhku ja yllätys, sielähän se on aikas remppana heater walve, eli vesiventiili. Löytyi osa saksanmaalta (bosh) ja mekaanikko laittoi tilaukseen 170e.
Näillä näkymin edullisesti saa ölpät vaihdeltua ja samalla ilmastoinnin toimimaan. Auton myyjä lupasi kustantaa tuon ilmastoinnin kun siitä vielä heille mainitsin että ei pelitä.

Kaikenkaikkiaan vaihderikas retki tähän saakka. Myyjä liike tuli kyllä vastaan asiallisesti joka jutussa mikä oli pielessä joten ihan hyvää asiakaspalvelua olen myös saanut. Autotalon johtaja itse soitti ja kuunteli kissan kanssa koetut maha ja ilmavaivat ja lupasi että hoidetaan asiat kuntoon. Yhteistyön tuon korjaamon kanssa ovat kuulemma lopettaneet mikä alunperin leiman vialliseen autoon haki, joten uskoo ken tahtoo, itselle tuli ainakin hyvä mieli kun asia saatiin hoidettua kuntoon, ja asiallisesti!

Joo, no näillä mennään. Mitä lie italian ihme sit tänä aamulla ajoon lähtiessä miettiny kun päätti vasta toisella starttauksella lähteä mielestäni hyvinkin vastahakoisesti kehräämään. Sitten päivän kyllä kuljetteli taas useamman sadan kilometrin verran tyytyväisesti eteenpäin. Liekkö lunta säikätäny, huoh...

Ensiviikolla siis askin öljyt ja ilmastointi kondikseen..samalla reissulla toi ohjaustehostin saa uudet litkut ja jos RVS:n sinne tunkis sekaan. Jäädään odottelemaan seuraavaa zettiä mitä tulee :shock:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Hyvä että hommat selkeytyy !
En nyt muista missä viestissä oli yritetty vaihtaa vastaavalla laitteella öljyjä mutta ei ollut onnistunut kuulemma kun ei kiertänyt neste ! Muistaakseni juuri s type ja faceliftattuna, en nyt varma ole. Toivottavasti tuossa onnistuu sitten.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Moikka

No sehän olisi jo meikäläisen normi tuuria :mrgreen: Kokeilaan ja jos ei nappaa niin niin..hmm, käsipelillä vatkataan valmiiksi!
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

No niin, kysäistäänpä arvauksia / ihan tietoa mikä voisi vaivata kattia. Eli niinkuin tuolla aiemmin mainitsin niin aamulla yön seisottuaan ei meinaa millään lähteä käymään ja sit kun lähtee niin on tosi vaivalloista se käyminen hetken aikaa, ihan kuin vajaalla toimisi. Ajossa toimii moitteetta ja käynnistyy kyllä kuin palmun alta tuon aamun ensimmäisen oikuttelun jälkeen.
Vien iltasella pajalle niin aamulla katsovat testerin kanssa mutta ajattelin kysäistä nyt täältäkin että voi henkisesti varautua taas johonkin.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Pyörittääkö hyvin käynnistäessä vai tuntuuko että ei jaksa. Facelifteissä ollut akun aiheuttamia ongelmia eritoten jonkin verran ja jos purkaa akkua yön aikan niin on vähän väsynyt aamulla ja lataa ajossa sitten ja päivällä ei aiheuta ongelmia. Tämä siis vain villi arvaus tietämättä muuta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Moi
Hyvin pyörittää startatessa mutta ei halua tulille lähteä. Aku katsottiin viime rrmpsn yhteydessä ja oli ok. pitää aamulla kuulostella mitä kertovat.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ode »

Ensimmäisenä tulee mieleen ettei kone tajua olevansa kylmä, eikä siksi tai jostain muusta syystä osaa rikastaa seosta tarpeeksi.

Ellei koodien lukeminen auta, kannattaisi seuraavaksi seisottaa lukijan ulottuvilla yön yli ja katsoa sitten kylmänä mitä lukija tai testeri antaa arvoiksi (lämpötila, imuilman lämpötila, fuel trim etc. mitä testerillä nyt vaan irti saa) kun konetta käynnistellään.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Terve
joo, näin on tarkoitus juuri tehdä. vien pirssin illalla pihaan ja aamulla katsovat mitä näkevät noilla vehkeillään.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

No niin. Auto katsottu ja lähti käyntiin mainiosti aamulla. Onneksi ehdin myös sanomaan että oli n.15-20 min lohko lämmitin kytkettynä silloin kun temppuili.
Kytkivät lämmittimen ja yrittivät käynnistää niin eipäs lähtenytkään.

Äkkiä oli kyllä selvinnyt että eihän tässä mitään lohkoa ollut asennettu..vaan vesikierto lämmitin ja sekin väärin! :evil:

Enempää en tiedä kun en tekniikkaa tunne mutta tämä lämmitin oli jotakuinkin koneen imusarjojen tasalla (olisi pitänyt olla hyvinkin paljon alempana)ja väärään asentoon kaiken lisäksi laitettu (olisi pitänyt olla pystyssä, oli vaaka asennossa). Ei vettä lämmittänyt ollenkaan vaan lähinnä lämpötunnistinta mikä sitten kielsi? konetta käynnsitymästä.

Mekaanikko epäili että liekkö pajalla loppunut taito asennuksessa kesken vai mikä lie syynä ollut lohkon asentamattomuuteen kun sille on suoraan proppu ja paikkakin olemassa!

No, oli miten oli, asiavirheitä varmasti tuosta mun kirjoittamasta diagnoosista löytyy mutta jotenkin noin sen ymmärsin. Eli syy, väärä lämmitin, ja se vielä väärin asennettu.

Taas soittoa myyjäliikkeelle ja tarina alkaa jo muistuttaa huonoa elokuvaa joka on 2 viikon mittainen. Laitetaan kuntoon oli vastaus, ja asennetaan oikea lohko niinkuin alunperin oli puhe.
Voi olla että tuo asennuksen tehnyt liike saa tuostakin jotakin vaateita..onhan tämä aika surkuhupaisaa :roll:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Ankku
Viestit: 73
Liittynyt: La Syys 15, 2012 2:57 pm
Paikkakunta: Savonlinna

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ankku »

Kyllä Sinulla on ollut Kissan alkutaipaleella riittävästi vastoinkäymisiä. Toivottavasti loppuisivat ja pääsisit nauttimaan ajamisestakin :D
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
On kyllä ollut vastoinkäymistä, mutta onneksi myyjäliike on hyvin mukana laittamassa kuntoon.
Toivotaan että kohta on kissa ajokuntoinen ja iskussa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Ode »

Epäilen ettei konetta sinänsä ole mikään kieltänyt käynnistymästä, vaan ennemminkin aivot ovat luulleet koneen olevan lämmin. Eikä kylmä kone oikein tahdo sitten käydä käyntilämpöisen koneen seossuhteella. Tuo voi myös aiheuttaa ristiriitoja mikäli lämpötila-antureita on useampia osan ollessa kuumalla ja osan kylmällä ja se tietenkin saattaa johtaa vaikka millaiseen temppuiluun.

Toivottavasti ei tule enää uusia vaikeuksia!

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JMSC »

On kyllä riittänyt vastoinkäymisiä kuulostaa paljolti käytetyn "korjaamon" ansioilta.
Toivottavasti alkaa ongelmat olemaan ohi.
Siihen Kissaeläimen mainitsemaan öljynvaihtojuttuun liittyen niin muistaakseni kyseessä oli pre-facelift malli
eli fordin laatikko mihin ei se öljynvaihto onnistunut sielä öljypisteellä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n hankinta

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:On kyllä riittänyt vastoinkäymisiä kuulostaa paljolti käytetyn "korjaamon" ansioilta.
Toivottavasti alkaa ongelmat olemaan ohi.
Siihen Kissaeläimen mainitsemaan öljynvaihtojuttuun liittyen niin muistaakseni kyseessä oli pre-facelift malli
eli fordin laatikko mihin ei se öljynvaihto onnistunut sielä öljypisteellä.
Niin taisi olla, hyvä että joku muistaa vielä jotain :wink: Eli hyvät mahdollisuudet että vaihto onnistuu on olemassa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin