S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Tänään harmikseni huomasin kun aamulla laitoin kauko-ohjaimella jagen lukkoon ja iltapäivällä yritin aukaista, niin ei auennut. Kauko-ohjaimesta lähtee hälyt ja ajonesto pois päältä mutta lukko ei aukea. Avaimella sain lukon auki mutta takaovet menee sen jälkeen vuoronperään lukkoon ja auki. Tämän jälkeen kokeilin sisäpuolelta laittaa ovet lukkoon ja takaisin auki niin sitten loppu takaovien temppuilu. Harmittaa todella paljon ei ole ehtinyt vielä kahta viikkoa autoa omistaa ja viat senkun lisääntyy
Mietin et pitäisikö akusta käyttää virrat irti voisikohan tuo jotenkin nollautua. Ei tuolla pakkasessa viittinyt alkaa nyt kokeileen.
Missä vika voisi olla? Avaimella saa myös ovet lukkoon normaalisti
Mietin et pitäisikö akusta käyttää virrat irti voisikohan tuo jotenkin nollautua. Ei tuolla pakkasessa viittinyt alkaa nyt kokeileen.
Missä vika voisi olla? Avaimella saa myös ovet lukkoon normaalisti
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Moi !
Tästä on keskusteltu aiemminkin viewtopic.php?f=1&t=5844&p=29885&hilit= ... tus#p29885
Ja myös viewtopic.php?f=2&t=3887&hilit=ovet+ei+lukitu
Pakkanenkin voi olla kyseessä joten koita jossain parkkihallissa sulattaa autoa jos olisi siitä kiinni.
Tästä on keskusteltu aiemminkin viewtopic.php?f=1&t=5844&p=29885&hilit= ... tus#p29885
Ja myös viewtopic.php?f=2&t=3887&hilit=ovet+ei+lukitu
Pakkanenkin voi olla kyseessä joten koita jossain parkkihallissa sulattaa autoa jos olisi siitä kiinni.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Melkosesti kyllä vaihtoehtoja mikä voisi olla. Periaatteessa akun varauski voisi olla väheinen kun tullu ajettua aika lyhyttä ajoa nyt. Oikea takaovi oli pitkään jäässä ja ulkopuolen kahva on vieläkin, sisäpuolelta ovi aukeaa kyllä. Toi takaovien temppuilu ihmetyttää. Välillä auto semmosessa tilassakin, että hälyt ja ajonesto on päällä, etuovet lukossa mutta takaovet jatkuvasti vekslaa auki,kiinni,auki jne. Voi olla että takaovet saa ainoastaan lukkoon tuolla "pakkolukituksella"
Autossa on nyt sisätilan lämppäri lämmittämässä ja huomena voisi kokeilla käyttää akkua irti. Pitää tarkistaa tuokin vielä että kaikki ovet ja takaluukku on kunnolla kiinni kun laittaa lukkoon
Autossa on nyt sisätilan lämppäri lämmittämässä ja huomena voisi kokeilla käyttää akkua irti. Pitää tarkistaa tuokin vielä että kaikki ovet ja takaluukku on kunnolla kiinni kun laittaa lukkoon
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Tuon aikakauden S-Typen lukot on välillä todella herkkiä jäätymään, ei tarvitse montaa pakkasastetta. Tuo vaikuttaa samalta, kuin oli kerran itselläni. Se kuljettajan ovi ohjaa kaikkia muitakin lukkoja, ja vaikka avaimella vääntää niin jokin mikrokytkin ei vaihda asentoa ja kaikki lukot menevät heti uudelleen lukkoon.
Itse en silloin pihalla päässyt autoon kuin takaluukusta. Penkit kumoon ja vielä toinen sisäilmanlämmitin puhaltamaan kiinteän lisäksi, niin jonkun ajan päästä lukot olivat sulat ja kaikki pelasi.
Niin, ne takaovet olivat minulla käytännössä aika pakkasella ulkoa jäässä, mutta sisältä niitä käytti normaalisti. Polttoainetankin luuukku on herkkä jäätymään kans - pakkasella on syytä tarkistaa sen toiminta ennen kuin ajaa tankin tyhjäksi ja bensa-asemalle toteamaan, että...
Jouko
Itse en silloin pihalla päässyt autoon kuin takaluukusta. Penkit kumoon ja vielä toinen sisäilmanlämmitin puhaltamaan kiinteän lisäksi, niin jonkun ajan päästä lukot olivat sulat ja kaikki pelasi.
Niin, ne takaovet olivat minulla käytännössä aika pakkasella ulkoa jäässä, mutta sisältä niitä käytti normaalisti. Polttoainetankin luuukku on herkkä jäätymään kans - pakkasella on syytä tarkistaa sen toiminta ennen kuin ajaa tankin tyhjäksi ja bensa-asemalle toteamaan, että...
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Moi !
Hyviä pointteja edellä. Polttoaineläpän saa auki vaikka olisi jäässäkin kun ennen avausta tai epäonnistuneen avausyrityksen jälkeen painaa sitä kevyesti sisään niin rungon ja läpän väliin aukeamisen estävä jää rikkoontuu ja läppä aukeaa. Näin auennut itsellä aina. Kannattaa joskus koettaa myös takakontissa olevaa käsiavaisuvaijeria että toimii mikäli sähköinen joskus rikkoontuisi...
Hyviä pointteja edellä. Polttoaineläpän saa auki vaikka olisi jäässäkin kun ennen avausta tai epäonnistuneen avausyrityksen jälkeen painaa sitä kevyesti sisään niin rungon ja läpän väliin aukeamisen estävä jää rikkoontuu ja läppä aukeaa. Näin auennut itsellä aina. Kannattaa joskus koettaa myös takakontissa olevaa käsiavaisuvaijeria että toimii mikäli sähköinen joskus rikkoontuisi...
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
- Paikkakunta: Joensuu
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Itse pidän hetken ovia pakkasella esim pesun jälkeen auki, jäätyy vedet ja ei jumi kiinni (kahvat on sitten oma tarinansa) kerran vasta joutunut sisältä käsin potkimaan ovea auki.
Polttoaine luukun kohtaloon tutustuin edellisen S:n kanssa siten että siitä tuli entinen Vähän liikaa momenttia omissa käpälissä kun jumi pakkasella kiinni, ja tunnetusti auto ei liiku ilman polttoainetta. Tästä viisastuneena nykyistä osaa käsitellä. Pari pientä napakkaa napautusta luukkuun niin johan aukeaa
Polttoaine luukun kohtaloon tutustuin edellisen S:n kanssa siten että siitä tuli entinen Vähän liikaa momenttia omissa käpälissä kun jumi pakkasella kiinni, ja tunnetusti auto ei liiku ilman polttoainetta. Tästä viisastuneena nykyistä osaa käsitellä. Pari pientä napakkaa napautusta luukkuun niin johan aukeaa
Ajossa:
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
XF 2,7 Premium Luxury 2008
edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Eilen illalla kävin vielä kokeilemassa ovia. Kaukosäätimestä ovet aukee mutta menevät heti takaisin lukkoon, avaimesta sama homma mutta kuskin oven ehtii saamaan auki ennenku ovet taas lukkiintuvat. Tässä vaiheessa kun kuskin oven on aukaissut niin takaovet alkaa elämään omaa elämään jatkuvasti menevät auki ja lukkoon Kuskin ovea kun käyttää lukossa sisältäpäin ja aukaisee niin takaovet asettuvat. Sittenku taas laittaa ovet lukkoon kaukosäätimestä niin takaovet jäävät taas tilaan missä menevät auki ja lukkoon vuoronperään. Näköjään ovet saa lukkoon vain käyttämällä "pakkolukitusta"
Eli spekulaatiota nyt vähän missä vika? Mitä on mahdollisesti mennyt rikki ja mitä osia kannattaa varautua vaihdattamaan.
Mistä muuten löytyy keskuslukituksen sulake? Mietin että jos väliaikaisesti sais keskuslukituksen pois päältä kun pääasiassa tulee yksin ajeltua jagella.
Eli spekulaatiota nyt vähän missä vika? Mitä on mahdollisesti mennyt rikki ja mitä osia kannattaa varautua vaihdattamaan.
Mistä muuten löytyy keskuslukituksen sulake? Mietin että jos väliaikaisesti sais keskuslukituksen pois päältä kun pääasiassa tulee yksin ajeltua jagella.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Moi 1
En halua kuulostaa tylyltä, mutta noista edellisistä linkeistä jossa samaa asiaa käsitellään, löytyy spekulaatiot tälle vaivalle.
ELi- Todennäköisesti ajajan oven lukko, joka ohjaa muita ovia (dead locking door latch) http://britishparts.co.uk/products/6183 ... h-XR853191 on vioittunut ja ohjaa väärin muitakin ovia. Kyseinen lukkomekanismi (linkk yllä) pitää vaihtaa rikkoutuneen tilalle ja todennäköisesti asia korjaantuu. Kun lukossa oleva mikrosiru/vast vioittuu niin alkaa nämä kyseisen kaltaiset ovien ohjausongelmat. Jos joku muu kuin kuljettajan oven mekanismi menee rikki niin vain kysinen ovi alkaa toimimaan oudosti. Yleensä näin, mutta mutta voi olla, että minkä tahansa oven lukkomekanismin hajoaminen saa ajajan oven aukomaan ja sulkemaan ovia mielivaltaisesti.
Kyseessä hyvin yleinen S type mallisarjan ongelma.
Kuten jo todettu, pakkanen voi aiheuttaa kyseisen toimintahäiriön vielä ja voi toimia lämpöisessä normaalisti.
En halua kuulostaa tylyltä, mutta noista edellisistä linkeistä jossa samaa asiaa käsitellään, löytyy spekulaatiot tälle vaivalle.
ELi- Todennäköisesti ajajan oven lukko, joka ohjaa muita ovia (dead locking door latch) http://britishparts.co.uk/products/6183 ... h-XR853191 on vioittunut ja ohjaa väärin muitakin ovia. Kyseinen lukkomekanismi (linkk yllä) pitää vaihtaa rikkoutuneen tilalle ja todennäköisesti asia korjaantuu. Kun lukossa oleva mikrosiru/vast vioittuu niin alkaa nämä kyseisen kaltaiset ovien ohjausongelmat. Jos joku muu kuin kuljettajan oven mekanismi menee rikki niin vain kysinen ovi alkaa toimimaan oudosti. Yleensä näin, mutta mutta voi olla, että minkä tahansa oven lukkomekanismin hajoaminen saa ajajan oven aukomaan ja sulkemaan ovia mielivaltaisesti.
Kyseessä hyvin yleinen S type mallisarjan ongelma.
Kuten jo todettu, pakkanen voi aiheuttaa kyseisen toimintahäiriön vielä ja voi toimia lämpöisessä normaalisti.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Tänää kun kokeilin niin lukitus toimi niinku ei mitään Toivottavasti oli vaan pakkasesta johtuvaa vikaa. Bensatankin luukku kyllä jumitteli mutta onneksi siitäkin oli täältä tietoa saanut niin osasin sievästi sen aukasta Tulipahan taas opittua lisää autostani kiitoksia paljon keskusteluun osallistuneille
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Onko siis näissäkin samaa vikaa kuin saman ikäisissä Fordeissa, että lukot toimii miten sattuu. Nimimerkillä 4 kertaa auton ulkopuolelle jäänyt. S-type jättää apparin puolen takaoven lukitsematta keskarilla, mutta aukeaa kyllä napista. Tuli testattua nimittäin varashäly aamulla . Muut keskustelut selasin läpi ja aika ympäri pyöreetä viasta, voi olla joko halpa tai kallis.. Apparin ikkunakaan toimi. Noh, tietää mitä tehdä kunhan saa edellisen auton pois jaloista
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Kyllähän tuossa 10+ vuodessa ehtii nuo lukot paskaantumaan ja sitten pakkasella se paska jäätyy.
Voi korjaantua ihan lukkomekanismit puhdistamalla ja voitelemalla kevyesti silikoniöljyllä.
Voi korjaantua ihan lukkomekanismit puhdistamalla ja voitelemalla kevyesti silikoniöljyllä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Moi !
Koko s typen mallisarjan sama huono lukkomekanismi löytössä. 1.ajajan lukon dominoiva lukkohajoaa ja alkaa oireilemaan siten, että mikä tahansa ovi voi lukittua tai jäädä lukittumatta, jopa jäädä kiinni siten, että ainoa keino on murtaa itse lukkopesä. 2. Minkä tahansa oven lukkomekanismi voi ruveta häiritsemään ajajan oven dominoivaa lukkoa siten, että mikään ovista ei enää lukitu tai aukea normaalisti tai viallisen lukon ovi käyttäytyy oudosti.
Yleensä ajajan lukon vaihto ratkaisee ongelman tai mikäli vain yksi ovi käyttäytyy oudosti, sen lukon vaihto.
Lukoissa on muovinen valitsinlevy joka myös särkyy/väsyy helposti ja aiheiuttaa totaalisen oven jumittumisen.
Eli kun kyseessä on jo alunperin huono osa(ford), ei pidä ihmetellä jos mekanismi ei pelaa kunnolla.
Koko s typen mallisarjan sama huono lukkomekanismi löytössä. 1.ajajan lukon dominoiva lukkohajoaa ja alkaa oireilemaan siten, että mikä tahansa ovi voi lukittua tai jäädä lukittumatta, jopa jäädä kiinni siten, että ainoa keino on murtaa itse lukkopesä. 2. Minkä tahansa oven lukkomekanismi voi ruveta häiritsemään ajajan oven dominoivaa lukkoa siten, että mikään ovista ei enää lukitu tai aukea normaalisti tai viallisen lukon ovi käyttäytyy oudosti.
Yleensä ajajan lukon vaihto ratkaisee ongelman tai mikäli vain yksi ovi käyttäytyy oudosti, sen lukon vaihto.
Lukoissa on muovinen valitsinlevy joka myös särkyy/väsyy helposti ja aiheiuttaa totaalisen oven jumittumisen.
Eli kun kyseessä on jo alunperin huono osa(ford), ei pidä ihmetellä jos mekanismi ei pelaa kunnolla.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Ei minulla ole yhdessäkään Fordissa ollut vastaavia ongelmia kuin tämän S-Typen lukkojen kanssa, olipahan lukkojen valmistaja mikä ikinä Tietty kaikki olleet eurofordeja, joten ero lienee siinä. Tästä tulee tietysti mieleen, että pitäisikö alkaa halvan lukon toivossa etsiä Lincolnin osia.kissaeläin kirjoitti: Eli kun kyseessä on jo alunperin huono osa(ford), ei pidä ihmetellä jos mekanismi ei pelaa kunnolla.
Jaanpahan omatkin kokemukset täällä, kun kerran muutkin: Sellaisen omituisuuden on tässä talvien mittaan huomannut, että jos pakkanen laskee alle -5C niin takaovien lukitusmekanismit on jumissa, siis tarkoitan mekanismia mitä oven ulkokahva liikuttaa. Keskuslukko kyllä operoi itse lukituksen auki tai kiinni, ainakin toisessa ovessa. Takaovia avatessa kuitenkin pelottaa, että kahva jää käteen kun oven avaa, sen verran jäykäksi menee, ja kahva ei myöskään palauta vaan sen joutuu työntämään kiinni-asentoon. Sisältä aukeaa nätisti ja etuovissa kahvat toimii aina pehmeästi. Toisen takaoven mekanismi on vaihdettu uuteen, joten ei ole siitäkään kiinni. Mikä lie siellä sitten jäätää.
Keskuslukitus itsessään toimii sillä tasolla, etten uskalla enää jättää avaimia virtalukkoon ja poistua autosta. Tähän mennessä on onneksi joka kerta löytynyt yksi lukittumaton ovi (apparipuoli etu tai taka), kun keskuslukko on päättänyt nykäistä lukot kiinni kun putsaan lunta autosta. Apukuskin etuoven lukko toimii joskus, tähän on jo uusi osa ostettu, vaihto on sen verran tympeä homma että odottaa kesää. Veti kerran sen oven siihen tilaan, ettei sitä saanut edes sisältä auki, eli siis varsin potentiaalinen turvallisuusriski kolarin sattuessa. Sitten eräs päivä se vaan päätti taas toimia. Toinen takaovi lukittuu myös satunnaisesti joskus, eikä sen jälkeen aukea keskuslukituksen kautta, mutta sisältä kahvasta kyllä.
Koska itse kuskin ovi toimii aina moitteetta, niin olen olettanut ettei sen mekanismissa ole vikaa, ainakaan vielä.
Re: S-Type Keskuslukitus alkoi temppuileen
Laitampa päivityksen vanhaan aiheeseen. Aikaisempi jumi korjaantui itsestään muutamassa viikossa ja peruslaiskana en jaksanu alkaa vaihtamaan osaa. Noh, apparin lukko päätti nyt tehdä jumit uudelleen, eli sitä ei saanut auki sisältä eikä ulkoa. Tässä vähän ohjeita jos joku muu joutuu tähän samaan onnelliseen asemaan. Homma on parasta tehdä pimeässä ja väsyneenä.
1) Irroita ovipahvi niin pitkälle kuin saat (käytännössä vain taka- ja yläreunaa saa irti) ja "tuulisuojamuovi" oven sisältä, se mikä on mustalla tökötillä liimattu.
2) Irroita ovenavauskahva sisältä, niin että pelkkä vaijeri jää oveen.
3) Ikkuna ylös, jos ei ole jo.
4) Kurkkaa taskulampun kanssa oveen sisään ja etsi lukitusmekanismin takaa se vipu, mihin ulkokahvan tanko tulee kiinni.
5) Tarvitset pienen kapean ruuvarin, tai 6-koloavaimen tai muun vastaavan noin 12cm pitkän ja max ehkä 3mm paksun esineen.
6) Tunnustele kädellä edellä mainitun vivun alapuolelta kapeaa koloa. About 3mm leveä ja pari senttiä pitkä. Helpottaa jos pääset katsomaan irrallaan olevaa lukitusyksikköä samalla.
7) Tunge kohdan 5 esine sinne koloon, ehkä puoliksi, että saat esineen lukitusmekanismin sisään, nyi toisella kädellä sisäkahvan vaijeria eestaas ja ronklaile lukitusmekanismin sisustaa esineellä ympäriinsä.
8 ) Vartin kiroilun, epätoivoisen itkun, auki raavitun ranteen ja muun yleisen ihanuuden jälkeen saat ehkä oven auki.
Jos haluat vielä vaihtaa yksikön uuteen:
1) Mekanismi on kiinni ylhäälle menevässä vaalessa muovihärdellissä (näkyy taskulampun kanssa), joka on puolestaan kiinni ovessa kumisilla kiinnikkeillä, jotka saa sormin työnnettyä irti
2) Ulkokahvan tanko on kiinni lukitusyksikössä muovisella, muistaakseni vihreällä klipsillä, mikä myös avautuu sormilla.
3) Avaa oven päästä kolme T30 torxia, jotka pitävät mekanismin kiinni ovessa.
4) Pujottele mekanismi ulos, vaatii vähän pyörittelyä oven sisällä, koska vaijeri ja johtosarja ottavat kiinni. Ota johtosarjan liitin irti heti kun saat, niin helpottuu, siinä on punainen lukitusklipsu, joka täytyy vetää ulospäin ennen kuin saat liittimen irti lukitusyksiköstä.
Sit vaan kasaan ja kovaa ajoa.
Vaihto ei oikeastaan ollut paha homma kun ikkunaa ei tarvinnut irroittaa, ohjeiden kanssa olisi mennyt ehkä 15min purku ja 30min kasatessa. Nyt meni 30min purku ja 30min kasaus
1) Irroita ovipahvi niin pitkälle kuin saat (käytännössä vain taka- ja yläreunaa saa irti) ja "tuulisuojamuovi" oven sisältä, se mikä on mustalla tökötillä liimattu.
2) Irroita ovenavauskahva sisältä, niin että pelkkä vaijeri jää oveen.
3) Ikkuna ylös, jos ei ole jo.
4) Kurkkaa taskulampun kanssa oveen sisään ja etsi lukitusmekanismin takaa se vipu, mihin ulkokahvan tanko tulee kiinni.
5) Tarvitset pienen kapean ruuvarin, tai 6-koloavaimen tai muun vastaavan noin 12cm pitkän ja max ehkä 3mm paksun esineen.
6) Tunnustele kädellä edellä mainitun vivun alapuolelta kapeaa koloa. About 3mm leveä ja pari senttiä pitkä. Helpottaa jos pääset katsomaan irrallaan olevaa lukitusyksikköä samalla.
7) Tunge kohdan 5 esine sinne koloon, ehkä puoliksi, että saat esineen lukitusmekanismin sisään, nyi toisella kädellä sisäkahvan vaijeria eestaas ja ronklaile lukitusmekanismin sisustaa esineellä ympäriinsä.
8 ) Vartin kiroilun, epätoivoisen itkun, auki raavitun ranteen ja muun yleisen ihanuuden jälkeen saat ehkä oven auki.
Jos haluat vielä vaihtaa yksikön uuteen:
1) Mekanismi on kiinni ylhäälle menevässä vaalessa muovihärdellissä (näkyy taskulampun kanssa), joka on puolestaan kiinni ovessa kumisilla kiinnikkeillä, jotka saa sormin työnnettyä irti
2) Ulkokahvan tanko on kiinni lukitusyksikössä muovisella, muistaakseni vihreällä klipsillä, mikä myös avautuu sormilla.
3) Avaa oven päästä kolme T30 torxia, jotka pitävät mekanismin kiinni ovessa.
4) Pujottele mekanismi ulos, vaatii vähän pyörittelyä oven sisällä, koska vaijeri ja johtosarja ottavat kiinni. Ota johtosarjan liitin irti heti kun saat, niin helpottuu, siinä on punainen lukitusklipsu, joka täytyy vetää ulospäin ennen kuin saat liittimen irti lukitusyksiköstä.
Sit vaan kasaan ja kovaa ajoa.
Vaihto ei oikeastaan ollut paha homma kun ikkunaa ei tarvinnut irroittaa, ohjeiden kanssa olisi mennyt ehkä 15min purku ja 30min kasatessa. Nyt meni 30min purku ja 30min kasaus