P1111 hylky katsastuksessa
P1111 hylky katsastuksessa
Käytin kissan paikallisella konttorilla katsastuksessa. Vaan hylkäsivät P1111 koodin takia joka löytyi OBD muistista. Google kertoi tuon koodin olevan vain lippu että kaikki testit on suoritettu OK eikä varsinaista ongelmaa. Eli onko kukaan muu paininut saman asian kanssa ja miten selittäisi asian myös innokkaalle inssille. Koodeista P1000 ja P1111 jompi kumpi on aina päällä ja jos inssin tietotaito/ohjelmistot ei kerro mitä ne tarkoittaa niin hylkäävät auton
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Hohhoijjaa, ammattimies näemmä ollut asialla. Auttaisikohan jos saisi vaikka maahantuojalta/merkkihuollolta sähköpostina koodin selityksen jota voisi sitten inssille näyttää? Toki konttorin vaihtokin auttaisi mutta pitäisihän tohon nyt ilman uusintamaksua saada leima kun selvästä erheestä on kyse.
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Soitin sinne ja tutkivat asiaa. Trafin listoilta ei kuulemma löydy mitään hyväksyttyä P-koodia joka saa olla päällä. Eli P-koodeja nolla ja läpi menee. Sinäänsä uskoivat asian. Täytyy käydä varmaan oman koneen jossa Mongoose näyttämässä niille jos uskaltaisivat tehdä itse päätöksen ilman Trafin hyväksyntää.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Vaikea juttu poistaa kun ei poistu koodi kuten sanottu se merkitsee, että systeemi on tarkastanut itsensä ja kaikki kunnossa.Major kirjoitti:Soitin sinne ja tutkivat asiaa. Trafin listoilta ei kuulemma löydy mitään hyväksyttyä P-koodia joka saa olla päällä. Eli P-koodeja nolla ja läpi menee. Sinäänsä uskoivat asian. Täytyy käydä varmaan oman koneen jossa Mongoose näyttämässä niille jos uskaltaisivat tehdä itse päätöksen ilman Trafin hyväksyntää.
Kaikenlaista sitä onkin autoilijan riesana ajoittain !
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Terve !
Ote
http://www.engine-light-help.com/jaguar ... light.html
"Remember, these are manufacturer specific codes only. *Refer to our Generic OBD II code list for definitions on all other Jaguar diagnostic trouble codes.*
*Manufacturer Specific Codes*
*P1000* OBD Systems Readiness Test Not Complete
*P1111* System Pass"
Ote
http://www.engine-light-help.com/jaguar ... light.html
"Remember, these are manufacturer specific codes only. *Refer to our Generic OBD II code list for definitions on all other Jaguar diagnostic trouble codes.*
*Manufacturer Specific Codes*
*P1000* OBD Systems Readiness Test Not Complete
*P1111* System Pass"
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Juu onpas taas mahtavaa toimintaa suosittelen ensin "hakemaan leiman paperiin" ilman uusintamaksua ja seuraavan vuonna vaihtamaan katsastuspaikkaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Tämä on uusi nuoren kaverin paikka, paikkakuntamme ainoa. Pitäähän sitä tukea oman kylän kaveria. Ihan asiallisesti suhtautui ja huomenna jatketaan juttua. Yritin ottaa omalla koneella koodit mutta SDD teki Com Errorit ennen kuin pääsi loppuun. Siinä sitä ihmetelin pariin kertaan uusien ja loppujen lopuksi syyllinen oli virtajohto. Sen verran vanha jotta antaa häiriötä vieressä olevaan USB:n. No tässä on ilta kulunut kivasti kun uudempaan 7 koneeseen asentanut Virtual PC:tä ajamaan XP:tä jotta voin asentaa SDD 1.34 (toimii vain XP Prolla) joten tuosta yhdestä koodista tuli kuuden tunnin urakka. Ja vielä pitäisi kooditkin lukea mutta jääkööt huomiseen. Tuo virtaali XP uudella koneella kun on jopa hitaampi kuin oikea XP 2004 vuoden läppärissä jolla koodien lukemiseen menee reilu puolituntinen
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Tuosta SDD:stä kommentti, ei sillä pitäisi kestää kaikkien koodien lukeminen siinä käynnistämisen ja auton tunnistamisen yhteydessä kuin minuutteja. Nopeahan se ei ole, mutta jotain vajaat kymmenen minuuttia on ollut oma kokemukseni hitaimmillaankin. Sekä virtuaalikone-XP:llä että natiivilla XP:llä.
Oma juttunsa on, jos alkaa päivittämään auton jonkin purkin ohjelmistoa - silloin on syytä olla läppäri kiinni laturissa ja auto akkulaturissa
Jouko
Oma juttunsa on, jos alkaa päivittämään auton jonkin purkin ohjelmistoa - silloin on syytä olla läppäri kiinni laturissa ja auto akkulaturissa
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Pahenee vaan. Ei onnistunut koodien luku tänäänkään ja kaiken päälle auto ei enään edes käynnisty. Akussa oli laturi (4A) kiinni lukuajan joten ei pitäisi olla virran vähyyttä. Mutta kun kääntää virta-avaimesta kuuluu vaan naksaus. Ja jos pitää avainta käännettäessä niin nauksuu noin parin sekunnin välein. Eli jotain yrittää? Eli menikö joku sekaisin elektroniikassa vai mikä lie iskenyt. Ei 110AH akun kovin äkkiä pitäisi purkautua virrat päällä (valot pois), varsinkaan kun laturi syöttää 4 amppeeria samaan aikaan.
Palveleekohan Jaguar-tiepalvelu kun auto on kotitallissa eikä ryytynyt tielle? Vai pitääkö työntää pihasta pois
Palveleekohan Jaguar-tiepalvelu kun auto on kotitallissa eikä ryytynyt tielle? Vai pitääkö työntää pihasta pois
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Mittasitko akusta jännitettä, mitä sanoo?
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Jos P1111 - koodia ei ole katsastuksessa aktiivisena niin seurauksena on armoton hylkäys! Eli kohtuullisen quutamolla on ollut tuo suikkalakki.
Akku "kaput" tässä tapauksessa on minun veikkaukseni. Juuri eilen asensin omaan autooni uuden Bosch-akun kun auto alkoi valitella kaikista vioista, lähinnä DSC:stä aamuisin ... Nyt toimii uudella akulla paljon paremmin kaikki toiminnot ja jotain uuttakin tuli kuvioon, kuten ikkunoiden/kattoluukun toiminnot kaukosäätimeen
Akku "kaput" tässä tapauksessa on minun veikkaukseni. Juuri eilen asensin omaan autooni uuden Bosch-akun kun auto alkoi valitella kaikista vioista, lähinnä DSC:stä aamuisin ... Nyt toimii uudella akulla paljon paremmin kaikki toiminnot ja jotain uuttakin tuli kuvioon, kuten ikkunoiden/kattoluukun toiminnot kaukosäätimeen
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Komppaan edellistä. Latasin tänään akun täyteen taas kun alkoi taas vaihtelevasti DSC vilahdella tauluun.Landshark kirjoitti:Jos P1111 - koodia ei ole katsastuksessa aktiivisena niin seurauksena on armoton hylkäys! Eli kohtuullisen quutamolla on ollut tuo suikkalakki.
Akku "kaput" tässä tapauksessa on minun veikkaukseni. Juuri eilen asensin omaan autooni uuden Bosch-akun kun auto alkoi valitella kaikista vioista, lähinnä DSC:stä aamuisin ... Nyt toimii uudella akulla paljon paremmin kaikki toiminnot ja jotain uuttakin tuli kuvioon, kuten ikkunoiden/kattoluukun toiminnot kaukosäätimeen
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Joo, akkuhan se oli, 3 tunnin latauksen jälkeen käynnistyi. Ajoin sitten konttorille SDD:n vanhan tulosteen kanssa josta saivat lukea mitä P1111 tarkoittaa. 30s mietinnän jälkeen tulostivat uuden rekisteriotteen ihan mukisematta. Ihan asiallisesti hoitivat. Täällä päin kun ei montaa JRL autoa ole niin ei kai ole vielä tullut vastaan, kun viime vuonna vasta aloittivat toiminnan. Ja olihan tuo uutta minullekin. Ei ole ennen hylätty tuosta syystä vaikka toistakymmentä vuotta JLR:n autoja katsastuksessa käyttänyt.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Ei tarvitse olla P1111 koodia katsastuksessa olen nollannut aina ihan omaksi huvikseni katsastusaseman pihassa aina kaikki koodit. Tällöin jää näkyviin P1000. Kertaakaan ei ole kummastakaan autosta tullut missään katsastusasemalla jossa olen käynyt (K1, Paikallinen yksityinen, Plus Katsastus ja Helppo katsastus.) sanomista.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Juu tänään auto katsastuksessa. Hylky tuli p1000 koodin takia. Riittääköhän todisteeksi käydä näyttämässä kyseinen teksti Quick Reference Diagnostic Guidesta.
OBD SYSTEM READINESS – ENGINE MANAGEMENT
If DTC P1000 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE NOT BEEN COMPLETED.
If DTC P1111 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE BEEN COMPLETED.
OBD SYSTEM READINESS – ENGINE MANAGEMENT
If DTC P1000 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE NOT BEEN COMPLETED.
If DTC P1111 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE BEEN COMPLETED.
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Mielestäni tuo P1000 koodi tarkoittaa selityksen perusteella siltä, että autolla EI ole ajettu (ja käynnistetty?) tarpeeksi paljon vikakoodien nollauksen jälkeen. Eli hylky katsastuksessa olisi silloin oikeutettu. Idea tuossa on tietysti se, että ei ole mahdollista hävittää vikakoodeja juuri katsastuskonttorille tultaessa. Moni vika kun voi ilmentää itsensä vasta kun autoa on käynnistetty useamman kerran ja on ajettu riittävä määrä kilometrejä.
Veikkaan että tuo vikakoodi häviää jahka auton on käyttänyt useamman kerran. Toivottavasti ei sitten tule oikeita vikakoodeja, mikä taas aiheuttaisi hylyn.
Veikkaan että tuo vikakoodi häviää jahka auton on käyttänyt useamman kerran. Toivottavasti ei sitten tule oikeita vikakoodeja, mikä taas aiheuttaisi hylyn.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Komppaan edellistä eli mikäli tuo järjestelmän "Rediness test" jää vajaaksi niin tuo P1000 koodi jää muistiin ja silloinhan järjestelmässä on vikaa kun ei päästä P1111 tilaan eli "Rediness pass". Tuolloin hylky on oikeutettu päätös. Kuten todettu, tuo voi nollautua kåynnistys ajo syklillä jos mitään oikeaa vikaa ei ole.Vile123 kirjoitti:Juu tänään auto katsastuksessa. Hylky tuli p1000 koodin takia. Riittääköhän todisteeksi käydä näyttämässä kyseinen teksti Quick Reference Diagnostic Guidesta.
OBD SYSTEM READINESS – ENGINE MANAGEMENT
If DTC P1000 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE NOT BEEN COMPLETED.
If DTC P1111 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE BEEN COMPLETED.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Kiitos. Osaako kukaan kertoa miten kauan tuo sykli kestää. Kauanko joutuu ajamaan että järjestelmä taas on chekattu ja täytyykö tuon olla jotenkin vaihtelevaa ajoa?
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Ei ole oikeutettua hylätä jos autossa on P1000 tämä tarkoittaa ainoastaan että drive cycleä ei ole suoritettu nollauksen jälkeen.
Voi johtua esim. näin talvella pakkasesta jolloin jäähdytysnesteen lämpötila ei välttämättä nouse tarpeeksi testien suorittamiseksi.
Ei P1000 takoita että autossa olisi vikaa, jos siellä on vikaa niin tulee muita koodeja P1000 lisäksi.
Drive cycle taitaa riippua myös auton mallista.
Tämä on trafin ohjeesta:
Jos kaikki toimintavalmiuden osatestit on suoritettu, siirrytään suoraan kohtaan 4. Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edetään kohtaan 3.
3.
Testataan toimiiko lambdasäätö tarkoitetulla tavalla. Lambdasäädön toiminta
todetaan lukemalla autosta testilaitteella jokin seuraavista säätöparametreista:
•Lambdaintegraattorin (eli lyhytaikaisen seoskorjauksen) arvo vaihtelee (ilmaisee lambdasäädön olevan toiminnassa, arvo voi olla mitä vain)
•Säätävän/säätävien (etumaisen/etumaisten) lambdatunnistimen/lambdatunnistimien signaali vaihtelee (esim. λ = 1–säädössä perinteisellä hyppäystunnistimella jännite vaihtelee välillä 0,1 –0,8V ja laajakaistalambdatunnistimilla virta vaihtelee arvon 0 mA molemminpuolin)
TRAFI/33608/03.04.03.03/20103/4
•Säätävän/säätävien (etumaisen/etumaisten)lambdatunnistin/lambdatunnistimien lambda-arvo vaihtelee (esim. λ = 1-säädössä arvon 1 molemmin puolin)
Jos mitään edellä mainituista säätöparametreista ei ole auton järjestelmästä luettavissa, mitataan lambda-arvo tyhjäkäynnillä pakokaasuanalysaattorilla (esim. λ = 1-säädössä arvo on 0,97–1,03, arvo ei juuri vaihtele analysaattorin hitauden johdosta)
Auto voidaan pakokaasupäästöjen osalta hyväksyä katsastuksessa, mikäli OBD:n kaikki
osatestit on suoritettu, MI- valon tila ei ole aktiivinen ja vikatapahtumia ei ole järjestelmän muistissa.
Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edellytetään lambdasäädön toimivan edellä
kuvatulla tavalla.
edit. otin järkevämmän kohdan ohjeesta.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Voi johtua esim. näin talvella pakkasesta jolloin jäähdytysnesteen lämpötila ei välttämättä nouse tarpeeksi testien suorittamiseksi.
Ei P1000 takoita että autossa olisi vikaa, jos siellä on vikaa niin tulee muita koodeja P1000 lisäksi.
Drive cycle taitaa riippua myös auton mallista.
Tämä on trafin ohjeesta:
Jos kaikki toimintavalmiuden osatestit on suoritettu, siirrytään suoraan kohtaan 4. Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edetään kohtaan 3.
3.
Testataan toimiiko lambdasäätö tarkoitetulla tavalla. Lambdasäädön toiminta
todetaan lukemalla autosta testilaitteella jokin seuraavista säätöparametreista:
•Lambdaintegraattorin (eli lyhytaikaisen seoskorjauksen) arvo vaihtelee (ilmaisee lambdasäädön olevan toiminnassa, arvo voi olla mitä vain)
•Säätävän/säätävien (etumaisen/etumaisten) lambdatunnistimen/lambdatunnistimien signaali vaihtelee (esim. λ = 1–säädössä perinteisellä hyppäystunnistimella jännite vaihtelee välillä 0,1 –0,8V ja laajakaistalambdatunnistimilla virta vaihtelee arvon 0 mA molemminpuolin)
TRAFI/33608/03.04.03.03/20103/4
•Säätävän/säätävien (etumaisen/etumaisten)lambdatunnistin/lambdatunnistimien lambda-arvo vaihtelee (esim. λ = 1-säädössä arvon 1 molemmin puolin)
Jos mitään edellä mainituista säätöparametreista ei ole auton järjestelmästä luettavissa, mitataan lambda-arvo tyhjäkäynnillä pakokaasuanalysaattorilla (esim. λ = 1-säädössä arvo on 0,97–1,03, arvo ei juuri vaihtele analysaattorin hitauden johdosta)
Auto voidaan pakokaasupäästöjen osalta hyväksyä katsastuksessa, mikäli OBD:n kaikki
osatestit on suoritettu, MI- valon tila ei ole aktiivinen ja vikatapahtumia ei ole järjestelmän muistissa.
Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edellytetään lambdasäädön toimivan edellä
kuvatulla tavalla.
edit. otin järkevämmän kohdan ohjeesta.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Viimeksi muokannut JMSC, To Tammi 21, 2016 10:54 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Noniin eikai se auta kun mennä konttorille huomenna väittelemään. Täytyy kyllä todeta, että ihme hommaa tämä autojen katsastus. Jag-Finillä olivat samaa mieltä, että hylkyä ei pitäisi tulla.
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Suomi on täynnä surkeita katsastusasemia ja kädettömiä katsastusmiehiä, suosittelen äänestämään jaloilla kun se nykyään on mahdollista.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Terve !
Olin näemmä väärässä(taas). Seison kovennettua tämän johdosta (ei liene vaikeaa -20 C°)!
Kiitos korjauksesta ja tiedoista.
Olin näemmä väärässä(taas). Seison kovennettua tämän johdosta (ei liene vaikeaa -20 C°)!
Kiitos korjauksesta ja tiedoista.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Eräs Drive Cyclen määritelmä on tämmöinen:Vile123 kirjoitti:Kiitos. Osaako kukaan kertoa miten kauan tuo sykli kestää. Kauanko joutuu ajamaan että järjestelmä taas on chekattu ja täytyykö tuon olla jotenkin vaihtelevaa ajoa?
1 Engine OFF; cooling fans inoperative > 20 seconds.
2 Start engine and bring to normal operating temperature > 82 °C (180 °F).
3 Drive the vehicle between 3000 – 4000 rpm in 3rd gear at a steady speed. Lift foot completely off accelerator and coast to a stop within 30 seconds. Do not touch accelerator pedal for 4 seconds after coming to a stop.
4 Repeat step 3.
5 Idle engine for 11 minutes."
Veikkaisin kyllä että 30 min vaihtelevaa ajoa ajaa saman asian, kunhan vain saa nuo lämmöt ylös. Nimittäin harva vahingossa pitää tyhjäkäynnillä 11 min ja koodi kuitenkin nollautuu myös ilman em. proseduuria.
Köpi
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Nou problem, eihän sitä itse muuta ehtis tekeenkään jos aina olis kovennetussa kun on väärässä. Täällä treen seudulla on vielä vähän viileempää -30°Ckissaeläin kirjoitti:Terve !
Olin näemmä väärässä(taas). Seison kovennettua tämän johdosta (ei liene vaikeaa -20 C°)!
Kiitos korjauksesta ja tiedoista.
Onpahan "kättä pidempää" jos alkaa katsuri ämpyilemään.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Koodi P1111 imuilman lämpötila(IAT) Sensori Ajoittainen Korkea Voltti
http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi
http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi
S-Type -01 3.0 V6A
Re: P1111 hylky katsastuksessa
No ei ainakaan Jaguarissa. Googlaa Jaguarin OBD-koodeja.Timo.W kirjoitti:Koodi P1111 imuilman lämpötila(IAT) Sensori Ajoittainen Korkea Voltti
http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi
Tai lue
viewtopic.php?f=2&t=3757&p=40929
Köpi
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Nonni läpi meni. Näytin Quick Reference Diagnostic Guidea josta katsuri katsoi koodin merkityksen. Eikä edes veloitettu mitään. Eli p1000 ei pitäisi aiheuttaa hylsyä.
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Hieno homma, eihän toki katsurin virheestä pitäisi joutuakkaan maksamaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Olin lomalla johon tosiaankaan ei kuulu tietokoneet joten hieman myöhässä tämä apu. Mutta jos joku törmää taas tähän ongelmaan kädettömän katsastajan kanssa niin minulla on maahantuojan kautta saatu dokumentti koodeista skannattuna. Tosin paikallinen edustaja laittoi siihen autoni rekisterinumeron ja leiman mutta järkevälle inssille pitäisi mennä läpi kun vääntää ärautalangasta
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Kopi kirjoitti:No ei ainakaan Jaguarissa. Googlaa Jaguarin OBD-koodeja.Timo.W kirjoitti:Koodi P1111 imuilman lämpötila(IAT) Sensori Ajoittainen Korkea Voltti
http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi
Tai lue
viewtopic.php?f=2&t=3757&p=40929
Köpi
P1111 Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit Intermittent High Voltage
https://www.obd-codes.com/trouble_codes/jaguar/
S-Type -01 3.0 V6A
Re: P1111 hylky katsastuksessa
Ei ole.
Ainakaan näissä missä on sisäinen "valvonta".
Ei kannata uskoa kaikkia geneerisiä nettisivuja.
Ainakaan näissä missä on sisäinen "valvonta".
Ei kannata uskoa kaikkia geneerisiä nettisivuja.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP