Mistä aloittaa vianetsintä sovereign V12 -87;sta, tyhjäkäynti ei laske vaan pysyttelee n.1500-2300 RPM;ssä. Kaasuläpät ovat kiinni.
Kone käynnistyy ja kulkee hyvin, mutta tyhjäkäynti?
V12 vm.-87 tyhjäkäynti
lisäilma ventiili
Vika voisi piillä moottorin vas puolella sijaitsevassa lisäilmaventtiilisää. Jos kierrokset ei putoa ruuvista säätämällä niin venttiili on tod näk jumissa. Sen pitäisi moottorin lämötilan mukaan nostaa kierroksia. tämän vahto auttoi ainakin omaan autooni.
JuKu
Daimler doublesix vdp -74
Daimler sovereign -75
JuKu
Daimler doublesix vdp -74
Daimler sovereign -75
Vikoja voi olla monta
Voit ladata hyödyllisen opaskirjan täältä http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/Jaguar.html
Todennäköisin vika on jo mainittu mutta vikoja voi olla monta; ilmavuoto ehkä tyypillisin. Tyhjäkäynti katkaisijassa voi olla myös vikaa.
Todennäköisin vika on jo mainittu mutta vikoja voi olla monta; ilmavuoto ehkä tyypillisin. Tyhjäkäynti katkaisijassa voi olla myös vikaa.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
- sovereign12
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Marras 20, 2004 11:09 pm
- Paikkakunta: Kotka
Tyhjäkäynti
Ilmaventtiili on todennäköinen syy. Jos käynti lisäksi vaeltaa, niin jokin sylinteri saa "varasilmaa" eli imusarja vuotaa.
750-800 r/min on hyvä joutokäynti lämpimälle moottorille (vaihde D-asennossa).
XJR-S -92
750-800 r/min on hyvä joutokäynti lämpimälle moottorille (vaihde D-asennossa).
XJR-S -92
Tyypillisesti tuo termostaattiohjattu lisäilmaventtiili pitää kierrokset kylmäkäynnistyksen jälkeen korkealla tarpeettoman pitkään, vaikka olisi kunnossakin. Siksi minun pirssistä jo edelliset omistajat olivat blokanneet pois venttiilin lämpötilasta riippuvan toiminnan. Eli nyt moottori ei saa sieltä kylmänä lainkaan lisäilmaa. Se ei ole isokaan puute, jos ajaa vain kesäisin. Sitäpaitsi ruuvista tapahtuva tyhjäkäynnin säätö toimii edelleen.
matsu
matsu