ViestiKirjoittaja jakuvaari » La Loka 11, 2014 10:56 am
Terve,
Alkuperäinen jäähdytysneste on keltaista, mutta on tosiaan suolaisen hintaista. Punainen käy hyvin, mutta noissa kaikissa, myös öljyissä, kannattaa aina katsoa valmistajan speksi ja hankkia sitten sen mukaista. Jäähdytysnesteessä oleellisinta on vaihto kahden, viimeistään kolmen vuoden välein. Aika menee niin äkkiä, ettei itse koskaan muistaisi vaihtoajankohtaa ilman ajopäiväkirjaa.
Ruosteisiin paikkoihin olen käyttänyt Noveroxin Kaava ruostetta vastaan, toimii mielestäni hyvin, mutta sen päälle vielä ruostesuojapohjamaali ja sitten auton omaa maalia, niin ei tarvii murehtia. Käyttöohjeiden mukaan sively kaksi kertaa parin tunnin välein ja sitten annetaan kuivaa kunnolla.
Voihan sitä kuuta pelätä, tai että taivas putoaa niskaan. Ketjunkiristimet voi katsoa melko edullisesti, mutta kyllä ne yleensä varoittaa myös jollain äänellä, tosin silloin voi olla jo vaurioita tulossa. Itse olen tuon jutun kanssa ollut rauhassa, jo kahdeksan vuotta. Katellaan.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____56.000km__________39.500km___________7.150km____________104.000km_______________67.000km_________