Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
mattiv56
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 12:15 pm

Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja mattiv56 »

Terve kaikille!

Uuden (2010+) XJ:n varoitusvalo, tai itse asiassa tieto näytöllä, ilmoittaa, että jarrupala on kulunut. Tiedustelin vaihtoa Tallinnan Inchapesta ja kaikki muuten Ok, mutta sanoivat, että kuluneisuudesta ilmoittava sähköjohto (hinta 82 euroa) pitää vaihtaa, muuten ei näytön ilmoitus sammu.

Ihmettelen asiaa, onko todellakin näin. Alussa k.o. ilmoitus tuli ajoittain ja oli poissa välillä päiviäkin. Omalla vähäisellä maalaisjärjelläni olen kuvitellut asian olevan niin, että jarrulevyssä on sähkön "maa" ja johdossa on sähkön +, ja kun ne kuluneisuuden tullessa siihen pisteeseen, että ne kohtaavat, silloin tulee ilmoitus "jarrupalat kuluneet". Nyt jos jarrupalat vaihdetaan, niin + ja maa eivät enää kosketa toisiaan ja tähän asiaan ei pitäisi vaikuttaa onko johto se vanha vai sitten uusi.

En haluaisi aina autoa huoltoon viedessä rakentaa siitä varaosista uuden veroista ja siksi kysynkin paremmin tietäviltä Kissakulmalaisilta, että tuleeko todellakin johto vaihtaa?

Terveisin ja etukäteen kiittäen vastauksista

Matti
S-type 4.2, xj 5.0
X308
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:23 pm

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja X308 »

Hei,
jarrupalojen kulumistunnistimia on autoissa yleisesti kahta tyyppiä: 1. tunnistin maadoittuu koskettaessaan jarrulevyä, jolloin varoitusilmoitus syttyy, 2.tunnistimeen tulee kaksi johtoa ja palassa on metallilenkki, joka kuluu poikki jolloin yhteys näiden kahden johdon välillä katkeaa sytyttäen varoitusvalon. Joka tapauksessa oli toimintatapa kumpi hyvänsä, anturin koskettaessa jarrulevyä se on käytännössä katsoen entinen eli uusien palojen yhteydessä joudutaan uusimaan myös tunnistin. Osan saa myös esim. British Partsilta riippuen mallista hintaan n.13£ + postit, eli n.40€ luokkaa. Jaguarin alkuperäisosat ovat monesti tuhottoman kalliita, joten suosittelen lämpimästi em. firmaa osien hankinta paikaksi.

t. Juha
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja JNi »

Selvitin tuota samaa asiaa samanikäisen XF:n kanssa. "Merkkivalo" syttyi kun tunnistimen johto oli kulunut poikki. Saattaa hyvinkin välkkyä hetken aikaa siinä kohtaa kun on menossa poikki. Jarrupaloissa on silloin vielä jonkin verran pintaa, heti ei tule ottamaan metalli metallia vasten - jolloin levy menee uusittavaksi myös. Tunnistimia on XF:ssä yksi edessä ja yksi takana, johdot ovat vähän erimittaiset. Tunnistin asennetaan jarrupalassa sitä varten olevaan koloon.

En hoksannut itse tilata kuin uudet palat, joten katkaisin vanhat tunnistinjohdot ja oikosuljin abikolla :-) Seurailen palojen kulumista renkaanvaihtojen ja muiden huoltojen yhteydessä.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tsekkaa onko pala todellakin kulunut.
Minulla ihan uudessa XF:ssäni tuli kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä sama ''vika'' näyttöön.
Mplemmilla kerroilla oli auton alustassa kulkeva tunnistimen johto irronnut/katkennut tms. Bad style mutta toisen takuuhuoltokäynnin jälkeen asia tuli lopullisesti kuntoon.
Oliko sinun XJ:n lumiperäkuva eetterissä?
Euroopassa vuokraamani Hertz Prestigen uusi XJ muutama vuosi sitten oli aivan ylen makea!
mattiv56
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 12:15 pm

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja mattiv56 »

Terve!

Kiitoksia vastauksista!

Asia selvisi. Pitää vaihtaa myös johto.

Tutkin kyllä British partsista osien tilaamista ja tein usein niin edellisen Jaguarini kohdalla. Uuteen Jaggiin on heikohkosti osia k.o. toimittajalla vielä tällä hetkellä. En löytänyt takimmaisia jarrupaloja ja pelkän johdon tilaaminen ei kannata.

Joku kysyi, onko autoni lumiperäkuva ollut eetterissä. Ei ole ollut.

Voinhan kertoa vähän kokemuksiani autosta. Se on todella hyvä ajaa. Moottori, vapaastihengittävä 5 litrainen, on auton sydän ja siihen rakastuu väkisinkin! Ei voi olla välillä leikkimättä hevosilla. Vanha S-type 4.2 litrainen tarvitsi kulkeakseen täysillä aina painalluksen sport-napille. Tässä uudessa se ei enää ole niin, auto lähtee repimään oli kierrokset mitkä hyvänsä, enkä itse asiassa nyt ymmärrä sport-napin mielekkyyttä, sillä oli se päällä tai ei auto kiihtyy perstuntumalta ihan yhtä hyvin. Eroa ei siis itse tunne, mutta ehkä kellolla mitattuna saisi jonkin pienen eron.

Jarrut super, ohjaustuntuma super. Pientä moitetta voi antaa siitä, että kyynärsuojat (ne paikat joihin kyynärät ajettaessa nojaavat ovessa ja keskikonsolissa) ovat hieman liian kaukana toisistaan ja turhan kovaa materiaalia, kyynärät väsyvät kun on ajanut 500-600 km hieman. Ei ole iso ongelma. Samaten taka-akselin jousitus on ilmajousitus ja se on ihan pikkasen omituisen tuntuinen, parempi olisi ihan tavallinen jousitus.

Yksi asia on kuitenkin ihan ihmeellinen. Ajan autoa ja näen ikkunoista, että ulkona on todella kovakin sivutuuli, puut ovat lähes kaatumaisillaan. Ohjausta ei tarvitse kääntää yhtään tuulen suuntaan jotta auto kulkisi suoraan. Irroitan kädet ratista ja ei mitään merkkiäkään siitä, että ulkona on kova sivutuuli! Autoon täysin tunteeton sivutuulelle! Vaikeata uskoa, mutta kun kokee itse asian, niin se tuntuu todella uskomattomalta.

Kokeilin myös dieseliä. Ihan hyvä vaihtoehto. Ajoin myös 5,0 litraista ahdettua mallia. Hyvä sekin. Paras moottori ainakin minun mielestä on sittenkin 5,0 l vapaasti hengittävä. Moottorin ääni on paras ja auton reagointi kaasuun on loogisempi kuin turbolla. Ihme ja kumma, auto vie hieman vähemmän bensaa kuin vanha 4,2 litrainen. Uskokaa tai älkää, kun toin auton Saksasta Tanskan kautta ja ajelin moottoriteitä nopeudella 120-130 koko ajan, mittasin bensankulutuksen kun tankkasin auton, kulutus oli ollut 800 kilometrin ajan 8,5 litraa keskimäärin sataselle!

Terveisin

Matti
S-type 4.2, xj 5.0
X308
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:23 pm

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja X308 »

Hei,
kyllä autoosi näyttäisi löytyvän myös takapalat: https://www.britishparts.co.uk/products ... r-C2D23143
Hintakin on kohtuullinen 84,92 puntaa. Melko paljon on tullut käytettyä kyseisen yrityksen osia omaan ja asiakkaiden Jaguareihin. Ainakaan vielä ei ole tullut huonoja kokemuksia. Yhden kerran XJ8:n pohjamuovi oli kärsinyt kuljetusvaurioita ja senkin tilalle toimitettiin pikaisesti uusi ilman lisäkuluja.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kyllä allekirjoittaneelle ja parille kaverille on tullut bb:ltä viimeaikoina niin paljon ihan p*skaa että kehoitan kyllä mieluumin tilaamaan david mannersilta. Mikäli vain löytyy. Kehoitan vahvasti välttämään ainakin bb:n tarvikeosia. Orig. osan kohdallahan on "aivan sama" mistä sen tilaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:Kyllä allekirjoittaneelle ja parille kaverille on tullut bb:ltä viimeaikoina niin paljon ihan p*skaa että kehoitan kyllä mieluumin tilaamaan david mannersilta. Mikäli vain löytyy. Kehoitan vahvasti välttämään ainakin bb:n tarvikeosia. Orig. osan kohdallahan on "aivan sama" mistä sen tilaa.
En kyllä itse tilaa mitään enää tuolta BB:stä jos kyseessä ei ole OEM osa.. Ovat selvästi siirtyneet tarvikeosissa kaikkein halvimpaan kuraan ja myyvät sitä hyvällä katteella.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
X308
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:23 pm

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja X308 »

Olisiko herroilla jotain esimerkkiä huonoista osista? Sehän on toki selvää, että jos esim. vesipumpusta on laatuvaihtoehtoja, niin valitaan se parempi koska eihän 30€ vesipumppu voi olla laadukas. Joka tapauksessa yleiset kommentit, että jonkin palveluntarjoajan osat ovat kuraa, vaatii vähän muutakin tietoa. Tässä varmasti yksi syy, miksi porukka ei osallistu foorumin keskusteluihin, kun asialinja on samaa tasoa kuin esim. nuorten miesten suosimalla bimmeri foorumilla.
mattiv56
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 12:15 pm

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja mattiv56 »

Hei!

Alkuperäisvaraosat maksavat 132 euroa, mikä voi olla jopa edullisempi hinta kuin BP:n 85 puntaa lähetyskuluineen.

Tilailin aikaisemmin myös osia British Partsista. Kaikki toimi, mutta viime aikaisimmat kokemukset ovat olleet myös huonoja kuten muillakin kirjoittajilla. Tilaamani S-Typen etujarrupalat eivät sopineet,ottivat ensin kiinni jostain jarrusatulaan ja palojen ja satulan väliin jäi 1-2 mm rako, eli palat olisivat ruvenneet ajan myötä loksumaan joka jarrutuskerralla lisää (loksuivat vähän jo nyt). Otin yhteyttä BP:hen, väittivät että palat ovat juuri oikeat ja eivät vaihda tai hyvitä mitään.

En silti väitä, ettei sieltä mitään kannata tilata väin tämän yhden tapauksen perusteella, mutta eikö tällainen foorum ole juuri hyvä sen vuoksi, että vaihdamme kokemuksia ja saamme tietoa huonoista tai hyvistä tavarantoimittajista.

Matti
S-type 4.2, xj 5.0
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja JNi »

Osia vaikuttaa olevan tarjolla kolmea luokitusta. Alkuperäinen Jaguar-merkitty, alkuperäinen ilman Jaguar-merkintää ja sitten kolmannen osapuolen tekemä tarvikeosa. Hinnat putoavat vastaavasti - yleensä eniten tuossa ensimmäisessä vaiheessa.

Omat kokemukseni British Partsista ja David Mannersista ovat ihan hyviä. Suurempi haaste on välillä tunnistaa ja varmistaa osan oikea koodi, vaikka käytössä on kunnolliset luettelot. Ovat ilmeisesti valmistuksessa siirtyneet uudempiin osiin vähän vaiheittain, ja siksi runkonumeron mukainen koodi ei aina osu ihan oikeaan. Parasta on jos pystyy ensin katsomaan vanhasta osasta koodin, mutta aina se ei ole mahdollista.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

X308 kirjoitti:Olisiko herroilla jotain esimerkkiä huonoista osista? Sehän on toki selvää, että jos esim. vesipumpusta on laatuvaihtoehtoja, niin valitaan se parempi koska eihän 30€ vesipumppu voi olla laadukas. Joka tapauksessa yleiset kommentit, että jonkin palveluntarjoajan osat ovat kuraa, vaatii vähän muutakin tietoa. Tässä varmasti yksi syy, miksi porukka ei osallistu foorumin keskusteluihin, kun asialinja on samaa tasoa kuin esim. nuorten miesten suosimalla bimmeri foorumilla.
Esim termostaattitornin korkin kierteet jo alkujaan sököt, tiiviste halki korvissa ja väärä tiiviste jalassa. Lambda-anturi vääränlainen. Puolat tarvikeosa vaikka tilattu OEM osat, jarrupalassa halkeama.》 tästä johtuen en enää itse tilaa sieltä mitään. Ei siinä, että vahingot korvattaisiin nopeasti ja asiaa pahoiteltaisiin, mutta jos toimintaperiaate on se, että joudut itse uhkailemaan firmaa oikeustoimilla jne saadaksesi oikeat tilatut tavarat EHJÄNÄ tai rahat takaisin (mikä tuntuu kestävän kauan). Eli ei jatkoon enää omalla kohdalla.

Ps. Tuntuu olevan ihan sinun omakohtainen ongelmasi kun et osaa muuta kuin vänistä toisten kirjoitteluihin. Voithan itse sinne Bemmi foorumille mennä kun aina ahdistaa ja taitaa se olla tuttu paikkakin kun on kokemusta näemmä. En jaksa ruveta taas riitelemään, mutta voithan pitää täällä tasoa yllä jos mutteivät osaa. Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ke Helmi 24, 2016 8:04 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Omia BB kokemuksia:
Raidetangonpäissä kuusiokolo "lukitus" kiristystä varten oli valmiiksi "pyöreä" toisessa sentään hyvä.
Kaverin Land Roveriin tilatun lauhduttimen kiinnityskierteet surkeat, piti tehdä uudestaan (Kiinalaista osaa??).
S-typen ylävesiletku päästi nesteet kudosten väliin mutta ei kiertoon (siitä pikkuliitoksesta). Vika oli hieman vaikea löytää.

Loppui tilaaminen em. firmasta siihen, varsinkin kun samaan hintaa saa pääsääntöisesti jo autocenteristä kun pyytää tarjouksen.


David Mannerssilta tulee hyvin ja sitä mitä pitää! Punnan kurssi vaan "rokottaa näiden paikkojen halpuutta".
En alkanut tabletilla perustelemaan sen enempää, kun sillä on niin hemmetin hankala kirjoittaa (joka kolmas kirjain jää välistä: huawei :roll: ).
Halusin vain varoittaa ennen kuin kukaan muu lyö käsiään jaskaan. :idea:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

X308 kirjoitti:Olisiko herroilla jotain esimerkkiä huonoista osista? Sehän on toki selvää, että jos esim. vesipumpusta on laatuvaihtoehtoja, niin valitaan se parempi koska eihän 30€ vesipumppu voi olla laadukas. Joka tapauksessa yleiset kommentit, että jonkin palveluntarjoajan osat ovat kuraa, vaatii vähän muutakin tietoa. Tässä varmasti yksi syy, miksi porukka ei osallistu foorumin keskusteluihin, kun asialinja on samaa tasoa kuin esim. nuorten miesten suosimalla bimmeri foorumilla.
ÄLÄ LÄHENTELEE MINULLE YKSITYISVIESTEJÄ !
Jos sinulla on jotain sanottavaa minulle tai yleisesti, niin tee ne täällä. Jos kielenkäyttösi on yhtä ala-arvoista niin älä mielellään täälläkään. Julkaisen viestisi sisällöt täällä jatkossa kun en jaksa moista sontaa yv viestinä lukea. Naamatusten tuskin moisia latteuksia puhuisin niin älä myöskään yv viestinä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
X308
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 12:23 pm

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja X308 »

Näyttää lämmöt olevan korkealla. Minulle kun on aina opetettu, että positiivisen palautteen voi antaa julkisesti ja negatiivinen annetaan aina kahden kesken. No oli miten oli, niin kukin tilaa osansa sieltä mistä parhaakseen katsovat.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

X308 kirjoitti:Näyttää lämmöt olevan korkealla. Minulle kun on aina opetettu, että positiivisen palautteen voi antaa julkisesti ja negatiivinen annetaan aina kahden kesken. No oli miten oli, niin kukin tilaa osansa sieltä mistä parhaakseen katsovat.
Kyllä se taitaa olla niin, että jos alkaa henkilökohtaisuuksiin menemään niin ne asiat kerrotaan ihan naamatusten eikä tyttömäisesti jollain foorumilla. Jos siihen ei sitten kykene niin parempi olla lähettelemättä niitä viestejäkään.


Jos asiaa niin: Santahaminantie 6, 00860, Helsinki. Muuten ei tarvitse lähestyä.

Ps. Anteeksi viestiketjun ulkopuolisen sisällön vuoksi. Lopetan tähän tämän aiheen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja mikki »

OT ja yleisellä tasolla:
Elämäni muuttui paremmaksi kun poistin täällä YV-mahdollisuuden.
Miksi? Siksi että oli hankalaa täbillä tms mennä ja lyödä tunnukset ja yrittää saada yv auki.
Lopulta kun en aina niin muistanut tehdä meni se yv-boxi lukkoon kun viestejä oli liikaa.

Poiston jälkeen elämä jatkuu on-line:
-text
-email joka tulee heti on-linena täbiin
-whats up
-face

Valinta on jokaisen oma!
Joka sopii mulle ei aina sovi sulle ( tämän lukijalle ).
M

Rapatessa roiskuu ja aina tasaisin välein jossain kilahtaa. Sotakirveet kandee kaivaa maahan. Pysyy tämäkin foorumi miellyttävänä!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

mattiv56 kirjoitti:
Voinhan kertoa vähän kokemuksiani autosta. Se on todella hyvä ajaa. Moottori, vapaastihengittävä 5 litrainen, on auton sydän ja siihen rakastuu väkisinkin! Ei voi olla välillä leikkimättä hevosilla. Vanha S-type 4.2 litrainen tarvitsi kulkeakseen täysillä aina painalluksen sport-napille. Tässä uudessa se ei enää ole niin, auto lähtee repimään oli kierrokset mitkä hyvänsä, enkä itse asiassa nyt ymmärrä sport-napin mielekkyyttä, sillä oli se päällä tai ei auto kiihtyy perstuntumalta ihan yhtä hyvin. Eroa ei siis itse tunne, mutta ehkä kellolla mitattuna saisi jonkin pienen eron.

Ajoin myös 5,0 litraista ahdettua mallia. Hyvä sekin. Paras moottori ainakin minun mielestä on sittenkin 5,0 l vapaasti hengittävä. Moottorin ääni on paras ja auton reagointi kaasuun on loogisempi kuin turbolla.
Sport- toiminto antaa koneen kiertää isommille kierroksille enne vaihteenvaihtoa. Laatikkokin on ns oppiva ja sen voi opettaa sporttiseksi, mutta jos ajaa ei sporttisesti niin vaihdekin vaihtuu sillä tavoin. Kannattaa koettaa vaikka sillä manuaalipuolella ajaa niin eron näkee käytökseen siinäkin. Tosin vaparissa eroa on vähemmän kuin ahdetussa mallissa. Nämä siis S type havaintoja.

Hieman ihmettelin tuota kokemusta tuosta XJ vapaastihengittävä vs ahdettu. Itselle tulisi mieleen, että tuo ahdettu olisi ns loogisempi käytökseltään kun siinä on kompressori ahdin eikä turpoa jolloin tuo regointi kaasuun olisi viiveetön vapaastihengittävään verrattuna. Tosin jos vapariin on tottunut niin hetken kestää varmaan tottua kaasuvasteen nopeuteen.
Kyllähän tuo 5.0 vs 4.2 noin 85hv lisävoimalla repii varmaan eri tavalla kuin vanhempi malli. Tuo 5.0 repii tosin hiukan eri tavalla 125hv erolla vapariin verrattuna jos sitä ominaisuutta haluaisi autolta

Hieno autohan tuo on kaikkiaan ajaa ja katsoa !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

X308 kirjoitti:Olisiko herroilla jotain esimerkkiä huonoista osista? Sehän on toki selvää, että jos esim. vesipumpusta on laatuvaihtoehtoja, niin valitaan se parempi koska eihän 30€ vesipumppu voi olla laadukas. Joka tapauksessa yleiset kommentit, että jonkin palveluntarjoajan osat ovat kuraa, vaatii vähän muutakin tietoa. Tässä varmasti yksi syy, miksi porukka ei osallistu foorumin keskusteluihin, kun asialinja on samaa tasoa kuin esim. nuorten miesten suosimalla bimmeri foorumilla.
Jaa, nyt ei liene enää kysymys X351 jarrupaloista tai niiden kulumisen ilmoitusantureista?

Sitä varten on mm. tuo "Palveluntarjoajat" foorumi. Alkuperäisen kyselijän kysmyksiin tulikin jo varmaankin riittävästi asiaan liittyviä vastauksia niiltä, joilla em. kokemusta on, joten riippumatta siitä mitä joillakin muilla monille täällä vaikuttaville täysin tuntemattomilla foorumeilla tapahtuu, kannattanee jatkokeskustelu suunnata oikealle aluelle ja/tai perustaa oma ketju sitä varten.

Itse lopetin British Partsista tilaamisen kun sain ensimmäisen kerran huonolaatuisia tarvikeosia muka O.E. osina.
Ei ole varaa maksaa mitään ala-arvoisista ja käyttökelvottomista osista. Eikä niitä voi myöskään jälleemyydä.

Alkuperäisen on parasta olla alkuperäinen ja jos kyseessä on nk. Original Equipment-osa, niin sitten sen on todellakin syytä olla juuri sellainen, eli alkuperäinen ATE:n, Lucaksen tms. osa, eikä anonyymi kurja kopio. Kaikki tekevät virheitä, mutta asiakassuhde testataankin siinä, miten virhe korjataan.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Anttih
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 9:57 am
Paikkakunta: Masku

Re: Xj:n jarrupalojen kulumis ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Anttih »

Ottamatta kantaa tuohon XJ:n jarrupaloihin täytyy hiukan kompata BP:n laatuongelmia. Viimeksi saapuneista puslista sai muutamasta painaa käsipelillä sisäholkin (siis vulkanoidun) irti. Minusta on ihan ok jos maksaa paskasta ja saa paskan, mutta jos maksaa ja tilaa laatua mutta saa silti paskaa niin se on vähän tylsää.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Vastaa Viestiin