XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
jukkato62
Viestit: 17
Liittynyt: La Heinä 05, 2014 3:23 am

XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja jukkato62 »

Moikka taas!
Hörppäiskö kahvia vai lähtiskö suljetulle osastolle...jagge käynnistyy normaalisti ja kaikki ok. noin 10 min. sitte kone alkaa temppuilemaan...saattaa käydä taas pikkuhetken normaalisti, kunnes sammuu totaalisesti ja laatikkokin sit menee samaa rataa, lopuksi heittää pakkovaihteelle!
Autohuollossa sanoivat , ett obd testerillä pääsee sisään joka 10:llä kerralla ja sen verran saivat tieto, ett yhteys ilmeisesti ecuun pätkii, niin kone, kuin laatikkokin. Tarkistivat ecun silmämääräisesti ja kaikki näytti hyvältä, mutt sanoivat keinojensa loppuvan siihen.
Voisko tuon edun lähettää johonkin järkevään paikkaan, meiltäpäin on lähin jaggehuolto 150km. päässä. Ajamalla menis varmaan viikko.

Terveisin Jukka
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Entä jos ostaisit satasella uuden (tai no, käytetyn) ECU:n?
http://www.ebay.co.uk/sch/Car-Parts-/98 ... 0890.m1602
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Hörppeekaffetta vaan vielä !
Onko oireet samoja kuin tässä viestissäsi viewtopic.php?t=6433 ?
Jaguarin omalla lukulaitteella saisi tietty varmasti ongelman selvitettyä rajatummin ja ei ehkä tarvitsisi ostella vielä osia. 150km tietty pitkä matka , mutta trailerilla menee sekin. Vakuutus jos kunnossa niin sehän korvaa matkan huoltoon jos matkalla vikaantuu..
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Vastaavan ongelman kanssa painin keväällä. Tai no kyse oli -98 - mallisesta autosta mutta kuitenkin. Toimi kylmänä hyvin mutta lämmittyään meni rajoitetun suorituskyvyn tilaan kunnes ei pysynyt käynnissä ollenkaan ... MAF:fin piuha irrottamalla toimi jotenkuten kuumana mutta kävi kuitenkin vajaalla sylinterimiehityksellä.

1. Kaikki OBD-lukijat eivät toimineet ja tuli useampia kokeiltua. Kädessä pidettävät yleistesterit eivät pääsääntöisesti toimineet mutta PC:n ja ELM327 yhdistelmä pelasi hyvin Jaguaarin kanssa. Lukee sekä moottorin että vaihteiston ECU:t. (ohjelmaa en muista mutta voin sen käydä tallilla katsomassa mikäli tarvetta).

2. Vika oli monen tekijän summa (herjasi MAF:fia, imuvuotoa, puolavikaa, sytytyskatkosta useammassa sylinterissä, ECU-vikaa jne)
2.1 Imuputki oli irronnut ilmamassamittarin juuresta eli ilmavuoto ...
2.2 Huohotin oli irtipoikki venttiilikopasta
2.3 Puolakolon suojakansi oli halki joten sinne oli päätynyt vettä
2.4 MAF viallinen (paljastui lopulta kun kaikki muut viat oli eliminoitu)

Usko meinasi loppua, mutta vikakoodi kerrallaan eliminoimalla tuokin tuli kuntoon.

Vaihto-ECU:t vaativat ohjelmointia eli käyntiä kuitenkin siellä jaguar-huollossa ... (been there - done that also :) )

Suosittelisin ensiksi hankkimaan ELM327-adapterin (kustantaa muutamia euroja) ja lukemaan vikakoodit. Sillä ja palstan neuvoilla pääsee jo pitkälle. "Vikapuu" löytyy muuten täältä http://www.jagrepair.com/images/AutoRep ... 997-99.pdf

(ELMin saa vaikkapa tuolta http://www.elekma.com/elm327_adapteri_usb jos on kiire eikä kiinasta asti jaksa odotella)
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
always bb
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Joulu 10, 2013 5:15 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja always bb »

Kaasuläppä voisko kanssa olla yleesä kyllä antaa kunnon vikakoodin kylläkin
ja maavika vois olla syynä mksi ei pääse järjestelmään sisään lukemaan vikakoodeja
EBR garage
jukkato62
Viestit: 17
Liittynyt: La Heinä 05, 2014 3:23 am

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja jukkato62 »

Jep tervehdys taasen!
Annoin valohoitoa jokusen päivän ja kokeilin käyttää...kaikki vikavalot poissa (kunnossa), pari päivää meni ihan ok, kunnes taas sammu kesken ajon ja sen jäkeen sitt pörisi, purnutti ja sammuili ö gen! Valohoitoa päivä ja taas näytti, ett kaikki ok, kunnes 200m. ajettuani sammu.
Otin OBD 2 lukijan esiin ja sieltä tupsahti lukemat: P0123, 0223,1224,1240.1241 ja 1111....................................................................................Nyt Lähtis halvalla jaksavalle (osaavalle)-97 beesi/vihreä avokas aj.92t. mile.Laatikko vaihdettu syksyllä...kandeis käyttää koko paketti merkkikorjaamossa!

Terv. Jukka
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

jukkato62 kirjoitti:Jep tervehdys taasen!
Annoin valohoitoa jokusen päivän ja kokeilin käyttää...kaikki vikavalot poissa (kunnossa), pari päivää meni ihan ok, kunnes taas sammu kesken ajon ja sen jäkeen sitt pörisi, purnutti ja sammuili ö gen! Valohoitoa päivä ja taas näytti, ett kaikki ok, kunnes 200m. ajettuani sammu.
Otin OBD 2 lukijan esiin ja sieltä tupsahti lukemat: P0123, 0223,1224,1240.1241 ja 1111....................................................................................Nyt Lähtis halvalla jaksavalle (osaavalle)-97 beesi/vihreä avokas aj.92t. mile.Laatikko vaihdettu syksyllä...kandeis käyttää koko paketti merkkikorjaamossa!

Terv. Jukka
Nuo koodit viittaavat kaasuläppä vikaan. Uudella osalla auto todennäköisesti lähtisi iskuun taas. Yleinen vika tuon vuosimalin kissoissa ja mallissa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Lisäyksenä edelliseen eli:
P0123 http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Erro ... fault.aspx
P0223 http://engine-codes.com/p0223_jaguar.html

Googlesta loytyy näitä decoodereita jos omalla koodinlukijalla saa vain koodin ylös. Eli googleen esim jaguar P0123 hakukenttään ja haku antaa tuloksen. Yleensä lontooksi joten hieman täytyy osata kieltä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Selvisisikö tämä case jo?

Ei nimittäin kuullosta ihan perinteiseltä TPS-vialta kun herjaa kaasuläpän moottorin poweri-relevikaa (tarkemmin maadoitusta) ...
Relehän löytyy konepellin/muovipäreen alta suunnilleen polkimien yläpuolelta. On keskimmäinen niistä poikittain auton suuntaan sijoitetusta kolmesta releestä.

Onko kenties kuljettajan edessä olevan syvennyksen vedenpoistoreikä tukkeessa ja vettä täynnä?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
jukkato62
Viestit: 17
Liittynyt: La Heinä 05, 2014 3:23 am

Re: XK 8 -97 PÄÄLTÄ KAUNIS, MUTT SISÄLTÄ SEKOILEE!

Viesti Kirjoittaja jukkato62 »

Moro!
Eipä löytynyt vikaa releistä, eikä oikein maadotuksestakaan, vaan rupesin muistelemaan talvella käyyttämääni konetta, joka muistaakseni sammu itekseen kolmannella käyttökerralla (tyhjäkäyntiä)...tsarttasin taasen koneen ja hetken lämmettyään rupesin nostelemaan kierroksia pari min. ja taas sama uudestaan ja uudestaan ja kas olen ajellut viikon ilman minkäännäköisiä vikoja ko. vian ympäriltä!
On ihmeellinen auto! Noh ilmeisesti kaasuläppä ei ollut oikein pitänyt talvella tyhjäkäynnistä ja häiriintynyt.

Kesäterkut T.V. Jukka
Vastaa Viestiin