Mors.
X308 kyseessä ja lämppäri pelaa niinkun pitää, kuumaa tulee joka räppänästä mistä pitää tulla mutta kuskin jalkotilasta ja rattiakselin ympärilta puskee kylmä viima motari nopeuksissa.
Mitä tuossa yks päivä kömmin jalkotilassa niin en löytänyt mitään näkyvää vikaa, mutta jostain se puhaltaa/hohkaa kylmää.
Kuuluuko jalkatilan yläpuolella olla joku verhoilu ? tuossa ei nimittäin näytä olevan mitään.
Onko rattiakselin läpiviennissä mahdollisesti jotain eristeitä vai onko sielä vaan joku kumiluttero joka vois olla rikki ?
Pakkasta on tähän mennessä ollut vasta -7 joten kylmemmillä keleillä tarvii jo keksiä jotain jos meinaa ajaa.
Munat jäätyy
Re: Munat jäätyy
Myös jalkatilan venttiileistä, ettei ole joku läppä jumittunut kylmäasentoon?henu kirjoitti:Mors.
X308 kyseessä ja lämppäri pelaa niinkun pitää, kuumaa tulee joka räppänästä mistä pitää tulla
Tätä en muista, mutta veikkaan että ei.henu kirjoitti:Kuuluuko jalkatilan yläpuolella olla joku verhoilu ? tuossa ei nimittäin näytä olevan mitään.
Ratti-akselin vaihtaneena sanoisin että ei ollut muuta kuin kumiluttero. Ainakin auton alta näkyy hyvin, jos pääset nosturipaikalle.henu kirjoitti:Onko rattiakselin läpiviennissä mahdollisesti jotain eristeitä vai onko sielä vaan joku kumiluttero joka vois olla rikki ?
Köpi
Re: Munat jäätyy
Joo tulee, just äsken tunnustelin töistä tullessa et ihan selvä viima käy rattiakselin muovien välistä ja vasemman jalan yläpuolelta.Kopi kirjoitti:Myös jalkatilan venttiileistä, ettei ole joku läppä jumittunut kylmäasentoon?
Öljytkin vaihoin aiemmin päivällä ja en nähny kyllä rattiakselin läpiviennissä mitään selvää vikaa
Re: Munat jäätyy
Täällä täysin sama vika XJ40:ssä. En huomannut nopealla silmäyksellä - ilman purkamista - mitään epäilllyttävää kuljettajan jalkatilassa.
Re: Munat jäätyy
Mitään selvää reikää ei kyllä mistään löydy, ihan ku tulis rattiakselin ulomman putken ja ite akselin välistä
Ratin ku vetää ihan syliin ni tuntuu melko selkeesti puhaltavan siitä ratin alta muovien välistä.
Ratin ku vetää ihan syliin ni tuntuu melko selkeesti puhaltavan siitä ratin alta muovien välistä.
Re: Munat jäätyy
Ja taas on talvi tulossa ja tuli huomioitua sama ongelma, eli vika/ominaisuus ei ole korjautunut itsestään
Joko joku on purkanu enemmän kojelautaa että mistä kylmä ilma löytää sisälle ?
Joko joku on purkanu enemmän kojelautaa että mistä kylmä ilma löytää sisälle ?
Re: Munat jäätyy
Saman aikakauden XK8:ssa on ohjausakselin läpiviennissä kämmenen kokoinen tiivistekumi, ja sen takana (siis edessä) melko suora reitti moottorin sivuitse jäädyttäjän reunan tietämille. Läpiviennistä menee kiinteä akseli, ei suojaputkea tms. - ratin pituussäätö tapahtuu kokonaan vasta kojelaudan alla ylempänä.
Muuta suoraa reikää moottoritilan ja ohjaamon välissä ei taida olla. Lämmityslaitteen ja ilmastoinnin putket taitavat olla reilusti ylempänä ja jos niistä puhaltaa niin se menee korkealle kojelaudan sisälle.
En tunne tuon aikakauden XJ:tä juurikaan, mutta olen ymmärtänyt niiden perustuvan pitkälle samaan tekniikkaan XK8:n kanssa. XK8 alkaa olla hyvinkin tuttu - varaosa-autossa pihalla ei ole enää montaa osaa kiinni
Jouko
Muuta suoraa reikää moottoritilan ja ohjaamon välissä ei taida olla. Lämmityslaitteen ja ilmastoinnin putket taitavat olla reilusti ylempänä ja jos niistä puhaltaa niin se menee korkealle kojelaudan sisälle.
En tunne tuon aikakauden XJ:tä juurikaan, mutta olen ymmärtänyt niiden perustuvan pitkälle samaan tekniikkaan XK8:n kanssa. XK8 alkaa olla hyvinkin tuttu - varaosa-autossa pihalla ei ole enää montaa osaa kiinni
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Munat jäätyy
Ei auta kysyjää välttämättä mitenkään mutta V70 Volga teki samanlaista > rattiputken tyvestä nousi/puhalsi kylmää ilmaa. Se ilma tuli lämmityslaitteen kotelon kyljestä yhden säätöventtiilin akselin reiästä (siis siinä akselissa keskellä reikä) ja kojelaudan muovien alla kulkeutui xxx -matkaa ja nousi rattiputken kylkeä ylös...
Oli aika veikeä etsiä moista vuotoa. Lähinnä tämä tuli mieleen siksi että se orkkis kylmänvuoto voi olla kovasti eri suunnalla mitä sitten oire ilmenee
Oli aika veikeä etsiä moista vuotoa. Lähinnä tämä tuli mieleen siksi että se orkkis kylmänvuoto voi olla kovasti eri suunnalla mitä sitten oire ilmenee
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08