S-type etupään kolina
S-type etupään kolina
Moro.
S-typen etupää on kolissut viime kesästä asti, kolisee pienissäkin nopeissa töyssyissä.
Vaihdoin viime viikonloppuna etupäähän seuraavat osat:
- Alatukivarren uretaanipuslat
- Ylätukivarren uretaanipuslat
- Kallistuksenvakaajan yhdystangot
- Iskarin alapään puslat
Vieläkin kolisee ihan samalla tavalla, hermot menee kun osatkin maksoi jo yli 500,- ja töihin meni reilu 2 pitkää työpäivää.
Kallistuksenvakaajan puslat minulla on valmiina, mutta ne oli niin v..maisessa paikassa etten alkanut vaihtamaan niitä...näyttävät kyllä ehjiltä.
Tilasin alatukivarren pallonivelet vielä jos ne olisi kolinan aiheuttaja.
Kysymys kuuluu: Onko kukaan vaihtanut ylätukivarresta palloniveltä? Varaosana en löydä mistään mutta tiedän että saan sen kyllä vaihdettua kunhan löydän osan jostain.
S-typen etupää on kolissut viime kesästä asti, kolisee pienissäkin nopeissa töyssyissä.
Vaihdoin viime viikonloppuna etupäähän seuraavat osat:
- Alatukivarren uretaanipuslat
- Ylätukivarren uretaanipuslat
- Kallistuksenvakaajan yhdystangot
- Iskarin alapään puslat
Vieläkin kolisee ihan samalla tavalla, hermot menee kun osatkin maksoi jo yli 500,- ja töihin meni reilu 2 pitkää työpäivää.
Kallistuksenvakaajan puslat minulla on valmiina, mutta ne oli niin v..maisessa paikassa etten alkanut vaihtamaan niitä...näyttävät kyllä ehjiltä.
Tilasin alatukivarren pallonivelet vielä jos ne olisi kolinan aiheuttaja.
Kysymys kuuluu: Onko kukaan vaihtanut ylätukivarresta palloniveltä? Varaosana en löydä mistään mutta tiedän että saan sen kyllä vaihdettua kunhan löydän osan jostain.
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type etupään kolina
Moi !
Onko ns koiranluut kunnossa. Itselläni kolisi myös aikaisemmassa ja koiranluu oli väljä josta kolina johtui silloin. Voi toki olla sinulla muukin tietty.
Onko ns koiranluut kunnossa. Itselläni kolisi myös aikaisemmassa ja koiranluu oli väljä josta kolina johtui silloin. Voi toki olla sinulla muukin tietty.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type etupään kolina
Moi.
Tuo kallistuksenvakaajan yhdystanko on juuri tuo koiranluu. Sen jo vaihdoin
Tuo kallistuksenvakaajan yhdystanko on juuri tuo koiranluu. Sen jo vaihdoin
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Re: S-type etupään kolina
Villi veikkaus iskarin yläpään laakeri
Kannattaa testata miten herkästi kolisee koliseeko kun keinuttaa autoa omalla painolla jos saa vielä kaverin kuuntelemaan puslia
voihan olla myös moottorin kumit
Kannattaa testata miten herkästi kolisee koliseeko kun keinuttaa autoa omalla painolla jos saa vielä kaverin kuuntelemaan puslia
voihan olla myös moottorin kumit
ex S-type v8 03
ex S-type v8 sport
XJ 8
ex S-type v8 sport
XJ 8
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type etupään kolina
Pitäisi varmaan minunkin opetella lukemaanVuoriaho kirjoitti:Moi.
Tuo kallistuksenvakaajan yhdystanko on juuri tuo koiranluu. Sen jo vaihdoin
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type etupään kolina
Sama vika meillä epäilen sen etualapitkittäistukivarren (mikähän on oikea nimi) puslia.
Koiranluut eivät olleet ja selkeä ääni kuuluu esim. mukulakivellä mutta ei isommissa kuopissa eikä muutenkaan terävissä yksittäisissä koloissa.
Raidetangon päässä on hieman repsikan puolella väljää ja se meneekin nyt vaihtoon, en usko että se siellä kuitenkaan kolisisi.
Koiranluut eivät olleet ja selkeä ääni kuuluu esim. mukulakivellä mutta ei isommissa kuopissa eikä muutenkaan terävissä yksittäisissä koloissa.
Raidetangon päässä on hieman repsikan puolella väljää ja se meneekin nyt vaihtoon, en usko että se siellä kuitenkaan kolisisi.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Vaihdan ensi viikolla tuon alapallonivelen ja kallistuksenvakaajan puslat, jos ei vieläkään lopu, teen uuden ylätukivarren johon sopii Fordin yläpallonivel, jos ei vieläkään riitä niin sitten menee iskarit vaihtoon.. Sitten ei jää enää muuta vaihtoehtoa kuin nuo moottorin kumityynyt.... Ellei sitten jarrusatulan liukuakseli tai reikä ole väljä.
Sittenhän minulla on pakasta vedetty koko auton etupään ripustukset... Ja powerflexin puslilla
Sittenhän minulla on pakasta vedetty koko auton etupään ripustukset... Ja powerflexin puslilla
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Re: S-type etupään kolina
JMSC kirjoitti:Sama vika meillä epäilen sen etualapitkittäistukivarren (mikähän on oikea nimi) puslia.
Koiranluut eivät olleet ja selkeä ääni kuuluu esim. mukulakivellä mutta ei isommissa kuopissa eikä muutenkaan terävissä yksittäisissä koloissa.
Raidetangon päässä on hieman repsikan puolella väljää ja se meneekin nyt vaihtoon, en usko että se siellä kuitenkaan kolisisi.
Niin tuo etualapitkittäistukivarsi on kallistuksenvakaaja
Olen joutunut nyt vähän opiskelemaan, kun en viitsinyt maksaa tonneja siitä, että joku muu tekee työt... Kun itsellä löytyy kaikki vehkeet, lukuunottamatta hallinosturia.
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Re: S-type etupään kolina
En halua olla ilonpilaaja, mutta onko raidetangonpäät vaihdettu tai todettu kiistatta ehjiksi?
O
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: S-type etupään kolina
Minkä vuoden malli on kyseessä? Yllä olevan kommentin vuoksi piti kysyä, sillä eturipustuksessa jos missä on eroa vanhempien ja uudempien kesken.Vuoriaho kirjoitti:
Niin tuo etualapitkittäistukivarsi on kallistuksenvakaaja
Uudemmissa ainakin ymmärrän "pitkittäistuen" olevan se kaareva eteenpäin vievä alatukivarsi, eikä se ainakaan hoida mitään kallistuksenvakaajan virkaa.
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: S-type etupään kolina
Eikö silloin olisi myös ohjauksessa väljää?Ode kirjoitti:En halua olla ilonpilaaja, mutta onko raidetangonpäät vaihdettu tai todettu kiistatta ehjiksi?
O
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Re: S-type etupään kolina
Kallistuksenvakaajalla tarkoitan tuota n.Ø30mm vakaajan tankoa joka kulkee etupäässä ripustuksesta ripustukseen, jonka päissä on kallistuksenvakaajan yhdystangot, eli koiranluut.... En minä ainakaan tiedä että missään uudessakaan Jaguaarissa alatukivarsi olisi oikean ja vasemman ripustuksen välissä.Ode kirjoitti:Minkä vuoden malli on kyseessä? Yllä olevan kommentin vuoksi piti kysyä, sillä eturipustuksessa jos missä on eroa vanhempien ja uudempien kesken.Vuoriaho kirjoitti:
Niin tuo etualapitkittäistukivarsi on kallistuksenvakaaja
Uudemmissa ainakin ymmärrän "pitkittäistuen" olevan se kaareva eteenpäin vievä alatukivarsi, eikä se ainakaan hoida mitään kallistuksenvakaajan virkaa.
Vuosimalli 2001
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Re: S-type etupään kolina
No ei varmasti olekaanVuoriaho kirjoitti:En minä ainakaan tiedä että missään uudessakaan Jaguaarissa alatukivarsi olisi oikean ja vasemman ripustuksen välissä.
Tämä kommentti vain sotkee ajatukseni kulkua, sillä esimerkiksi Sierrassa ja vanhemmassa Scorpiossa on nimenomaan näin: kallistuksenvakaaja toimii etutuennan pitkittäistukena, mutta jos kerran vanhemmassa S-Typessa on nuo yhdystangot, eli koiranluut, ja sinänsä tyypillinen toteutus niin eihän se vakaajatanko silloin pitkittäistukena toimi mitenkään.Vuoriaho kirjoitti:Niin tuo etualapitkittäistukivarsi on kallistuksenvakaaja
Muttei takerruta tähän vaikkei ajatus minulle valkenisikaan
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: S-type etupään kolina
Vuoriaho kirjoitti:Vaihdan ensi viikolla tuon alapallonivelen ja kallistuksenvakaajan puslat, jos ei vieläkään lopu, teen uuden ylätukivarren johon sopii Fordin yläpallonivel, jos ei vieläkään riitä niin sitten menee iskarit vaihtoon.. Sitten ei jää enää muuta vaihtoehtoa kuin nuo moottorin kumityynyt.... Ellei sitten jarrusatulan liukuakseli tai reikä ole väljä.
Sittenhän minulla on pakasta vedetty koko auton etupään ripustukset... Ja powerflexin puslilla
kerro lisää tuosta tekemisestä ?
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: S-type etupään kolina
tässä aikas hyvä video vian etsintään
https://www.youtube.com/watch?v=x7vfyR2 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=x7vfyR2 ... e=youtu.be
ex S-type v8 03
ex S-type v8 sport
XJ 8
ex S-type v8 sport
XJ 8
Re: S-type etupään kolina
Työnnänpä lusikan soppaan ja luulen kallistuksevaimentajan kumeja.Siis niitä joilla se on kiinni rungossa.Katsomalla tai käsin kokeilemalla ei jaksa vääntää niin paljon että väljyys näkyisi.Jollakin pitkällä raudalla kammeten väljyys näkyy.Pienikin välys kolisee aikalailla.
Re: S-type etupään kolina
Ei ole tuo 30mm paksuinen poikittainen tanko on kallistuksenvakaaja ja sen päissä on ns. koiranluut joiden vaihto ei auttanut.Vuoriaho kirjoitti:JMSC kirjoitti:Sama vika meillä epäilen sen etualapitkittäistukivarren (mikähän on oikea nimi) puslia.
Koiranluut eivät olleet ja selkeä ääni kuuluu esim. mukulakivellä mutta ei isommissa kuopissa eikä muutenkaan terävissä yksittäisissä koloissa.
Raidetangon päässä on hieman repsikan puolella väljää ja se meneekin nyt vaihtoon, en usko että se siellä kuitenkaan kolisisi.
Niin tuo etualapitkittäistukivarsi on kallistuksenvakaaja
Olen joutunut nyt vähän opiskelemaan, kun en viitsinyt maksaa tonneja siitä, että joku muu tekee työt... Kun itsellä löytyy kaikki vehkeet, lukuunottamatta hallinosturia.
Tarkoitan juuri sitä kaarevaa pitkittäis suuntaista tukivartta. Ainakin faceliftissä tämä "tukivarsi" on.
http://britishparts.co.uk/products/8972 ... m-C2Z10052
Linkin osasta on kyse.
Voihan se vielä olla iskunvaimentimen puslakin niitäkin saa erikseen.
Viimeksi muokannut JMSC, To Huhti 02, 2015 9:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
X:tä tuttu ongelma takapään kanssa.tepukka kirjoitti:Työnnänpä lusikan soppaan ja luulen kallistuksevaimentajan kumeja.Siis niitä joilla se on kiinni rungossa.Katsomalla tai käsin kokeilemalla ei jaksa vääntää niin paljon että väljyys näkyisi.Jollakin pitkällä raudalla kammeten väljyys näkyy.Pienikin välys kolisee aikalailla.
Meillä kokeiltiin vääntää noita S-typen runkokumeja metrin raudalla ei välystä.
Katsastusmies ei löytänyt mistään väljää vaikka oikein etsittiin.
Epäilen tosiaan tuota lower wishbonea tms. jonka linkitin tuohon aiempaan viestiin.
Tai sitten se voi olla se iskarin ylä tai alapään pusla/laakeri.
Enkä nyt ihan täysin vielä sulje pois tuota raidetangon päätäkään ennen kuin se on vaihdettu.
"Kohta" se selviää...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Yksi ääni lisää kallistuksen vakaajan tangon puslille. Paljoa ei tarvitse kulumaa olla, kun pitää kuopissa ja tiukemmissä mutkissa ääntä ja myös tuntuu kolahduksina. Osat ei maksa paljoakaan, mutta Jaguareissa näyttää olevan järjestäen pultit hankalassa paikassa.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: S-type etupään kolina
Joo, tuo etupyörän ripustus näköjään muuttuu 2002-->.JMSC kirjoitti:Ei ole tuo 30mm paksuinen poikittainen tanko on kallistuksenvakaaja ja sen päissä on ns. koiranluut joiden vaihto ei auttanut.Vuoriaho kirjoitti:JMSC kirjoitti:Sama vika meillä epäilen sen etualapitkittäistukivarren (mikähän on oikea nimi) puslia.
Koiranluut eivät olleet ja selkeä ääni kuuluu esim. mukulakivellä mutta ei isommissa kuopissa eikä muutenkaan terävissä yksittäisissä koloissa.
Raidetangon päässä on hieman repsikan puolella väljää ja se meneekin nyt vaihtoon, en usko että se siellä kuitenkaan kolisisi.
Niin tuo etualapitkittäistukivarsi on kallistuksenvakaaja
Olen joutunut nyt vähän opiskelemaan, kun en viitsinyt maksaa tonneja siitä, että joku muu tekee työt... Kun itsellä löytyy kaikki vehkeet, lukuunottamatta hallinosturia.
Tarkoitan juuri sitä kaarevaa pitkittäis suuntaista tukivartta. Ainakin faceliftissä tämä "tukivarsi" on.
http://britishparts.co.uk/products/8972 ... m-C2Z10052
Linkin osasta on kyse.
Voihan se vielä olla iskunvaimentimen puslakin niitäkin saa erikseen.
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Re: S-type etupään kolina
Ripustus on tosiaankin muuttunut mutta mystinen kolina pysyy
Heti kun ehdin niin menee vaihtoo nuo kallistuksenvakaajan puslat ja raidetangonpäät katsotaan josko vaikuttaisi...
Heti kun ehdin niin menee vaihtoo nuo kallistuksenvakaajan puslat ja raidetangonpäät katsotaan josko vaikuttaisi...
Viimeksi muokannut JMSC, Su Heinä 12, 2015 9:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Raidetangonpäiden vaihto ei auttanut, mutta noista lower wishboneista löytyi väljää siitä isommasta puslasta kuskinpuolelta. Koko tukivarsi on melko törkyisen hintainen 700€ jaguarilta, ebayn kautta löydetty 200€. Tuota etummaista isoa puslaa saa varaosana mutta taaempaa pikkupuslaa en ole löytänyt, onko kellään tietoa olisiko tuota saatavilla. Ei viitsisi jättää vaihtamattakaan, kuitenkin korkkaa heti kun toisen saa vaihdettua.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Onko kyseessä eteenpäin kaartuva tukivarsi? Pikkupuslaa ei siihen saa erillisenä. Isoja sen sijaan saa kuten totesit. Alkuperäisvalmistajan, Lemförderin, puslia saa alle 40 e kpl.
O
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: S-type etupään kolina
Autocenteristä nyt tilattu juuri tuon kaartuvan tukivarren pikkupuslat varaosamyyjä ei osannut varmaksi sanoa ovatko varmasti oikeat. Menivät ns. tehdastilaukseen eli toimitusaika pari viikkoa, sittenhän tuo selviää hintaa oli kaikki 9€/kpl. Kyllähän lemförder nuo puslat noihin tukivarsiin työntää notta jostainhan niitä luulisi saavan, mutta vaikeaa se saattaa olla...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Siinä tapauksessa tilanne olisi muuttunut hyvään suuntaan. Laita tänne sitten tiedoksi kun asia varmistuu. Siellä on joku muukin pieni hela, pienempi kuin se mitä nyt haetaan, toivottavasti ei ole erehdyksissä sitä tilattu.
O
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: S-type etupään kolina
Juu laitetaan tietoa kun saadaan osat käteen. Tuolla osan varaosanumerolla jonka sain ei ainakaan netistä löytynyt muuta kuin itänaapurin tekstejä, että saapas nähdä mitä tulee. Eipä tuo kummoinen vahinko ole vaikka väärät olisivatkin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Miksi tuo kommentti ei yllättänyt yhtäänJMSC kirjoitti:Autocenteristä nyt tilattu juuri tuon kaartuvan tukivarren pikkupuslat varaosamyyjä ei osannut varmaksi sanoa ovatko varmasti oikeat.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: S-type etupään kolina
Leimalla käyty ja takapäästä löysiä puslia. En kehtaisi koko tukivartta rueta vaihtamaan, mistähän löytäisi puslia ? Britishpartsista en löytänyt. Takatukivarren uloin pusla. Tuntu olevan kohtuu väljä, eBaysta löytyy koko sarja, mutta nyt olisi tarve vain kahdelle molemmin puolin. Ei kehtaisi POMista rueta sorvaamaan käyttöautoon .
S-Type R, Sierra v8, Ranger
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type etupään kolina
Löytyisikö näistä http://www.adamesh.co.uk/polybush-high- ... 2537-p.aspkom4 kirjoitti:Leimalla käyty ja takapäästä löysiä puslia. En kehtaisi koko tukivartta rueta vaihtamaan, mistähän löytäisi puslia ? Britishpartsista en löytänyt. Takatukivarren uloin pusla. Tuntu olevan kohtuu väljä, eBaysta löytyy koko sarja, mutta nyt olisi tarve vain kahdelle molemmin puolin. Ei kehtaisi POMista rueta sorvaamaan käyttöautoon .
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type etupään kolina
Tuoltahan tuo löytyisi. Pitääpä pistää tilaukseen ellen rupea pihistelemään ja teetätä sorvarilla uusia jos löydän vain PURia. POM/Nylon taitaa mennä vähän turhan kovaksikissaeläin kirjoitti:Löytyisikö näistä http://www.adamesh.co.uk/polybush-high- ... 2537-p.aspkom4 kirjoitti:Leimalla käyty ja takapäästä löysiä puslia. En kehtaisi koko tukivartta rueta vaihtamaan, mistähän löytäisi puslia ? Britishpartsista en löytänyt. Takatukivarren uloin pusla. Tuntu olevan kohtuu väljä, eBaysta löytyy koko sarja, mutta nyt olisi tarve vain kahdelle molemmin puolin. Ei kehtaisi POMista rueta sorvaamaan käyttöautoon .
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: S-type etupään kolina
Loppuihan se kolina S-typen etupäästä. Vaihdettiin eilen sen kaarevan etualatukivarren isommat puslat ja etupää parani merkittävästi. Tuli paljon jämäkämpi hiljaisempi ja nyt etupää "hävittää" pienet terävät töyssyt kokonaan.
Pikkupuslia vielä samaan varteen odotellaan kun kuskinpuoli tuntui löysältä mutta ei vielä ainakaan kolise.
"Turhaan" tuli vaihdettua etu kallistuksevakaajan yhdyspalat ja raidetangon päät.
Pikkupuslia vielä samaan varteen odotellaan kun kuskinpuoli tuntui löysältä mutta ei vielä ainakaan kolise.
"Turhaan" tuli vaihdettua etu kallistuksevakaajan yhdyspalat ja raidetangon päät.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Lainataas tohon takapäähän vielä tätä topikkia. Kuuluuko takatukivarren uloimmissa (napaan kiinnittyvä) puslassa olla lainkaan välystä? Rupesi tuntumaan, että voisko nuo olla sitä mallia jossa kuuluu olla pieni klappi ? Ei nyt noin samanlaisesti ole voinut tuhoutua molemmilta puolilta puslat. Eilen irroittelin tukivarret maahan ja isä oli illalla tutkinut ja omastaan mielestään tollaisiakin on jossain autoissa ollut. Ajossa ei huomaa mitään välystä eikä sieltä kyllä kolina kuulukkaan.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: S-type etupään kolina
Vaihdoin keväällä alemmat takatukivarret uusiin, eikä uusissa ollut välyksiä ei sitten yhtään. Nopeasti ovat yksityiskohdat mielestä kadonneet, mutta muistaisin uuden ulkopuslan olleen herkkä, mutta ei missään nimessä väljän oloinen. Tuntui samalta kuin uusi napakka pallonivel ja oliko peräti niin, että ulkopuslat (OEM) ovat jotkin "pallonivelpuslat". Tällaisesta on hämärä muistikuva, mutta en päätäni pantiksi laita.kom4 kirjoitti:Lainataas tohon takapäähän vielä tätä topikkia. Kuuluuko takatukivarren uloimmissa (napaan kiinnittyvä) puslassa olla lainkaan välystä? Rupesi tuntumaan, että voisko nuo olla sitä mallia jossa kuuluu olla pieni klappi ? Ei nyt noin samanlaisesti ole voinut tuhoutua molemmilta puolilta puslat. Eilen irroittelin tukivarret maahan ja isä oli illalla tutkinut ja omastaan mielestään tollaisiakin on jossain autoissa ollut. Ajossa ei huomaa mitään välystä eikä sieltä kyllä kolina kuulukkaan.
Toisessa vanhassa tukivarressa oli taempi sisäpusla väljä ja pahasti. Se tuntui peräpään muljahteluna esimerkiksi paksujen maalausten yli ajettaessa. Raitiovaunukiskoilla alkoi ihan hetkeä ennen vaihtoa kolahdella, mutta silloin väljää olikin jo tosi paljon. Kolinoita ei ainakaan taemman sisäpuslan pienestä väljyydestä tule (yhden auton kokemuksella). Vanhat tukivarret ovat toki vielä tallessa ja muistaessani voin kokeilla niiden ulkopuslia miltä 150 tkm ajettuna tuntuvat.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: S-type etupään kolina
Ei olleet pikkupuslat oikeat, kuten varaosamyyjä osasi epäilläkkin olivat sen taaemman etutukivarren pikkupuslat.JMSC kirjoitti: Pikkupuslia vielä samaan varteen odotellaan kun kuskinpuoli tuntui löysältä mutta ei vielä ainakaan kolise.
"Turhaan" tuli vaihdettua etu kallistuksevakaajan yhdyspalat ja raidetangon päät.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type etupään kolina
Vaihdoin tosiaan kaikki etupään puslat powerflexin uretaanipusliin. En voi suositella kenellekään, autosta tuli liian jäykkä.. Nyt pitää vaihtaa takaisin 16" vanteet jotta saa korkeaamat profiiliset renkaat.
Jaguar S-type 2001 3,0 + Jaguar S-type 2007 2,7d.
Re: S-type etupään kolina
S-type r 2005, kesän aikana alkoi tulla kolinaa vasempaan etukulmaan. Lueskelin tätä topikkia ja mietin mitä puslaa alkaisi epäillä. Kun ripustus lopulta purettiin niin iskarit oli loppu. Vaihdettiin molemmat ja kolinat loppui. Tarinan opetus lienee se että tuo kolinaa voi johtua todella monesta syystä ja syyllinen löytyy vasta kun avaa paikat.
T/P
T/P