XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Kyseessä on -98 XJ8
Tankkasin lopetettavalla huoltoasemalla, 20km päästä moottori hyytyi tielle. Korjaamolta tuli viesti:
"oikeanpuoleisesta sylinteriryhmästä on kahdesta sylinteristä puristuspaineet kateissa."
"Sylinterikannen irrotus ja jakopään irrotus sekä vaurioituneiden osien tarkastus kustantaa arviolta noin 1000€ tasoa."
Kustannus arvio on siis nyt aukasematta 5000€, mikäli kansi tarvitsee uusia 8000€, mikäli ei ole isompaa tuhoa.
Missä auto kannattaa korjauttaa? Kyseinen on merkkihuollon arvio.
Olisin kiitollinen jos saisin ehdotuksia korjaamoista, suomesta tai vaikka virosta, ei huvittaisi maksaa ihan auton hintaa.
Kiitoksia etukäteen.
Tankkasin lopetettavalla huoltoasemalla, 20km päästä moottori hyytyi tielle. Korjaamolta tuli viesti:
"oikeanpuoleisesta sylinteriryhmästä on kahdesta sylinteristä puristuspaineet kateissa."
"Sylinterikannen irrotus ja jakopään irrotus sekä vaurioituneiden osien tarkastus kustantaa arviolta noin 1000€ tasoa."
Kustannus arvio on siis nyt aukasematta 5000€, mikäli kansi tarvitsee uusia 8000€, mikäli ei ole isompaa tuhoa.
Missä auto kannattaa korjauttaa? Kyseinen on merkkihuollon arvio.
Olisin kiitollinen jos saisin ehdotuksia korjaamoista, suomesta tai vaikka virosta, ei huvittaisi maksaa ihan auton hintaa.
Kiitoksia etukäteen.
XJ8
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Moi!
Onko autoyksilölläsi USA-historiaa? Alkupään V8:eissa muistaakseni ilmeni USA:n markkinoilla puristusten katoamisia, sillä sikäläinen rikkipitoinenpolttoaine syövytti sylinterien erikoispinnoitteen (Nikasil?). Ongelmaa ei niinkään esiintynyt muualla, jossa polttoaineissa ei ollut rikkiä merkittäviä määriä.
Liittyikö vaurion syntymiseen ylimääräisiä "sivuääniä" merkkinä muusta mekaanisesta viasta?
Niin tai näin, varmaan järkevin ja halvin vaihtoehto on hankkia vaihtomoottori ja vaihtaa/vaihdattaa se paikoilleen mikäli vika ei ole jokin triviaali.
Onko autoyksilölläsi USA-historiaa? Alkupään V8:eissa muistaakseni ilmeni USA:n markkinoilla puristusten katoamisia, sillä sikäläinen rikkipitoinenpolttoaine syövytti sylinterien erikoispinnoitteen (Nikasil?). Ongelmaa ei niinkään esiintynyt muualla, jossa polttoaineissa ei ollut rikkiä merkittäviä määriä.
Liittyikö vaurion syntymiseen ylimääräisiä "sivuääniä" merkkinä muusta mekaanisesta viasta?
Niin tai näin, varmaan järkevin ja halvin vaihtoehto on hankkia vaihtomoottori ja vaihtaa/vaihdattaa se paikoilleen mikäli vika ei ole jokin triviaali.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Terve !
Juu, tuskimpa kannattaa korjauttaa noilla hinnoilla konetta vaan vaihdattaa käytetty kone tilalle jos tarkastuksen jälkeen tilanne on edellen tuo. Virosta esim http://fin.auto24.ee/used/2027413 tai vaikka kone ulkomailta jos ei suomesta löydy http://www.ebay.com/bhp/jaguar-xj8-engine
Luulisi löytyvän suomestakin korjaamojen kontakteilla vaihtokonetta.
Juu, tuskimpa kannattaa korjauttaa noilla hinnoilla konetta vaan vaihdattaa käytetty kone tilalle jos tarkastuksen jälkeen tilanne on edellen tuo. Virosta esim http://fin.auto24.ee/used/2027413 tai vaikka kone ulkomailta jos ei suomesta löydy http://www.ebay.com/bhp/jaguar-xj8-engine
Luulisi löytyvän suomestakin korjaamojen kontakteilla vaihtokonetta.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Auto on ensimmäiset vuodet ollut Saksassa jossa on tunnollisesti korjattu merkkihuollossa. Suomessa aluksi merkkihuollossa.
Mitään erityisiä ääniä ei kuulunut. Tehot hävisivät, ohjasin sivuun, kun pysähdyin, auto sammui.
Mikäli edessä on moottorin vaihtaminen kokonaan, onko mitään arviota millaisissa hintaluokissa pyöritään?
Mitään erityisiä ääniä ei kuulunut. Tehot hävisivät, ohjasin sivuun, kun pysähdyin, auto sammui.
Mikäli edessä on moottorin vaihtaminen kokonaan, onko mitään arviota millaisissa hintaluokissa pyöritään?
XJ8
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Kesä 11, 2015 5:11 pm
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Suoraan tuosta ei ole kokemusta, mutta XJ8:n kone on niin yksinkertainen lopulta ja selkeästi siinä konehuoneessa, että ei ole mahdoton homma. Jonkun uudemman vaikka Golfin koneen irrotus hankalampi mielestäni, koska tiukemmin ahdettu paikalleen ja paljon sähköosaa jne.
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Enpä tiedä onko tästä hyötyä mutta joskus vaihdatin Pösön 406 2.1 turbodieseliin koneen jakopää katastrofin jälkeen. Aika ahtaan näköisesti oli paketoitu ja paljon kaikenlaista nysvättävää. Päivän eli vähän toista sitä ukko teki ja muistelen että kustansi kaikkiaan jotain 1000€ luokkaa (vaihtotyö).
Harrastejenkkiin kone vaihtui parissa tunnissa ja sellaisen kustannukset olisi ihan jotain muuta jos maksulle olisi mennyt.
Mutta tuskinpa kannattaa muuta harkitakaan kuin vaihdattaa kone kokonaisuudessaan jos total kaput on ja korjausarviot tuota luokkaa. Samalla vaivalla siitä nappaa sen oman rikkoutuneen pois ja laittaa ehjän tilalle kuin ottaa vanhan pois, korjaa sen ja laittaa takaisin (tai no, vähemmällä vaivalla se vaihtokone sinne ui). Ei siinä ne työt lisi laittoipa vanhan korjatun tai "uuden" ehjän sinne.
Ja vaikka korjausta varten ei tarttisi konetta nostaa pois, voi se paikallaan korjaaminen olla niin työlästä että yhtäkaikki olisi helpompaa ottaa kone norsun nokkaan ja siitä sitten etiäpäin.
Harrastejenkkiin kone vaihtui parissa tunnissa ja sellaisen kustannukset olisi ihan jotain muuta jos maksulle olisi mennyt.
Mutta tuskinpa kannattaa muuta harkitakaan kuin vaihdattaa kone kokonaisuudessaan jos total kaput on ja korjausarviot tuota luokkaa. Samalla vaivalla siitä nappaa sen oman rikkoutuneen pois ja laittaa ehjän tilalle kuin ottaa vanhan pois, korjaa sen ja laittaa takaisin (tai no, vähemmällä vaivalla se vaihtokone sinne ui). Ei siinä ne työt lisi laittoipa vanhan korjatun tai "uuden" ehjän sinne.
Ja vaikka korjausta varten ei tarttisi konetta nostaa pois, voi se paikallaan korjaaminen olla niin työlästä että yhtäkaikki olisi helpompaa ottaa kone norsun nokkaan ja siitä sitten etiäpäin.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Minkälaisia tekstejä tuli näyttöön ? Minusta vaikuttaisi ennemmin joltain sähkövialta . Missä päin suomea auto asustaa ?
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Kai siitä toivottavasti on puristukset mitattu kun oli kahdesta sylinteristä puristukset kadonneet?pta kirjoitti:Minkälaisia tekstejä tuli näyttöön ? Minusta vaikuttaisi ennemmin joltain sähkövialta . Missä päin suomea auto asustaa ?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Niinpä . Tietysti kannentiivistevikakin tai venttiiliseetejä irti . Niitäkin on ollut . Kuulin juuri yhdestä seetiremontista jossa saldoa saatu 3200 e . Kyseessä 2003 vuoden jenkeistä tuotu yksilö. Ei ollut maahantuojan korjaamolla tehty .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Moro,
Juu mitattu oli että oikeanpuoleisesta sylinteriryhmästä on kahdesta sylinteristä puristuspaineet kateissa.
Tarkemman ongelman selvittämiseksi tarvitsee purkaa jakopää ja oikea sylinterikansi auki. 1000€
Auto on nyt Tampereen AutoCenterissä ja haussa olisi joku järkevämpi paikka. - hinausvakuutus auton sinne kuljetti lähimmälle...
Juu mitattu oli että oikeanpuoleisesta sylinteriryhmästä on kahdesta sylinteristä puristuspaineet kateissa.
Tarkemman ongelman selvittämiseksi tarvitsee purkaa jakopää ja oikea sylinterikansi auki. 1000€
Auto on nyt Tampereen AutoCenterissä ja haussa olisi joku järkevämpi paikka. - hinausvakuutus auton sinne kuljetti lähimmälle...
XJ8
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Toimintatonnilla saa jo "uuden" koneen niin kannattaako wanhaa edes purkaa tonnilla havaitakseen sen vain rikkinäiseksi ...
Esmes tästä http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-XJ8-LW ... 41976a842c
Esmes tästä http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-XJ8-LW ... 41976a842c
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Totta, asennuksen saa varmaan ei merkkikorjaamosta 1500-2000€ ja kokonaiskustannus olisi 2500-3000€ ja matka jatkuu...Landshark kirjoitti:Toimintatonnilla saa jo "uuden" koneen niin kannattaako wanhaa edes purkaa tonnilla havaitakseen sen vain rikkinäiseksi ...
Esmes tästä http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-XJ8-LW ... 41976a842c
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Kuulostaa järkevältä.
Onko ehdotuksia korjaamosta, auto on nyt Tampereella.
Onko ehdotuksia korjaamosta, auto on nyt Tampereella.
XJ8
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Eiköhän sulta vaan kärähtänyt alkuperäinen komposiittikannentiiviste kahden pytyn väliltä. Todennäköisesti ei nikasiliin vielä tullut mitään vaurioita. Vaihtokoneet on mitä milloinkin on. Kannet ( samalla molemmat ) irti, kansityö ( ehkä myös uudet seetit ) ja 4.2 litraisen kestävät MLS-tiivisteet väliin ja siinä on luotettava kone taas pitkäksi aikaa - jos jakopäässä vaihdettavia osia niin menee samalla työllä. Kuinka kauas olet valmis auton kuljettamaan esim. trailerilla? Voin suositella sopivaa paikkaa YV:llä, jossa työ tehdään ripeästi, kunnolla ja hintalappu jotain ihan muuta.
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Minä en moottoreista mitään ymmärrä, mutta sekö ei Jagen V8 käy kuudella pytyllä lainkaan?
Huomaako ECU parin puuttuvan ja lyö pelin seis? Tuli vaan mieleen, kun nykyisin on (tai ainakin joskus oli)
koneita, joista pudotetaan tarkoituksella sylintereitä pois pelistä ja silti eteenpäin mennään.
Niin luulin, että jotenkin röpöttelisi V8 kuudellakin pytyllä eikä täysin kuolisi, kuten tämä yksilö.
Sitä vaan, että pitäisikö pyytää Jenkkileffojen mukaisesti "second opinion" ja lukea vikakoodit jne
ennen isoja hankintoja?
Mutta kuten sanoin, mitään en asiasta ymmärrä...
Köpi
Huomaako ECU parin puuttuvan ja lyö pelin seis? Tuli vaan mieleen, kun nykyisin on (tai ainakin joskus oli)
koneita, joista pudotetaan tarkoituksella sylintereitä pois pelistä ja silti eteenpäin mennään.
Niin luulin, että jotenkin röpöttelisi V8 kuudellakin pytyllä eikä täysin kuolisi, kuten tämä yksilö.
Sitä vaan, että pitäisikö pyytää Jenkkileffojen mukaisesti "second opinion" ja lukea vikakoodit jne
ennen isoja hankintoja?
Mutta kuten sanoin, mitään en asiasta ymmärrä...
Köpi
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Mut Köpi jos seokset menee niin sekaisin että auto ei vaan käy.
Luulisi haisevan tai hävittävän nestettä jos kansipaffit palaneet. Paisariin saattaa muodostua paineita.
Pakokaasu voi haista glygolille.
Kone hävittää öljyä johonkin eli polttaa tai vuotaa.
Kansipahvivika yleensä aika selkeä.
Luulisi haisevan tai hävittävän nestettä jos kansipaffit palaneet. Paisariin saattaa muodostua paineita.
Pakokaasu voi haista glygolille.
Kone hävittää öljyä johonkin eli polttaa tai vuotaa.
Kansipahvivika yleensä aika selkeä.
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Kaiketi ohivuoto mittauksella selviäisi, minne paine sylintereistä häviää? Eli alkaisi hahmottumaan, mistä on kysymys. Selviäisi, vuotaako kannen tiiviste, venttiilit vaiko mäntien ohi tai läpi.
Nousiko lämmöt ennen kuin meno hyytyi? No, tuollaisen Jaggen mittarista ei pieniä eikä vähän suurenpiankaan lämmön nousuja huomaa. Ja kukapa sitä mittaria edes jatkuvasti vilkuilee. Mutta keittämisen kyllä huomaa usvasta.
Endoskoopilla pyttyihin kurkkaaminen voisi myös tuoda valoa asiaan.
Nousiko lämmöt ennen kuin meno hyytyi? No, tuollaisen Jaggen mittarista ei pieniä eikä vähän suurenpiankaan lämmön nousuja huomaa. Ja kukapa sitä mittaria edes jatkuvasti vilkuilee. Mutta keittämisen kyllä huomaa usvasta.
Endoskoopilla pyttyihin kurkkaaminen voisi myös tuoda valoa asiaan.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Kesä 11, 2015 5:11 pm
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Imaisiko moskat lopetettavan huoltsikan tankista ja tukki suodattimen ja jotain muutakin? Kyllä tuo motti käy kuudellakin. En oikein usko, että isompaa remppaa olisi tiedossa. Ja kyllä joku pienempi koneistamo/masinisti tekee kansirempan reilusti alle merkkikorjaamon. Noihin vaihtokoneisiin pitää jakopää tehdä ensin ja ehkä termostaattitornin vaihto jne.
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Jos koneesta on oikeasti puristuksia hukassa niin ymmärtääkseni ei pelkkä tukkoinen suutin tai suodatin moisia pysty tekemään. Jos on epävarmuutta siitä onko puristuksia oikeasti hukassa jne jne niin sitten joku parempi huolto sitä analyseeraamaan.
Vaihtokoneet / irroitetut käytetyt moottorit ovat niistä samanlaisista autoista joilla me ajamme liikenteessä itsekin ja joita autokaupoista ostetaan eli niissä voi olla luonnollisesti ihan priimaa tai sitten sutta ja sekundaa. Normithuollot niihin kannattaa tietenkin tehdä ja vähän tarkistella paikkoja kun kone on käsissä. Mutta jos esim. omassa Pökötin tapauksessani tehtaan vaihtokone (2.1TD) olisi ollut hinnaltaan 4-5000€ (ilman apulaitteita yms eli puolimoottori) ja siihen sitten työt päälle kun samaan aikaan vähemmän ajetun koneen kaikkine apulaitteineen (turbo, laturi, ruiskupumppu) sai 1500€ hintaan ja siihen työt > eipä tarvinnut miettiä kummalla vaihtoehdolla lähtee. Rikkonaisesta koneesta osia myymällä sain vielä noin tonnin takaisin eli koneelle jäi hintaa about 500€...
Riippuu myös moottorista miten vaihtokone kannattaa. Jos kone on ns. heikkopaikka, on niille kysyntää ja hinnat sen mukaiset jolloin ei välttämättä edes konetta löytäisi ja hintaero tehdasuuteen voi olla pienehkökin.
Mutta tässä tilanteessa lienee ykkösasia saada kunnollinen diagnoosi koneesta jotta voi oikeasti orientoitua siihen mitä joutuisi tekemään ja mitä se about maksaisi.
Vaihtokoneet / irroitetut käytetyt moottorit ovat niistä samanlaisista autoista joilla me ajamme liikenteessä itsekin ja joita autokaupoista ostetaan eli niissä voi olla luonnollisesti ihan priimaa tai sitten sutta ja sekundaa. Normithuollot niihin kannattaa tietenkin tehdä ja vähän tarkistella paikkoja kun kone on käsissä. Mutta jos esim. omassa Pökötin tapauksessani tehtaan vaihtokone (2.1TD) olisi ollut hinnaltaan 4-5000€ (ilman apulaitteita yms eli puolimoottori) ja siihen sitten työt päälle kun samaan aikaan vähemmän ajetun koneen kaikkine apulaitteineen (turbo, laturi, ruiskupumppu) sai 1500€ hintaan ja siihen työt > eipä tarvinnut miettiä kummalla vaihtoehdolla lähtee. Rikkonaisesta koneesta osia myymällä sain vielä noin tonnin takaisin eli koneelle jäi hintaa about 500€...
Riippuu myös moottorista miten vaihtokone kannattaa. Jos kone on ns. heikkopaikka, on niille kysyntää ja hinnat sen mukaiset jolloin ei välttämättä edes konetta löytäisi ja hintaero tehdasuuteen voi olla pienehkökin.
Mutta tässä tilanteessa lienee ykkösasia saada kunnollinen diagnoosi koneesta jotta voi oikeasti orientoitua siihen mitä joutuisi tekemään ja mitä se about maksaisi.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Vettä Jagge pissasi alleen kun pysähdyin, parisen desiä, en kyllä maistanut oliko jäädyttimestä.
Oli satanut aikaisemmin rankasti, ja imastointi oli jäähdytyksellä - ajattelin silloin näitä syiksi.
Moottorista ei tullut savua.
Vanhat bensat imettiin tankista ja moottori lähti käyntiin. mutta kahdesta pytystä oli paineet kadoksissa.
Sytytystulpat olin vaihdattanut puolivuotta sitten, mutta nämä uudet olivat jo ruosteessa, vettä ja kuulemma jonkin verran öljyä oli päässyt jostain tulpille, nämä vaihdettiin ensimmäisenä kun vikaa etsittiin.
Auton hinauttaminen toiseen huoltoon ei onnistu itseltä, joten vain kustannus kysymys. Kauempana huollossa ei kyllä haittaa.
Oli satanut aikaisemmin rankasti, ja imastointi oli jäähdytyksellä - ajattelin silloin näitä syiksi.
Moottorista ei tullut savua.
Vanhat bensat imettiin tankista ja moottori lähti käyntiin. mutta kahdesta pytystä oli paineet kadoksissa.
Sytytystulpat olin vaihdattanut puolivuotta sitten, mutta nämä uudet olivat jo ruosteessa, vettä ja kuulemma jonkin verran öljyä oli päässyt jostain tulpille, nämä vaihdettiin ensimmäisenä kun vikaa etsittiin.
Auton hinauttaminen toiseen huoltoon ei onnistu itseltä, joten vain kustannus kysymys. Kauempana huollossa ei kyllä haittaa.
XJ8
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Kansipaffihan se sieltä on mennyt.
Aika hyvä yhteensattuma tankkauksen kanssa:\
Aika hyvä yhteensattuma tankkauksen kanssa:\
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Tästä vertaistukea kansipahvipossauksiin. Ensin 2012, joka oli niin lievä, että huomattiin ennen kuin aiheutti menon stoppaamisen ja sitten reippaampi täyskaasutöräys 2014 ,jolloin ylävesiletku irtosi paineen voimasta joten valuvan veden määrä oli sen mukainen. Noita alkuperäisiä komposiittisia ei kannata kyllä käyttää missään näissä AJ-koneissa jos vaihdon aika tulee eteen. Jaguar korjasi virheensä vasta vm. 2001 alkaen ja alkoi käyttämään MLS-tiivisteitä niin ahdetuissa kuin vapareissakin.
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Saarisen Anssin korjaamo Vesilahdella olisi oma valintani. Todella asiallista, hyvää ja edullista palvelua, korjaavat paljon Jaguareja (myös muita kuin minun), ja ovat ainakin yhden XJ:n moottorinvaihdon tehneet. Niillä on kyllä aika pitkät jonot, ja taitavat lisäksi olla nyt juuri lomalla, mutta soita ja kysy: 040 073 1779.Pispala kirjoitti:Kuulostaa järkevältä.
Onko ehdotuksia korjaamosta, auto on nyt Tampereella.
Kakkosvaihtoehtoina ET-Autotech (edullinen, harrastajaystävällinen, nopea) tai RK-Cityhuolto (ei yhtä edullinen mutta asiallinen). Muista Tampereen seudun korjaamoista ei ole omakohtaisia hyviä kokemuksia, mutta huonoja kyllä riittää...
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: XJ8 - jätti tielle, ehdotuksia korjaukseen
Tietysti matkasta riippuen, mutta ei auton kuljetus (automaatin hinaushan ei onnistu) itse maksaenkaan älyttömän kallista ole,Pispala kirjoitti: Auton hinauttaminen toiseen huoltoon ei onnistu itseltä, joten vain kustannus kysymys. Kauempana huollossa ei kyllä haittaa.
varsinkaan noihin mainittuhin korjaushintoihin verrattuna. Eli kysy hinausliikkeistä tarjous, jos hyvä korjaaamo löytyy.
Esim mun Mk2:n riisutun korin maalaamossa käyttö (alle 10km) oli 2*60e.
Köpi