Heippa!
Ennen kuin nostan auton keulan pukille ja alan kiristämään kuskin puoleista renkaan laakeria niin kysyisin minkä kokoinen hylsy tarvitaan?
Jos ei löydy omista työkaluista niin voipi kaupalle tulla liian pitkä matka...
Katsastaja sanoi että on aavistuksen laakeri löysällä.
t. Jorma
XK8-97 eturenkaan laakerin kiristysmutteri
XK8-97 eturenkaan laakerin kiristysmutteri
-------------------------
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Re: XK8-97 eturenkaan laakerin kiristysmutteri
Se välys ei taida kiristämällä hävitä, eli uutta laakeria.
Vanhempi juttu aiheesta viewtopic.php?f=2&t=6735
Vanhempi juttu aiheesta viewtopic.php?f=2&t=6735
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am
Re: XK8-97 eturenkaan laakerin kiristysmutteri
Omassa x300 ainakin kiristämällä parani ja nyt noin 10tkm jälkeenkin on hyvä.
Jaguar XJ6 3.2l -97
Re: XK8-97 eturenkaan laakerin kiristysmutteri
Pitää ainakin yrittää kiristää perjantaina. Ilmoittelen sitten miten onnistui.
-------------------------
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Re: XK8-97 eturenkaan laakerin kiristysmutteri
Valitettavasti ei ole kiristettävää mallia etupyörän laakerit noissa "uuden karheissa" Jaguareissa. Niissä on kaksiriviset, hengettömät kuulalaakerit, jotka menevät uusiksi aivan liian nopeasti eli niiden elinikä on lyhyt. Ja noiden laakereiden vaihto on kallis operaatio alan firmoissa työn osalta. Siinä tarvitaan erikoistyökaluja.
Sanovat, että jos em. kuulalaakereissa havaitsee välystä, on kiire vaihtaa ne uusiin.
Vanhassa X300:ssa on vielä perinteiset kiristettävät kartio rullalaakerit. Ne on helppo vaihtaa ja huoltotoimena irrottaa puhdistusta ja uudelleen rasvausta varten. Itse asiassa ainakin XJ40:ssä (ehkä myös X300:ssa) laakereiden irrotus ja puhdistus kuuluu huokto ohjelmaan. Huolettuna laakerit saattavat kestää auton iän. Eri asia, kannattaako halpoja laakereita puhdistaa. Joku voi saman tien heittää paikalleen uudet.
Sanovat, että jos em. kuulalaakereissa havaitsee välystä, on kiire vaihtaa ne uusiin.
Vanhassa X300:ssa on vielä perinteiset kiristettävät kartio rullalaakerit. Ne on helppo vaihtaa ja huoltotoimena irrottaa puhdistusta ja uudelleen rasvausta varten. Itse asiassa ainakin XJ40:ssä (ehkä myös X300:ssa) laakereiden irrotus ja puhdistus kuuluu huokto ohjelmaan. Huolettuna laakerit saattavat kestää auton iän. Eri asia, kannattaako halpoja laakereita puhdistaa. Joku voi saman tien heittää paikalleen uudet.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994