Sivu 1/1

x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 5:42 pm
Kirjoittaja jalkapyörä
...

Re: x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 7:32 pm
Kirjoittaja JuKu
Pieni tarkennus x300 vai x308?

Jos oli x308 3.2 -> 4.0 onnistuu. Jarrut yms osat samoja. ahdetusta ei tietoa.

Re: x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 8:10 pm
Kirjoittaja XJR-99
Toivottavasti kyse X300:n kutosesta kuten kysymyksessä lukee. X308:ssa vaihto ahdettuun sellainen homma, ettei sitä tietääkseni ole maailmalla viitsinyt tehdä vielä kukaan. Teoriassa ehkä mahdollista muttei käytännössä kun vaihtuu iso osa sähköhässäkästä koneen ja laatikoin ecuineen, vaihdelaatikkoineen, tuplabensapumppuineen yms. Jenkkifoorumilla aina joku kysyy asiaa, ja tulee täystyrmäys että "unohda koko juttu ja osta aito XJR "

Re: x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 8:23 pm
Kirjoittaja Anttih
Voi sinne lain puolesta pistää minkä vaan vähintään saman päästöluokan tekniikan. Ainakin 97' ja vanhemmissa, siitä eteenpäin taidetaan vaaditaan e-hyväksyntä valmiilta tuotteelta ja hommat rajautuu mallisarjan sisälle.

..mutta tosiaan kannattaa hommata aina mieluisalla moottorilla oleva auto heti kättelyssä. Tai vaihtaa se epämieluisa sopivaan koska tarvittava muutos usein vaatii melko täydellisen elinten luovuttajan.

Re: x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 10:04 pm
Kirjoittaja jalkapyörä
...

Re: x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Ma Loka 13, 2014 10:00 am
Kirjoittaja Anttih
No jos osaat ja haluat vaihtaa siihen kaiken tarpeellisen niin mikä jottei. En tiedä onko 3.2 johtosarjassa eroja, laatikkko on eri 3.2 vs 4.0. Jos johtosarja on sama niin ei kai siinä muuta kuin nostaa sen 3.2+zf4hp22 askin ylös ja tiputtaa 4.0+zf4hp24:n tilalle ja ecut vaihtoon.

Muutoskatsastaa sen voi jos haluaa mutta kukapa sen tietää minkä kokoinen se pannu siellä konehuoneessa on ellet nyt siellä konttorilla suureen ääneen sitä mainosta.

Edit; Tuo 3.2 aski taitaa muuten olla vielä oldskool mekaaninen toisin kuin zf4hp24, joten jälkimmäisen vaatimat sähköt(=PALJON) puuttuu autosta kokonaan. Siinä kohtaa ei voi todeta kuin että "good luck with that.."

Re: x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Ma Loka 13, 2014 1:10 pm
Kirjoittaja jalkapyörä
..

Re: x300 tekniikan vaihto

Lähetetty: Ma Loka 13, 2014 3:28 pm
Kirjoittaja JuKu
Anttih kirjoitti:Jos johtosarja on sama niin ei kai siinä muuta kuin nostaa sen 3.2+zf4hp22 askin ylös ja tiputtaa 4.0+zf4hp24:n tilalle ja ecut vaihtoon.

Edit; Tuo 3.2 aski taitaa muuten olla vielä oldskool mekaaninen toisin kuin zf4hp24, joten jälkimmäisen vaatimat sähköt(=PALJON) puuttuu autosta kokonaan. Siinä kohtaa ei voi todeta kuin että "good luck with that.."
Mulla on se käsitys et 3.2 ja 4.0 x308 laatikot on samat. No ainakin x308 3.2 ja 4.0 laatikot on aikapitkälle sähköohjattuja molemmat.


Edit: Kyllä molemmissa x308 ahtamattomissa on ZF5hp24
tuo ZF4HP22 lienee jossain vanhemmassa?