xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

eli ei mitään hajua mistään mitä pitäs tehdä mutta yritän kuitenkin eli kaikki apu tarpeen. tänään purin imusarjan, pakosarjan ja venttiilikopan pois. seuraavaksi pitäs kai ottaa jakoketju pois paikalta ja sitten kannen pultit pois ja tutkia onko kansipahvi mennyt vai kenties kansi halki. pistetäänpä tohon muutama kysymys mitkä tuli mieleen kun purin osia ja oli aikaa ihmetellä.
pitäskö ostaa samantien uusi kansi romuineen vaikka vanha olis ehjänä ? autolla kuitenkin ajettu 260000km ja palstalla 300e uusi.
kannenpulteista tuli mieleen että onko kertakäyttökamaa vai uudet hankittava ?
jakopään ketju ja kiristäjä/kiristäjät samalla uudet ?
sit kasausvaiheesta tuli mieleen että millä jako kohdilleen että mimmoset merkinnät on ?
momentit kanteen ja muihinkin mitkä vaatii jonkun momentin ?
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

mitäs eroo näillä on muuta ku hinta ?
http://britishparts.co.uk/products/6606 ... d-JLM11649
http://britishparts.co.uk/products/1346 ... d-JLM12305
jotenki semmonen kutina et toi kalliimpi on mun autoon :lol: ja jos on niin sit voi unohtaa pultit, jakopään ja uuden kannen.
jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja jalkapyörä »

Tuo halvempi on tarvike sarja ja kalliimpi alkuperäinen minun mielestä. Ota kuvia projektista, minua kiinnostaa ainakin! :D
Jaguar XJ6 3.2l -97
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

jalkapyörä kirjoitti:Tuo halvempi on tarvike sarja ja kalliimpi alkuperäinen minun mielestä. Ota kuvia projektista, minua kiinnostaa ainakin! :D
Juu, tuolla sivun alalaidassa linkeissä on tieto kuten sanoit, että halvempi on "direct replacement part" ja toinen "genuine Jaguar part".
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommia4
Viestit: 37
Liittynyt: Su Marras 20, 2011 4:42 pm

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja tommia4 »

Eikö tuo moottorinlohkonnumero kuitenkin tarkoita jotain oleellista esim. käypäisyyden suhteen?

Halvempi: Jaguar XJR From Eng B107675
Kalliimpi: Jaguar XJR To Engine (107674)
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

tohon numeroon minäkin yöllä kiinnitin huomioni että eri. tarvii ettiä moottorista numero kun ei viitti ainaka väärää tilata jos on ton hintasia. voin kuvia ottaa projektista mutta en niitä tänne osaa laittaa, joskushan onnistu ihan suoraan laittaa mutta muisti tuli varmaan täyteen kun en saanut enää pistettyä kun joskus olisin pistänyt jonkun kuvan.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

tommia4 kirjoitti:Eikö tuo moottorinlohkonnumero kuitenkin tarkoita jotain oleellista esim. käypäisyyden suhteen?

Halvempi: Jaguar XJR From Eng B107675
Kalliimpi: Jaguar XJR To Engine (107674)
Tottahan toki se tarkoittaa ja sillä se osa kannattaa tilailla jos numero on osassa käytössä. Toinen kuitenkin on tarvikeosa ja toinen alkuperäinen. Ihan siis alkuperäiseen kysymykseen liittyen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
always bb
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Joulu 10, 2013 5:15 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja always bb »

Näitä ei vaan britishpartsilla ole enää vaikka hinnastossa on uutena
itse kysyin kun on halvempi kun koneistaa vanhaa

xjr95 kirjoitti:mitäs eroo näillä on muuta ku hinta ?
http://britishparts.co.uk/products/6606 ... d-JLM11649
http://britishparts.co.uk/products/1346 ... d-JLM12305
jotenki semmonen kutina et toi kalliimpi on mun autoon :lol: ja jos on niin sit voi unohtaa pultit, jakopään ja uuden kannen.
EBR garage
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

tähän ei sitten koskaan tullut selvyyttä kumpi tiivistesetti pitäs tilata. moottorin numeroa en löydä eli pakko tilata sunnuntaina jompi kumpi. tänään tilasin jonkun pellinpalan millä lukitaan nokka akselit.
sitten ku pellinpala tulee niin pari rohkasu olutta ja kansi auki :roll:
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

xjr95 kirjoitti:tähän ei sitten koskaan tullut selvyyttä kumpi tiivistesetti pitäs tilata. moottorin numeroa en löydä eli pakko tilata sunnuntaina jompi kumpi. tänään tilasin jonkun pellinpalan millä lukitaan nokka akselit.
sitten ku pellinpala tulee niin pari rohkasu olutta ja kansi auki :roll:
Oletko kysynyt maahantuojalta auton vin koodilla, josko moottorin numeroin olisi tiedoissa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
romunummi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 4:43 pm
Paikkakunta: Hunninko vaan ei Urjalassa

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja romunummi »

Mulla olis tiivistesarja yläpäähän ja aj16:sen jakopään osat pitäisi löytymään, ja ne on kaikki alkuperäiskamaa.
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

romunummi kirjoitti:Mulla olis tiivistesarja yläpäähän ja aj16:sen jakopään osat pitäisi löytymään, ja ne on kaikki alkuperäiskamaa.
mitäs nämä maksaisi ?

nyt on kansi pöydällä ja en ainakaan heti löytänyt mitään erikoista muuta kuin kansipahvi oli vaan aika kärsineen näkönen. pitää huomenna pestä osat niin näkee paremmin.

kiristäjän muovi aika kulunut ja laahaimetkin vois vaihtaa samalla. kiristäjää vastapäätä oleva laahaimen runko oli murtunut, siitä en sitte tiedä menikö kantta nostaessa vai oliko ennenstään mutta semmonen menee kans vaihtoon.
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

osat tilattu eli ei tarvetta enää. jos jollain on vastaavalla autolla ajettu n.250000km niin suosittelen vaihtamaan laahaimet. ei olis tarvinnu enää kauaa ajella niin ei olis tarvinnu vaihtaa lainka :lol:
xjr95
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 8:50 pm

Re: xjr 95 kansipahvin vaihto apuja tarvittas

Viesti Kirjoittaja xjr95 »

jos joku haluaa luopua hyllyllä olevasta xjr kannesta niin ostasin. niitä oli jossainvaiheessa myynnissä halvalla mutta nyt kun tarvetta olis niin ei ole halpoja myynnissä :(
Vastaa Viestiin