S-type polttoainemittarin vika / ilmaohjauksen läppämoottori

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
tniiniko
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Syys 10, 2014 11:06 pm
Paikkakunta: Oulu

S-type polttoainemittarin vika / ilmaohjauksen läppämoottori

Viesti Kirjoittaja tniiniko »

Minun 2007 2,7D S-typessä polttoainemittari näyttää välillä aivan mitä sattuu, jopa selvästi yli asteikon.
Ajotietokone ja polttoaineen merkkivalo toimivat oikein, joten ilmeisesti vika on mittarissa.
Nettiä selatessani löysin tiedon että syyllinen on todennäköisesti viallinen askelmoottori.
Askelmoottorin tyyppi on mahdollisesti X15.589 ja korvaava X27.589 ? ja mistä tuota saa alkuperäisenä Switec Jukenina, eikä heti talvella hajoavana kiinan kopiona
Onko voku vaihtanut kyseisen askelmoottorin, vaihdoitko samalla muutkin, aiemmissa mittariston askelmoottorisarjoissa on esim. GM:llä ollut paljon murheita.
Tietysti samalla kun mittariston joutuu irroittamaan voisi korjata rapisevan hiiren kojelaudan sisältä =
viallisiahan / korvaavia voivat olla :
XR8 57885 ..............Defrost vent / register blend door actuator Qty: 1
XR8 57886 ...............Footwell vent / duct blend door actuator Qty: 1
XR8 57887 ...............Instrument panel blend door actuator Qty: 1
XR8 57888 ...............Recirculation blend door actuator Qty: 1
Näkeekö testerillä mikä noista on viallinen osa ? Ei ne kaikki luultavasti rapise eli epätoivoisesti yritä etsiä oikeaa asentoa.

Yritän saada tässä MongoosePro JLR testeriä tulille.

Vinkkejä ottaa kiitollisena vastaan
Timo Niinikoski &
KBI-687
Vuoriaho
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2014 1:47 pm
Paikkakunta: Ryttylä

Re: S-type polttoainemittarin vika / ilmaohjauksen läppämoottori

Viesti Kirjoittaja Vuoriaho »

Terve.

Vähän myöhään kyselen tässä viestiketjussa, mutta itsellä saman vuoden tuontijagge samalla koneella, ja tietysti täysin samoilla ongelmilla varustettuna mitä sinulla oli.

Saitko ratkaistua polttoainemittarin ongelman?
Minulla bosch car service sanoi että kaikki läppämoottorit pitää vaihtaa,XR8 57888, 887,886 ja 885. Vikakoodia antaa kaikista ja sisälle tulee pelkkää kuumaa.
Jännitteet kuulemma on kunnossa moottoreille tulevissa piuhoissa.

Jouni
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Vastaa Viestiin