X-type V6 3.0l vs 2.5l

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
X-05
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 5:21 pm
Paikkakunta: Nokia

X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja X-05 »

Moro

Yks kaveri oli sitä mieltä että 3.0 on huomattavasti paree ku 2.5 kone ja että juurikin 2.5l versios olis ollu tekniikkamurheita? Voipi olla että 3.0l sedan on vaihtumas 2.5l Farkkuhun, jotenka kiinnostaas onko sen 2.5 ongelmat minkätyyppisiä??? Hintaero on kuulemma uutena (yhyren automyyjän mukahan) ollu peräti 10.000e.

T: Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja JMSC »

3.0l oli alkupään koneissa laakeriongelmia (sekin taisi olla lähinnä S-typeissä -99 -> -02), muuta ei ole mulla ainakaan tiedossa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:3.0l oli alkupään koneissa laakeriongelmia (sekin taisi olla lähinnä S-typeissä -99 -> -02), muuta ei ole mulla ainakaan tiedossa.
En ole ainakaan ollut tietoinen jos laakeriongelmia S typeissä olisi esiintynyt mitenkään ongelmaksi asti.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja JMSC »

No ongelmaksi ja ongelmaksi, mutta noita on noista em. ikäisistä mennyt pienehköillä kilometreillä (100-150tkm) ja muistaakseni noista laakereista on tullut pari kolme "parannettua" versiota.
Täällä foorumillakin ainakin 2 joilla em. ongelma ollut pienillä kilometreillä.
Nimenomaan S-typen pre facelift 3.0 koneissa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:No ongelmaksi ja ongelmaksi, mutta noita on noista em. ikäisistä mennyt pienehköillä kilometreillä (100-150tkm) ja muistaakseni noista laakereista on tullut pari kolme "parannettua" versiota.
Täällä foorumillakin ainakin 2 joilla em. ongelma ollut pienillä kilometreillä.
Nimenomaan S-typen pre facelift 3.0 koneissa.
On niitä mennyt varmaan, mutta uskallan edelleen väittää, että aika vähän valmistusmäärään nähden. Tosin totuuspohjaa ei tällä ole. Aika vähän on ollut ulkomaankaan foorumeilla juuri tälläistä vikaa "kehuttu". En siis pitäisi kovinkaan suurena ongelmana itse. Voin olla väärässäkin, kuten monasti ennenkin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Juu en puhuisi tyyppiviasta, mutta jos tällä otannalla tiedän kaksi varmaa tapausta niin kyllä se hieman huolta herättää...
Ainakin kannattaa kuunnella ja "kierrättää" konetta kunnolla ennen ostopäätöstä (ja lyö RVS:t koneeseen oston jälkeen).
Mutta tosiaan tätä ongelmaa ei mahdollisesti ole X:ssä ollenkaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
EXÄ-1
Viestit: 42
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 12:25 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja EXÄ-1 »

Minulla on 3 litranen ja kihlatullani 2,5 litranen X-type.

Ainut ongelma on se että 2,5 litranen kiihtyy aluksi ärhäkämmin! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kummassakaan ei ole ollut minkäänlaisia moottorihuolia. :)
X-05
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 5:21 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: X-type V6 3.0l vs 2.5l

Viesti Kirjoittaja X-05 »

Moro

No nyt se on vaihtunu, eli 3,0 -> 2,5 mutta samalla vaihtui manuaali aski tomaattihin ja on niis eroja. Myös korimalli sedanista farkuksi ja vuosimalli 2002->2005. On kyllä niinku yöllä ja päivällä eroa. Tämä uuree tuntuu paljon isoommalta kätehen ku edellinen tuntui pikku sportilta niin tämä uus on enemmän laivamainen(ja itse tykkään että hyvä näin).

T: Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Vastaa Viestiin