Tuli purettua jakopää. Vielä pitäisi saada irroitettua ketjut, erikoistyökaluja ei ole
Nokka-akselit pitäisi saada lukittua. Hammaspyörät on ilmeisesti pelkällä pultilla lukittuna nokka-akseleihin? Eli ei ole esim.
kiila tai tappia? Alapäässä on kiilat. Onko vinkkejä millä lukita hammaspyörät tai olisiko jollain lainata työkalut(voin maksaa korvausta)?
XKR jakoketjujen,kiristimien ja ohjurien vaihtoon apua KIIRE
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 11:11 am
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 11:11 am
- Paikkakunta: Tampere
Re: XKR jakoketjujen,kiristimien ja ohjurien vaihtoon apua K
Semmonen tuli mieleen että onnistuisikohan jos ottaisi nokka-akselit irti pukeistaan että saisi ketjut irti? Nokat taasen pysyisi merkkaanmaan kanteen nähden tarkasti.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XKR jakoketjujen,kiristimien ja ohjurien vaihtoon apua K
Katsoppa näitä, löytyy vinkkejä työkalun tekoon että saat akselit lukituksi ja muutakin vinkkiä viewtopic.php?f=2&t=4017&hilit=jakop%C3%A4%C3%A4 ja http://jaguar.blackonyx.net/tech/timingchain.htm
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 11:11 am
- Paikkakunta: Tampere
Re: XKR jakoketjujen,kiristimien ja ohjurien vaihtoon apua K
Kiitos vinkeistä, mutta ei ollut apuja tuohon nokkien lukitukseen. Täytyy tilata kilkkeet.
Re: XKR jakoketjujen,kiristimien ja ohjurien vaihtoon apua K
Moi
Katsohan uudelleen tuo jykkepojan linkki. Sen viestiketjun lopussa on kuva omista työkaluistani ja siinä kuvassa sorkkaraudan alapuolella on nokka-akseleiden lukitukseen tarkoitettu se alarivin vasemmanpuoleinen putken pätkä.
Kuten siinä tekstissä kerroin niin tuo omani oli huonekaluputkesta ja se alkoi liian heiveröisenä taipua lommolle joten se kannattaa tehdä järeämmästä materiaalista. Periaatteessa se on vain suora putkenpätkä joka lukitaan kolmella pultilla sylinterinkannen etupäässä oleviin valmiisiin reikiin. Nokka-akseleissa on sitten tällä kohdalla kolot jotka asettuvat tätä putkea vasten eivätkä pääse liikkumaan.
Kun kampiakselin päästä pyörität moottorin pytyt oikeaan kohtaan niin kummankin vierekkäin olevan nokka-akselin etupään "kolot" tulevat suoraan linjaan ja saat sen lukituskappaleen pultattua kiinni sylinterinkanteen.
Siis varsin yksinkertaista eikä tuollaista lukitusputkea kannata lähteä tilailemaan... ellei sitä sitten muutamalla eurolla saa.
Katsohan uudelleen tuo jykkepojan linkki. Sen viestiketjun lopussa on kuva omista työkaluistani ja siinä kuvassa sorkkaraudan alapuolella on nokka-akseleiden lukitukseen tarkoitettu se alarivin vasemmanpuoleinen putken pätkä.
Kuten siinä tekstissä kerroin niin tuo omani oli huonekaluputkesta ja se alkoi liian heiveröisenä taipua lommolle joten se kannattaa tehdä järeämmästä materiaalista. Periaatteessa se on vain suora putkenpätkä joka lukitaan kolmella pultilla sylinterinkannen etupäässä oleviin valmiisiin reikiin. Nokka-akseleissa on sitten tällä kohdalla kolot jotka asettuvat tätä putkea vasten eivätkä pääse liikkumaan.
Kun kampiakselin päästä pyörität moottorin pytyt oikeaan kohtaan niin kummankin vierekkäin olevan nokka-akselin etupään "kolot" tulevat suoraan linjaan ja saat sen lukituskappaleen pultattua kiinni sylinterinkanteen.
Siis varsin yksinkertaista eikä tuollaista lukitusputkea kannata lähteä tilailemaan... ellei sitä sitten muutamalla eurolla saa.
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 11:11 am
- Paikkakunta: Tampere
Re: XKR jakoketjujen,kiristimien ja ohjurien vaihtoon apua K
No niinpäs oli, tuli liian hätäsesti luettua kun oli niin kiire. Työkalut tuli tilattua jo. Täytyy vissiin ruveta tekeen noita kettingin ja ohjurien vaihtoja urakalla kun tuli tilattua työkalut ; )Kafor kirjoitti:Moi
Katsohan uudelleen tuo jykkepojan linkki. Sen viestiketjun lopussa on kuva omista työkaluistani ja siinä kuvassa sorkkaraudan alapuolella on nokka-akseleiden lukitukseen tarkoitettu se alarivin vasemmanpuoleinen putken pätkä.
Kuten siinä tekstissä kerroin niin tuo omani oli huonekaluputkesta ja se alkoi liian heiveröisenä taipua lommolle joten se kannattaa tehdä järeämmästä materiaalista. Periaatteessa se on vain suora putkenpätkä joka lukitaan kolmella pultilla sylinterinkannen etupäässä oleviin valmiisiin reikiin. Nokka-akseleissa on sitten tällä kohdalla kolot jotka asettuvat tätä putkea vasten eivätkä pääse liikkumaan.
Kun kampiakselin päästä pyörität moottorin pytyt oikeaan kohtaan niin kummankin vierekkäin olevan nokka-akselin etupään "kolot" tulevat suoraan linjaan ja saat sen lukituskappaleen pultattua kiinni sylinterinkanteen.
Siis varsin yksinkertaista eikä tuollaista lukitusputkea kannata lähteä tilailemaan... ellei sitä sitten muutamalla eurolla saa.