S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Voiko käyttää ilman tunerchippejä ?
Oktaanilukuhan on 106 ?
Oktaanilukuhan on 106 ?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Antaa vikakoodia laihasta seoksesta, muuten toimii.
Anttih varmaan pystyy kertomaan tarkemmin etskun poltosta.
Edit. Ei siis kannata ajaa ilman isompia suuttimia tai etskusarjaa joka lisää syöttöä.
Anttih varmaan pystyy kertomaan tarkemmin etskun poltosta.
Edit. Ei siis kannata ajaa ilman isompia suuttimia tai etskusarjaa joka lisää syöttöä.
Viimeksi muokannut JMSC, La Kesä 20, 2015 10:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Odottelen anttih kommenttia.
Onko noissa riski venojen polttoon vai lisääntyykö syöttö niin paljon ettei normiajossa ole mitään riskejä?
Onko noissa riski venojen polttoon vai lisääntyykö syöttö niin paljon ettei normiajossa ole mitään riskejä?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Entä jos tankkaa aina 1/3 tankillisen 95 sekaan ?
Jääkö silti seos liian laihalle ja jos niin eikö auto osaa itse korjata syöttöä rikkaammalle?
Mikä "laihaseos moottorista" (todella laiha?) ensimmäiseksi porsii vaikka eihän tuo vielä edes mitenkään pienellä kulje?
Jääkö silti seos liian laihalle ja jos niin eikö auto osaa itse korjata syöttöä rikkaammalle?
Mikä "laihaseos moottorista" (todella laiha?) ensimmäiseksi porsii vaikka eihän tuo vielä edes mitenkään pienellä kulje?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Ei riitä ECU:ssa säätövara puhtaalle re85:lle. Trimmiä riittää muistaakseni +19,5%:iin saakka, joten syöttö ei riitä edes ideaaliolosuhteissa, kylmästä koneesta ja ilmasta puhumattakaan. Maahantuoja ei suosittele kovilla pakkasilla edes normaalia E95:sta, koska sekin voi jo vetää trimmit tappiin ja sytyttää moottorin vikavalon. Kertoivat tämän paikalliselle autosähköhuollolle, jonne tuli pakkasilla useampikin laihalla käynyt Jagge...
Jos ei halua investoida isompiin suuttimiin ja syötön lisäykseen, niin tuo 1/3 voisi vielä kesällä mennä. En ole itse kokeillut enkä edes hirveästi asiaan perehtynyt, joten tämän kommentin perusteella ei vielä ihan turvallisin mielin kannata kokeilla. Itse olen pohtinut kaasulaitteiston asentamista seuraavaan kulkineeseen, sillä kun saisi ihan tuntuvaa säästöä jos haluaa vielä tulevaisuudessakin ajella paljon kasilla.
Jos ei halua investoida isompiin suuttimiin ja syötön lisäykseen, niin tuo 1/3 voisi vielä kesällä mennä. En ole itse kokeillut enkä edes hirveästi asiaan perehtynyt, joten tämän kommentin perusteella ei vielä ihan turvallisin mielin kannata kokeilla. Itse olen pohtinut kaasulaitteiston asentamista seuraavaan kulkineeseen, sillä kun saisi ihan tuntuvaa säästöä jos haluaa vielä tulevaisuudessakin ajella paljon kasilla.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Tuo viinako sen vetää laihalle vai riittääkö että 95 10% viinalla maustetaan yli 105 oktaanisella RE85 ?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Muistaakseni naapuri testasi 2.5l S-typessä 50/50 seoksella ja antoi ainakin sillä koodia.
1/3 saattaa mennä.
Meillä ajetaan S:llä 95E10 ja antaa satunnaisesti 1-2x/vuosi toisen sylinteriryhmän katalysaattorin vikakoodia voi liittyä tuohon tai sitten ei.
Siitä on vaikea saada kiinni kun tapahtuu niin harvakseltaan.
Saksassa on kohtuu paljon venttiilivikaisia S-typejä kaasukonvertoituja kutoskoneilla myynnissä, en viitsis lähtee kaasua kokeileen.
1/3 saattaa mennä.
Meillä ajetaan S:llä 95E10 ja antaa satunnaisesti 1-2x/vuosi toisen sylinteriryhmän katalysaattorin vikakoodia voi liittyä tuohon tai sitten ei.
Siitä on vaikea saada kiinni kun tapahtuu niin harvakseltaan.
Saksassa on kohtuu paljon venttiilivikaisia S-typejä kaasukonvertoituja kutoskoneilla myynnissä, en viitsis lähtee kaasua kokeileen.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Mitkä suurimmat riskit jos kokeilis 30% RE85 ?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
ei ole s-type itsellä, mutta olen laittanut tankkiin 30 litraa "viinaa" ja loput bensaa. tankki siis ollut tankatessa lähes tyhjä. ei ole öljyihin asti valunut eikä mitään vikailmoituksia tai huonoa koneenkäyntiä ilmennyt.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Tietty bensaksi 95E:tä kun alkoholipitoisuus eri max 5 mut yleensä alle ?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Saksassa, ja yleensäkin Euroopassa ja Briteissä, ajellaan nestekaasulla eli LPG:llä. Se aiheuttaa mm. noita venttiilivikoja ja tehohävikkiä, ja sellaiseen autoon en kyllä koskisi. Ainoa hyvä puoli siinä on matalampi paine, jolloin tankista saa vaikka varapyörän muotoisen. Suomessa käytössä oleva maa/biokaasu on onneksi ihan eri tavaraa. Se ei rasita moottoria, mutta järkevän kokoista pulloa onkin sitten hankala saada mahtumaan muutenkin hankalan muotoiseen tavaratilaan. (Sorry off-topic)JMSC kirjoitti: Saksassa on kohtuu paljon venttiilivikaisia S-typejä kaasukonvertoituja kutoskoneilla myynnissä, en viitsis lähtee kaasua kokeileen.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Juu en noita kaasuhommeleita niin tarkkaan tunne, miten se käytännössä venttiileihin vaikuttaa mitä kaasua siellä poltellaan?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Ja kohta valtio saa verottaa kaasustakin
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
En tiedä Jaguarin koneen soveltuvuudesta viinabensalle, mutta muutamia koneita olen nähnyt joihin on asennettu muutossarja.
Jos ei ole varaa ajaa oikealla bensalla, ei ole varaa ajaa viinalla. Se tulee vielä kalliimmaksi.
Kaikissa koneissa joita olen nähnyt avattuna on ollut laakerivaurioita.
Moottori toimii parhaiten sillä polttoaineella jolle se on suunniteltu.
Jos ei ole varaa ajaa oikealla bensalla, ei ole varaa ajaa viinalla. Se tulee vielä kalliimmaksi.
Kaikissa koneissa joita olen nähnyt avattuna on ollut laakerivaurioita.
Moottori toimii parhaiten sillä polttoaineella jolle se on suunniteltu.
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Mistä se laakerivaurio sinne koneeseen syntyy?
Liian pitkistä ölpänvaihtoväleistä vai lisäbuustista?
Taisit tarkoittaa että 2.7D koneeseen voi odottaa moottorivauriota ihan millä menovedellä tahansa ?
Se kun taitaa olla oikein Jaguarin ongelmalapsi.
Liian pitkistä ölpänvaihtoväleistä vai lisäbuustista?
Taisit tarkoittaa että 2.7D koneeseen voi odottaa moottorivauriota ihan millä menovedellä tahansa ?
Se kun taitaa olla oikein Jaguarin ongelmalapsi.
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Tästähän tuli loistava keskustelu.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Koita jaksaa. Jaan tuskasi.JMSC kirjoitti: Tästähän tuli loistava keskustelu.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
kone käy kuumempana viinalla.
öljyt pitää vaihtaa todella usein, eikä sekään välttämättä auta.
laita viinaa toki tankkiin vaan - tulen sitten ajelemaan dieselilläni ympyrää konevikaisen jaguarisi ympärille
öljyt pitää vaihtaa todella usein, eikä sekään välttämättä auta.
laita viinaa toki tankkiin vaan - tulen sitten ajelemaan dieselilläni ympyrää konevikaisen jaguarisi ympärille
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Eikö viinalla koneet käy kylmempinä jos syöttöjä on lisätty se 30% ?
Jos syöttöjä ei lisätä niin kone käy kuumempana mutta viina viilentää jos verrattaisiin30% laihemmalla käyvään bensaan.
Nyt taas kun syöttöjä ei lisätä kuin auton oman säätökäyrän mukaan niin eihän sitä viinaa edes koneeseen syötettä niin paljoa että se näkyisi niin selvästi öljynseassa.
Molempi parempi?
Jos syöttöjä ei lisätä niin kone käy kuumempana mutta viina viilentää jos verrattaisiin30% laihemmalla käyvään bensaan.
Nyt taas kun syöttöjä ei lisätä kuin auton oman säätökäyrän mukaan niin eihän sitä viinaa edes koneeseen syötettä niin paljoa että se näkyisi niin selvästi öljynseassa.
Molempi parempi?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Ihan jonkun verran pitänee sitä viinaa mennä öljyn sekaan että alkaa laakerit paukkumaan tai kovasti laihalla eli kuumana pitäisi koneen käydä, IMHO. Diesel puolella PDF:n polton yhteydessä ohenevat öljyt lienevät jossain kohtaa ongelma.
Jos trimmit riittää seokselle niin silloin ne riittää olipa tankissa sitten viinaa tahi "puhdasta" bensaa. Jos trimmit ei riitä niin sitten pyörii laihalla, lämpiää ja ongelmia syntyy olipa tankissa sitten vaikka motoruppia.
Ja jos putket kestää ja trimmit riittää niin mikä on se mekanismi jolla seosbensa vahingon tekee?
Puhtaalla viinabensalla ajeleville suositellaan kai lyhyempää öljynvaihtoväliä. Ja tuokin kai siksi että voi tulla ongelmia jos se 85-bensa on päässyt "saastumaan" vedellä joko säilytyksessä, auton tankissa tai jossain "jemmassa" olleesta vedestä joka on lähtenyt bensan mukana kiertoon. Ja kun vetistä viinabensaa poltellaan, syntyisi happoja jotka ovat pahasta vallankin normikoneille joissa tuota ei ole huomioitu.
Asiaan liittyen esim. täältä:
http://www.tundraheadquarters.com/blog/ ... ning-e-85/
Jos trimmit riittää seokselle niin silloin ne riittää olipa tankissa sitten viinaa tahi "puhdasta" bensaa. Jos trimmit ei riitä niin sitten pyörii laihalla, lämpiää ja ongelmia syntyy olipa tankissa sitten vaikka motoruppia.
Ja jos putket kestää ja trimmit riittää niin mikä on se mekanismi jolla seosbensa vahingon tekee?
Puhtaalla viinabensalla ajeleville suositellaan kai lyhyempää öljynvaihtoväliä. Ja tuokin kai siksi että voi tulla ongelmia jos se 85-bensa on päässyt "saastumaan" vedellä joko säilytyksessä, auton tankissa tai jossain "jemmassa" olleesta vedestä joka on lähtenyt bensan mukana kiertoon. Ja kun vetistä viinabensaa poltellaan, syntyisi happoja jotka ovat pahasta vallankin normikoneille joissa tuota ei ole huomioitu.
Asiaan liittyen esim. täältä:
http://www.tundraheadquarters.com/blog/ ... ning-e-85/
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Eikö niihin viinaa polttaviin kannattaisi lisätä masinolia tai vastaavaa jotta saadaan vedet pois bensakierrosta?
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Oletko tietoinen mitä toi masinol sisältää?
Tarkemmin ottaen vielä mikä siinä "poistaa" sen veden sieltä polttoainekierrosta.
Noitten masinolien käyttö bensassa on ollut lähes yhtä tyhjän kanssa sen jälkeen kun etskua alettiin sotkemaan bensan sekaan.
Tarkemmin ottaen vielä mikä siinä "poistaa" sen veden sieltä polttoainekierrosta.
Noitten masinolien käyttö bensassa on ollut lähes yhtä tyhjän kanssa sen jälkeen kun etskua alettiin sotkemaan bensan sekaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Juuri juttelin yhden Jaguaripajan kanssa ja heille tulleet laakerivaurioiset 2.7D ovat aiheutuneet kolmesta syystä:rado kirjoitti:Mistä se laakerivaurio sinne koneeseen syntyy?
Liian pitkistä ölpänvaihtoväleistä vai lisäbuustista?
Taisit tarkoittaa että 2.7D koneeseen voi odottaa moottorivauriota ihan millä menovedellä tahansa ?
Se kun taitaa olla oikein Jaguarin ongelmalapsi.
1. Öljynvaihto venähtänyt jopa 50tkm, mutta yleensä 40tkm
2. Moottori ylikuumentunut
3. Ajettu moottori kuivaksi
Missä kohtaa menee moottorin suunnittelu pieleen kun poiketaan huolto-ohjelmasta ja moottori hajoaa? Pajan mukaan heillä käy yli 500tkm ajettuja 2.7d malleja ja ei mitään ongelmaa kun vaihtavat öljyt kun mittaristo sitä pyytää. Eli ei voida edelleenkään puhua ongelmalapsesta, itseä saa syyttää jos on niin idiootti, että ei hoida asioita suosituksien mukaisesti ja moottori hajoaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Aivan, ei sellaista moottoria ole jota ei rikki saisi ja yleensä se syy on omistaja itse.s1jviita kirjoitti:Juuri juttelin yhden Jaguaripajan kanssa ja heille tulleet laakerivaurioiset 2.7D ovat aiheutuneet kolmesta syystä:rado kirjoitti:Mistä se laakerivaurio sinne koneeseen syntyy?
Liian pitkistä ölpänvaihtoväleistä vai lisäbuustista?
Taisit tarkoittaa että 2.7D koneeseen voi odottaa moottorivauriota ihan millä menovedellä tahansa ?
Se kun taitaa olla oikein Jaguarin ongelmalapsi.
1. Öljynvaihto venähtänyt jopa 50tkm, mutta yleensä 40tkm
2. Moottori ylikuumentunut
3. Ajettu moottori kuivaksi
Missä kohtaa menee moottorin suunnittelu pieleen kun poiketaan huolto-ohjelmasta ja moottori hajoaa? Pajan mukaan heillä käy yli 500tkm ajettuja 2.7d malleja ja ei mitään ongelmaa kun vaihtavat öljyt kun mittaristo sitä pyytää. Eli ei voida edelleenkään puhua ongelmalapsesta, itseä saa syyttää jos on niin idiootti, että ei hoida asioita suosituksien mukaisesti ja moottori hajoaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Hienoa jos dieseleiden porsiminen onkin vain käyttäjävika.
Kuullut että kampiakseli voi juuri 2.7D koneessa katketa ihan satunnaisesti.
Harmi homma koska kyseinen ajoneuvo kiinnosti kovasti aikanaan mutta dieselkoneen pelottelu sai valitsemaan 2.5 bensan.
Katunut en ole, mutta toisesta en tiedä.
Neuvot aika paljon Jaggeista tietäviltä veljeksistä lahden korkeudelta:).
Kuullut että kampiakseli voi juuri 2.7D koneessa katketa ihan satunnaisesti.
Harmi homma koska kyseinen ajoneuvo kiinnosti kovasti aikanaan mutta dieselkoneen pelottelu sai valitsemaan 2.5 bensan.
Katunut en ole, mutta toisesta en tiedä.
Neuvot aika paljon Jaggeista tietäviltä veljeksistä lahden korkeudelta:).
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Dieseleistä en mitään tiedä mutta missään tuntemassani eurooppalaisessa autossa ei riitä trimmirajat pelkkään E85:n tankkailuun, Voi kyllä jollain tapaa toimia varsinkin vajaalla täytöllä mutta pelkkä E85 vetää fueltrimmit tappiin, sytyttää vikavalon ja openloopissa moottori käy laihalla, eli jos oikein yrittää niin saa poltettua pakoventtiilin tai extremetapauksessa mäntään reiän.
Joistain jenkeistä lötyy ~29% trimmiraja joka riittää juuri-ja-juuri E85 tankkailuun kesällä. Talvella sellaistakaan ei saa käyntiin koska kylmäkäynnistysrikastukseen ei tule korjausta.
Perussääntönä E85:lle on uusi softa, suuttimet, E85-muutospurkki tai flexfuelsarja(=SUOMALAINEN)
Tuon eflexfuel sarjan, mitä noissa minun autoissanikin on, saa usein 100% piilotettua konehuoneeseen. Maksaa toki rahaa mutta se raha jää luullakseni Suomeen ja sen jälkeen voi murheetta tankkailla bensaa tai viinaa tai jotain siltä väliltä. Ahdetussa toki aivan "must" -juttu. Vanhempiin peak-n-hold tyyppisillä suuttimilla/ohjauksella varustettuihin laitteisiin noita ei ikävä kyllä saa, eli Jaguareissa XJ40/81+XJS on out. Ehkä myös X300 V12, mutta en tiedä minkälainen ohjaus siinä.. X-typet onnistuu kyllä..
Joistain jenkeistä lötyy ~29% trimmiraja joka riittää juuri-ja-juuri E85 tankkailuun kesällä. Talvella sellaistakaan ei saa käyntiin koska kylmäkäynnistysrikastukseen ei tule korjausta.
Perussääntönä E85:lle on uusi softa, suuttimet, E85-muutospurkki tai flexfuelsarja(=SUOMALAINEN)
Tuon eflexfuel sarjan, mitä noissa minun autoissanikin on, saa usein 100% piilotettua konehuoneeseen. Maksaa toki rahaa mutta se raha jää luullakseni Suomeen ja sen jälkeen voi murheetta tankkailla bensaa tai viinaa tai jotain siltä väliltä. Ahdetussa toki aivan "must" -juttu. Vanhempiin peak-n-hold tyyppisillä suuttimilla/ohjauksella varustettuihin laitteisiin noita ei ikävä kyllä saa, eli Jaguareissa XJ40/81+XJS on out. Ehkä myös X300 V12, mutta en tiedä minkälainen ohjaus siinä.. X-typet onnistuu kyllä..
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: S-type 2.5 2003 ja re85 bensa
Nostellaanpas hyvää ketjua, nyt kun etskun saa muutoskatsastaa "helposti" viralliseksi polttoaineeksi niin:
Onko joku muuttanut ja jos niin minkä auton (malli ja moottori/laatikko tiedot) etanolille?
Millaisen muutoksen teit (eflexfuel, joku muu vastaava, suuttimet vaihtoon tms.)?
Millaisia kulutuslukemia etskulla?
Kiitos "galluppiin" vastaaville.
Onko joku muuttanut ja jos niin minkä auton (malli ja moottori/laatikko tiedot) etanolille?
Millaisen muutoksen teit (eflexfuel, joku muu vastaava, suuttimet vaihtoon tms.)?
Millaisia kulutuslukemia etskulla?
Kiitos "galluppiin" vastaaville.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP