x300 takalasi

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja jalkapyörä »

Moi, onkohan tuo takalasi liimalla vai tiivisteellä x300 korisessa jaguarissa? ei oikeen kannata lähtee korjaamaan ruoste kupruja ilman lasin irroitusta kun sinne alle jää kuitenkin jotain?
Jaguar XJ6 3.2l -97
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja Kopi »

1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
jalkapyörä
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja jalkapyörä »

http://www.jagheadlinings.com/en/conten ... headlining

Tuolla alhaalla taas lukee näin.. the rear windows on 300 and 308 models are not usually bonded so can be removed relatively easily.

Pitää yrittää vähän raottaa tiivistettä selvittääkseni onko liimalla vai ei
Jaguar XJ6 3.2l -97
romunummi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 4:43 pm
Paikkakunta: Hunninko vaan ei Urjalassa

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja romunummi »

Mahdetaanko siinä tarkoittaa niitä oven jälkeen olevia pieniä ruutuja kyljellä?aattelin vaan kun tuo sanamuoto windows viittaisi enemmän siihen vaihtoehtoon.
X308
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:23 pm

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja X308 »

Ainakin x308:ssa takalasi on liimattu. Nuo tiivistelistat antavat erehdyttävästi vaikutelman, että olisi vanhan mallisesti kiinni. Omasta otin takalasin pois kattoverhoilun entisöinin vuoksi. Kun tarkasti irrottaa, niin kyllä sen onnistuu saamaan ehjänä pois ja liimaamaan takaisin. Antennijohto keskuslukkoa varten on kiinni takalasissa, sitä kannattaa varoa, jotta liitin säilyy ehjänä. Todennäköisesti edeltäjä x300 on toteutettu samalla tavalla.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Kun jo XJ S3:ssa oli liimalasit, sen jälkeen tuli XJ40 jossa oli liimalasit, niin ei kait kukaan voi kuvitella että edes Britit olisivat hypännyt kehityksessä muutaman vuosikymmenen taaksepäin. Liimalasiin siirrytiin mm. vesivuotojen takia. Sen jälkeen tuli vääntölujuuslaskelmat yms. kuvioon.
i
Kitti
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja Kitti »

Minulla on em projekti menossa kun lasin alareuna on ruosteinen, olen irroittanut jo kromilistat kumitiivisteestä ja se näyttäisi irtoavan ilman että lasia täytyisi poistaa pieni ura lasiin ja koriin.
Kitti
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja Kitti »

Minulla on em projekti menossa kun lasin alareuna on ruosteinen, olen irroittanut jo kromilistat kumitiivisteestä ja se näyttäisi irtoavan ilman että lasia täytyisi poistaa pieni ura lasiin ja koriin.
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: x300 takalasi

Viesti Kirjoittaja henu »

X308:ssa ilmeisesti samalaiset nuo listat ikkunoiden ympärillä, onkos joku laittanu takaskin noita tuulilasin ja takalasin ympärillä olevia listoja, meneekö helposti vai onko asennus tehtävä ennen kun lasi on takaisin paikallaan ?

Entäs ne takimmaiset pikku sivuikkunat, miten ne ympärillä olevat kromit on kiinni ? oik puolella on mulla ruttu listassa niin vois vaihtaa tai oikoa jos on ihmisen irroitettavissa.
Vastaa Viestiin