Jagua s type pyyhkijän sulay

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
en64
Viestit: 4
Liittynyt: Su Helmi 08, 2015 8:57 am

Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja en64 »

Tere allihooppa S-type owners,
lueskelin kissakulman keskustelua ko. aiheesta ja päätin puuttua asiaan, ei yhtään kommenttia miten pyyhkijän sulat tosíaan vaihdetaan onko kaikki Jaguaer harrastajat tosiaan näin kädettömiä ???
Ostin eilen Jaguar S-type 2000 V6 autooni uudet sulat Motonet code 12-9209 Valeo sulka 55cm 11,90€ /kpl
Työnnä kuskin puolelta aivan v...sti sulan kiinnikken pohjassa olevaa clipsiä ja pyyhin irtoaa iisisti, samoin apparin puoli.
Tässä mallissa ei paikalleen laitto ollut ihan niin helppoa koska aukko uudelleen asennettavassa sulka compinaatiossa oli hieman lyhyempi = nosta hieman vartta ja työnnä uusi varsi sisään jonka jälkeen taas vedät koko vartta itseesi päin eli nyt vaimon suuntaan niin kuuluu click. Ei kestä asennus kauaa ja pyyhkii. Soittele numerooni 0400 820931 jos ei Jag harrastaja selviä ongelmasta.
Kaikki nuo sulan vaihto liuettelut etc. täyttä paskaa sivuilla, tehkää ite ja informoikaa asiasta kun ootte tehnneet duunit tai kysykää Arilta / Jag Finn!
Terveisin EN-64
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !

Kiitos älyttömästi, nyt voin vaihtaa sulat autooni kun samat on olleet vuodesta 2002 kun en ole tätä vaativaa työtä itse osannut tehdä ! Nyt muutkin saavat vaihdettua kun osalla on jopa 30 vuotta vanhoja sulkia kiinni kun kukaan ei ole osannut tehdä ohjetta vaihdolle !
Soitin maahantuojallekkin mutta eivät osanneet auttaa tässä asiassa. Laitoin sähköpostia heille ja liitin tämän ohjeen viestiin, jotta osaavat neuvoa muita avun kysyjiä !
Kiitos !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
galaxie61
Viestit: 340
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 3:02 am
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja galaxie61 »

:shock: että semmonen tapaus tälläkertaa.
xjr -99
galaxie -61
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Mahtavaa kiitos, vaimo onkin jo vinkunut tahdissa sulkien kanssa, mutta en ole uskaltautunut näin haastavaan remontiin itse ryhtyä. Nyt voikin merkkihuollon ajan peruuttaa ja suunnata mätänettiin hakemaan uusia pyyhkijänsulkia :roll: :arrow: :idea: anteeksi oli pakko...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Ja sitten tähän facelift S-typeen ei käy mitkään muut kuin alkuperäiset sulat. Kirjat ja muut saattaa näyttää, että sopii, mutta viikon verran painin kyseisen asian kanssa kun oli myös alkuperäiset vuodelta 2008 ja ei niin hyvin enää pyyhkinyt. Alkuperäiset sai 55euroon eli jos nyt tuonkin olisin tiennyt niin olisi taas yksi kohellus jälleen jäänyt pois. :D
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Nyt on kyllä pakko kysyä, että olitko en64 ihan tosissasi tämän viestiketjun aloituksen kanssa, kun olet ilmeisesti ihan oikean numerosi ketjuun laittanut. :shock:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:Nyt on kyllä pakko kysyä, että olitko en64 ihan tosissasi tämän viestiketjun aloituksen kanssa, kun olet ilmeisesti ihan oikean numerosi ketjuun laittanut. :shock:
Voihan olla, että kyseessä on ovela identiteetti kaappaus. En tosin viitsi soittaa Eero N.:lle ja kysyä onko tietoinen tästä kohteliaasta aloituksesta ja ohjeistuksesta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja JMSC »

kissaeläin kirjoitti:
JMSC kirjoitti:Nyt on kyllä pakko kysyä, että olitko en64 ihan tosissasi tämän viestiketjun aloituksen kanssa, kun olet ilmeisesti ihan oikean numerosi ketjuun laittanut. :shock:
Voihan olla, että kyseessä on ovela identiteetti kaappaus. En tosin viitsi soittaa Eero N.:lle ja kysyä onko tietoinen tästä kohteliaasta aloituksesta ja ohjeistuksesta.
Juu sillä ajattelin tätä kyselläkkin kun tuon numeron "huvikseni" finderista katsoin.
Kävi mielessä soittaa Eerolle, että onko tietoinen kun Airamin omistamasta liittymästä on kyse,
eikä sitä äkkisellään netistä löytynyt.
Mutta mitäs jos aloittaja olikin ihan tosissaan ja on kyseinen henkilö?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja Ode »

Herrasmieshengessä voisi ylläpito vakavasti harkita koko ketjun poistamista - edellä mainittu mahdollisuus kun on aina olemassa.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Ei ehkä ollut paras mahdollinen "entree" foorumille jos henkilö on aito. :lol:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
galaxie61
Viestit: 340
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 3:02 am
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja galaxie61 »

Ode kirjoitti:Herrasmieshengessä voisi ylläpito vakavasti harkita koko ketjun poistamista - edellä mainittu mahdollisuus kun on aina olemassa.

O
olen jyrkästi samaa mieltä.
xjr -99
galaxie -61
en64
Viestit: 4
Liittynyt: Su Helmi 08, 2015 8:57 am

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja en64 »

Tere Jaguar harrastajat.
mielenkiintoista lukea kommenttejanne.
Mä oon ihan oikee harrastaja, omistan jonkun Jagen ja kymmenen Fordia, kun aikoinaan ostin Jaguar E-Typen niin missään muussa diilerissä/varaosa toimittajassa ei ollut niin paljon kusetusta lontoossa kuin ko automerkin osalta. Vuosien saatossa oon löyttänyt
ne oikeat ja saanut jopa heidät ottamaan yhteyttä tänne härmlandiaan.
Kuten tässä S-type sulan vaihdossa kerroin, oli itselläni myös epätietoutta miten homma hoidetaan, ja ensi kerran vaihdoin tuon sulan ns. liuuttamalla pelkän kumi osan = lukemalla teidän infoanne, kiitos paskoista vinkeistänne.
Mulle ihan sama jos poistatte logista ja tiedot mitkä annoin ei oo mitään salausta etc. voit soitella jos teksti ei pyyhkijän sulan vaihdosta ei mee jakeluun, niin kerron lisää miten asiasta selviää, eiks tää oo tarkoitus näissä foorumeissa. <en oo mikään anonyymi ja yrityksellä missä työskentelen ei oo mitään tekemistä postieni etc, kanssa älkää sotkeko sitä vaan tarkoitukseni oli auttaa hädässä olevia S-Typeläisiä ja kertoa infoa miten homma etenee. Jos olet ohjeeni mukaan onnistunut vaihtamaan tuon fucking sulan niin anna palautetta.
Kuten nyt näette taas pirusti turhaa tekstiä = henkilö kysyy = Miten vaihdan S-typen pyyhkijän sulan? = annetaan info ja lopetaan tää esim. mun identiteetin tsekkaus , jos ei mee jakeluun niin ota yhteyttä, en turhaan antanut yhteystietojani = ryhdistäytykää hyvät ystävät = Jaguar lovers, vai oonko enää Suomessa???!!!
Terveisin EN-64
en64
Viestit: 4
Liittynyt: Su Helmi 08, 2015 8:57 am

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja en64 »

Tere again Jaguar boys and some ladies I hope,

vaimoni luki minulle ko. artikkelit asian tiimoilta tänään ja sanoi että lopeta ihmeesä noi kirjoittelut / infot Jaguarin kohdalta = haluat auttaa kerhoilaisia ns. hyvässä hengessä ja identiteettejä tsekattaa etc. Eli good bye = no info anymore, some of you may know me anyway and lets talk and help each other = no news for you in the future anymore= kiitos!!!
EN-64 = that's it!!!
en64
Viestit: 4
Liittynyt: Su Helmi 08, 2015 8:57 am

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja en64 »

Tere vielä viimeisen kerran infon tiimoilta,
Katso hyvä Galagie ja muut besser wisserit = montako real palautetta on tässä viesiketjussa taas jälleen = miten vaihdan pyyhkijän sulat S -Typeen? Nyt taas kaikkee muuta esim. mun identiteetin tiimoilta, pelaan avoimin kortein ja halu autaa kerholaisia asiasta!
Terveisin Eero Nieminen EN-64, mobile 0400820931 / Airam Electric Oy / R &D manager, jos vituttaa ottakaa yhteyttä eikä tarvii katsoo findereitä etc. kuka on infoa jaellut, tosin mun jakelu infoista tipsien osalta loppuu tähän, kiitos noille kolmelle ekalle palautteelle ja jos ei homma skulaa mulle voi soitella?
Terveisin EN-64
subv1sa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Joulu 22, 2014 1:12 am
Paikkakunta: Jämsä

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja subv1sa »

Ei minun ainakaan ole ikinä tarvinnut netistä ohjeita etsiä miten pyyhkimen sulat vaihdetaan.
S-Type 3.0 -03
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

en64 kirjoitti:Tere vielä viimeisen kerran infon tiimoilta,
Katso hyvä Galagie ja muut besser wisserit = montako real palautetta on tässä viesiketjussa taas jälleen = miten vaihdan pyyhkijän sulat S -Typeen? Nyt taas kaikkee muuta esim. mun identiteetin tiimoilta, pelaan avoimin kortein ja halu autaa kerholaisia asiasta!
Terveisin Eero Nieminen EN-64, mobile 0400820931 / Airam Electric Oy / R &D manager, jos vituttaa ottakaa yhteyttä eikä tarvii katsoo findereitä etc. kuka on infoa jaellut, tosin mun jakelu infoista tipsien osalta loppuu tähän, kiitos noille kolmelle ekalle palautteelle ja jos ei homma skulaa mulle voi soitella?
Terveisin EN-64
Kiitos. Ohje olisi ollut hyvä jos olisit jo alunperin jättänyt ns Vittuilun pois kirjoituksistasi. Tämä on kiitenkin foorumi jossa sääntöjen mukaan pyritään asialliseen ilmaisuun ja viestisi sisältö ei sitä täyttänyt mielestäni.
En minäkään menisi sähkölamppufoorumille kertomaan ensimmäisessä viestissäni kuinka kädettömiä kaikki ovat ja jakaisin hehkulampun vaihtovinkin tärkeilevästi.

Jos et sisältöä ymmärtänyt kaikista besserwisser viesteistä niin ehkä onkin hyvä jos et jatka vinkkien jakoa. Tämä siis täysin henkilökohtainen mielipide.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
galaxie61
Viestit: 340
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 3:02 am
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja galaxie61 »

ihan päätä aukomatta olen sitä mieltä että jos pyyhkijänsulan tai vastaavien pikkujuttujen huoltaminen tuottaa suurta tuskaa niin aina voi viedä autonsa korjaamolle.
xjr -99
galaxie -61
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Huhhuh kyllä nyt "hävettää" luulin ihan oikeasti, että en64 olet trolli/identiteettivarkaus/vitsi.
En ole ikinä kuullut että jollain olisi ongelmia pyyhkijänsulan vaihtamisen kanssa.
Pahoittelen jos viestini aiheutti teille mielipahaa.
Ensimmäisen viestisi asiasisältö oli vain sitä tasoa, että tulkitsin sen ihan puhtaaksi vittuiluksi.
Tarkistin numerosi koska epäilin vahvasti (epäilen kyllä hieman edelleen) että kyseessä on trolli tms..
Enkä laittanut tietojasi tänne internettiin näkyviin ihan tarkoituksella, koska tätä foorumia pääsevät kaikki lukemaan ja kaikkihan me tiedämme kuinka numeroita ja sähköpostiosoitteita kerätään laittomaan käyttöön täältä internetin ihmeellisestä maailmasta.
Eihän tämä nyt voi olla todellista, vai onko sittenkin? :shock:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Aloittajan pitäisi miettiä millaista kieltä ja tyyliä kirjoituksissaan käyttää. Tämä ei ole Suomi24. Paha on tietysti mennä muuttamaan jos normijuttu on juuri tuota miltä näyttää. Se, että vaimo vielä jaksaa ymmärtää ei vielä tarkoita sitä, että kukaan muu jaksaisi kuunnella tai lukea ajatuksenjuoksuja. Sekään, että viestiin yrittää sisällyttää viiden eri kielen sanoja pienin kirjoitusvirhein ei tee siitä sen nasevampaa. Päinvastoin.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

en64 kirjoitti:Tere again Jaguar boys and some ladies I hope,

vaimoni luki minulle ko. artikkelit asian tiimoilta tänään ja sanoi että lopeta ihmeesä noi kirjoittelut / infot Jaguarin kohdalta = haluat auttaa kerhoilaisia ns. hyvässä hengessä ja identiteettejä tsekattaa etc. Eli good bye = no info anymore, some of you may know me anyway and lets talk and help each other = no news for you in the future anymore= kiitos!!!
= that's shit!!!
Tee niin kuin vaimosi sanoo ja lopeta ihmeessä tänne kirjoittelut.
ss58
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

galaxie61 kirjoitti:ihan päätä aukomatta olen sitä mieltä että jos pyyhkijänsulan tai vastaavien pikkujuttujen huoltaminen tuottaa suurta tuskaa niin aina voi viedä autonsa korjaamolle.
Juuri näin ja eikös tuo vaihto-ohje lue jopa omistajan käsikirjassa. Kaikkea ei pidä eikä tarvitse osata itse ja tämän vuoksi korjaamot mm. ovat olemassa :D
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Minun facelift s-typeen ainakin sopi motonetista champion aerovantage 12-2960 ja 12-2945 sulat.

Vaihtaminen voisi olla helpompaakin...
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

oilywadder kirjoitti:Minun facelift s-typeen ainakin sopi motonetista champion aerovantage 12-2960 ja 12-2945 sulat.

Vaihtaminen voisi olla helpompaakin...
Onko sinulla 06-08 vai 03-06 vuotinen? Noissakin on eroa vaikka kummatkin ovat faceliftejä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Minulla on MY2005 sulassa olevilla pesusuuttimilla.

En tiennytkään, että sulkia on noin montaa eri versiota...

Kommenttini koskee siis vain tuota 2005 -mallia.
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jagua s type pyyhkijän sulay

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

oilywadder kirjoitti:Minulla on MY2005 sulassa olevilla pesusuuttimilla.

En tiennytkään, että sulkia on noin montaa eri versiota...

Kommenttini koskee siis vain tuota 2005 -mallia.
Jaa vai on 2005 jo suuttimet sulassa, voi sitten olla samat kuin omassa. Mielestäni kaikki merkit kävin läpi, myös tuon Championin, tai sitten en... :roll:
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Vastaa Viestiin