XF:n ensimmäinen katsastus

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Käytin XF:ää jokin aika sitten ensimmäisessä katsastuksessa ja tuli jopa leimakin, ei tosin ihan huomautuksitta.

Katsuri ei löytänyt stanssattua alustanumeroa, enkä kyllä minäkään. Tuulilasin alareunan läpi näkyy yksi (tarra?), kojelaudan päädyssä on tarra, mutta sanoi, että stanssattu on ainoa mikä on virallinen ja kelpaa. Katsoin siinä nopeasti netistä ja löysin vinkin, että se olisi takana akun lähellä. Ei näkynyt, vai onko se niin, että akku täytyy nostaa pois? Tietoa? No, katsurikin kyllästyi sitten ja antoi mennä, kun ei itsekään vielä tiennyt varmaa paikkaa tuolle.

Lisäksi toinen päiväajovaloledi oli pimeä, josta tuli korjauskehoitus. Tämä oli tiedossa ja "työn alla" diilerin kanssa. No, "työn alla" tarkoittaa, että siitä tehtiin good will hakemus tehtaalle ja olisivat lopuksi tulleet ruhtinaalliset 25% vastaan (osa 700e, työt ?). Halvemmalla (~400e) pääsee, kun tilaa itse briteistä osan ja iskee kiinni. Päätin koittaa vielä halvemmalla ja purin valon ja puolituttu elektroniikkavelho puhdisti hapettumat ja korjasi puhki hapettuneet piirilevyjohteet (50e). Eipä mennyt tuon korjauksesta, kuin hetki ja nyt toinenkin ledi alkaa antautumaan, pari pimeänä jo. Lueskelin hieman noista ja niissä on todettu skeidaa laatua. Huomattu, vesi menee sisään. Nämä ovat siis Aero Packin mukana tulevat ledit puskurissa pre-faceliftissä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Pacer kirjoitti: Katsuri ei löytänyt stanssattua alustanumeroa, enkä kyllä minäkään. Tuulilasin alareunan läpi näkyy yksi (tarra?), kojelaudan päädyssä on tarra, mutta sanoi, että stanssattu on ainoa mikä on virallinen ja kelpaa. Katsoin siinä nopeasti netistä ja löysin vinkin, että se olisi takana akun lähellä. Ei näkynyt, vai onko se niin, että akku täytyy nostaa pois? Tietoa? No, katsurikin kyllästyi sitten ja antoi mennä, kun ei itsekään vielä tiennyt varmaa paikkaa tuolle.
En tunne XF:ää, mutta jos se on perinyt geenejä vanhemmilta Jageilta, niin nostappa hieman verhoilua siellä akun luona. Ei siis tarvitse irrrottaa mitään vaan alareunasta kurkata verhoilun alle.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Sieltä Kopin ilmoittamasta paikasta sen tulisi löytyä http://www.rimmerbros.co.uk/content--na ... nformation
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja mikki »

Omassani uudessa XF:ssä ledit temppuili jo 2kk ikäisinä.
Laittoivat takuuseen ja sen jälkeen toimivat aina hyvin ne 18kk jonka autoa pidin.

M
Shaguar
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Touko 20, 2014 10:45 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Shaguar »

Maahantuontikatsastuksessa kastastusmies löysi minun autostani alustanumeron raottamalla oikealta puolelta takapenkin selkänojan viereistä pehmustetta. Tiesi selvästi mistä hakea.

Ja kas, minulla myös toinen ledirivi pimeänä keulalta... Ymmärsinkö Pacer oikein, että sait ensimmäisen korjattua mutta toinen vaatisi saman toimenpiteen? Kauhistelin itsekin osien hintoja (400 €/kpl tai 650 €/pari netistä tilattuna) mutta ei kai tässä muu auta... :( Vietin tässä taannoin myös tunnin-puolitoista auton alla yrittäen itse päästä edes käsiksi mokomaan kalikkaan, mutta totesin ettei taida näillä taidoilla kotikonstein onnistua. Saitko itse omasi irti kuinka helposti???
2011 XF 3.0D S Premium Luxury Ultimate black/Ivory + Aerodynamic Pack + Adaptive Dynamics + Volans Shadow + Sport Interior Pack + Bowers & Wilkins + ...
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Kiitos vinkeistä, täytyy kaivella alustanumeroa, kun kotiudun reissusta.

Joo, toinen rivi tuli kuntoon ja toinen pitäisi tehdä. Ohjeistus sanoo, että puskuri täytyy irroittaa, mutta pikkuäherryksellä ja maltilla, ainakin vänkärin puoli irtosi ilman. Umpio täytyy ottaa tieltä (kolme ruuvia), sitten ledi on kahdella ruuvilla kiinni maskiverkossa ja sitten on vielä melko kinkkien klipsi joka pitää ledin sisäreunaa puskurissa kiinni, mutta sekin lähtee, kun kampeaa oikeaan suuntaan.

Itse valo aukeaa lämpöä antamalla, mutta täytyy olla tarkkana, ettei kromaus lähde venymään. Ei ihan simppeli projekti, mutta tehtävissä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Shaguar
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Touko 20, 2014 10:45 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Shaguar »

Kiitos itsellesi.
Yritin itse päästä käsiksi ledeihin alakautta, irrotin muovisen pohjalevyn ja muita ruuveja kunnes totesin ettei näin onnistu. mm. moottorin ilmakanavat tiellä. Puskuria en lähde irrottaman, mutta pitää yrittää tuota yläkautta ja umpio poistamalla. Mulla ongelmana kuskin puoli. Kunhan aurinko rupeaa vähän lämmittämään niin päivä kuluu mukavasti kevätauringossa auton parissa!
2011 XF 3.0D S Premium Luxury Ultimate black/Ivory + Aerodynamic Pack + Adaptive Dynamics + Volans Shadow + Sport Interior Pack + Bowers & Wilkins + ...
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF:n ensimmäinen katsastus

Viesti Kirjoittaja JNi »

Sattui silmiin XF:n korjausoppaasta, tässä mallissa sarjanumero näkyisi olevan stanssattu kaatuvan takaselkänojan saumaan.

Jouko
Liitteet
SNAG-0000.png
SNAG-0000.png (64.98 KiB) Katsottu 4206 kertaa
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Vastaa Viestiin