P1111 hylky katsastuksessa

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Major »

Käytin kissan paikallisella konttorilla katsastuksessa. Vaan hylkäsivät P1111 koodin takia joka löytyi OBD muistista. Google kertoi tuon koodin olevan vain lippu että kaikki testit on suoritettu OK eikä varsinaista ongelmaa. Eli onko kukaan muu paininut saman asian kanssa ja miten selittäisi asian myös innokkaalle inssille. Koodeista P1000 ja P1111 jompi kumpi on aina päällä ja jos inssin tietotaito/ohjelmistot ei kerro mitä ne tarkoittaa niin hylkäävät auton :evil:
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Goldust
Viestit: 114
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Goldust »

Hohhoijjaa, ammattimies näemmä ollut asialla. Auttaisikohan jos saisi vaikka maahantuojalta/merkkihuollolta sähköpostina koodin selityksen jota voisi sitten inssille näyttää? Toki konttorin vaihtokin auttaisi mutta pitäisihän tohon nyt ilman uusintamaksua saada leima kun selvästä erheestä on kyse.
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Major »

Soitin sinne ja tutkivat asiaa. Trafin listoilta ei kuulemma löydy mitään hyväksyttyä P-koodia joka saa olla päällä. Eli P-koodeja nolla ja läpi menee. Sinäänsä uskoivat asian. Täytyy käydä varmaan oman koneen jossa Mongoose näyttämässä niille jos uskaltaisivat tehdä itse päätöksen ilman Trafin hyväksyntää.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Major kirjoitti:Soitin sinne ja tutkivat asiaa. Trafin listoilta ei kuulemma löydy mitään hyväksyttyä P-koodia joka saa olla päällä. Eli P-koodeja nolla ja läpi menee. Sinäänsä uskoivat asian. Täytyy käydä varmaan oman koneen jossa Mongoose näyttämässä niille jos uskaltaisivat tehdä itse päätöksen ilman Trafin hyväksyntää.
Vaikea juttu poistaa kun ei poistu koodi kuten sanottu se merkitsee, että systeemi on tarkastanut itsensä ja kaikki kunnossa.
Kaikenlaista sitä onkin autoilijan riesana ajoittain !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Ote
http://www.engine-light-help.com/jaguar ... light.html

"Remember, these are manufacturer specific codes only. *Refer to our Generic OBD II code list for definitions on all other Jaguar diagnostic trouble codes.*
*Manufacturer Specific Codes*
*P1000* OBD Systems Readiness Test Not Complete
*P1111* System Pass"
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Juu onpas taas mahtavaa toimintaa suosittelen ensin "hakemaan leiman paperiin" ilman uusintamaksua ja seuraavan vuonna vaihtamaan katsastuspaikkaa. :twisted:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Major »

Tämä on uusi nuoren kaverin paikka, paikkakuntamme ainoa. Pitäähän sitä tukea oman kylän kaveria. Ihan asiallisesti suhtautui ja huomenna jatketaan juttua. Yritin ottaa omalla koneella koodit mutta SDD teki Com Errorit ennen kuin pääsi loppuun. Siinä sitä ihmetelin pariin kertaan uusien ja loppujen lopuksi syyllinen oli virtajohto. Sen verran vanha jotta antaa häiriötä vieressä olevaan USB:n. No tässä on ilta kulunut kivasti kun uudempaan 7 koneeseen asentanut Virtual PC:tä ajamaan XP:tä jotta voin asentaa SDD 1.34 (toimii vain XP Prolla) joten tuosta yhdestä koodista tuli kuuden tunnin urakka. Ja vielä pitäisi kooditkin lukea mutta jääkööt huomiseen. Tuo virtaali XP uudella koneella kun on jopa hitaampi kuin oikea XP 2004 vuoden läppärissä jolla koodien lukemiseen menee reilu puolituntinen :shock:
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JNi »

Tuosta SDD:stä kommentti, ei sillä pitäisi kestää kaikkien koodien lukeminen siinä käynnistämisen ja auton tunnistamisen yhteydessä kuin minuutteja. Nopeahan se ei ole, mutta jotain vajaat kymmenen minuuttia on ollut oma kokemukseni hitaimmillaankin. Sekä virtuaalikone-XP:llä että natiivilla XP:llä.

Oma juttunsa on, jos alkaa päivittämään auton jonkin purkin ohjelmistoa - silloin on syytä olla läppäri kiinni laturissa ja auto akkulaturissa :-)

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Major »

Pahenee vaan. Ei onnistunut koodien luku tänäänkään ja kaiken päälle auto ei enään edes käynnisty. Akussa oli laturi (4A) kiinni lukuajan joten ei pitäisi olla virran vähyyttä. Mutta kun kääntää virta-avaimesta kuuluu vaan naksaus. Ja jos pitää avainta käännettäessä niin nauksuu noin parin sekunnin välein. Eli jotain yrittää? Eli menikö joku sekaisin elektroniikassa vai mikä lie iskenyt. Ei 110AH akun kovin äkkiä pitäisi purkautua virrat päällä (valot pois), varsinkaan kun laturi syöttää 4 amppeeria samaan aikaan.

Palveleekohan Jaguar-tiepalvelu kun auto on kotitallissa eikä ryytynyt tielle? Vai pitääkö työntää pihasta pois :)
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Goldust
Viestit: 114
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Goldust »

Mittasitko akusta jännitettä, mitä sanoo?
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Jos P1111 - koodia ei ole katsastuksessa aktiivisena niin seurauksena on armoton hylkäys! Eli kohtuullisen quutamolla on ollut tuo suikkalakki.

Akku "kaput" tässä tapauksessa on minun veikkaukseni. Juuri eilen asensin omaan autooni uuden Bosch-akun kun auto alkoi valitella kaikista vioista, lähinnä DSC:stä aamuisin ... Nyt toimii uudella akulla paljon paremmin kaikki toiminnot ja jotain uuttakin tuli kuvioon, kuten ikkunoiden/kattoluukun toiminnot kaukosäätimeen :)
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Landshark kirjoitti:Jos P1111 - koodia ei ole katsastuksessa aktiivisena niin seurauksena on armoton hylkäys! Eli kohtuullisen quutamolla on ollut tuo suikkalakki.

Akku "kaput" tässä tapauksessa on minun veikkaukseni. Juuri eilen asensin omaan autooni uuden Bosch-akun kun auto alkoi valitella kaikista vioista, lähinnä DSC:stä aamuisin ... Nyt toimii uudella akulla paljon paremmin kaikki toiminnot ja jotain uuttakin tuli kuvioon, kuten ikkunoiden/kattoluukun toiminnot kaukosäätimeen :)
Komppaan edellistä. Latasin tänään akun täyteen taas kun alkoi taas vaihtelevasti DSC vilahdella tauluun.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Major »

Joo, akkuhan se oli, 3 tunnin latauksen jälkeen käynnistyi. Ajoin sitten konttorille SDD:n vanhan tulosteen kanssa josta saivat lukea mitä P1111 tarkoittaa. 30s mietinnän jälkeen tulostivat uuden rekisteriotteen ihan mukisematta. Ihan asiallisesti hoitivat. Täällä päin kun ei montaa JRL autoa ole niin ei kai ole vielä tullut vastaan, kun viime vuonna vasta aloittivat toiminnan. Ja olihan tuo uutta minullekin. Ei ole ennen hylätty tuosta syystä vaikka toistakymmentä vuotta JLR:n autoja katsastuksessa käyttänyt.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Ei tarvitse olla P1111 koodia katsastuksessa olen nollannut aina ihan omaksi huvikseni katsastusaseman pihassa aina kaikki koodit. Tällöin jää näkyviin P1000. Kertaakaan ei ole kummastakaan autosta tullut missään katsastusasemalla jossa olen käynyt (K1, Paikallinen yksityinen, Plus Katsastus ja Helppo katsastus.) sanomista.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Juu tänään auto katsastuksessa. Hylky tuli p1000 koodin takia. Riittääköhän todisteeksi käydä näyttämässä kyseinen teksti Quick Reference Diagnostic Guidesta.

OBD SYSTEM READINESS – ENGINE MANAGEMENT
If DTC P1000 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE NOT BEEN COMPLETED.
If DTC P1111 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE BEEN COMPLETED.
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja matsu »

Mielestäni tuo P1000 koodi tarkoittaa selityksen perusteella siltä, että autolla EI ole ajettu (ja käynnistetty?) tarpeeksi paljon vikakoodien nollauksen jälkeen. Eli hylky katsastuksessa olisi silloin oikeutettu. Idea tuossa on tietysti se, että ei ole mahdollista hävittää vikakoodeja juuri katsastuskonttorille tultaessa. Moni vika kun voi ilmentää itsensä vasta kun autoa on käynnistetty useamman kerran ja on ajettu riittävä määrä kilometrejä.

Veikkaan että tuo vikakoodi häviää jahka auton on käyttänyt useamman kerran. Toivottavasti ei sitten tule oikeita vikakoodeja, mikä taas aiheuttaisi hylyn.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Vile123 kirjoitti:Juu tänään auto katsastuksessa. Hylky tuli p1000 koodin takia. Riittääköhän todisteeksi käydä näyttämässä kyseinen teksti Quick Reference Diagnostic Guidesta.

OBD SYSTEM READINESS – ENGINE MANAGEMENT
If DTC P1000 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE NOT BEEN COMPLETED.
If DTC P1111 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE BEEN COMPLETED.
Komppaan edellistä eli mikäli tuo järjestelmän "Rediness test" jää vajaaksi niin tuo P1000 koodi jää muistiin ja silloinhan järjestelmässä on vikaa kun ei päästä P1111 tilaan eli "Rediness pass". Tuolloin hylky on oikeutettu päätös. Kuten todettu, tuo voi nollautua kåynnistys ajo syklillä jos mitään oikeaa vikaa ei ole.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Kiitos. Osaako kukaan kertoa miten kauan tuo sykli kestää. Kauanko joutuu ajamaan että järjestelmä taas on chekattu ja täytyykö tuon olla jotenkin vaihtelevaa ajoa?
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Ei ole oikeutettua hylätä jos autossa on P1000 tämä tarkoittaa ainoastaan että drive cycleä ei ole suoritettu nollauksen jälkeen.
Voi johtua esim. näin talvella pakkasesta jolloin jäähdytysnesteen lämpötila ei välttämättä nouse tarpeeksi testien suorittamiseksi.
Ei P1000 takoita että autossa olisi vikaa, jos siellä on vikaa niin tulee muita koodeja P1000 lisäksi.

Drive cycle taitaa riippua myös auton mallista.

Tämä on trafin ohjeesta:
Jos kaikki toimintavalmiuden osatestit on suoritettu, siirrytään suoraan kohtaan 4. Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edetään kohtaan 3.
3.
Testataan toimiiko lambdasäätö tarkoitetulla tavalla. Lambdasäädön toiminta
todetaan lukemalla autosta testilaitteella jokin seuraavista säätöparametreista:
•Lambdaintegraattorin (eli lyhytaikaisen seoskorjauksen) arvo vaihtelee (ilmaisee lambdasäädön olevan toiminnassa, arvo voi olla mitä vain)
•Säätävän/säätävien (etumaisen/etumaisten) lambdatunnistimen/lambdatunnistimien signaali vaihtelee (esim. λ = 1–säädössä perinteisellä hyppäystunnistimella jännite vaihtelee välillä 0,1 –0,8V ja laajakaistalambdatunnistimilla virta vaihtelee arvon 0 mA molemminpuolin)
TRAFI/33608/03.04.03.03/20103/4
•Säätävän/säätävien (etumaisen/etumaisten)lambdatunnistin/lambdatunnistimien lambda-arvo vaihtelee (esim. λ = 1-säädössä arvon 1 molemmin puolin)
Jos mitään edellä mainituista säätöparametreista ei ole auton järjestelmästä luettavissa, mitataan lambda-arvo tyhjäkäynnillä pakokaasuanalysaattorilla (esim. λ = 1-säädössä arvo on 0,97–1,03, arvo ei juuri vaihtele analysaattorin hitauden johdosta)

Auto voidaan pakokaasupäästöjen osalta hyväksyä katsastuksessa, mikäli OBD:n kaikki
osatestit on suoritettu, MI- valon tila ei ole aktiivinen ja vikatapahtumia ei ole järjestelmän muistissa
.
Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edellytetään lambdasäädön toimivan edellä
kuvatulla tavalla.


edit. otin järkevämmän kohdan ohjeesta.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Viimeksi muokannut JMSC, To Tammi 21, 2016 10:54 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Noniin eikai se auta kun mennä konttorille huomenna väittelemään. Täytyy kyllä todeta, että ihme hommaa tämä autojen katsastus. Jag-Finillä olivat samaa mieltä, että hylkyä ei pitäisi tulla.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Suomi on täynnä surkeita katsastusasemia ja kädettömiä katsastusmiehiä, suosittelen äänestämään jaloilla kun se nykyään on mahdollista.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Olin näemmä väärässä(taas). Seison kovennettua tämän johdosta (ei liene vaikeaa -20 C°)!
Kiitos korjauksesta ja tiedoista.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Vile123 kirjoitti:Kiitos. Osaako kukaan kertoa miten kauan tuo sykli kestää. Kauanko joutuu ajamaan että järjestelmä taas on chekattu ja täytyykö tuon olla jotenkin vaihtelevaa ajoa?
Eräs Drive Cyclen määritelmä on tämmöinen:

1 Engine OFF; cooling fans inoperative > 20 seconds.
2 Start engine and bring to normal operating temperature > 82 °C (180 °F).
3 Drive the vehicle between 3000 – 4000 rpm in 3rd gear at a steady speed. Lift foot completely off accelerator and coast to a stop within 30 seconds. Do not touch accelerator pedal for 4 seconds after coming to a stop.
4 Repeat step 3.
5 Idle engine for 11 minutes."

Veikkaisin kyllä että 30 min vaihtelevaa ajoa ajaa saman asian, kunhan vain saa nuo lämmöt ylös. Nimittäin harva vahingossa pitää tyhjäkäynnillä 11 min ja koodi kuitenkin nollautuu myös ilman em. proseduuria.

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

kissaeläin kirjoitti:Terve !
Olin näemmä väärässä(taas). Seison kovennettua tämän johdosta (ei liene vaikeaa -20 C°)!
Kiitos korjauksesta ja tiedoista.
Nou problem, eihän sitä itse muuta ehtis tekeenkään jos aina olis kovennetussa kun on väärässä. :lol: Täällä treen seudulla on vielä vähän viileempää -30°C :shock:

Onpahan "kättä pidempää" jos alkaa katsuri ämpyilemään.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Timo.W
Viestit: 62
Liittynyt: La Heinä 20, 2013 8:28 am
Paikkakunta: pori

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Timo.W »

Koodi P1111 imuilman lämpötila(IAT) Sensori Ajoittainen Korkea Voltti


http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi
S-Type -01 3.0 V6A
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Timo.W kirjoitti:Koodi P1111 imuilman lämpötila(IAT) Sensori Ajoittainen Korkea Voltti


http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi
No ei ainakaan Jaguarissa. Googlaa Jaguarin OBD-koodeja.
Tai lue
viewtopic.php?f=2&t=3757&p=40929
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Nonni läpi meni. Näytin Quick Reference Diagnostic Guidea josta katsuri katsoi koodin merkityksen. Eikä edes veloitettu mitään. Eli p1000 ei pitäisi aiheuttaa hylsyä.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Hieno homma, eihän toki katsurin virheestä pitäisi joutuakkaan maksamaan. :D
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Major »

Olin lomalla johon tosiaankaan ei kuulu tietokoneet joten hieman myöhässä tämä apu. Mutta jos joku törmää taas tähän ongelmaan kädettömän katsastajan kanssa niin minulla on maahantuojan kautta saatu dokumentti koodeista skannattuna. Tosin paikallinen edustaja laittoi siihen autoni rekisterinumeron ja leiman mutta järkevälle inssille pitäisi mennä läpi kun vääntää ärautalangasta :)
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Timo.W
Viestit: 62
Liittynyt: La Heinä 20, 2013 8:28 am
Paikkakunta: pori

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Timo.W »

Kopi kirjoitti:
Timo.W kirjoitti:Koodi P1111 imuilman lämpötila(IAT) Sensori Ajoittainen Korkea Voltti


http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi
No ei ainakaan Jaguarissa. Googlaa Jaguarin OBD-koodeja.
Tai lue
viewtopic.php?f=2&t=3757&p=40929

Köpi

P1111 Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit Intermittent High Voltage





https://www.obd-codes.com/trouble_codes/jaguar/
S-Type -01 3.0 V6A
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1111 hylky katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Ei ole. :lol:
Ainakaan näissä missä on sisäinen "valvonta".
Ei kannata uskoa kaikkia geneerisiä nettisivuja.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin