BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Morjens !
Automaattilaation öljynvaihdon voi nykyään teettää laitteella, jolloin vaihteistosta saadaan "kaikki" vanha öljy pois ja uusi tilalle. Perinteisessä menetelmässähän vanhaa öljy' jää useita litroja turbiiniin ja näin ollen joko täyttöjä tarvitaan useita tuon jäävän määrän laimentamiseksi ja öljyä menee hukkaan kaksi kertaa enmmän kuin laitteella.
BG valmistaja(ainakin tässä laitteessa) on tehnyt koneen, jolla siis vaihteistoöljy saadaan vaihdettua kokonaan ilman öljypohjan tiputtamista http://www.autouutiset.com/artikkelit/y ... ihteistoon valmistajan sivut https://www.bgprod.com/catalog/transmis ... ge-system/
Suodatinta ei kuilemma tarvitse vaihtaa jos ei halua kun vaihteisto pestään ennen täyttöä kemikaalilla ja täyteään sitten BG. omalla öljyllä (valmistajan hyväksynnät/ei auton valmistajien http://prayertr.ipower.com/swbgaz/media ... 5B1$5D.pdf)
Itse operaatio. https://www.youtube.com/watch?v=lpIg6w8XpBU
PS.
Itse kyllä vaihdatan suodattimen jos tätä laitetta tulen käyttämään ja vien omat öljyni jotta saan haluaamani tavaraa sisään.
Laitteen käytön etuna näkisin, että aikaa ja öljyä menee vähemmän vaihdossa ja siten säästöä tulee nesteen ja työn hintojen muodossa-sekä mikä tärkentä-lähes kaikki öljy saadaan vaihdettua.
Muistaakseni tälläkin foorumilla asiasta jo keskusteltu ja joku vaihtoikin laitteella öljyt.
PPS.
En ole laitteen markkinointiin yms millään tapaa osallinen. Kuluttajan näkökulmasta kirjoitan kiinnostuneenna mahdollisena asiakkaana.
PPPS.
Googaamalla löytää lähimmän paikan joka suorittaa näitä https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=BG+ ... ljynvaihto jne
Automaattilaation öljynvaihdon voi nykyään teettää laitteella, jolloin vaihteistosta saadaan "kaikki" vanha öljy pois ja uusi tilalle. Perinteisessä menetelmässähän vanhaa öljy' jää useita litroja turbiiniin ja näin ollen joko täyttöjä tarvitaan useita tuon jäävän määrän laimentamiseksi ja öljyä menee hukkaan kaksi kertaa enmmän kuin laitteella.
BG valmistaja(ainakin tässä laitteessa) on tehnyt koneen, jolla siis vaihteistoöljy saadaan vaihdettua kokonaan ilman öljypohjan tiputtamista http://www.autouutiset.com/artikkelit/y ... ihteistoon valmistajan sivut https://www.bgprod.com/catalog/transmis ... ge-system/
Suodatinta ei kuilemma tarvitse vaihtaa jos ei halua kun vaihteisto pestään ennen täyttöä kemikaalilla ja täyteään sitten BG. omalla öljyllä (valmistajan hyväksynnät/ei auton valmistajien http://prayertr.ipower.com/swbgaz/media ... 5B1$5D.pdf)
Itse operaatio. https://www.youtube.com/watch?v=lpIg6w8XpBU
PS.
Itse kyllä vaihdatan suodattimen jos tätä laitetta tulen käyttämään ja vien omat öljyni jotta saan haluaamani tavaraa sisään.
Laitteen käytön etuna näkisin, että aikaa ja öljyä menee vähemmän vaihdossa ja siten säästöä tulee nesteen ja työn hintojen muodossa-sekä mikä tärkentä-lähes kaikki öljy saadaan vaihdettua.
Muistaakseni tälläkin foorumilla asiasta jo keskusteltu ja joku vaihtoikin laitteella öljyt.
PPS.
En ole laitteen markkinointiin yms millään tapaa osallinen. Kuluttajan näkökulmasta kirjoitan kiinnostuneenna mahdollisena asiakkaana.
PPPS.
Googaamalla löytää lähimmän paikan joka suorittaa näitä https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=BG+ ... ljynvaihto jne
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Morjens
Vaihdoin omaan tuolla menetelmällä ja olen oikein tyytyväinen tulokseen. Sain viedä omat öljyt pienen keskustelun jälkeen ja tottamooses vaihdoin suodattimenkin samalla. Lopuksi tuupattiin vielä RVS sisään.
Öljyä meni koko prokkikseen 15L. Nopeaa, siistiä, kätevää. Eikä hintakaan konkurssiin vieny.
Vaihdoin omaan tuolla menetelmällä ja olen oikein tyytyväinen tulokseen. Sain viedä omat öljyt pienen keskustelun jälkeen ja tottamooses vaihdoin suodattimenkin samalla. Lopuksi tuupattiin vielä RVS sisään.
Öljyä meni koko prokkikseen 15L. Nopeaa, siistiä, kätevää. Eikä hintakaan konkurssiin vieny.
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Terve !
Minulle kertoivat, että 10 litralla pärjäisi prosessissa. Näemmä kierrättäneet sinullavaihteiston läpi reilummin.
Minulle kertoivat, että 10 litralla pärjäisi prosessissa. Näemmä kierrättäneet sinullavaihteiston läpi reilummin.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moikka
Kyllä, se oli sellaista mustaa tervaa se vanha öljy ettei sitä enää oikein öljyksi tunnistanut. Ajettu silloin 130 000km.
Kierrättivät reilusti että tuli puhdasta. Kätevästi itse voi seurata prosessia koneen vieressä vaikka kädet taskussa ja katsella miten sisus saa uuden elämän
Prosessin jälkeen aski oli kuin eri maailmasta, pehmeä ja sulava, ja on edelleen, pienoinen Lurch katosi
Kyllä, se oli sellaista mustaa tervaa se vanha öljy ettei sitä enää oikein öljyksi tunnistanut. Ajettu silloin 130 000km.
Kierrättivät reilusti että tuli puhdasta. Kätevästi itse voi seurata prosessia koneen vieressä vaikka kädet taskussa ja katsella miten sisus saa uuden elämän
Prosessin jälkeen aski oli kuin eri maailmasta, pehmeä ja sulava, ja on edelleen, pienoinen Lurch katosi
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moi !
Kuinka homma hoidettiin ? Tiputettiin varmaan pohja pois ensin ja laitettiin uusi tilalle, sitten varmaan täyttö uudella tavaralla ja lopuksi vielä laitteella kierros ? Vai laittoivatko uuden pohjan ja laitteella ajoivat sitten tavaraa sisään ?
Lähinnä haenxsitä miksi meni tuo 15 litraa tavaraa kun kaiketi järjestelmään laitettiin ensin tuo pesuaine ja sitten ajettiin tuo puhdan öljy sisään ja seurattiin milloin väri alkaa muuttumaan uudeksi nesteeksi. Jos filtteriä ei vaihda niin varmaan menee vähemmällä öljymäärällä täyttö.
Mitä muuten veit öljyksi kun en muista nyt juuri. Itse ajattelin laittaa Redline D6 kunhan se ensin saapuu kotiin.
Kuinka homma hoidettiin ? Tiputettiin varmaan pohja pois ensin ja laitettiin uusi tilalle, sitten varmaan täyttö uudella tavaralla ja lopuksi vielä laitteella kierros ? Vai laittoivatko uuden pohjan ja laitteella ajoivat sitten tavaraa sisään ?
Lähinnä haenxsitä miksi meni tuo 15 litraa tavaraa kun kaiketi järjestelmään laitettiin ensin tuo pesuaine ja sitten ajettiin tuo puhdan öljy sisään ja seurattiin milloin väri alkaa muuttumaan uudeksi nesteeksi. Jos filtteriä ei vaihda niin varmaan menee vähemmällä öljymäärällä täyttö.
Mitä muuten veit öljyksi kun en muista nyt juuri. Itse ajattelin laittaa Redline D6 kunhan se ensin saapuu kotiin.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moro
Ihan koko prosessin aikaa en siinä paikalla ollut, kova poika kun olen neuvomaan vaikka en asiasta juuri tietäisi niin kävin kahvittelemassa väissä.
Sen aikaa mitä seurasin niin seuraavaa havainnoin: Yhdistivät BG:n laitteen autoon, laittoivat sen käyntiin ja pistivät pesuaineen + öljyt laitteeseen ja ajastivat (olisko ollu 30min) kiertoon ja antoivat käydä.
BG:ssä on lasiputki mistä näkee öljyn värin, oli mustaa kuin yö
Vanhan pohjan antoivat olla paikallaan kierron ajan, kertoivat että jos ja kun sieltä sontaa irtoaa niin menee sitten siihen vanhaan, ei uuteen.. Kävin kahvittelemassa ja tulin takaisin, öljyn väri oli vaalennut mutta oli tummaa edelleen. Kaveri ajasti lisää aikaa puhdistukseen (10min). Häippäsin hetkeksi ja seuraavan kerran takasin tullessa oli vanha pohja irti, uusi paikallaan ja loput 5 litr lisätty uutta öljyä lyöty suoraan laatikkoon käsipelillä. Nyt öljy oli koneen putkessa kirkasta, tai siis kellertävää. Samalla olivat laittaneet BG;n hoitoaineen ja mukana tuomani RVS:n.
Ihan koko showta en siis nähnyt. Laite kuitenkin toimi siten että se syötti hissukseen uutta öljyä kiertoon pesuaineen kanssa ja toiseen astiaan tuli kierrätettyä likaista pois.
Alunperinkin jutellessa vaihtotyöstä ja öljyn määrää kysellessäni pyysivät että ottaisin 5litr ylimääräistä mukaan, jos on oikein huonona vanha. Kovasti tarjoilivat omia öljyjään mutta olin tiukkana kun tahdoin alkuperäiset ölpät sisään, varman päälle!
Kävi sitten tuuri öljyjen kanssa. Öljypisteen varastosta löytyikin pölyttymästä 10litr jaguarin omaa öljyä (Shell M 1375.4) luokitusta. Marmoritiskiltä olivat tilanneet johonkin toiseen kissaan mutta auto ei koskaan ollut ilmestynyt öljynvaihtoon.
Sain tuon hintaan 10e/litr ja kävin Motoneristä Febi:ä samalla luokituksella vielä 5 litr lisää. Hyvin on pelittänyt ja seuraava vaihtotyö tulee varmasti tehtyä samalla menetelmällä.
Koko paketti töineen 360e + pohja ja nuo omat 5litr öljyä = n.500e
Ihan koko prosessin aikaa en siinä paikalla ollut, kova poika kun olen neuvomaan vaikka en asiasta juuri tietäisi niin kävin kahvittelemassa väissä.
Sen aikaa mitä seurasin niin seuraavaa havainnoin: Yhdistivät BG:n laitteen autoon, laittoivat sen käyntiin ja pistivät pesuaineen + öljyt laitteeseen ja ajastivat (olisko ollu 30min) kiertoon ja antoivat käydä.
BG:ssä on lasiputki mistä näkee öljyn värin, oli mustaa kuin yö
Vanhan pohjan antoivat olla paikallaan kierron ajan, kertoivat että jos ja kun sieltä sontaa irtoaa niin menee sitten siihen vanhaan, ei uuteen.. Kävin kahvittelemassa ja tulin takaisin, öljyn väri oli vaalennut mutta oli tummaa edelleen. Kaveri ajasti lisää aikaa puhdistukseen (10min). Häippäsin hetkeksi ja seuraavan kerran takasin tullessa oli vanha pohja irti, uusi paikallaan ja loput 5 litr lisätty uutta öljyä lyöty suoraan laatikkoon käsipelillä. Nyt öljy oli koneen putkessa kirkasta, tai siis kellertävää. Samalla olivat laittaneet BG;n hoitoaineen ja mukana tuomani RVS:n.
Ihan koko showta en siis nähnyt. Laite kuitenkin toimi siten että se syötti hissukseen uutta öljyä kiertoon pesuaineen kanssa ja toiseen astiaan tuli kierrätettyä likaista pois.
Alunperinkin jutellessa vaihtotyöstä ja öljyn määrää kysellessäni pyysivät että ottaisin 5litr ylimääräistä mukaan, jos on oikein huonona vanha. Kovasti tarjoilivat omia öljyjään mutta olin tiukkana kun tahdoin alkuperäiset ölpät sisään, varman päälle!
Kävi sitten tuuri öljyjen kanssa. Öljypisteen varastosta löytyikin pölyttymästä 10litr jaguarin omaa öljyä (Shell M 1375.4) luokitusta. Marmoritiskiltä olivat tilanneet johonkin toiseen kissaan mutta auto ei koskaan ollut ilmestynyt öljynvaihtoon.
Sain tuon hintaan 10e/litr ja kävin Motoneristä Febi:ä samalla luokituksella vielä 5 litr lisää. Hyvin on pelittänyt ja seuraava vaihtotyö tulee varmasti tehtyä samalla menetelmällä.
Koko paketti töineen 360e + pohja ja nuo omat 5litr öljyä = n.500e
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
tommivilho kirjoitti:Moro
Ihan koko prosessin aikaa en siinä paikalla ollut, kova poika kun olen neuvomaan vaikka en asiasta juuri tietäisi niin kävin kahvittelemassa väissä.
Sen aikaa mitä seurasin niin seuraavaa havainnoin: Yhdistivät BG:n laitteen autoon, laittoivat sen käyntiin ja pistivät pesuaineen + öljyt laitteeseen ja ajastivat (olisko ollu 30min) kiertoon ja antoivat käydä.
BG:ssä on lasiputki mistä näkee öljyn värin, oli mustaa kuin yö
Vanhan pohjan antoivat olla paikallaan kierron ajan, kertoivat että jos ja kun sieltä sontaa irtoaa niin menee sitten siihen vanhaan, ei uuteen.. Kävin kahvittelemassa ja tulin takaisin, öljyn väri oli vaalennut mutta oli tummaa edelleen. Kaveri ajasti lisää aikaa puhdistukseen (10min). Häippäsin hetkeksi ja seuraavan kerran takasin tullessa oli vanha pohja irti, uusi paikallaan ja loput 5 litr lisätty uutta öljyä lyöty suoraan laatikkoon käsipelillä. Nyt öljy oli koneen putkessa kirkasta, tai siis kellertävää. Samalla olivat laittaneet BG;n hoitoaineen ja mukana tuomani RVS:n.
Ihan koko showta en siis nähnyt. Laite kuitenkin toimi siten että se syötti hissukseen uutta öljyä kiertoon pesuaineen kanssa ja toiseen astiaan tuli kierrätettyä likaista pois.
Alunperinkin jutellessa vaihtotyöstä ja öljyn määrää kysellessäni pyysivät että ottaisin 5litr ylimääräistä mukaan, jos on oikein huonona vanha. Kovasti tarjoilivat omia öljyjään mutta olin tiukkana kun tahdoin alkuperäiset ölpät sisään, varman päälle!
Kävi sitten tuuri öljyjen kanssa. Öljypisteen varastosta löytyikin pölyttymästä 10litr jaguarin omaa öljyä (Shell M 1375.4) luokitusta. Marmoritiskiltä olivat tilanneet johonkin toiseen kissaan mutta auto ei koskaan ollut ilmestynyt öljynvaihtoon.
Sain tuon hintaan 10e/litr ja kävin Motoneristä Febi:ä samalla luokituksella vielä 5 litr lisää. Hyvin on pelittänyt ja seuraava vaihtotyö tulee varmasti tehtyä samalla menetelmällä.
Koko paketti töineen 360e + pohja ja nuo omat 5litr öljyä = n.500e
Pohjan pudotus nostaa koko homman arvoa noin 200€. Pohja suodattimella n 100€ halvimmillaan ja öljy noin 100€(a 20€ litra).
Hommaa ei voi hoitaa samalla määrällänestettä, kuin mikäli suodatinta ei vaihdettaisi.
Mulla on nyt 14 litraa tätä http://www.redlineoil.com/product.aspx?product=30704 yhteensä kun 4 lisälitraa saapuvat. Kysyin tosin korjaamopäälliköltä paljon öljyä menisi ja vstaus, että 10 litraa mukaan pitäisi riittää. Kun kapasitetti ZF6HP26 on tuo 9.9 litraahttp://www.zf.com/media/media/document/ ... atalog.pdf niin aika tarkalle menisi vaihto 100% nesteenvaihdolla, pelkällä 10 litralla Varmaan voisi tosiaan mennä jos tuota pohjaa ei vaihdettaisi.
Pikkaisen jäi mietityttämään vielä kun kerroit, että öljy oli tosi mustaa omassasi 130 tkm ajolla. Ei vielä pitäisi kyllä normaalikuntoisessa askissa olla tuossa kilometri-iässä vielä mustaa tuon öljyn ? Onko sinulla tietoa miten ja missä autolla on ennen ostoa ajettu- onko hinauskoukkua yms ? Itse kevyesti huolestuisin jos öljy olisi mustaa vaihteistosta ulostullessa. Tarkastettiinko vanhan suodattimen sisusta vaihdettaessa- olisiko ollut metallia paljon seassa ?
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moro
Auto on ollut alun perin Italiassa, tarkemmin sanottuna Roomassa. Siellä huollettu koko ajan samassa paikassa ja olettaisin että on ollut pelkästään kaupunkiajossa.
Suomeen tuotu Autocentterin toimesta 2012 ja ollut täällä yhdellä omistajalla ennen minua. italian pään omistajien lukumäärästä en ole tietoinen, oletan että yhdellä (hyväuskoisena=) on ollut, jotenkin sellainen tuntuma noitten huoltojen ja kunnon suhteen. Vetokoukkua ei ole huollot ja kisun kunto vastaa kyllä noita mittarin tarjoamia kilometrejä. Joku tarkastuslappukin on papereissa italian päästä tuontia varten. Ei vaan tuo saapasmurre taivu niin siitä en sen enempiä selvää ole saanut, samanlainen olo tuli kuin ulkomailla ruokalistaa lukiessa
Öljy oli tosiaan tumaa, ei nyt ihan pikimustaa niin kuin vähän annoin ymmärtää mutta ei siitä punaista väriä juuri erottanut. Aika pitkään sitä sai tiirailla kunnes hennon tumman punaisen sävyn sieltä löysi. Ensin olin että ei vit..u, mutta sitten olinkin että ei saat..na, mitä tässä onkaan tulossa! No lopulta se vaihdon edetessä rupesi kirkastumaan kun uutta meni sisään. Uusi sisään laitettu öljy oli kellertävää.
Öljypisteen pojat eivät vanhan öljyn väristä sen enempää ihmeissään olleet, totesivat vaan että hyvä aika olikin jo vaihtaa.
Suodatinta ei repsoteltu auki, potkiskelin sitä siinä lattialla ja mietin kyllä että pistänkö palasiksi mutta joku sisälläni kertoi että anna olla, stressiä oli jo ihan riittämiin. Oon pikkusen herkkä tän kissani suhteen
Ennen öljyjen vaihtoa tosiaan laatikko toimi suhteellisen hyvin mutta joskus siinä ilmeni pieni "lurch" ja esimerkiksi hiljaisesta vauhdista risteyksessä lähteissä tuntui silloin tällöin inhottava pieni nykäisy, ihan kuin vaihde olisi ollut vapaalla ja lyöty yhtäkkiä veto päälle. Tämä "ominaisuus" ilmeni välillä useasti samana päivänä ja sitten oli taas viikonkin poissa
Nämä kaikki oireet katosivat tuon vaihtotyön jälkeen. Nyt ajettu vaihdon jälkeen +10 000km ja kertaakaan ei ole tuota ollut vaikka alussa sitä odotti niskat jäykkänä että milloin tulee. Pistäisin armotta tuon toiminnan sulavuuden ja pehmeyden tuon vaihtotyön ja pesun + BG hoitoaineiden + RVS:n ansioksi!
Kaivoin tuon kuitin töistä ja tarvikkeista niin tässä tarkempi erottelu hommasta:
BG aut.öljynvaihto + huuhtelu=96e
BG vaihteiston puhdistus + hoitoaine=70
vaihtotyö=70e
Jaguar aut.vaiht.öljy C2C8432 10L=100e (tämän sain siis poistotarjouksena, olisi mennyt muuten hävikkinä tuo kun alkuperäinen tilaaja ei sitä lunastanut) Mopar Valvolaine atf+3 vaihteistoöljy 1,6L(ojaustehostimeen)=24e
Öljypisteen työt ja tarvikkeet 360e ja sitten oi tuohon vielä oma tuoma 5L Febia 90e ja öljypohja 120e, eli koko paketti näköjään 570e Loppupelissä halpaa kuin saippua etenkin kun tulos oli noin hyvä!
Alun perin tarjosivat Valvolinen atf+ öljyä tuohon laatikkoon. Tuota sinun homaamaasi Red Linea mietin myös mutta halusin ottaa sitten varman päälle. Toimii varmasti hyvin tuokin, hyvä öljy ja täyttää kaikki vaatimukset mitä tarkastelin.
Epäilen kyllä tuota 10L työsuoritusta minäkin, miten pirussa ne saisi kaiken kunnolla tehtyä sillä määrällä!! Omaan meni se koko 15L, ei jääny pisaraakaan yli.
Laita kertomusta miten meni jahka olet käynyt vaihdattamassa
Auto on ollut alun perin Italiassa, tarkemmin sanottuna Roomassa. Siellä huollettu koko ajan samassa paikassa ja olettaisin että on ollut pelkästään kaupunkiajossa.
Suomeen tuotu Autocentterin toimesta 2012 ja ollut täällä yhdellä omistajalla ennen minua. italian pään omistajien lukumäärästä en ole tietoinen, oletan että yhdellä (hyväuskoisena=) on ollut, jotenkin sellainen tuntuma noitten huoltojen ja kunnon suhteen. Vetokoukkua ei ole huollot ja kisun kunto vastaa kyllä noita mittarin tarjoamia kilometrejä. Joku tarkastuslappukin on papereissa italian päästä tuontia varten. Ei vaan tuo saapasmurre taivu niin siitä en sen enempiä selvää ole saanut, samanlainen olo tuli kuin ulkomailla ruokalistaa lukiessa
Öljy oli tosiaan tumaa, ei nyt ihan pikimustaa niin kuin vähän annoin ymmärtää mutta ei siitä punaista väriä juuri erottanut. Aika pitkään sitä sai tiirailla kunnes hennon tumman punaisen sävyn sieltä löysi. Ensin olin että ei vit..u, mutta sitten olinkin että ei saat..na, mitä tässä onkaan tulossa! No lopulta se vaihdon edetessä rupesi kirkastumaan kun uutta meni sisään. Uusi sisään laitettu öljy oli kellertävää.
Öljypisteen pojat eivät vanhan öljyn väristä sen enempää ihmeissään olleet, totesivat vaan että hyvä aika olikin jo vaihtaa.
Suodatinta ei repsoteltu auki, potkiskelin sitä siinä lattialla ja mietin kyllä että pistänkö palasiksi mutta joku sisälläni kertoi että anna olla, stressiä oli jo ihan riittämiin. Oon pikkusen herkkä tän kissani suhteen
Ennen öljyjen vaihtoa tosiaan laatikko toimi suhteellisen hyvin mutta joskus siinä ilmeni pieni "lurch" ja esimerkiksi hiljaisesta vauhdista risteyksessä lähteissä tuntui silloin tällöin inhottava pieni nykäisy, ihan kuin vaihde olisi ollut vapaalla ja lyöty yhtäkkiä veto päälle. Tämä "ominaisuus" ilmeni välillä useasti samana päivänä ja sitten oli taas viikonkin poissa
Nämä kaikki oireet katosivat tuon vaihtotyön jälkeen. Nyt ajettu vaihdon jälkeen +10 000km ja kertaakaan ei ole tuota ollut vaikka alussa sitä odotti niskat jäykkänä että milloin tulee. Pistäisin armotta tuon toiminnan sulavuuden ja pehmeyden tuon vaihtotyön ja pesun + BG hoitoaineiden + RVS:n ansioksi!
Kaivoin tuon kuitin töistä ja tarvikkeista niin tässä tarkempi erottelu hommasta:
BG aut.öljynvaihto + huuhtelu=96e
BG vaihteiston puhdistus + hoitoaine=70
vaihtotyö=70e
Jaguar aut.vaiht.öljy C2C8432 10L=100e (tämän sain siis poistotarjouksena, olisi mennyt muuten hävikkinä tuo kun alkuperäinen tilaaja ei sitä lunastanut) Mopar Valvolaine atf+3 vaihteistoöljy 1,6L(ojaustehostimeen)=24e
Öljypisteen työt ja tarvikkeet 360e ja sitten oi tuohon vielä oma tuoma 5L Febia 90e ja öljypohja 120e, eli koko paketti näköjään 570e Loppupelissä halpaa kuin saippua etenkin kun tulos oli noin hyvä!
Alun perin tarjosivat Valvolinen atf+ öljyä tuohon laatikkoon. Tuota sinun homaamaasi Red Linea mietin myös mutta halusin ottaa sitten varman päälle. Toimii varmasti hyvin tuokin, hyvä öljy ja täyttää kaikki vaatimukset mitä tarkastelin.
Epäilen kyllä tuota 10L työsuoritusta minäkin, miten pirussa ne saisi kaiken kunnolla tehtyä sillä määrällä!! Omaan meni se koko 15L, ei jääny pisaraakaan yli.
Laita kertomusta miten meni jahka olet käynyt vaihdattamassa
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moi !
Tosiaan, tuo kaupunkiajo lämpimässä Roomassa voi hyvin selittää öljyn kuluneisuuden. Paljon kiihdyttelyä ja jarruttelua ja seisomista ruuhkassa.
Halpaahan tuo on tosiaan jos vaihteiston ikää ja toimintaa voi jatkaa reippaasti vaihdolla. Seuraava vaihto n 60 000km sitten taas.
Tosiaan, tuo kaupunkiajo lämpimässä Roomassa voi hyvin selittää öljyn kuluneisuuden. Paljon kiihdyttelyä ja jarruttelua ja seisomista ruuhkassa.
Halpaahan tuo on tosiaan jos vaihteiston ikää ja toimintaa voi jatkaa reippaasti vaihdolla. Seuraava vaihto n 60 000km sitten taas.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moi !
Nyt tänään sain auton lootaan uutta tavaraa. Loota pestiin ensin BG:n pesuliemellä ennen tyhjennystä ja uutta tavaraa kierrätettiin 14 litraa vaihteistossa yhteensä. Aika tummaa oli tavara verrattuna uuteen Redline D6 tavaraan.
RVS:ää meni yliannostus lootaan mukana (2xT6 eli 12 litran tilavuudelle) lopuksi kun pinnan tasoa tarkastettiin.
Lurch katosi lootasta pois vaihdolla eli välillä teki esim valoihin pysähdyksessä ripeän vaihdon 2-1 joka tuntui nykäyksenä. Nyt en saanut sitä vaihdon jälkeen esiintymään vaikka kuinka koitin. Laatikko ohjelmoitiin uudelleen aiemmin ja se ei saanut poistumaan Lurch:ia mutta nyt näyttää että syy oli öljyssä. Foorumeja selatessa apu on löytynyt joskus ohjelmoinnista tai öljynvaihdosta
Hinta oli siis ZF suodatin 70€+BG pesuaine 47€+Redline D6 (14l) öljyt 200€+RVS 120€+työ 170€= n 600€
Minulla oli siis omat öljyt ja suodatin sekä RVS. Jos pelkän huuhtelun tekisi omilla halvemmilla öljyillä niin hinta olisi n 300€ luokkaa.
Nyt tänään sain auton lootaan uutta tavaraa. Loota pestiin ensin BG:n pesuliemellä ennen tyhjennystä ja uutta tavaraa kierrätettiin 14 litraa vaihteistossa yhteensä. Aika tummaa oli tavara verrattuna uuteen Redline D6 tavaraan.
RVS:ää meni yliannostus lootaan mukana (2xT6 eli 12 litran tilavuudelle) lopuksi kun pinnan tasoa tarkastettiin.
Lurch katosi lootasta pois vaihdolla eli välillä teki esim valoihin pysähdyksessä ripeän vaihdon 2-1 joka tuntui nykäyksenä. Nyt en saanut sitä vaihdon jälkeen esiintymään vaikka kuinka koitin. Laatikko ohjelmoitiin uudelleen aiemmin ja se ei saanut poistumaan Lurch:ia mutta nyt näyttää että syy oli öljyssä. Foorumeja selatessa apu on löytynyt joskus ohjelmoinnista tai öljynvaihdosta
Hinta oli siis ZF suodatin 70€+BG pesuaine 47€+Redline D6 (14l) öljyt 200€+RVS 120€+työ 170€= n 600€
Minulla oli siis omat öljyt ja suodatin sekä RVS. Jos pelkän huuhtelun tekisi omilla halvemmilla öljyillä niin hinta olisi n 300€ luokkaa.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ti Tammi 27, 2015 11:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Hienoa kuultavaa kisu kehrää ja matka maistuu varmasti entistäkin paremmalle. Kyllä uudet ölpät kunnolla vaihdettuna tekee vaan ihmeitä! RVS voinappina siihen päälle Iso Peukku pehmeää kyytiä etiäpäin.
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Terve !tommivilho kirjoitti:Hienoa kuultavaa kisu kehrää ja matka maistuu varmasti entistäkin paremmalle. Kyllä uudet ölpät kunnolla vaihdettuna tekee vaan ihmeitä! RVS voinappina siihen päälle Iso Peukku pehmeää kyytiä etiäpäin.
Näköjään laatikko oli joko vajaa täyttöinen tai öljy jotenkin jo kulahtunutta koska tänäänkin ajossa laatikko ei "lurchannut" yhtään. RVS ei vielä ainakaan eilisen ajon alussa ollut kerennyt mitään "korjaamaan" joten uusi öljy on syyllinen varmaan tähän tai sitten täyttöaste. Eri BMW- ja Jaguar foorumeilla ZF laatikon ongelmia ollut juurikin täytön suhteen myös.
Aika jännä että juuri tämä ZF 6HP26 malli on ollut ongelmallinen tuon lurchin kannalta. Kaikkihan johtuu tavallaan laatikon edistyksillisestä adaptiivisesta ajo-ohjelmasta joka mukautuu ajajan tyyliin.Ongelma on siinä että ohjelma "lipsuu" asetuksista ja aiheuttaa vääränlaisen vaihtokuvion ja tuon nykäyksen pysähdyttäessä tai kiihdyttäessä. Itselläni ei yksi nollaus tähän adaptioon toiminut kuin hetkeksi kuten pelkäsinkin . Joskus öljynvaihto toisena apuna auttaa mutta kuinka vaihto vaikuttaisi tietokoneohjelmaan ? Näin kuitenkin on ja voi näköjään liittyä siihen koska näin omassani kävi nyt. Ainakin toistaiseksi. Itse ainakin epäilen nyt täyttöastetta ongelman aiheuttajaksi osiltaan. Vaihteisto ei vuoda ja aikaisemmasta vaihdosta ei ole tietoa olisiko silloin mahdollisesti jäänyt täyttö vajaaksi ?
Pääasia että nyt toimii moitteetta.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Käytin autoni Jaguar X-type 3L V6 2004 BG-Öljynvaihdossa, Konalassa. Tulos! Ei voi vaihtaa! Putket ruosteessa! No kotona tutkin, enkä löytänyt mitään ruostetta mistään! Putket on vaan hankalassa paikassa, joutuisi tekemään hiukan töitä että saa letkut esille. Että tämmöinen tapaus.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Asiakaspalvelua tosiaan.hekle kirjoitti:Käytin autoni Jaguar X-type 3L V6 2004 BG-Öljynvaihdossa, Konalassa. Tulos! Ei voi vaihtaa! Putket ruosteessa! No kotona tutkin, enkä löytänyt mitään ruostetta mistään! Putket on vaan hankalassa paikassa, joutuisi tekemään hiukan töitä että saa letkut esille. Että tämmöinen tapaus.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Minkälaista hintaa huuhteluölpänvaihdolle?
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Hintaa kertyi n 500e josta 40e oli vikakoodien luku. Kyseessä siis MB C230 vm 1997 Aikaa kului n 3h.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Itse operastio työnä oli 170€. Tähän sitten mahdollinen öljypohja ja öljyt. Omat tavarat ja öljyt viemällä loppulasku yleensä maltillisempi ja saa muuta kuin BG:n omaa ns Universal ATF nestettä. Itselle tehtiin operaatio puhdistusaineen kera mitä suosittelisi myös ja jatkossa aion käyttää uuden huuhtelun yhteydessä jälleen.rado kirjoitti:Minkälaista hintaa huuhteluölpänvaihdolle?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moro,
Tänään kävin itse vaihdattamassa automaatin öljyt tuolla BG:n laitteella.
Taulussa tällä hetkellä 152tkm ja öljyt eivät ainakaan näyttäneet täysin mustilta joten ehkä myös edellinen omistaja joskus öljyt tuonne vaihtanut.
Selvän eron kyllä huomasin heti kun lähti ajamaan vaihdelaatikko vaihtaa selvästi nätimmin ja eron huomaa parhaiten kun läpillä vaihtelee vaihteita.
Toimenpide ei hinnaltaakaan ollut kauhean paha verrattuna yhteen tarjoukseen joka oli lähes 900€
Toimenpiteen hoiti Motonetin korjaamo Roihupellossa ja hintaa kertyi 395€
Voin kyllä suositella kyseistä paikkaa jos jollain muullakin aikomus samaan toimenpiteeseen.
ps. Kyseisellä korjaamolla on fintestin (BG maahantuoja) entinen työntekijä töissä ja häneltä sai erittäin hyvää palvelua ja tarkempia tietoja toimenpiteestä
Tänään kävin itse vaihdattamassa automaatin öljyt tuolla BG:n laitteella.
Taulussa tällä hetkellä 152tkm ja öljyt eivät ainakaan näyttäneet täysin mustilta joten ehkä myös edellinen omistaja joskus öljyt tuonne vaihtanut.
Selvän eron kyllä huomasin heti kun lähti ajamaan vaihdelaatikko vaihtaa selvästi nätimmin ja eron huomaa parhaiten kun läpillä vaihtelee vaihteita.
Toimenpide ei hinnaltaakaan ollut kauhean paha verrattuna yhteen tarjoukseen joka oli lähes 900€
Toimenpiteen hoiti Motonetin korjaamo Roihupellossa ja hintaa kertyi 395€
Voin kyllä suositella kyseistä paikkaa jos jollain muullakin aikomus samaan toimenpiteeseen.
ps. Kyseisellä korjaamolla on fintestin (BG maahantuoja) entinen työntekijä töissä ja häneltä sai erittäin hyvää palvelua ja tarkempia tietoja toimenpiteestä
Nykyinen: Jaguar XF 3.0d 2011
Ex. Audi A6 3.0TDI Quattro 2006
Ex. BMW E39 523i 1997
Ex. Audi A6 3.0TDI Quattro 2006
Ex. BMW E39 523i 1997
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moro, kuuluiko hintaan pesu, öljyt ja suodatin?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Tässä kyseisessä toimenpiteessä ei vaihdeta suodatinta vaan vanhan öljyn sekaan laitetaan kiertämään 15-20 minuutiksi puhdistusaine joka irroittaa paskat ja puhdistaa myös suodattimen.JMSC kirjoitti:Moro, kuuluiko hintaan pesu, öljyt ja suodatin?
Tämän jälkeen toisesta päästä menee uuttaa öljyä sisään ja vanhat tulee ulos.
Tästä saat ainakin lisätietoa: http://www.bgprod.fi/huoltopalvelut/aut ... ton-huolto
Nykyinen: Jaguar XF 3.0d 2011
Ex. Audi A6 3.0TDI Quattro 2006
Ex. BMW E39 523i 1997
Ex. Audi A6 3.0TDI Quattro 2006
Ex. BMW E39 523i 1997
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Onpa jännä teknologia kun pesee suodattimen paikallaan ollessa. Perinteisestihän suodatin pysäyttää suodatuskokoa isommat partikkelit (metallisilppu) eivätkä ne pääse etenemään. Eli kierto pitäisi kääntää toisinpäin, jotta partikkelit irtoaisivat suodattimesta (ja menisivät vaihteistoon...). Vai onko se pesuaine niin rajua, että se liuottaa metallikappaleet suodattimesta.time39 kirjoitti: Tässä kyseisessä toimenpiteessä ei vaihdeta suodatinta vaan vanhan öljyn sekaan laitetaan kiertämään 15-20 minuutiksi puhdistusaine joka irroittaa paskat ja puhdistaa myös suodattimen.
Skeptikkona taidan kuitenkin edelleen vaihtaa/vaihdattaa suodattimet.
Köpi
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Kyllä "meilläpäin" vaihdetaan suodatin tuon bg-pesun yhteydessä, muuten se on aika huonossa "hapessa" pesun jälkeen!
Mistä tulikin mieleen että nyt kun on noin 1000km tullut mittariin laatikon pesuöljynvaihdon jälkeen niin kaikki aiemmat lievät oireet ts. the lurch on täysin poistunut.
Oliskohan käynyt niin että tuo laatikon adaptaatioiden nollaus ei olisi mennyt läpi
Mistä tulikin mieleen että nyt kun on noin 1000km tullut mittariin laatikon pesuöljynvaihdon jälkeen niin kaikki aiemmat lievät oireet ts. the lurch on täysin poistunut.
Oliskohan käynyt niin että tuo laatikon adaptaatioiden nollaus ei olisi mennyt läpi
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moi,
Kaipa se tosiaan on paras vaihtaa se suodatinkin samalla vaikka hommaa tehdäänkin ilman sitä.
Kaipa se tosiaan on paras vaihtaa se suodatinkin samalla vaikka hommaa tehdäänkin ilman sitä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Joo, suodatin on kyllä kovin yksinkertainen, eikä tuon syvempää analyysiä aiheesta tarvittane. Pesemällä tietenkin voi saada liukenevat epäpuhtaudet liikkeelle, mutta ei sen enempää.Kopi kirjoitti: Onpa jännä teknologia kun pesee suodattimen paikallaan ollessa. Perinteisestihän suodatin pysäyttää suodatuskokoa isommat partikkelit (metallisilppu) eivätkä ne pääse etenemään. Eli kierto pitäisi kääntää toisinpäin, jotta partikkelit irtoaisivat suodattimesta (ja menisivät vaihteistoon...). Vai onko se pesuaine niin rajua, että se liuottaa metallikappaleet suodattimesta.
Skeptikkona taidan kuitenkin edelleen vaihtaa/vaihdattaa suodattimet.
Köpi
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Kustannuksenahan tuo suodattimen vaihto-operaatio lisättynä tuohon huuhteluun tuo noin 150€ lisän (uusi pohja suodattimineen ja pultteineen(suositellaan vaihdettavaksi myös) noin 100€ ja työ lisäksi noin 50€). Tietty jokainen voi arvottaa kohdallaan kustannuksen määrän lisäyksen suhteessa hyötyyn ja kokonaissummaan.Ode kirjoitti:Joo, suodatin on kyllä kovin yksinkertainen, eikä tuon syvempää analyysiä aiheesta tarvittane. Pesemällä tietenkin voi saada liukenevat epäpuhtaudet liikkeelle, mutta ei sen enempää.Kopi kirjoitti: Onpa jännä teknologia kun pesee suodattimen paikallaan ollessa. Perinteisestihän suodatin pysäyttää suodatuskokoa isommat partikkelit (metallisilppu) eivätkä ne pääse etenemään. Eli kierto pitäisi kääntää toisinpäin, jotta partikkelit irtoaisivat suodattimesta (ja menisivät vaihteistoon...). Vai onko se pesuaine niin rajua, että se liuottaa metallikappaleet suodattimesta.
Skeptikkona taidan kuitenkin edelleen vaihtaa/vaihdattaa suodattimet.
Köpi
O
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Viteoita aiheesta
https://m.youtube.com/results?q=bg%20tr ... edure&sm=3
https://m.youtube.com/results?q=bg%20tr ... edure&sm=3
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Ehdottomasti kannatta vaihtaa suodatin samalla kun vaihdattaa laatikon öljyt. Vaikka kuinka tuon tekis pesun kanssa koneella. Eri asia on sitten esim. Aisin laatikko mihin suoratinta ei saa vaihdettua muutakuin laatikon halkaisemalla.
Itse vaihdatin tuolla www.autojakonehuolto.fi omaan XF:n öljyt. Samoin teetin heillä jakopään ja tuulilasin vaihdon. Hyvin pelaa.
Itse vaihdatin tuolla www.autojakonehuolto.fi omaan XF:n öljyt. Samoin teetin heillä jakopään ja tuulilasin vaihdon. Hyvin pelaa.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Onkos täällä Tampereen seudulla jossain paikassa, jota voisi suositella, vaihdatettu tuolla systeemillä laatikon öljyt ja suodatin?
Nyt kun tuo XJL tuli taloon, niin mielelläni vaihdattaisin samantien kaikki.
En ole tottunut luottamaan siihen, mitä, kuka ja milloin edelliset huollot on tehty
Nyt kun tuo XJL tuli taloon, niin mielelläni vaihdattaisin samantien kaikki.
En ole tottunut luottamaan siihen, mitä, kuka ja milloin edelliset huollot on tehty
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Lempäälän ölypistettä uskallan ainakin itse suositella kyseiseen hommaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Rohkea rokan syö. 8HP70 omassani kaipaa huuhtelua.
Tilattua:
Öljypohja pultteineen ja roppuineen 87€ toimitettuna http://www.ebay.co.uk/itm/222781864193
Mannol AG60 vaihteistoöljyä 20L 99,69€ https://www.oel-guenstig.de/Automatikge ... :1574.html
Herttoniemen Autoasi huuhtelu ja suodattimen vaihto: 353,60€ sisältäen öljynvaihdon, suodattimen vaihdon, pesuaineen, jälkihoitoaineen ja jätemaksun.
Yhteensä siis tulee maksamaan 540,29€
12 litraa suositeltiin tuomaan öljyä, otin tuon 20L kannun, eli siitä jäänee 8 litraa yli, taidan hankkia muutaman litran lisää niin on varastossa seuraavaan vaihtokertaan. Oil-guenstigin postikulujärjestelmä on niin tyhmä, että 1x20L tulee 28,90€ kuluilla, mutta 1x20L + 1x1L kulut tuplaantuvat.
Tilattua:
Öljypohja pultteineen ja roppuineen 87€ toimitettuna http://www.ebay.co.uk/itm/222781864193
Mannol AG60 vaihteistoöljyä 20L 99,69€ https://www.oel-guenstig.de/Automatikge ... :1574.html
Herttoniemen Autoasi huuhtelu ja suodattimen vaihto: 353,60€ sisältäen öljynvaihdon, suodattimen vaihdon, pesuaineen, jälkihoitoaineen ja jätemaksun.
Yhteensä siis tulee maksamaan 540,29€
12 litraa suositeltiin tuomaan öljyä, otin tuon 20L kannun, eli siitä jäänee 8 litraa yli, taidan hankkia muutaman litran lisää niin on varastossa seuraavaan vaihtokertaan. Oil-guenstigin postikulujärjestelmä on niin tyhmä, että 1x20L tulee 28,90€ kuluilla, mutta 1x20L + 1x1L kulut tuplaantuvat.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Moi,
Mielestäni ihan hyvää rokkaa syöt. Tuskimpa haitaa aiheuttaa tämäkänn toimenpide.
Ja juu, kyllä sinne se 12l kannattaa varata ja näkeehän sen siitä laitteesta öljyn väristä kun alkaa tulemaan jo kerran sisäänmennyttä uutta tavaraa ulos jolloin huuhtelu lopetetaan.
Mielestäni ihan hyvää rokkaa syöt. Tuskimpa haitaa aiheuttaa tämäkänn toimenpide.
Ja juu, kyllä sinne se 12l kannattaa varata ja näkeehän sen siitä laitteesta öljyn väristä kun alkaa tulemaan jo kerran sisäänmennyttä uutta tavaraa ulos jolloin huuhtelu lopetetaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Jep, tuo Mannol AG60 arvelutti, vaikka olenkin aiemmissa autoissa heidän moottoriöljyjään käyttänyt, mutta 75% alennus ZF Lifeguard 8 öljyyn (5€/L vs 20€/L) ajoi tekemään tämän päätöksen.kissaeläin kirjoitti:Moi,
Mielestäni ihan hyvää rokkaa syöt. Tuskimpa haitaa aiheuttaa tämäkänn toimenpide.
Ja juu, kyllä sinne se 12l kannattaa varata ja näkeehän sen siitä laitteesta öljyn väristä kun alkaa tulemaan jo kerran sisäänmennyttä uutta tavaraa ulos jolloin huuhtelu lopetetaan.
Vaihdetaan vaikka 50tkm päästä seuraavan kerran, öljyssä kuitenkin kaikki luokituksen tähän löytyy, joten ei se aivan kuraa voi olla. Jos joku kaipaa ZF 8HP öljyä, niin voihan tuon yli jäävän myydäkin.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Tarkoitus olisi käydä vaihdattaa vaihteistoöljyt BG huuhtelulla omien öljyjen kera. Vaan ompa jokapaikasta zf lifeguard6 loppu.
Kellään tietoa mistä löytyisi? Tai onko tiedossa vaihtaako joku firma zf-öljyillä? (Muu kuin itse jaguar(=800eur))
"Yhteensopivia" merkkejä olisi tietty vaikka miten monta: redline, merteil, ravenol... Vähän huonoja omakohtaisia kokemuksia muista kuin orkkisöljyistä. Hyvä esimerkki löytyi myös toisesta topicista, jossa ravenol ei toiminutkaan aivan täysin.
BG universal öljy ei sen takia myöskään kovin paljoa houkuttele.
Kellään tietoa mistä löytyisi? Tai onko tiedossa vaihtaako joku firma zf-öljyillä? (Muu kuin itse jaguar(=800eur))
"Yhteensopivia" merkkejä olisi tietty vaikka miten monta: redline, merteil, ravenol... Vähän huonoja omakohtaisia kokemuksia muista kuin orkkisöljyistä. Hyvä esimerkki löytyi myös toisesta topicista, jossa ravenol ei toiminutkaan aivan täysin.
BG universal öljy ei sen takia myöskään kovin paljoa houkuttele.
-11 XF 3.0dS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Täällä näyttäisi olevan vielä 12 litraa ja päävarastossa enemmän jos ei kiire ole https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/196 ... rEQAvD_BwEJanlob kirjoitti:Tarkoitus olisi käydä vaihdattaa vaihteistoöljyt BG huuhtelulla omien öljyjen kera. Vaan ompa jokapaikasta zf lifeguard6 loppu.
Kellään tietoa mistä löytyisi? Tai onko tiedossa vaihtaako joku firma zf-öljyillä? (Muu kuin itse jaguar(=800eur))
"Yhteensopivia" merkkejä olisi tietty vaikka miten monta: redline, merteil, ravenol... Vähän huonoja omakohtaisia kokemuksia muista kuin orkkisöljyistä. Hyvä esimerkki löytyi myös toisesta topicista, jossa ravenol ei toiminutkaan aivan täysin.
BG universal öljy ei sen takia myöskään kovin paljoa houkuttele.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Tuli mentyä vähän perse edellä puuhun. Ensin hankitaan öljyt ja sitten vasta mietitään mihin öljynvaihtoon saa viedä omat öljyt.
Jollai tiedossa Tampere - lempäälä välillä vaihtopaikkaa?
Täällä kehuttu lempäälä oilpoint ei ota omia öljyjä.
Jollai tiedossa Tampere - lempäälä välillä vaihtopaikkaa?
Täällä kehuttu lempäälä oilpoint ei ota omia öljyjä.
-11 XF 3.0dS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BG- automaattivaihteiston öljynhuuhtelumenetelmä
Autoasi liikkeessä ainakin täällä kävi omien öljyjen vienti. Varmaan Tampereellakin ?Janlob kirjoitti:Tuli mentyä vähän perse edellä puuhun. Ensin hankitaan öljyt ja sitten vasta mietitään mihin öljynvaihtoon saa viedä omat öljyt.
Jollai tiedossa Tampere - lempäälä välillä vaihtopaikkaa?
Täällä kehuttu lempäälä oilpoint ei ota omia öljyjä.
S Type R (2002) -Black Edition-