XK8 autom.lootan outo käytös
XK8 autom.lootan outo käytös
Jatkan ostopuolella aloittamaani OSTETAAN XK8:n AUTOM:LOOTA ketjua täällä koska se meni tekniselle puolelle siellä.
Aiempi huollolta saatu tieto siitä että vaihtoi töksähtäen ylöspäin kakkoselta kolmoselta oli siis kuultua puhetta.
Äsken hain auton ja ajoin Murhaniemeen odottamaan mitä seuraavaksi. Ajossa havainnoin seuraavaa:
-liikkeelle lähtee TOSI HITAASTI paikaltaan, kuin luistattaen ''kytkintä '' ja noin lähes 2000rpm ennenkuin HITAASTI alkaa kiihtyä
-nopeuden saa sitten nostettua tavallisen pikkuauton tahtiin
-motarin rampille tulin 60kmh nopeudella ja siitä kiihtyi tasaisesti 140kmh mittarionopeuteen ( näyttää liikaa )
-KAIKKI VAIHDOT YLÖS smooth as silk ( Thai Airwaysin slogan )
-alas ei nykäisyä
*kun painoi runsaammin kaasua, kiihtyi mutta melko hitaasti siis kaukana normaalista
**sitten pysähdyin Murhaniemen jyrkähköön mäkeeni, EI NOUSSUT YLÖS, kierrokset vaikka 4000 ei liikahda paikaltaan mäessä ylös
***peruuttamalla menee vaikka puuhun, sutii ja tuo mäen pihaan
Mutta koko kesää ei viitsisi peruuttaa!
Kovin moni ei tällä varmaan tuollaisenaan lähtisi ulkomaille...:! Harkitsen.
Mutta mitähän se laatikko nyt haluaisi?
M
Aiempi huollolta saatu tieto siitä että vaihtoi töksähtäen ylöspäin kakkoselta kolmoselta oli siis kuultua puhetta.
Äsken hain auton ja ajoin Murhaniemeen odottamaan mitä seuraavaksi. Ajossa havainnoin seuraavaa:
-liikkeelle lähtee TOSI HITAASTI paikaltaan, kuin luistattaen ''kytkintä '' ja noin lähes 2000rpm ennenkuin HITAASTI alkaa kiihtyä
-nopeuden saa sitten nostettua tavallisen pikkuauton tahtiin
-motarin rampille tulin 60kmh nopeudella ja siitä kiihtyi tasaisesti 140kmh mittarionopeuteen ( näyttää liikaa )
-KAIKKI VAIHDOT YLÖS smooth as silk ( Thai Airwaysin slogan )
-alas ei nykäisyä
*kun painoi runsaammin kaasua, kiihtyi mutta melko hitaasti siis kaukana normaalista
**sitten pysähdyin Murhaniemen jyrkähköön mäkeeni, EI NOUSSUT YLÖS, kierrokset vaikka 4000 ei liikahda paikaltaan mäessä ylös
***peruuttamalla menee vaikka puuhun, sutii ja tuo mäen pihaan
Mutta koko kesää ei viitsisi peruuttaa!
Kovin moni ei tällä varmaan tuollaisenaan lähtisi ulkomaille...:! Harkitsen.
Mutta mitähän se laatikko nyt haluaisi?
M
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Kesä 11, 2015 5:11 pm
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
http://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj ... nfo-88369/
Taitaa olla vikaa jo sen verran, ettei pelkällä venttiilipöydällä tule kuntoon. Esp Autotrans Huittisista saanut kehuja. Kokenut korjaaja osaa viat kuullessaan kertoa mitä rikki.
Taitaa olla vikaa jo sen verran, ettei pelkällä venttiilipöydällä tule kuntoon. Esp Autotrans Huittisista saanut kehuja. Kokenut korjaaja osaa viat kuullessaan kertoa mitä rikki.
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Tuntuuko siltä että turbiini lukittuna menee normaalisti?
Vois olla että turbiini vaan luistaa ei ehkä paine riitä, solenoidit tukossa?
Vois olla että turbiini vaan luistaa ei ehkä paine riitä, solenoidit tukossa?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Oireet kuulostavat aika tavalla samanlaisilta, kuin oli kaverini XK8:ssa. Kilometritkin ovat sattumoisin samat. Kaverin autossa alkuperäinen vika oli turbiinissa. Vian seurauksena öljy kuumenee rajusti ja varmaankin menettää pian ominaisuutensa. Turbiinin vika alkaa pian aiheuttamaan vikaa myös laatikon puolelle, kuten tapahtui kaverini autossa. Laatikon öljypumppu siinä ainakin kärsi. Vian kehittyminen näkyi myös siinä, että öljynvaihdossa todettiin magneeteissa runsaasti metallia. Siinä vaiheessa laatikko vielä toimi.
Taitaa olla niin, että nuo viisaat turbiinit, jotka lukittuvat pienilläkin vaihteilla ja lukittuvat ja purkavat lukituksen vähän väliä, ovat herkkiä vikaantumaan. Ja jos toimitaan valmistajan ohjeiden mukaan eli ei vaihdeta öljyjä laatikkoon, vikaantuminen on odotettavissa jo varsin vähillä kilometreillä.
On se automaatti korjaajan mukaan myös niin, että kun laatikon öljynvaihto lopulta päätetään tehdä, isolla km lukemalla, öljynvaihto laukaisee vian.
Taitaa olla niin, että nuo viisaat turbiinit, jotka lukittuvat pienilläkin vaihteilla ja lukittuvat ja purkavat lukituksen vähän väliä, ovat herkkiä vikaantumaan. Ja jos toimitaan valmistajan ohjeiden mukaan eli ei vaihdeta öljyjä laatikkoon, vikaantuminen on odotettavissa jo varsin vähillä kilometreillä.
On se automaatti korjaajan mukaan myös niin, että kun laatikon öljynvaihto lopulta päätetään tehdä, isolla km lukemalla, öljynvaihto laukaisee vian.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Öljy oli upean hienon väristä js kirkasta. Kun proppu lopulta pitkähkön kuument. Ja tappelun jälkeen aukesi voitiin todeta että siellä oli käyty.
Turbiini lukittuna, en ymmärrä miten en myöskään solenoideista mitään käsitä.
Aion ilmailumuseolle ajella nyt lauant. Aamulla ja kuulostella.
Näin pohjan ja siellä oli magneeteissa jonkun verran metallihiukkasia muttei vaihtajan mielestä kovin paljoa.
m
M
Turbiini lukittuna, en ymmärrä miten en myöskään solenoideista mitään käsitä.
Aion ilmailumuseolle ajella nyt lauant. Aamulla ja kuulostella.
Näin pohjan ja siellä oli magneeteissa jonkun verran metallihiukkasia muttei vaihtajan mielestä kovin paljoa.
m
M
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Pystyykös tuo zf5 lukitsemaan turbiinin myös pienillä vaihteilla?matsu kirjoitti: Taitaa olla niin, että nuo viisaat turbiinit, jotka lukittuvat pienilläkin vaihteilla ja lukittuvat ja purkavat lukituksen vähän väliä, ovat herkkiä vikaantumaan. Ja jos toimitaan valmistajan ohjeiden mukaan eli ei vaihdeta öljyjä laatikkoon, vikaantuminen on odotettavissa jo varsin vähillä kilometreillä.
On se automaatti korjaajan mukaan myös niin, että kun laatikon öljynvaihto lopulta päätetään tehdä, isolla km lukemalla, öljynvaihto laukaisee vian.
Olin siinä luulossa että zf6 oli ensimmäinen zf:n laatikko joka pystyy lukitsemaan kaikilla eteenpän vetävillä vaihteilla.
Ongelma yleisesti jos öljyt vaihdetaan isoilla kilometreillä tulee siitä että laatikkoon on ehtinyt kertyä "sakkaa" jota uusi öljy saattaa irroittaa. Irronnut sakka sitten tukkii venttiilipöydän/venttiileitä. Noilla pesurivaihtajilla ja "ihmeaineilla" on parannettu monia laatikoita kun on saatu ne p*skat liukenemaan.
Ei välttämättä paranna juuri kyseistä ongelmaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Moi !
Kun vian mekaanisesta laadusta ei ole varmuutta ja koodeja ei ole Jaguarin testerilläkään sekä laatikko tuntuu olevan tiensä päässä toiminnallisesti vaihtoehtoni omassa autossa olisivat seuraavat:
1. Ostaisin tuon Landsharkin kunnostetun laatikon koska se on todella, todella edullinen. Esim vastaava kunnostettu http://www.ebay.com/itm/Jaguar-XK8-XJ8- ... 0e&vxp=mtr
ja tästä kunnostettu "spaghettivuoka" http://www.ebay.com/itm/ZF5HP24-OEM-Val ... ce&vxp=mtr
Kokonaishinta liikkeessä vaihdettuna varmaan noin 800-1000€(pyydä tarjous parista paikasta)+tuo vaihteisto 400€(pyydä postitettuna matkahuollolla samaan hintaan +venttiilikoneisto posteineen ja tulleineen 250€. Nesteet riippuen laadusta noin 150€esim http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... hp--5hp-4l
Kokonaishinta noin 2000€ ja XK8 kiitää taas auringonlaskuun !
2. Alkaa summan mutikassa vaihdattamaan esim uutta tai kunnostettua momenttimuunninta http://www.ebay.com/itm/AUDI-BMW-VOLVO- ... 39&vxp=mtr joka kuitenkin vaatii laatikon tiputuksen ja nesteet. Jos vika ei korjaannukkaan niin tilanne on sama mutta tuo laatikon irrottamisen ja kiinnittämisen hinta on mennyt hukkaan kun toiminta kyetään varmistamaan käytännössä vasta laatikon asennuksen jälkeen. Saman laatikon korjaus sisustoineen maksaa taas 1000-2000€ osineen ja töineen riippuen liikkeestä.
Myös A drum asennus vaatii kaiketi laatikon tiputuksen ja kannattanee tehdä ns ehkäisevänä toimenpiteenä ennen, kuin mitään ongelmia on esiintynyt. Loppupeleissä tilanne voi olla se, että vaihtoehto 1. joudutaan ottamaan käyttöön ja vaihtoehtojen 1. ja 2. Hinta 3000-
3. Ota vaihtoehto 1. Koska se on varmin ja todennäköisesti halvin.
Kun vian mekaanisesta laadusta ei ole varmuutta ja koodeja ei ole Jaguarin testerilläkään sekä laatikko tuntuu olevan tiensä päässä toiminnallisesti vaihtoehtoni omassa autossa olisivat seuraavat:
1. Ostaisin tuon Landsharkin kunnostetun laatikon koska se on todella, todella edullinen. Esim vastaava kunnostettu http://www.ebay.com/itm/Jaguar-XK8-XJ8- ... 0e&vxp=mtr
ja tästä kunnostettu "spaghettivuoka" http://www.ebay.com/itm/ZF5HP24-OEM-Val ... ce&vxp=mtr
Kokonaishinta liikkeessä vaihdettuna varmaan noin 800-1000€(pyydä tarjous parista paikasta)+tuo vaihteisto 400€(pyydä postitettuna matkahuollolla samaan hintaan +venttiilikoneisto posteineen ja tulleineen 250€. Nesteet riippuen laadusta noin 150€esim http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... hp--5hp-4l
Kokonaishinta noin 2000€ ja XK8 kiitää taas auringonlaskuun !
2. Alkaa summan mutikassa vaihdattamaan esim uutta tai kunnostettua momenttimuunninta http://www.ebay.com/itm/AUDI-BMW-VOLVO- ... 39&vxp=mtr joka kuitenkin vaatii laatikon tiputuksen ja nesteet. Jos vika ei korjaannukkaan niin tilanne on sama mutta tuo laatikon irrottamisen ja kiinnittämisen hinta on mennyt hukkaan kun toiminta kyetään varmistamaan käytännössä vasta laatikon asennuksen jälkeen. Saman laatikon korjaus sisustoineen maksaa taas 1000-2000€ osineen ja töineen riippuen liikkeestä.
Myös A drum asennus vaatii kaiketi laatikon tiputuksen ja kannattanee tehdä ns ehkäisevänä toimenpiteenä ennen, kuin mitään ongelmia on esiintynyt. Loppupeleissä tilanne voi olla se, että vaihtoehto 1. joudutaan ottamaan käyttöön ja vaihtoehtojen 1. ja 2. Hinta 3000-
3. Ota vaihtoehto 1. Koska se on varmin ja todennäköisesti halvin.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
4. JOSKO laatikon täyttö olisi jäänyt vajaaksi, ja siksi ei toimi kunmolla-kai se tarkastettiin vielä huuhtelun jälkeen ?kissaeläin kirjoitti:Moi !
Kun vian mekaanisesta laadusta ei ole varmuutta ja koodeja ei ole Jaguarin testerilläkään sekä laatikko tuntuu olevan tiensä päässä toiminnallisesti vaihtoehtoni omassa autossa olisivat seuraavat:
1. Ostaisin tuon Landsharkin kunnostetun laatikon koska se on todella, todella edullinen. Esim vastaava kunnostettu http://www.ebay.com/itm/Jaguar-XK8-XJ8- ... 0e&vxp=mtr
ja tästä kunnostettu "spaghettivuoka" http://www.ebay.com/itm/ZF5HP24-OEM-Val ... ce&vxp=mtr
Kokonaishinta liikkeessä vaihdettuna varmaan noin 800-1000€(pyydä tarjous parista paikasta)+tuo vaihteisto 400€(pyydä postitettuna matkahuollolla samaan hintaan +venttiilikoneisto posteineen ja tulleineen 250€. Nesteet riippuen laadusta noin 150€esim http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... hp--5hp-4l
Kokonaishinta noin 2000€ ja XK8 kiitää taas auringonlaskuun !
2. Alkaa summan mutikassa vaihdattamaan esim uutta tai kunnostettua momenttimuunninta http://www.ebay.com/itm/AUDI-BMW-VOLVO- ... 39&vxp=mtr joka kuitenkin vaatii laatikon tiputuksen ja nesteet. Jos vika ei korjaannukkaan niin tilanne on sama mutta tuo laatikon irrottamisen ja kiinnittämisen hinta on mennyt hukkaan kun toiminta kyetään varmistamaan käytännössä vasta laatikon asennuksen jälkeen. Saman laatikon korjaus sisustoineen maksaa taas 1000-2000€ osineen ja töineen riippuen liikkeestä.
Myös A drum asennus vaatii kaiketi laatikon tiputuksen ja kannattanee tehdä ns ehkäisevänä toimenpiteenä ennen, kuin mitään ongelmia on esiintynyt. Loppupeleissä tilanne voi olla se, että vaihtoehto 1. joudutaan ottamaan käyttöön ja vaihtoehtojen 1. ja 2. Hinta 3000-
3. Ota vaihtoehto 1. Koska se on varmin ja todennäköisesti halvin.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Kesä 11, 2015 5:11 pm
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
XJ8 mallista vaihteiston irrotus ja uudelleen asennus läheisellä korjaamolla ollut 400€. Tämän olen kuullut ihan hiljattain. Takavetoisessa ei niin iso homma, jos nosturi käytössä.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Toki mitä halvempaa sitä parempi juttu asiakkaalle jos homma onnistuu tuohon hintaan.Jagge-poika kirjoitti:XJ8 mallista vaihteiston irrotus ja uudelleen asennus läheisellä korjaamolla ollut 400€. Tämän olen kuullut ihan hiljattain. Takavetoisessa ei niin iso homma, jos nosturi käytössä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Jaggepoika, laitapa tänne tai yv tai txt tai email missä se 400e.
tuntuu tässä lähellä hinta olevan 900 viiva tonni.
etsin varmaa ja pitkäaik. Ratkaisua miel takuulla.
eka tarjous 4700e all in takuukorjattu.
se on lähtökohta.
kysyin myös uutta laatikkoa.
ei onneksi olla viimeisillä rahoilla liikenteessä mutta järkevästi ja säästäväisesti tilataan.
tuntuu tässä lähellä hinta olevan 900 viiva tonni.
etsin varmaa ja pitkäaik. Ratkaisua miel takuulla.
eka tarjous 4700e all in takuukorjattu.
se on lähtökohta.
kysyin myös uutta laatikkoa.
ei onneksi olla viimeisillä rahoilla liikenteessä mutta järkevästi ja säästäväisesti tilataan.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
4700€ kuulostaa ainakin minun korvaan melkoisen kovalta summalta jos takuukorjattuja saa jo 1500€-2000€.mikki kirjoitti:Jaggepoika, laitapa tänne tai yv tai txt tai email missä se 400e.
tuntuu tässä lähellä hinta olevan 900 viiva tonni.
etsin varmaa ja pitkäaik. Ratkaisua miel takuulla.
eka tarjous 4700e all in takuukorjattu.
se on lähtökohta.
kysyin myös uutta laatikkoa.
ei onneksi olla viimeisillä rahoilla liikenteessä mutta järkevästi ja säästäväisesti tilataan.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Kesä 11, 2015 5:11 pm
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Noista ebayn ja yleensä ulkomaan takuukorjatuista kuuluu sellaista, etteivät olisikaan täysin korjattuja ja uusilla osilla. Aika vaikea takuujuttuja hoitaa edes sumujen saarelle asti.
Joskus tuurilla voi löytää kotimaisesta laatikkopajasta vähän ajettuja takuukaatikoita tuolla 1500-2000€.
Joskus tuurilla voi löytää kotimaisesta laatikkopajasta vähän ajettuja takuukaatikoita tuolla 1500-2000€.
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Mulla on vielä tallessa kuitti noin neljän vuoden takaa . Oli asennettu Metrossa uusi vaihdelaatikko muistaakseni hinta oli noin 8000. Samalla oli vaihdettu nokkaketjua ja kiristintä yms. Perusjuttua jotain vähän alta 12000 oli summaa saatu . Kyllä tuo 1500-2000 korjatusta takuulla vaikuttaa aika edukkaalta vaihtoehdolta .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
9551 e.. Oli näköjään uusi loota + asennus .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Jos meinaa korjauttaa niin kannattaa kysellä http://www.siekkinen.net/ paja on pieni ja keskellä ei mitään mutta kokemusta tuntuu löytyvän kaikenlaisista lootista.
Tuola korjautin yhden museo devillen laatikon ja paljon piti osia vaihtaa, hintaa jäi reilu pari tonnia joka ei laatikon harvinaisuudesta ja osien hankalasta saatavuudesta johtuen ollu loppuunsa kallis mutta kyllä toimii kun uusi.
Tuola korjautin yhden museo devillen laatikon ja paljon piti osia vaihtaa, hintaa jäi reilu pari tonnia joka ei laatikon harvinaisuudesta ja osien hankalasta saatavuudesta johtuen ollu loppuunsa kallis mutta kyllä toimii kun uusi.
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Ja jos oikeasti haluaa kestävän askin niin tarjousta Päiviseltä.
700hv jenkki alla ja hienosti pelaa.
700hv jenkki alla ja hienosti pelaa.
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Juu ja tuntee ZF:t erittäin hyvin. Pieni lisäpanostus niin saa vielä vahvistetun mallin niin johan on ainakin vaihde päättäväisesti silmässä kuitenkaan mukavuudesta kärsimättä. Tuo vahvistus kylläkin koskee lähinnä softattuja 6-syl dieseleitä, mutta yhtälailla kutiteltuja bensamoottoreita.henu kirjoitti:Jos meinaa korjauttaa niin kannattaa kysellä http://www.siekkinen.net/ paja on pieni ja keskellä ei mitään mutta kokemusta tuntuu löytyvän kaikenlaisista lootista.
Tuola korjautin yhden museo devillen laatikon ja paljon piti osia vaihtaa, hintaa jäi reilu pari tonnia joka ei laatikon harvinaisuudesta ja osien hankalasta saatavuudesta johtuen ollu loppuunsa kallis mutta kyllä toimii kun uusi.
Missä Jaggen mallissa oli mersun 4-vaihteinen loota?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Lainataan aihetta.
Oon tuossa miettiny oman x308 laatikon toimintaa että onko se normaalia ja voiko asialle tehdä mitään.
Paikaltaan kun lähtee lämätiskissä niin kaikki tuntuu olevan ok, laatikko käyttää ensimmäistä vaihdetta hyvin ja antaa kiertää sinne jonnekkin 6500rpm kohdalle ja vaihtaa kakkoselle.
Mutta jos esim pysähdyt risteykseen ja lähdet siitä rauhallisesti että saat auton suoraan ja vedät kaasun pohjaan niin alkuun tuntuu että lähtee hyvin vetämään mutta loota vaihtaakin kakkosta jossain 3000rpm kohdalla eikä helpolla tunnu antavan käyttää ensimmäistä vaihdetta kokonaan.
Eli jos lähdet liikeelle ja ajat ns "kävelyvauhtia" ensimmäisellä vaihteella ja vedät hanan tiskiin niin vaihtaa kakkosta liian aikaseen.
Ei oo meinaan kiva lähtee esim sivutieltä isolle tielle "sopivaan väliin" jos loota ei annakkaan käyttää ensimmäistä vaihdetta ja siinä sit odottelet tientukkona koneen heräämistä, tuo 3.2 kun tuntuu olevan muutenkin semmonen että lähtee vasta 4000rpm kohdalla vetämään.
S nappi on päällä.
Oon tuossa miettiny oman x308 laatikon toimintaa että onko se normaalia ja voiko asialle tehdä mitään.
Paikaltaan kun lähtee lämätiskissä niin kaikki tuntuu olevan ok, laatikko käyttää ensimmäistä vaihdetta hyvin ja antaa kiertää sinne jonnekkin 6500rpm kohdalle ja vaihtaa kakkoselle.
Mutta jos esim pysähdyt risteykseen ja lähdet siitä rauhallisesti että saat auton suoraan ja vedät kaasun pohjaan niin alkuun tuntuu että lähtee hyvin vetämään mutta loota vaihtaakin kakkosta jossain 3000rpm kohdalla eikä helpolla tunnu antavan käyttää ensimmäistä vaihdetta kokonaan.
Eli jos lähdet liikeelle ja ajat ns "kävelyvauhtia" ensimmäisellä vaihteella ja vedät hanan tiskiin niin vaihtaa kakkosta liian aikaseen.
Ei oo meinaan kiva lähtee esim sivutieltä isolle tielle "sopivaan väliin" jos loota ei annakkaan käyttää ensimmäistä vaihdetta ja siinä sit odottelet tientukkona koneen heräämistä, tuo 3.2 kun tuntuu olevan muutenkin semmonen että lähtee vasta 4000rpm kohdalla vetämään.
S nappi on päällä.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
- Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Terve!
Itselläni on XKR 2002 eli ei välttämättä toimi samalla lailla vaan aina joskus kun ottaa akun kengät irti ja latailee akkua niin auto lähtee ihan eri lailla ripeästi kunnes "oppii" suomalaisen liikennekäyttäytymisen ja alkaa olemaan kohtuudella "kuminauha". Käsittääkseni ainakin omassani on ns. oppiva loota eli kun joutuu ajelemaan pitkiä työmatkoja cruisen kanssa liikennesääntöjä noudattaen niin "lusuhan" siitä tulee. Sitä en tiedä että vaikuttaako tuo ajokäyttäytyminen S-asennolla ajettaessa vaan itse en sitä käytä kuin herkuttelutilanteissa (aamuyöstä työmatkalla klo 04.00 - 05.00 tukkirekan ohitus muuten tyhjällä tiellä niin että hiukset hulmuaa vaikkei olekkaan avoauto, ja track off päällä tietenkin).
Korjatkaa fiksummat onko XKR:ssä ns. oppiva loota vai ei, kokemuksenihan voivat olla yhtä lailla tottumusta ja mielikuvituksen tuotetta.
Ja kun nyt rupesin omastani kirjoittamaan (pahoitteluni kun ryöstän alkuperäistä aihetta) niin sain aikaiseksi semmoisen ongelman kun seisotin autoa pari kuukautta kesällä kun ajelin XJ-kuutosellani enkä vasten tietojani tajunnut irroittaa XKR:n akun kenkiä saatika latailla akkua. Kun otin auton ajoon ja lähti kuin palmun alta niin kaiken maailman ABS-, suuntavakaus- ja luistonestovaroitusvalot paloivat. Pikkuhiljaa ne poistuivat näytöstä vaan lopputulemana Track Off ei toimi. Eli tuota luiston estoa ei vaan suostu ohittamaan. Talvi tulossa ja tulee tilanteita missä minä haluan ajaa autoa tietokoneen sijasta, mistä lähteä etsimään vikaa että saisi tuon luiston eston tarvittaessa pois päältä?
Itselläni on XKR 2002 eli ei välttämättä toimi samalla lailla vaan aina joskus kun ottaa akun kengät irti ja latailee akkua niin auto lähtee ihan eri lailla ripeästi kunnes "oppii" suomalaisen liikennekäyttäytymisen ja alkaa olemaan kohtuudella "kuminauha". Käsittääkseni ainakin omassani on ns. oppiva loota eli kun joutuu ajelemaan pitkiä työmatkoja cruisen kanssa liikennesääntöjä noudattaen niin "lusuhan" siitä tulee. Sitä en tiedä että vaikuttaako tuo ajokäyttäytyminen S-asennolla ajettaessa vaan itse en sitä käytä kuin herkuttelutilanteissa (aamuyöstä työmatkalla klo 04.00 - 05.00 tukkirekan ohitus muuten tyhjällä tiellä niin että hiukset hulmuaa vaikkei olekkaan avoauto, ja track off päällä tietenkin).
Korjatkaa fiksummat onko XKR:ssä ns. oppiva loota vai ei, kokemuksenihan voivat olla yhtä lailla tottumusta ja mielikuvituksen tuotetta.
Ja kun nyt rupesin omastani kirjoittamaan (pahoitteluni kun ryöstän alkuperäistä aihetta) niin sain aikaiseksi semmoisen ongelman kun seisotin autoa pari kuukautta kesällä kun ajelin XJ-kuutosellani enkä vasten tietojani tajunnut irroittaa XKR:n akun kenkiä saatika latailla akkua. Kun otin auton ajoon ja lähti kuin palmun alta niin kaiken maailman ABS-, suuntavakaus- ja luistonestovaroitusvalot paloivat. Pikkuhiljaa ne poistuivat näytöstä vaan lopputulemana Track Off ei toimi. Eli tuota luiston estoa ei vaan suostu ohittamaan. Talvi tulossa ja tulee tilanteita missä minä haluan ajaa autoa tietokoneen sijasta, mistä lähteä etsimään vikaa että saisi tuon luiston eston tarvittaessa pois päältä?
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
- Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Itse olen kuullut vähän saman suuntaista kommenttia asiansa osaavalta mekaanikolta vaan sillä lailla että enemmän ajettujen lootien öljynvaihtoa ei missään nimessä pitäisi tehdä huuhtelemalla vaan pelkästään rauhallisella metodilla laskemalla öljyt pois ja uutta tilalle ja suodatin. Tällä tapaahan ei taida vaihtua kuin noin puolet öljyistä vaan eipä lähde turbiiniin ja muuallekkaan kehille pinttyneet röhnätkään liikkeelle häiritsemään ja särkemään lootan toimintoja. Itse olen vaihtanut tällä tapaa öljyt ja vielä siten että ensimmäisellä kerralla vain öljyt ja esim. n. 2vko tai 2000km ajon jälkeen öljyt ja suodattimen. Yksinkertaisen matematiikan mukaan tällöin on lootassa ainakin 3/4-osaa uutta öljyä ja muutoin tilanne neutraali ja häiriintymätön. Talossa on neljä tomaattia, kaksi Jaggea ja kaksi Jeeppiä, kolmella päästelty yli 200k ja XJ-Cherokeella 460k ja kaikki toimivat moitteetta! Älkää ampuko viestin tuojaa, nämä ovat vain minun kokemuksia ja näkemyksiä mutta käytännössä hyviksi havaittuja (kunnes toisin todistetaan).matsu kirjoitti:On se automaatti korjaajan mukaan myös niin, että kun laatikon öljynvaihto lopulta päätetään tehdä, isolla km lukemalla, öljynvaihto laukaisee vian.
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Terve !mikkotapani kirjoitti:Itse olen kuullut vähän saman suuntaista kommenttia asiansa osaavalta mekaanikolta vaan sillä lailla että enemmän ajettujen lootien öljynvaihtoa ei missään nimessä pitäisi tehdä huuhtelemalla vaan pelkästään rauhallisella metodilla laskemalla öljyt pois ja uutta tilalle ja suodatin. Tällä tapaahan ei taida vaihtua kuin noin puolet öljyistä vaan eipä lähde turbiiniin ja muuallekkaan kehille pinttyneet röhnätkään liikkeelle häiritsemään ja särkemään lootan toimintoja. Itse olen vaihtanut tällä tapaa öljyt ja vielä siten että ensimmäisellä kerralla vain öljyt ja esim. n. 2vko tai 2000km ajon jälkeen öljyt ja suodattimen. Yksinkertaisen matematiikan mukaan tällöin on lootassa ainakin 3/4-osaa uutta öljyä ja muutoin tilanne neutraali ja häiriintymätön. Talossa on neljä tomaattia, kaksi Jaggea ja kaksi Jeeppiä, kolmella päästelty yli 200k ja XJ-Cherokeella 460k ja kaikki toimivat moitteetta! Älkää ampuko viestin tuojaa, nämä ovat vain minun kokemuksia ja näkemyksiä mutta käytännössä hyviksi havaittuja (kunnes toisin todistetaan).matsu kirjoitti:On se automaatti korjaajan mukaan myös niin, että kun laatikon öljynvaihto lopulta päätetään tehdä, isolla km lukemalla, öljynvaihto laukaisee vian.
Tässä on mielestäni ihan asia linkki laatikon öljynvaihtokeskusteluun (englanniksi) http://mdhmotors.com/transmission-flush ... nsmission/
Keskeinen sanoma linkin tekstissä lienee, että kunnossa olevaan automaattilootaan (öljy ei ole palaneen hajuista tai sisällä irtopartikkeleita) huuhtelumenetelmä ei ole vaarallista vaan suositeltavaa (huuhteluaineen/ pesuaineen kanssa). Tekstin mukaan huuhtelua tai muutakaan huoltoa ei kannata enää tehdä jos öljy haisee palaneelle tai siinä on selkeitä merkkejä irtopartikkeleista. Tällöin tekstin mukaan laatikko on jo mennyttä ja kannattaa ajaa se loppuun ilman öljynvaihtoa, koska vaihto tuhoaisi sen nopeammin kuin ilman vaihtoa.
Mene ja tiedä mikä on totuus sitten näissä asioissa ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Totuus lienee, että autonvalmistajat ovat vakavissaan kun ilmoittavat että jokin kohta on "sealed for life". Jos eivät itse uskoisi, niin miksi jättäisivät rahakkaan huoltokohdan pois ohjelmasta ja ottaisivat vastatakseen asiakkaiden tyytymättömyyden ja huonon maineen vaihdelaatikon, perän tms. hajotessa?
Eihän mikään ole oikeasti ikuista, todennäköisyyksillä tässä pelataan ja käyttöikä on myös suhteellinen käsite. Oma käytäntöni vanhoille ja ajetuille autoille on ollut vaihtaa automaattilaatikoista valuttamalla - varsinkin koska se on helppoa tehdä itse - öljy (siis se noin puolet) vuosittain, ensimmäisellä kerralla myös suodatin. Kun sieltä valuttaa ulos hyvälle näyttävää vanhaa öljyä ja laittaa tilalle uutta, niin voi olla aika luottavaisin mielin, että kaikki on ainakin riittävän hyvässä kunnossa. Tuskin tuota tarvitsisi edes vuosittain tehdä, mutta käy helposti samalla kun tekee muun huollon ja tuntuu mukavalle tietää että voitelu tapahtuu hyväkuntoisilla aineilla.
Jouko
Eihän mikään ole oikeasti ikuista, todennäköisyyksillä tässä pelataan ja käyttöikä on myös suhteellinen käsite. Oma käytäntöni vanhoille ja ajetuille autoille on ollut vaihtaa automaattilaatikoista valuttamalla - varsinkin koska se on helppoa tehdä itse - öljy (siis se noin puolet) vuosittain, ensimmäisellä kerralla myös suodatin. Kun sieltä valuttaa ulos hyvälle näyttävää vanhaa öljyä ja laittaa tilalle uutta, niin voi olla aika luottavaisin mielin, että kaikki on ainakin riittävän hyvässä kunnossa. Tuskin tuota tarvitsisi edes vuosittain tehdä, mutta käy helposti samalla kun tekee muun huollon ja tuntuu mukavalle tietää että voitelu tapahtuu hyväkuntoisilla aineilla.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Toisaalta, kun esim ZF laatikoissa aluksi oli tuo "sealed for life" tai "maintenance free" käsite, niin muuttuipa sekin myöhemmin heillä 8v tai 80 000-120 000km vaihtoväliksi kun ilmeisesti kokemuksia alkoi tulemaan käyttöiästä ilman vaihtoa... https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... 7VbP-QDYPgJNi kirjoitti:Totuus lienee, että autonvalmistajat ovat vakavissaan kun ilmoittavat että jokin kohta on "sealed for life". Jos eivät itse uskoisi, niin miksi jättäisivät rahakkaan huoltokohdan pois ohjelmasta ja ottaisivat vastatakseen asiakkaiden tyytymättömyyden ja huonon maineen vaihdelaatikon, perän tms. hajotessa?
Edit. Onko nykyään enää mikään neste luokiteltu huoltovapaaksi autossa ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Tästä sealed for life asiasta on ollut aiemminkin keskustelua ja se "life" em. tapauksessa on 200tkm. Eli laatikko on suunniteltu kestämään tuo määrä vaihtamatta öljyä. Mikäli aiot ajaa enemmän tulee vaihto tehdä xx tkm välein.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Totta, mutta kun tuo suositus kuten tiedetään, muuttui matkan varrella valmistajankin taholta ja omistajat/huolto eivät sitä noudata/noudattaneet. Kun 15v autoihin ensi kerran vaihdetaan öljyt tuon 200tkm kohdalla niin ongelmia voi ilmetä toiminnassa häiriöinä ja/tai laatikkorikkoja jopa. Esim nimim Mikki viimeisimpänä lähiosumana tässä lajissa.JMSC kirjoitti:Tästä sealed for life asiasta on ollut aiemminkin keskustelua ja se "life" em. tapauksessa on 200tkm. Eli laatikko on suunniteltu kestämään tuo määrä vaihtamatta öljyä. Mikäli aiot ajaa enemmän tulee vaihto tehdä xx tkm välein.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Terve,JMSC kirjoitti:Tästä sealed for life asiasta on ollut aiemminkin keskustelua ja se "life" em. tapauksessa on 200tkm. Eli laatikko on suunniteltu kestämään tuo määrä vaihtamatta öljyä. Mikäli aiot ajaa enemmän tulee vaihto tehdä xx tkm välein.
No meidän tapauksessa 13 vuotta ja 260tkm meni ongelmitta, eikä niitä sen vaihdon jälkeenkään ilmentynyt.
3.2L ja hyvin vetää seitsemään tonniin, mutta koska kaasu ei ole mekaaninen, vaan sähköinen ja tietokone ohjaa siis läppärunkoa, suosittelisin ennemmin sitä resetointia ja laatikon "opettamista" tehtaan ohjeiden mukaan. Meillä vaihtoi vähän terävästi joskus vajaat 10 vuotta sitten, mutta asianmukainen käytös palautui em. systeemillä.
Sportilla on toki erilainen, niin on tarkoituskin. Ilman Sport-asentoa vaihtaa tosiaan pehmeästi ylöspäin aika alahaisilla kierroksilla, mutta kyllä vetoa löytyy jo ihan 1000 kierroksesta alkaen.
Kaasuläppärungoissa oli myöhemmin (siis ei ihan alkupään autoissa kuten meidän) myös ohjelmointi-/tyyppivika, joka aiheutti erilaisia juttuja, kierrosten vaeltelua ja suorituskyvyn puutetta. Kannattaa tutkia, esim. OBD-lukija ja oikea softa kertoo ja tekee lokitiedoston siitä, mitä koneessa tapahtuu. Veikkaan, ettei läppä aukea jostain syystä kunnolla kun poljet kaasua.
-Jakuvaari
Jk. Tietääkö Mikki tai joku muu mikä ko. laatikon hajoitti? En usko, että öljynvaihdolla on osuutta asiaan. Mutta asiallisesti ja säännöllisesti käytetyssä autossa ne kyllä tuppaavat kestämään todella pitkään. Jenkkilässä on niitä puoli miljoonaa mailia ajettuja autoja, meillä vasta 297tkm. Ja siis 260tkm ekoilla öljyillä, ei ongelmia, nyt sen jälkeen 5 vuotta ja 37tkm eikä edelleenkään mitään kummallista. Sähköviat ovat kovasti yleisempiä, ja moni muu juttu juontaa juurensa niistä.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Terve !
Onhan noita laatikoita kestänyt isoille kilometreille huoltamatta se on totta, mutta on niita myös mennytkin aika pienillä kilometreillä.
Suosittelisin itse valmistajan suosituksia uskomaan pidemmän ajan käyttövarmuuden toivossa.
Taisi olla noin 2005 vuonna kun ZF ilmoitti öljyn huoltovälin olevan 10v tai 100 Tkm. Noin 2013 kiristyi taas 8v tai 80-100Tkm. Nuo ajat siis viimeistään aikoja.
Jokainen tekee tietysti omalla miten haluaa.
Onhan noita laatikoita kestänyt isoille kilometreille huoltamatta se on totta, mutta on niita myös mennytkin aika pienillä kilometreillä.
Suosittelisin itse valmistajan suosituksia uskomaan pidemmän ajan käyttövarmuuden toivossa.
Taisi olla noin 2005 vuonna kun ZF ilmoitti öljyn huoltovälin olevan 10v tai 100 Tkm. Noin 2013 kiristyi taas 8v tai 80-100Tkm. Nuo ajat siis viimeistään aikoja.
Jokainen tekee tietysti omalla miten haluaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Tarkoitin että "nykylaatikot" jotka ovat "sealed for life" on suunniteltu kestämään tuo ~200tkm ilman öljynvaihtoja.
Ei se sitä tarkoita että se laatikko korkkaa heti kun 200tkm tulee täyteen jos ei öljyjä vaihda.
Ei se sitä tarkoita että se laatikko korkkaa heti kun 200tkm tulee täyteen jos ei öljyjä vaihda.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
henu kirjoitti:Lainataan aihetta.
Oon tuossa miettiny oman x308 laatikon toimintaa että onko se normaalia ja voiko asialle tehdä mitään.
Paikaltaan kun lähtee lämätiskissä niin kaikki tuntuu olevan ok, laatikko käyttää ensimmäistä vaihdetta hyvin ja antaa kiertää sinne jonnekkin 6500rpm kohdalle ja vaihtaa kakkoselle.
Mutta jos esim pysähdyt risteykseen ja lähdet siitä rauhallisesti että saat auton suoraan ja vedät kaasun pohjaan niin alkuun tuntuu että lähtee hyvin vetämään mutta loota vaihtaakin kakkosta jossain 3000rpm kohdalla eikä helpolla tunnu antavan käyttää ensimmäistä vaihdetta kokonaan.
Eli jos lähdet liikeelle ja ajat ns "kävelyvauhtia" ensimmäisellä vaihteella ja vedät hanan tiskiin niin vaihtaa kakkosta liian aikaseen.
Ei oo meinaan kiva lähtee esim sivutieltä isolle tielle "sopivaan väliin" jos loota ei annakkaan käyttää ensimmäistä vaihdetta ja siinä sit odottelet tientukkona koneen heräämistä, tuo 3.2 kun tuntuu olevan muutenkin semmonen että lähtee vasta 4000rpm kohdalla vetämään.
S nappi on päällä.
Tähän päivitystä, vaihtelin tuossa muutama kk sitten vesiletkun imusarjan alle ja siinä remontissa kun oli kaasuvaijeri irrallaan niin vaijerissa oleva mutteri pyöri ja löysytti vaijeria.
No remontin jälkeen ihmettelin ku ei oo oikein vetoja eikä "kickdown" toimi, no aika äkkiä keksin että vaijerin säätö vituillaan, säädin sitä mututuntumalla kireämmälle kun ei sattunu olemaan obd lukiaa sillähetkellä, no vehkeet rupes rokkaamaan kuten ennen joten tyydyin siihen.
Pari päivää sitten muistin kokeilla obd lukialla kaasuläpän liikettä ja totesin sen olevan 78% kaasu pohjassa, vaijerista ei voinut säätää kun olisi jäänyt kaasu päälle, sit huomasin että kaasupolkimen alla olevassa kumitutissa on myös säätö, no siitä säätämällä poljin menee pohjaan ja vehkeen olemus muuttu täysin, nyt vaihtaa ykkös vaihetta vaikka 40km/h vauhdissa kun kaasun painaa pohjaan.
Tuossa siis yks tarkastuskohta jos jollain on ongelmia laatikon toiminnassa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2018 9:04 pm
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Uutena foorumilaisena jatkan vanhaan keskusteluun. Viime kesänä hankittiin rouvalle vuoden 98 XK8. Mittarin mukaan ajettu vajaa 160 tmls ja omistaja tykkää kovasti. Nyt kun keväällä otettiin taas ajoon niin rouva huomautti että tuo ylimääräinen tietyssä vaiheessa kuuluva "kahina" alkaa olemaan aika jatkuvaa ja mekaanikon pitäis selvittää syy. Tänään suoritin perusteellisempaa koeajelua ja ylimääräinen ääni tuntuisi tulevan tuossa 60-80 kmh välisessä nopeudessa kun on 5 vaihde kytkeytyneenä ja kiihdyttää kevyesti. Kun pitää pakkonelosen päällä 80 asti tai S-asennon päällä niin ääntä ei tuntuisi tällä hetkellä kuuluvan. Googlettamalla en ihan helposti kovin montaa vinkkiä löytänyt. Vikakoodit tuli luettua/nollattua joku aika sitten ja mitään vaihteistoon liittyvää ei näkynyt. Olisin kallistumassa nettivinkkien perusteella turbiinin vaihtoon.. saattaa toki olla isompaakin vikaa mutta toivossa on hyvä elää.
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Itse lähtisin tuossa tilanteessa ensimmäiseksi tarkistamaan vaihteiston öljyn määrää ja samalla vaihtamaan sen ja suotimen. Öljyä ei välttämättä ole vaihdettu koskaan, se ei kuulu huolto-ohjelmiin vaan on ns. "elinaikainen".
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2018 9:04 pm
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Laatikko tuli toistaiseksi kuntoon öljyn vaihdolla. Vanhassa suodattimessa oli vuosiluku 2011 eli oletettavasti öljyt oli vaihdettu silloin kun auto on rekisteröity Suomeen. Kilometrejä edellisestä vaihdosta oli tuskin kovinkaan paljoa mutta vanhat öljyt olivat jo aika pahan väriset. Magneeteissa ei ollut metallipurua eli niiltä osin laatikon kunto vaikuttaa olevan OK. Tulipahan varulta hankittua hyllyyn uusi turbiini, vaihdetaan sitten kun öljynvaihto ei enään auta.
Re: XK8 autom.lootan outo käytös
Hyvä että tuli yksinkertaisella tavalla kuntoon. Kun vaihteistoöljyn vaihtaa perinteisellä tavalla päästämällä vanhat ulos niin siitä vaihtuu silloin vain noin puolet. Omassa XK8:ssa on matkaa taitettu 164 tkm ja olen vaihtanut siihen vaihteistoöljyn nyt keväällä neljännen kerran. Jo edellisellä kerralla ulos tuleva öljy oli aika puhdasta ja nyt se oli jo ihan puhdasta. Suodattimen olen vaihtanut vain kerran, ensimmäisellä kerralla. Motonetin valikoimasta on löytynyt kohtuuhintaista öljyä mikä öljyfirmojen listojen mukaan on ollut autoon sopivaa.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)