polttoaine suodattimenvaihto x300

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

polttoaine suodattimenvaihto x300

Viesti Kirjoittaja jalkapyörä »

Polttoainesuodatinta kun koitin vaihtaa ni huomasin että on melko jumissa putket suodattimessa. Ne on siis kierteellä siellä. Ei lähe oikee mihkään aukeemaan, eli vinkkiä kaipaisin miten tommosta kantsii lähtii kikkailemaan auki kun ei oikein lämmittääkkään viiti näillä vakuutuksilla :D
Jaguar XJ6 3.2l -97
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: polttoaine suodattimenvaihto x300

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

Itse kun moisen kanssa ponnistelin niin irroitusöljyä laitoin menemään ja sitten odottelin viikon. Tiukassa oli vieläkin mutta lähti ne auki kun nitkutteli edestakaisin.

Itse en tuohon oikein kummempaa kikkaa tiedä :-/ Tietty vois jäädyttää sitä jollain kylmäspraylla tms kun kai siitä hyötyä on elääpä metallit suuntaan tai toiseen.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: polttoaine suodattimenvaihto x300

Viesti Kirjoittaja JNi »

Onkohan putkissa painetta, mikä kiristää liitoksia? Itse sain mutterit kyllä aukenemaan ja sitten bensan suihkuamaan, kunnes luin jostain että kannattaa käyttää kone ensin sammuksiin asti bensapumpun rele irroitettuna :-)

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
jagge fun
Viestit: 87
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 6:58 pm
Paikkakunta: Tre

Re: polttoaine suodattimenvaihto x300

Viesti Kirjoittaja jagge fun »

Tein tämän homman keväällä ja kyllä sieltä sitä bensaa tuli melkein kuin hanasta vaikka nyppäsin releen käydessä pois ja avasin tankin korkin. Itse voisin kokeilla ensi kerralla näihin hommiin tarkoitettuja muovisia pihtejä, joilla puristetaan tankilta tuleva polttoaineletku littuun suodattimen vaihdon ajaksi.

Hommassa kannattaa muistaa tietenkin suojavarusteet. Bensiini on karsinogeeninen aine.
Vastaa Viestiin