S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Pete-69
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Loka 15, 2013 1:49 pm
Paikkakunta: Vesilahti

S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja Pete-69 »

S-type (2,7D, Vm. 2006) aiheuttaa taas harmaita hapsia.. Tule rajoitettu suorituskyky-vika rajummassa kiihdytyksessä ("poljin pohjaan") , joko liikkeelle lähtiessä, tai ohitustilanteessa. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan, vika poistuu. Rauhallisessa ajossa ei vikaa tule.

Käytin autoa vika-analyysissä Autocenterissä, tuomio oli, että todennäköisesti korkeapainepolttoainepumppu on tulossa tiensä päähän (eli ei pysty ruokkimaan suuttimia rajussa kiihdytyksessä). Korjausarvio; uusi pumppu n. 1700€ + reilu 5 tuntia töitä, eli noin 2500€.

Ajatuksia? Ja löytyisköhän kyseistä pumppua yhtään edullisemmin mistään?

Rupiaa kiristää pinnaa tämmöiset korjauskustannukset...
Jaguar S-type 2.7D V6 Executive
British Racing Green
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Nyt olisi kiva tietää mikä vikakoodi tarkalleen siellä oli jos tuollaisia arpoivat? Yleensä kuitenkin jokin suuttimista vuotaa ja tämän vuoksi paineet eivät kykene nousemaan. Määränsäädin on myös yksi vaihtoehto. Tankissa on myös siirtopumppu, mikäs sen kunto? Entäs p-ainesuodatin milloin vaihdettu?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Jagge-poika
Viestit: 43
Liittynyt: To Kesä 11, 2015 5:11 pm

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja Jagge-poika »

Entäs turbo-osasto, juuttuvat siivet ja ylipaine? Onko tätä pulmaa Jaggeissa?
Pete-69
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Loka 15, 2013 1:49 pm
Paikkakunta: Vesilahti

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja Pete-69 »

Laitan sen tarkemman vikakoodin tänne huomenissa. Lappu on kotona ja mies on lomalla.

Kyllä ne Autocenterin pojat ainakin kovasti yritti; sain mukaani kippuroita, joissa kuvattiin kaasupolkimen asentoa ja suuttimien painetta; kun poljin oli pohjassa, niin paine ei ainakaan kippuroiden mukaan noussut, vaan oli lievässä laskussa.
Jaguar S-type 2.7D V6 Executive
British Racing Green
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Jos paine ei romahda lappu lattiassa, niin ei vaikuta pumppuvialta?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Jos lievää laskua oli paineissa kierrosten noustessa niin viittaa suuttimen vuotoon eikä korkeapainepumppuun. Noin 3500rpm aletaan rail-paineita tiputtelemaan ja valmistaudutaan vaihteen vaihtoon ja tästä syystä ainakin paine laskee, mutta nyt pitäisi rinnakkain saada käppyrät paineen pyynnistä ja toteutuneesta. Jos nuo eroavat merkittävästi niin vikatila seuraa.
Mahtavaa Autocenter, eivät siis vieläkään ymmärrä tekniikasta mitään!
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
oilywadder
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja oilywadder »

Pääseekö kierrokset nousemaan liian ylös?
Eikös ylikierroksista tule myös tuo rajoitus?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

oilywadder kirjoitti:Pääseekö kierrokset nousemaan liian ylös?
Eikös ylikierroksista tule myös tuo rajoitus?
Rajoitus tulee, mutta se on haluttu eli ei vikatilaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja Ode »

s1jviita kirjoitti:
oilywadder kirjoitti:Pääseekö kierrokset nousemaan liian ylös?
Eikös ylikierroksista tule myös tuo rajoitus?
Rajoitus tulee, mutta se on haluttu eli ei vikatilaa.
Puhutaanko yllä samoista asioista? Tarkoitatko s1jviita ns. kierrosrajoittimen toimintaa? Ymmärsin oilywadderin ajatelleen tilannetta jossa moottori ihan oikeasti karkaisi ylikierroksille ja että sen jälkeen menisi vikatilaan.

Minä en tiedä miten kuuluu toimia, mutta jäi vai fiilis ettei tarkennus ehkä olisi pahitteeksi.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Ode kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
oilywadder kirjoitti:Pääseekö kierrokset nousemaan liian ylös?
Eikös ylikierroksista tule myös tuo rajoitus?
Rajoitus tulee, mutta se on haluttu eli ei vikatilaa.
Puhutaanko yllä samoista asioista? Tarkoitatko s1jviita ns. kierrosrajoittimen toimintaa? Ymmärsin oilywadderin ajatelleen tilannetta jossa moottori ihan oikeasti karkaisi ylikierroksille ja että sen jälkeen menisi vikatilaan.

Minä en tiedä miten kuuluu toimia, mutta jäi vai fiilis ettei tarkennus ehkä olisi pahitteeksi.

O
Niin minä ainakin tarkoitin kun lähestytään punarajaa. Ylikierrokset ei ole mahdollisia.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Pete-69
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Loka 15, 2013 1:49 pm
Paikkakunta: Vesilahti

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja Pete-69 »

Kierrokset ei ole lähelläkään punaista aluetta kun vika tulee. Tultiin just kesäpaikalta kotiin, ja vaikka kuinka "rauhallisesti" ajoinkin, niin vika ilmeni jälleen kerran. Paikka oli loiva ylämäki Oriveden rampista Tampereen suuntaan noustessa, suht rauhallinen kiihdytys, eikä kierrokset olleet kuin nippa nappa kolme tonnia. Pysäytys, sammutus ja käynnistys, ja vika oli taas poissa.

Vikakoodi on: P2290-00 / PCM /
Injector Control Pressure Too Low - No sub type information

Koitan scannailla noita kippuroita tässä kohtapuoliin...
Jaguar S-type 2.7D V6 Executive
British Racing Green
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Brittisivuilla juttua jonka mukaan väärin asennettu polttoaineen suodatin olisi rasittanut ja rikkonut korkeapaine pumpun ja joutuivat vaihtamaan vielä railin paineentunnistimen.
Kummassakohan ollut oikeasti vikaa vaiko molemmissa?
http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=41554
Viimeksi muokannut JMSC, La Heinä 04, 2015 4:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Pete-69
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Loka 15, 2013 1:49 pm
Paikkakunta: Vesilahti

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja Pete-69 »

https://www.dropbox.com/sh/iyeexsk2tafv ... HST_a?dl=0


Tossa käppyrät (jos vaan linkki toimii). Surkea laatu johtunee siitä, että kyseessä on Autocenterissä otettu kopio print screenistä..

Ylemmässä käppyrässä on siis railin paine, ja alemmassa kaasupolkimen asento.
Jaguar S-type 2.7D V6 Executive
British Racing Green
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Voisin täysin amatöörinä lausua ettei tuosta saa kyllä mitään irti diagnostiikkaan liittyen, kun ei siellä kuitenkaan ole ollut kuormaa kun ovat kaasutelleet? Meinaan ettei ruiskutusmäärän pyyntö ainakaan ole paljoa ilman kuormitusta, tuskin rail paineenkaan?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Siis ei voi kun jälleen ihmetellä mitä touhua merkkiliikkeeltä. Siis paikallaan polkevat kaasua ja ottavat käppyrää kaasupolkimen asennosta ja rail-paineesta, ei helvetti suoraan sanoen! Toivottavasti tuosta ei ole tarvinnut mitään maksaa!!! On siinä meillä merkkiliike...

Polkimen asento ei pitäisi kiinnostaa vaan paineen pyynti ja toteutuminen. Kuten JMSC:kin totesi niin p-aineensuodatin vaihtoon ja sitten suuttimien kimppuun jos homma jatkuu. AJOSSA testeri kiinni, jolloin vasta max paine on mahdollinen (tuokin vasta 4. Vaihteella kun tuotakaan eivät varmaan tiedä) Livedatan seuraaminen ja liipaisu kun vikatila tulee päälle. Mutta ihan ekana suodatin vaihtoon ja tuon osaa tehdä ihan mikä liike tahansa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Tuo ajossa diagnosointi tuntuu nykyään olevan ihan mahdotonta korjaamoille liekö niin vähän väkeä etteivät ehdi vai joku vastuukysymys?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JMSC kirjoitti:Tuo ajossa diagnosointi tuntuu nykyään olevan ihan mahdotonta korjaamoille liekö niin vähän väkeä etteivät ehdi vai joku vastuukysymys?
Voi se noitakin asioita olla, mutta jo esitetyistä käppyröistä näkee, että pihalla ollaan ja rajusti. Kyllä tekniikasta pitää ymmärtää jos diagnostiikkaa työkseen tekee ja heillä on kuitenkin viimeisimmät pelit ja vehkeet sekä tarvittaessa maahantuojan tekninen tuki jos oikein mysteerinen vika on päällä. Tuntuu, että porukka on tuolla vaan töissä :|
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Pete-69
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Loka 15, 2013 1:49 pm
Paikkakunta: Vesilahti

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja Pete-69 »

Päivitystä tilanteeseen..

Vika löytyi, auto oli puoli päivää Tampereella Tammer Dieselissä tutkittavana, ja polttoainesuodinhan siellä oli pelkästään tukossa, ihan niinkuin täälläkin aavisteltiin (kiitos JMSC ja s1jviita).

Kyllä täytyy sanoa, että Autocenterin pisteet tippui nyt kyllä ihan nollaan. Enempää en viitsi sanoa, koska muuten tulee painokelvotonta tavaraa.. Säästyi just reilu pari tonnia....

En vaan oikein tiedä, mitä sieltä tankista oikein "irtoaa"; polttoainesuodin kun oli reilu vuosi sitten uusittu. Kaveri Tammer Dieselissä mainitsi, että Jaguaareissa on likipitäin kaikki suotimet alimitoitettuja, ja että kaikki suotimet kannattaisi vaihtaa lähes vuosittain. Suositteli myös Forte-käsittelyä.
Jaguar S-type 2.7D V6 Executive
British Racing Green
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Hieno homma että selvisi ja noinkin "vähällä".

Noi "naftasuodattimet" kannattaa tosiaan vaihtaa vähintään kerran vuodessa tai 20tkm välein,
ovat dieselpoikien mukaan näissä Jaggeissa niin tiheitä että tukkeutuvat helpommin?

Eipä tuosta nyt ihan kauheita kiitoksia voi Tammerdieselillekkään antaa jos puoli päivää kesti vianhaku. :shock:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-type 2,7D ja rajoitettu suorituskyky..

Viesti Kirjoittaja rado »

Olen viimeisestä lauseesta samaa mieltä, mutta vaikka vika löytyisi heti niin autoa seisotetaan sisällä jotta asiakas maksaa.
Tiedän tämän.

Varsinkin jos asiakas tuo auton sisään jossa epäillään heti kallista vikaa, niin asiakas on kuitenkin tyytyväinen kun hommasta selvitään halvalla joten voidaan laskuttaa "vähän" extraa.

Rakennus ja autoala bluffaa minkä ehtii.
Vastaa Viestiin