X-type V6 3.0l vs 2.5l
X-type V6 3.0l vs 2.5l
Moro
Yks kaveri oli sitä mieltä että 3.0 on huomattavasti paree ku 2.5 kone ja että juurikin 2.5l versios olis ollu tekniikkamurheita? Voipi olla että 3.0l sedan on vaihtumas 2.5l Farkkuhun, jotenka kiinnostaas onko sen 2.5 ongelmat minkätyyppisiä??? Hintaero on kuulemma uutena (yhyren automyyjän mukahan) ollu peräti 10.000e.
T: Rojalisti
Yks kaveri oli sitä mieltä että 3.0 on huomattavasti paree ku 2.5 kone ja että juurikin 2.5l versios olis ollu tekniikkamurheita? Voipi olla että 3.0l sedan on vaihtumas 2.5l Farkkuhun, jotenka kiinnostaas onko sen 2.5 ongelmat minkätyyppisiä??? Hintaero on kuulemma uutena (yhyren automyyjän mukahan) ollu peräti 10.000e.
T: Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l
3.0l oli alkupään koneissa laakeriongelmia (sekin taisi olla lähinnä S-typeissä -99 -> -02), muuta ei ole mulla ainakaan tiedossa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l
En ole ainakaan ollut tietoinen jos laakeriongelmia S typeissä olisi esiintynyt mitenkään ongelmaksi asti.JMSC kirjoitti:3.0l oli alkupään koneissa laakeriongelmia (sekin taisi olla lähinnä S-typeissä -99 -> -02), muuta ei ole mulla ainakaan tiedossa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l
No ongelmaksi ja ongelmaksi, mutta noita on noista em. ikäisistä mennyt pienehköillä kilometreillä (100-150tkm) ja muistaakseni noista laakereista on tullut pari kolme "parannettua" versiota.
Täällä foorumillakin ainakin 2 joilla em. ongelma ollut pienillä kilometreillä.
Nimenomaan S-typen pre facelift 3.0 koneissa.
Täällä foorumillakin ainakin 2 joilla em. ongelma ollut pienillä kilometreillä.
Nimenomaan S-typen pre facelift 3.0 koneissa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l
On niitä mennyt varmaan, mutta uskallan edelleen väittää, että aika vähän valmistusmäärään nähden. Tosin totuuspohjaa ei tällä ole. Aika vähän on ollut ulkomaankaan foorumeilla juuri tälläistä vikaa "kehuttu". En siis pitäisi kovinkaan suurena ongelmana itse. Voin olla väärässäkin, kuten monasti ennenkin.JMSC kirjoitti:No ongelmaksi ja ongelmaksi, mutta noita on noista em. ikäisistä mennyt pienehköillä kilometreillä (100-150tkm) ja muistaakseni noista laakereista on tullut pari kolme "parannettua" versiota.
Täällä foorumillakin ainakin 2 joilla em. ongelma ollut pienillä kilometreillä.
Nimenomaan S-typen pre facelift 3.0 koneissa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l
Juu en puhuisi tyyppiviasta, mutta jos tällä otannalla tiedän kaksi varmaa tapausta niin kyllä se hieman huolta herättää...
Ainakin kannattaa kuunnella ja "kierrättää" konetta kunnolla ennen ostopäätöstä (ja lyö RVS:t koneeseen oston jälkeen).
Mutta tosiaan tätä ongelmaa ei mahdollisesti ole X:ssä ollenkaan.
Ainakin kannattaa kuunnella ja "kierrättää" konetta kunnolla ennen ostopäätöstä (ja lyö RVS:t koneeseen oston jälkeen).
Mutta tosiaan tätä ongelmaa ei mahdollisesti ole X:ssä ollenkaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l
Minulla on 3 litranen ja kihlatullani 2,5 litranen X-type.
Ainut ongelma on se että 2,5 litranen kiihtyy aluksi ärhäkämmin!
Kummassakaan ei ole ollut minkäänlaisia moottorihuolia.
Ainut ongelma on se että 2,5 litranen kiihtyy aluksi ärhäkämmin!
Kummassakaan ei ole ollut minkäänlaisia moottorihuolia.
Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l
Moro
No nyt se on vaihtunu, eli 3,0 -> 2,5 mutta samalla vaihtui manuaali aski tomaattihin ja on niis eroja. Myös korimalli sedanista farkuksi ja vuosimalli 2002->2005. On kyllä niinku yöllä ja päivällä eroa. Tämä uuree tuntuu paljon isoommalta kätehen ku edellinen tuntui pikku sportilta niin tämä uus on enemmän laivamainen(ja itse tykkään että hyvä näin).
T: Rojalisti
No nyt se on vaihtunu, eli 3,0 -> 2,5 mutta samalla vaihtui manuaali aski tomaattihin ja on niis eroja. Myös korimalli sedanista farkuksi ja vuosimalli 2002->2005. On kyllä niinku yöllä ja päivällä eroa. Tämä uuree tuntuu paljon isoommalta kätehen ku edellinen tuntui pikku sportilta niin tämä uus on enemmän laivamainen(ja itse tykkään että hyvä näin).
T: Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996