X300 ratti,peilit ja pyyhkijät hiljenivät...missä vika ?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Macces
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

X300 ratti,peilit ja pyyhkijät hiljenivät...missä vika ?

Viesti Kirjoittaja Macces »

Morjens tekniikan tietäjät !
Kova pakkanen viikonloppuna sai Jaggeni ratin etäisyys- ja korkeussäädön, peilien sähkösäädön ja tuulilasinpyyhkijöiden 1. nopeuden hiljenemään :evil: Kaikki sulakkeet on käyty läpi ja Laatuvaunun Harrin mukainen testi irrottaa akku 5 minuutiksi on tehty, mutta,mutta...hiljaista on edelleen ! Kaikki muu pelaa kuten ennenkin, mutta olisihan se kiva saada nämäkin pelaamaan..

Onko kokemusta ja vinkkiä mistä etsisi ratkaisua ?
Macce

ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Mystiseltä kuulostaa. X-300 VCM:n tulee ilmoittaa sulkeviasta - fuse failure ja sulkaerasia (1, 2 tai 3) pitäisi tulla näkyviin. Toisaalta, yritin hieman tutkiskella kirjallisuutta, eikä tunnu ollgiselta tuo sulakevikakaan, eivät nuo kaikki pitäisi olla yhden sulakkeen takana. Pyyhkijöitä ohjaa rele, jonka sulake löytyy keskiboksissa (kyynärnojan alla) paikalla 2. Tälle vikakokonaisuudelle ei löydy ohjausyksikköä jolla selittyisi ongelma. Jokin liitosvika voisi olla mahdollinen? Maadoitusongelma jossain kohtaa tulee mieleen.

Yksi itse käyttämäni kikka on odotus - jotenkin näillä on taipumus korjautua viimeistään siinä vaiheessa kun saa varattua aikaa korjaamolle... tunnetusti elektroniikkavikojen paikallistaminen on hankalaa - ja varsinkin vaiheessa jolloin kaikki toimii taas! Useasti olen todennut että myös mekaanisilla kissaolioilla on uskomaton itseparanemistaipumus...

Itselläni oli -93 Sovereignissa ongelma jossa sisätuuletin (tapahtui kuumimpana kesäaikan, tietenkin...), pyyhin ja instrumenttivalaistus ja radio hävisivät. Vika löytyi täysin epäloogisesta sulakkeesta, mutta sen vaihto korjasi vian vain hetkeksi, kunnes totesin että radio suljettuna sulke pysyi ehjäni, mutta heti kun radon laittoi päälle tuo taas paloi. Viaksi löytyi lopulta radion metallikehyksen hiertämä johto, ja a vot, korjaustoimenpide oli yksinkertainen eristäminen ja kaikki pelaa! Tästä viasta en mitenkään voi hakkua autoa tai sen suunnittelua, oli vain epäonnea!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Vastaa Viestiin