S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Mikähän misuuni tuli ?
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Lienee imuvuoto ykkös sylinteriryhmässä?
http://www.jaguarforums.com/forum/x-typ ... 174-51596/
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Onkohan sama kuin X:ssä:
https://www.youtube.com/watch?v=zpl7MMP0gwA
Jos ei, niin vuoto jossain muualla imuputkistoa.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Eli suomeksi imusarja pois ja tiivistelee?
Go kaasulla kutitella et vuotaa jostain ?
Räjähtää koko keksintö :(

Nyt myös code P301
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja Kopi »

P301 voi olla tuosta aiemmasta riippumaton, Coil1 rikki. Vaihda ristiin toisen puolan kanssa (jos voi)
ja katso siirtyykö koodi mukana.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Puolaa itsekin epäilin.

Uskaltaako suihkutilat mitään Go starttipilottia imusatsin päällä auton käydessä?
Näkisi heti jos kierrokset muuttuu niin imuvuotohan olis jossain.

Mitä muuta turvallisempaa uskaltaisi suihkia joka stumppais vaan käyntiä eikä olis räjähdysherkkää ?
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja TePe »

Tuo puola nyt ainakin kannattaa tarkistaa, mutta kuten Köpi sanoi, se saattaa olla P0171:stä riippumaton.

Jos siellä olisi pelkkä P0171, niin se olisi luultavasti joko imuvuoto tai viallinen ilmamassamittari. Vaikka luulisi, että viallinen ilmamassamittari antaisi vikakoodin molemmista sylenteriryhmistä ja omasta toiminnastaan, niin näin ei kuitenkaan läheskään aina ole. Vanhemmiten ja likaannuttuaan anturin toiminta hidastuu, jolloin ohjausboksi yrittää rikastaa seosta, kunnes raja tulee ensin vastaan jommassa kummassa sylinteriryhmässä. Omista autoistani muistan ainakin neljä tapausta, joissa viallinen ilmamassamittari on antanut vain koodin P0171 tai P0174.

Ilmamassamittarin toimintaa voi tutkia reaaliaikaisella OBD-lukijalla (esim. Torque Androidille). Jos sellaista ei ole, niin sitten sen joutuu vaihtamaan summassa, koska putsaaminen ei läheskään aina auta, eikä yleismittarilla pysty toteamaan kuin täysin rikkinäisen tapauksen.

Isot imuvuodot taasen löytyy korvakuulolla, esim. letkunpätkän avulla. Huohotinputkien liitokset kannattaa tarkastaa erityisen tarkasti. Pienempiä vuotoja varten herrasmies askartelee tietysti sikarinsavulla toimivan savukoneen. 8) Eli esimerkiksi huohotinputki irti, pätkä letkua tilalle, sikari tulille ja ei muuta kuin puhaltelemaan savua letkuun ja katsoo mistä tulee ulos.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Voipi olla että tuo puolan koodi tulee koska em. sylinterissä ei seos syty kun on liian laihalla imuvuodon takia?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Jos vain yksi sylinteri olisi leikistä pois niin miten se paukuttelis molempiin putkiin ?

Kun auton takapäästä seuraa niin molemmat pakoputket käyttäytyvät samallalailla. Eikö molemmille sylinteriryhmille ole omat pakoputkensa alusta loppuun ?

Kylmänä käy hetken hyvin ja sitten alkaa humputus ja tulee paha haju.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Yhdistyvät keskellä muistaakseni.
Kylmänä hyvin käynti voisi viitata että vika on seoksen säädössä, menee lambda/maf säädölle vasta lambdojen lämmettyä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Imuvuoto L-mallisessa kumiputkessa imusarjan alla, tyyppivika ja oireet ovat tyypilliset. Osa ei ole kallis ja on helppo vaihtaa, löytyy koneen takapäästä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Pääsee siis käsiksi ilman imusarja irroittamista ?
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

rado kirjoitti:Pääsee siis käsiksi ilman imusarja irroittamista ?
Kannattaa imusarja nykäistä pois, koska se ei ole paha homma.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Ok.

Thänks taas kaikille ja kippis vaikkei vaiva vielä ole selvinnytkään.
Pidän tästä porukasta :)
ässä-jusa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 7:52 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja ässä-jusa »

Moikka!

Itselläni nämä koodit P0171 ja P0174 tulivat yhtäaikaisesti. Kylmänä ei mitään ongelmaa, mutta koneen lämmettyä tyhjäkäynti aaltoili ja p-asennolla auto välillä sammahti.

Syylliseksi paljastui imusarjasta useampia vuotoja, ainakin S-typessä aloitin vaihtamalla kahden imuilmaläpän tiivisteet, joista taimmainen vuoti öljyäkin ulos moottorin päälle. En tiedä osien oikeaa nimeä, mutta ohjaavat ilmeisesti sitä, kuinka paljon ilmaa pääsee virtaamaan imusarjoille.

Tämän jälkeen vaihdoin alemmat imusarjantiivisteet, kuljettajanpuoleisen sylinteririvin kaksi taaimmaista vuotivat havaittavasti. Imusarja pöydällä tuli sitten vielä vaihdettua jo tuo s1jviitan mainitsema L-mallinen kumiputki, joka oli murtunut ja äkkijyrkällä, ilmeisesti joku siis vaihtanut suoran kumiletkun, joka sitten taivutettu väkisin paikalleen. Vaihdoin jonkun sopivan, mutkalla olevan letkun sinne, koska varaosaa ei silloin ollut saatavilla.

Näiden toimenpiteiden jälkeen vikakoodit katosivat, ja auto käy kuten kuuluu. Lisäksi vielä vikakoodinlukijalla pystyin vertailemaan sylinteririvien rikastusarvoja, jotka olivat ennen remonttia muistaakseni +40, kun terveessä moottorissa kuuluisi lukeman liikkua +/- 10 välillä, mahdollisimman lähellä nollaa totta kai.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Nääkö 2.5 V6 vai 3.0 litrasessa?

Onko 3.0 vain porattu isommaksi kuin 2.5 litrainen vai onko koko moottori ihan eri ?
ässä-jusa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 7:52 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja ässä-jusa »

Nämä koskevat 3-litraista konetta, mutta uskon olevan lähestulkoon samoja myllyjä. Ainakin imusarjantiivisteet ovat yhtäläisiä.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Imusarja purettu ja monta kysymystä.

Onko ympyrällä merkityllä alueella L-putkea ja mitä tuosta toisesta pienemmästä putkesta puuttuu kun ei oikein vastaa imusarjan kanssa.
Joku seppä on ainakin säätänyt koko imusarjan kanssa..

http://aijaa.com/h3He73


Sitten seuraava kymysys. Mitä imusarjan päästä puuttuu kun molemmat letkuliitokset eivät käy imusarjan ?

http://aijaa.com/vNaJgY

Vika kyssäri. Mistä edukkaasti kaikki 6kpl tai edes 2kpl imusarjan kiinnitysholkkeja ?

http://aijaa.com/IQ4i04
ässä-jusa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 7:52 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja ässä-jusa »

Hei,

Mitähän vuosimallia autosi on, sillä kuva ei täsmää ollenkaan omani kanssa, joka on vuosimallia 2001. Oma imusarjani on tälläinen:

http://www.ebay.com/itm/00-01-02-JAGUAR ... 2f&vxp=mtr

Ja sinulla nähtävästi tälläinen:

http://www.ebay.com/itm/03-06-JAGUAR-S- ... hO&vxp=mtr

Tuolla ympyrällä merkityllä alueella ei ole sitä kampikammion huohotinletkua, josta puhutaan. L-Mallinen huohotinletku on imusarjojen välissä, tuon polttoaineen suihkutusraiteen alla. Ahdas ja v-mäinen paikka, mutta kannattaa irrottaa tuo polttoaineraide, niin tulee tilaa. Varo tiputtamasta polttoainesuuttimien tiivisteitä sylintereihin, ovat ilkeitä onkia imukanavasta. :)

En osaa myöskään sanoa, mitä imusarjan päästä puuttuu, sillä erimallinen näkyy olevan.

Lisäksi en myöskään löytänyt mistään noita holkkeja, imusarja löytyi X-typestä käytettynä briteistä, missä nuo holkit ovat mukana.

Terkuin

Juuso
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Kiitos.

Juuri tuonlainen kuin alemmassa postaamassasi linkissä.

Olisko räjäytyskuvaa L-letkusta kun en sellaista löydä mistään.
Liekö sellaista ollenkaan jos tuo "uudemmanmallinen" imusarja ?
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Onko 4.0 Jaguarin ilmamassamittari muka oikea 2.5L koneeseen ?
Kädessä DMA0113 massamittari
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

No kait tuo sitten on oikea.

Päivitetty vikakoodilista linkissä:

http://aijaa.com/iPxqGZ

Käy paskasti tyhjäkäyntiä mutta 1700rpm/min ylöspäin kaikki ok.

Mikä lie romua vaivaa..
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja nestori »

Saitko sen imusarjan L-letkuineen (mikä ikinä onkaan) siis jo kuntoon? Ja silti ongelmoi?

Tuossa näyttäs olevan lista koodeista: http://www.jaguarforums.com/forum/attac ... 5B1%5D.pdf

p0300 - misfire
p1316 - misfire (liikaa päästöjä ilm.)
p1000 - System (OBD) check not complete since last memory clear, eli tuo koodi taitaa hävitä jos autolla ajelee enemmän.
"Every time you start the car and go through a complete drive cycle (10,000 revolutions of the motor and the motor up to temp), it is logged. after 5 complete drive cycles, the next starting of the engine, the check engine light will go out. If a further problem is sensed by the computer, the process will repeat."
p1108 - MAP sensor sense circuit high voltage. Yksi syy voi olla viallinen MAP. Tai sitten on jotain MAP:n johdotuksissa.

EDIT: sulla olikin maffi kädessä eikä mappi. Mutta, MAP vikaa kertoo vikakoodit, tuossa jotain ehdotusta mitä tehdä, olkoonkin X-typestä.

http://www.jaguarforums.com/forum/x-typ ... 08-149506/

Shawn, 3 things can cause the P1108 code (MAP sensor circuit high voltage). You replaced the obvious one being that the sensor is the issue. The second possibility is that you are not getting a good ground to the sensor. This can be checked by connecting a multimeter to Pin 4 (Black wire with a green stripe). When measuring to ground, you should be getting less than 5 ohms. If not (ie, more than 2K ohm), you need to look at the black/green wire to determine the issue with the wire.

Next, measuring VDC, turn the car to the RUN position (do not need to start the engine) and measure from Pin 2 (orange/violet wire) to ground. Are you getting more than 6 VDC? If yes, then you have a short between this wire and the battery. Hand over hand the wiring to determine where the problem lies. If no problem can be found, then you may have a bad ECM.

If you did not get more than 6 VDC on the above check, was the voltage less than 4 VDC? If yes, again, check this wire for a problem where it is being grounded to the body/engine. Repair as needed.

Next, you will have the car completely turned off, disconnect the plug at the ECM and do a continuity check between Pin 1 (Black/white wire) at the MAP sensor and Pin 127 (Black and white wire) at the ECM. Did you get less than 5 ohms? If no, you have an open in this wire and you need to make repairs. If you got less than 5 ohms, reconnect the plug at the ECM end and turn the car to the RUN position and measure Pin 1 (black/white wire) to ground while measuring VDC. Did you get more than 10 VDC? If yes, then the black/white wire is shorted to ground. Hand over hand the wiring to determine where the wire is shorted to the battery.
Viimeksi muokannut nestori, To Touko 19, 2016 1:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Ei oikein avautunut mikä L-letku on ? Sellaista ei ainakaan 2002 autossani ollut jollei se ole sellainen jarruputken paksuinen letku ?

Moneen otteeseen tiirailin eikä letkulle löydy paikkaakaan eikä toista päätä johon sen kiinnittäisi.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

http://aijaa.com/cy5SlR

Siinä lambda arvoi.
Onko jokin pielessä ?
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja nestori »

Jos joku osaa arvot tulkata, niin hyvä. Muuten voit vilaista vielä tuota ylempää postia, päivitin sitä. Eli yleismittari käteen ja tutkimaan mappia.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Missä MAP sijaitsee ?
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja nestori »

Varmaksi en tiedä tuosta sinun mallista, mutta voisin veikata että näkyy tässä kuvassa: http://aijaa.com/vNaJgY
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

^Kiitos.

Tuota vähän arvelinkin.

Mikä tehtävä samassa kuvassa olevat 2 x mustat pyöreät "boxit" ?
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Eikö mistään muuten löydy räjäytyskuvaa tai fotoa tosta L-letkusta?
Jos kuva kertoisi enemmän kuin 1000 sanaa ja letkun paikantaminen helpompaa?
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Tänään vaihdettu tulpat ja puolta keskenään.
Kun nollaan vikakoodit ja käyttää virtoja pois ja päälle muttei käynnistä niin heti tulee vikakoodit P1000.

ECM vikako ?

Missä purkki sijaitsee ?

Lisäksi vikakoodit muuttuneet nyt P1313 ja P1314 eli jotain merkitystä joko sytytystulppien vaihdolla tai puolien vaihdolla oli.
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja Kopi »

rado kirjoitti: Kun nollaan vikakoodit ja käyttää virtoja pois ja päälle muttei käynnistä niin heti tulee vikakoodit P1000.
Itse itseäni lainaten:
"* On hyvä tietää, että koodi P1000 ei ole varsinainen vikakoodi, vaan kertoo että Drive Cycleä ei ole suoritettu. Se muuttuu tilakoodiksi P1111 kun cycle on suoritettu. Jompikumpi noista siis näkyy aina (ainakin jonkin aikaa drive cyclen jälkeen?), mutta kumpikaan ei aiheuta yöunien menetystä."
Lähde:
viewtopic.php?f=2&t=3757

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Kiitti Köpi.

Jaggen manuaalista poimittua mitä tulee tehdä 1313 & 1314 koodeilla.

Cylinder compression low
Worn camshaft / broken valve spring(s)
Fuel delivery pressure (low / high)
Fuel injector(s) restricted / leaking
Fuel injector(s) continuously open
Fuel contamination
Fuel injector circuit fault(s) (Injector DTCs also flagged)
Spark plug failure / fouled / incorrect gap
ECM to ignition coil primary circuit fault
(Cylinder misfire detected DTC also
flagged)
Ignition coil failure

Mitenhän polttoaineenpaine helpoiten mitataan ?
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Ton kun saisi på finska kiteytettynä kun tuo Lontoon niin huonossa.

Test:
•1. Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•2. Ensure the harness continuity in each injector pin 2 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result go to step 3. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•3. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result then go to step 4. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•4. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to RS 001/010. If this gives a positive result then go to step 5. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•5. Ensure the harness insulation from each injector pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 6. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•6. Ensure the harness insulation from each injector pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 7. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•7. Ensure the harness insulation from each coil pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 8. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•8. Ensure the harness insulation coil from each pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 9. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•9. Check the voltage reading between each injector pin 2 connector and PI 119/005. If it reads 0V then go to step 10. If it reads Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•10. Check the voltage reading of each injector pin 1 connector and PI 119/005. If it reads 0V then re-connect the harness and go to step 11. If the reading is Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness, re-connect the injector, coil and harness and go to step 13.
•11. Ensure the fuel pump pressure lies between 3 - 4 bar (absolute) and also that it changes with engine load. If this gives a positive result then go to step 12. If the pressure is out of range then correct and go to step 13.
•12. Check to find out if the fault code for crankshaft position sensor has been recorded. If it has not then go to step 13. If it is faulty then correct and go to step 13.
•13. Clear the fault. Then in order to check if the fault code has been cleared perform the service drive cycle. If this gives a positive result then stop. If the fault is still present then go to step 14.
•14. Repeat the diagnostic procedure. If this now omits a positive result then stop.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Ja jottei tyhmälle tarvitse kaikkea suomentaa niin edes tää

Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.

ja lähinnä mitä meinataan PI 119/005 ?
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Jos ei enkku suju, niin jonkinlaisen käännöksen saa Google Translatella:
https://www.google.com/search?q=Google+ ... gws_rd=ssl

Tälle se antaa tämmöisen:

Varmista, että valjaat jatkuvuus suutin pin 1 on oikein kytketty PI 119/005 . Jos tämä tulos on positiivinen siirry vaiheeseen 2. Mikäli virtapiiri on auki sitten löytää ja korjaa johdotus vika , uudelleen kytke valjaat ja siirry vaiheeseen 13 .

Joka on muuten suht oikein, mutta "valjaat" pitäisi olla "johtosarja".
Eli yleismittarilla (tai "piipparilla, valokynällä, lampulla...) varmista että suuttimen kontaktista 1 on yhteys tuohon liittimen kontaktiin. Jos ei ole ("auki"), niin etsi katkos ja korjaa.

rado kirjoitti: ja lähinnä mitä meinataan PI 119/005 ?
Veikkaisin, että johtosarjan liitin PI 199 ja sen kontakti 5. Sitä en tiedä mistä se löytyy ja miten kontaktit on merkitty.
Ehkä Landsharkin linkkaamasta Electrical Guidesta löytyy tieto.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja Landshark »

P1 = moottorin johtosarja ( http://jagrepair.com/images/AutoRepairP ... 2002en.pdf ja sieltä sivu 17)
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Kiitokset ylle.

Tänään oikein kahteen Pekkaan purettu kaikkea ja annettu Boschin testerin tehdä töitä.
Ainoat asiat mitkä eivät saaneet vastausta olivat L-letkun sijainti ja suuttimien johtosarjojen liittimien värit.
Liittimiä kun on valkoisia ja mustia.
Kymysys kuuluu miten liittää nuo oikein ?

Linkissä kuvaa moottorista ilman imusarjaa ja L-letkua.
Missä letkun tulisi sijaita vai olenko hakoteillä ?

http://aijaa.com/5G1g7k
http://aijaa.com/zGP3oP

Lisätään ketjuun vielä että tämä kyseinen S-type ei ole koskaan toiminut omistusaikanamme ja on siten eri auto kuin myyty ex 2004 S-typemme.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Nyt Jaguar toimii ! :)

Syynä olivat väärin laitetut suuttimien johdot.
Mustat liittimet kuuluvat vasemmalle puolelle ja valkoiset oikealle puolelle konetta auton edestä katsottuna.

Ei ollut iso vika mutta riittävä. Ruistutus on sattunut täysin väärään aikaan ja väärälle sylinterille.
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja nestori »

Hyvä että vika löytyi! Misfire vikakoodit oli sitten varsin järkeviä, mutta muuten aika jänniä koodeja on auto antanut ulos.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Varmaan koko moottorinohjaus ihan hämillään kun polttoainetta suihkutettiin männille joissa ei ollut edes puristustahtia. Kaksi suutinpiuhaa väärässä paikassa.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Oho hyvä että selvisi.
Mitenköhän noin on päässyt käymään?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.

Viesti Kirjoittaja rado »

Sitä itsekin mietin.
Ostin auton "viallisena" joten jollain on ollut tarve päästä suuttimiin käsiksi ja sitten unohtanut miten johdot olivat ?
Vastaa Viestiin