x300 tekniikan vaihto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja jalkapyörä » Su Loka 12, 2014 5:42 pm

...
Viimeksi muokannut jalkapyörä, Ke Helmi 11, 2015 6:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar XJ6 3.2l -97

Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Re: x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja JuKu » Su Loka 12, 2014 7:32 pm

Pieni tarkennus x300 vai x308?

Jos oli x308 3.2 -> 4.0 onnistuu. Jarrut yms osat samoja. ahdetusta ei tietoa.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110

XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja XJR-99 » Su Loka 12, 2014 8:10 pm

Toivottavasti kyse X300:n kutosesta kuten kysymyksessä lukee. X308:ssa vaihto ahdettuun sellainen homma, ettei sitä tietääkseni ole maailmalla viitsinyt tehdä vielä kukaan. Teoriassa ehkä mahdollista muttei käytännössä kun vaihtuu iso osa sähköhässäkästä koneen ja laatikoin ecuineen, vaihdelaatikkoineen, tuplabensapumppuineen yms. Jenkkifoorumilla aina joku kysyy asiaa, ja tulee täystyrmäys että "unohda koko juttu ja osta aito XJR "

Anttih
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 9:57 am
Paikkakunta: Masku

Re: x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja Anttih » Su Loka 12, 2014 8:23 pm

Voi sinne lain puolesta pistää minkä vaan vähintään saman päästöluokan tekniikan. Ainakin 97' ja vanhemmissa, siitä eteenpäin taidetaan vaaditaan e-hyväksyntä valmiilta tuotteelta ja hommat rajautuu mallisarjan sisälle.

..mutta tosiaan kannattaa hommata aina mieluisalla moottorilla oleva auto heti kättelyssä. Tai vaihtaa se epämieluisa sopivaan koska tarvittava muutos usein vaatii melko täydellisen elinten luovuttajan.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only

jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

Re: x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja jalkapyörä » Su Loka 12, 2014 10:04 pm

...
Viimeksi muokannut jalkapyörä, Ke Helmi 11, 2015 6:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar XJ6 3.2l -97

Anttih
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 9:57 am
Paikkakunta: Masku

Re: x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja Anttih » Ma Loka 13, 2014 10:00 am

No jos osaat ja haluat vaihtaa siihen kaiken tarpeellisen niin mikä jottei. En tiedä onko 3.2 johtosarjassa eroja, laatikkko on eri 3.2 vs 4.0. Jos johtosarja on sama niin ei kai siinä muuta kuin nostaa sen 3.2+zf4hp22 askin ylös ja tiputtaa 4.0+zf4hp24:n tilalle ja ecut vaihtoon.

Muutoskatsastaa sen voi jos haluaa mutta kukapa sen tietää minkä kokoinen se pannu siellä konehuoneessa on ellet nyt siellä konttorilla suureen ääneen sitä mainosta.

Edit; Tuo 3.2 aski taitaa muuten olla vielä oldskool mekaaninen toisin kuin zf4hp24, joten jälkimmäisen vaatimat sähköt(=PALJON) puuttuu autosta kokonaan. Siinä kohtaa ei voi todeta kuin että "good luck with that.."
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only

jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

Re: x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja jalkapyörä » Ma Loka 13, 2014 1:10 pm

..
Viimeksi muokannut jalkapyörä, Ke Helmi 11, 2015 6:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar XJ6 3.2l -97

Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Re: x300 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja JuKu » Ma Loka 13, 2014 3:28 pm

Anttih kirjoitti:Jos johtosarja on sama niin ei kai siinä muuta kuin nostaa sen 3.2+zf4hp22 askin ylös ja tiputtaa 4.0+zf4hp24:n tilalle ja ecut vaihtoon.

Edit; Tuo 3.2 aski taitaa muuten olla vielä oldskool mekaaninen toisin kuin zf4hp24, joten jälkimmäisen vaatimat sähköt(=PALJON) puuttuu autosta kokonaan. Siinä kohtaa ei voi todeta kuin että "good luck with that.."


Mulla on se käsitys et 3.2 ja 4.0 x308 laatikot on samat. No ainakin x308 3.2 ja 4.0 laatikot on aikapitkälle sähköohjattuja molemmat.


Edit: Kyllä molemmissa x308 ahtamattomissa on ZF5hp24
tuo ZF4HP22 lienee jossain vanhemmassa?
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa