Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Näitähän on oletettavasti useampaa mallia olemassa, yritin tiirailla tuosta omasta moottori numeroo mutta on sen verran lian peitossa etten nyt ole ihan varma alkoiko numerosarja 98052..... vai 99052... joten erotanko mistään muusta että käykö mulle tuohon tämän mallin tiivisteet http://www.ebay.co.uk/itm/140939027614
vai tämän malliset http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-XJ8-CA ... 519fd09275
Sen verran kopan ja kannen välistä vanhaa tiivistettä näkyy vasemmalla puolella että se on ainakin väriltään punainen.
Jagge on vm98 eli olettaisin että ensimmäinen tiiviste setti vois käydä
vai tämän malliset http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-XJ8-CA ... 519fd09275
Sen verran kopan ja kannen välistä vanhaa tiivistettä näkyy vasemmalla puolella että se on ainakin väriltään punainen.
Jagge on vm98 eli olettaisin että ensimmäinen tiiviste setti vois käydä
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Moi !
Punaisen tiivistesetin numero piäisi sopia vuosimalliisi tämän mukaan http://www.britishparts.co.uk/products/ ... 2515AEKIT2
Punaisen tiivistesetin numero piäisi sopia vuosimalliisi tämän mukaan http://www.britishparts.co.uk/products/ ... 2515AEKIT2
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Menee vähän mieli- ja muistikuvien puolelle, mutta... Noihin aikoihin perusmoottorin tyyppi vaihtui AJ26 -> AJ27, ahdettuna se oli jatkossakin AJ26 kunnes vaihtuivat 4,2 litraisiin. AJ26:ssa on sytytystulppien tiivisteet yhteen liitettyinä pareina, AJ27:ssa ne ovat omina o-renkainaan. AJ26:ssa on puolassa kaksi johtoa, AJ27:ssa johtoja on neljä - tuosta voi varmistaa moottorin tyypin.
Osaako joku vahvistaa tai korjata?
Nuo tiivisteet ovat vähän murheen kryyni ja erilaisia näkemyksiä on tiivistesilikonin käytöstä. Venttiilikoppa vaatii tarkkaa kiristämistä, mutta siltikin jää helposti vuotamaan, nuo muoviset kopat lienevät herkkiä elämään. Itse laitoin tälle kesälle tiivisteisiin Loctiten tiivistesilikonia, ja auttoi vaan ei kokonaan. Seuraavaksi ajattelin hankkia jenkkifoorumin kannustamana Fel-Pro:n valmistamat tiivisteet, lienevät alkuperäisiä vähän paksumpia.
Jouko
Osaako joku vahvistaa tai korjata?
Nuo tiivisteet ovat vähän murheen kryyni ja erilaisia näkemyksiä on tiivistesilikonin käytöstä. Venttiilikoppa vaatii tarkkaa kiristämistä, mutta siltikin jää helposti vuotamaan, nuo muoviset kopat lienevät herkkiä elämään. Itse laitoin tälle kesälle tiivisteisiin Loctiten tiivistesilikonia, ja auttoi vaan ei kokonaan. Seuraavaksi ajattelin hankkia jenkkifoorumin kannustamana Fel-Pro:n valmistamat tiivisteet, lienevät alkuperäisiä vähän paksumpia.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Tilasin nuo yhtenäisillä tulpan tiivisteillä olevat kun olen nyt melko varma että mulla on moottorin numeron alku 98052.... löysin työmaalta tarkastus kameran joka mahtu senverran lähelle numeroo että sen pysty erottamaan.
Puolatkin muuten on 2 johdolla.
Puolatkin muuten on 2 johdolla.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Moi !JNi kirjoitti:Menee vähän mieli- ja muistikuvien puolelle, mutta... Noihin aikoihin perusmoottorin tyyppi vaihtui AJ26 -> AJ27, ahdettuna se oli jatkossakin AJ26 kunnes vaihtuivat 4,2 litraisiin. AJ26:ssa on sytytystulppien tiivisteet yhteen liitettyinä pareina, AJ27:ssa ne ovat omina o-renkainaan. AJ26:ssa on puolassa kaksi johtoa, AJ27:ssa johtoja on neljä - tuosta voi varmistaa moottorin tyypin.
Osaako joku vahvistaa tai korjata?
Nuo tiivisteet ovat vähän murheen kryyni ja erilaisia näkemyksiä on tiivistesilikonin käytöstä. Venttiilikoppa vaatii tarkkaa kiristämistä, mutta siltikin jää helposti vuotamaan, nuo muoviset kopat lienevät herkkiä elämään. Itse laitoin tälle kesälle tiivisteisiin Loctiten tiivistesilikonia, ja auttoi vaan ei kokonaan. Seuraavaksi ajattelin hankkia jenkkifoorumin kannustamana Fel-Pro:n valmistamat tiivisteet, lienevät alkuperäisiä vähän paksumpia.
Jouko
Vin numeron perusteella pitäisi tietää onko kone AJ26 Tai 27 http://www.jaguarforums.com/forum/jagua ... 27-135366/
."The VIN of your vehicle will state if it's AJ26 or AJ27 from 2000MY onwards
XK8/R, 11th digit in your VIN; C=AJ26, E=AJ26S, N=AJ27, P=AJ27S
XJ8/R, 11th digit in your VIN; A/B=AJ26, D=AJ26S, K/L=AJ27, M=AJ27S
2. The throttle body of an AJ26 has a large vacuum canister for the cruise control, the AJ27 does not
3. The coils on the AJ26 are 2-wire, the AJ27 has 4-wire coils."
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Aiheeseen liityen, onko tuola XJ:iin konehuoneessa jotain herkkää paikkaa jota kannattaa varoo konehuonetta pestessä ?
Sen tiedän omasta että puolien päällä olevat suojalätkät ei pidä vettä mutta onko muita paikkoja ?
Sen tiedän omasta että puolien päällä olevat suojalätkät ei pidä vettä mutta onko muita paikkoja ?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Morjens !henu kirjoitti:Aiheeseen liityen, onko tuola XJ:iin konehuoneessa jotain herkkää paikkaa jota kannattaa varoo konehuonetta pestessä ?
Sen tiedän omasta että puolien päällä olevat suojalätkät ei pidä vettä mutta onko muita paikkoja ?
Ei suoraan kysymykseen. Itse en ota sitä riskiä että pesurilla vetelisin vaan käsipelillä pesen säännöllisesti. Meneehän siinä hiukka enemmän aikaa, mitta myös riski sähköongelmista pienenee pesun takia huomattavasti.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Hei,
Omasta XJ8:sta pesin konehuoneen liuottimella ja painepesurilla ennen äskettäin tehtyä jakoketjun vaihtoa.
Mielestäni konehuoneen pesua pelätään liikaakin, toki pitää olla huolellinen, että ei päästä suoraa painevettä sähköosiin ja liittimiin.
Nuo puolien päällä olevat suojamuovit eivät yleensä pidä vettä, joten pesun jälkeen ne on hyvä irrottaa ja puhallella paineilmalla kuivaksi puolien ympäristö. Esimerkiksi autoliikkeissä on täysin normaali toimintatapa, että vaihtoon tulleiden autojen konehuoneet pestään painepesurilla. Autoalalla aikaisemmin työskennelleenä ongelmia moottorin pesussa tuli erittäin harvoin ja nekin kohdistuivat lähinnä Ranskalaisiin automerkkeihin. Joka tapauksessa pesun jälkeen moottori on syytä kuivailla paineilmalla ja käyttää lämpimäksi.
Juha
Omasta XJ8:sta pesin konehuoneen liuottimella ja painepesurilla ennen äskettäin tehtyä jakoketjun vaihtoa.
Mielestäni konehuoneen pesua pelätään liikaakin, toki pitää olla huolellinen, että ei päästä suoraa painevettä sähköosiin ja liittimiin.
Nuo puolien päällä olevat suojamuovit eivät yleensä pidä vettä, joten pesun jälkeen ne on hyvä irrottaa ja puhallella paineilmalla kuivaksi puolien ympäristö. Esimerkiksi autoliikkeissä on täysin normaali toimintatapa, että vaihtoon tulleiden autojen konehuoneet pestään painepesurilla. Autoalalla aikaisemmin työskennelleenä ongelmia moottorin pesussa tuli erittäin harvoin ja nekin kohdistuivat lähinnä Ranskalaisiin automerkkeihin. Joka tapauksessa pesun jälkeen moottori on syytä kuivailla paineilmalla ja käyttää lämpimäksi.
Juha
Viimeksi muokannut X308, Ma Kesä 15, 2015 10:50 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
harvemmin konehuone niin likanen on että painepesuria tarvitsee. liuotin päälle, harjaa / sientä tarvittaessa ja hetken päästä ihan letkupaineella huuhtelee.
olematon paine ei mene liittimiin sisälle niin helposti
olematon paine ei mene liittimiin sisälle niin helposti
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Eilen kerkesin vaihtaa kuskinpuolelle tiivisteen ja totesin että pultit holkkeineen pohjaa todella pienellä kiristämisellä.JNi kirjoitti:Nuo tiivisteet ovat vähän murheen kryyni ja erilaisia näkemyksiä on tiivistesilikonin käytöstä. Venttiilikoppa vaatii tarkkaa kiristämistä, mutta siltikin jää helposti vuotamaan, nuo muoviset kopat lienevät herkkiä elämään. Itse laitoin tälle kesälle tiivisteisiin Loctiten tiivistesilikonia, ja auttoi vaan ei kokonaan. Seuraavaksi ajattelin hankkia jenkkifoorumin kannustamana Fel-Pro:n valmistamat tiivisteet, lienevät alkuperäisiä vähän paksumpia.
Jouko
Ei ihmekkään jos ovat vuotoherkkiä kun eihän noita saa juurikaan kiinni.
Pulttien väliin jos löytäs paksummat O renkaat niin vois saada vähän enemmän pänninkiä.
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Tuo rakenne (pultit - holkit - muovinen kansi - uraan painettava tiiviste) taitaa olla suunniteltu niin, että pulttien ollessa kiinni holkit määräävät kuinka paljon kansi jää "raolleen" rungosta. Ja tiivisteen pitäisi silloin toimia parhaiten ja tasaisesti. Käytännössä tuon kanssa tuntuu vuosien jälkeen tulevan ongelmia, kansi on vähän kuprulla ja tiiviste ei silloin pidä tms. Sama voi olla vaarana jos kantta kiristelee kovasti tai epätasaisesti.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Kesä 11, 2015 5:11 pm
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
.
Viimeksi muokannut Jagge-poika, La Loka 24, 2015 11:15 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Venttilikoppien tiivisteistä AJ-V8
Edellisessä S typessä vaihdettiin tiivisteet kahteen otteeseen. Ensimmäisessä vaihdossa oli väärän kokoiset tiivisteet vaikka piti olla juuri tuohon tarkoitukseen. Kannattaa tilata OEM tiivisteet ja VIN numerolla koska noita tiivisteitä on kahta paksuutta eri valmistenumeroille ja en muista mistä koneesta lähtien. Toiseen vaihtoon sitten oikeat tiivisteet ja vuoto loppui heti. Kärysi juuri pysähdyksissä nenään kun ajossa viima vei käryn pois ja ei tullut sisälle.Jagge-poika kirjoitti:Tuliko tässä tapauksessa palanutta öljynkatkua vuodon takia?
S Type R (2002) -Black Edition-