S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Mikähän misuuni tuli ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Lienee imuvuoto ykkös sylinteriryhmässä?
http://www.jaguarforums.com/forum/x-typ ... 174-51596/
http://www.jaguarforums.com/forum/x-typ ... 174-51596/
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Onkohan sama kuin X:ssä:
https://www.youtube.com/watch?v=zpl7MMP0gwA
Jos ei, niin vuoto jossain muualla imuputkistoa.
Köpi
https://www.youtube.com/watch?v=zpl7MMP0gwA
Jos ei, niin vuoto jossain muualla imuputkistoa.
Köpi
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Eli suomeksi imusarja pois ja tiivistelee?
Go kaasulla kutitella et vuotaa jostain ?
Räjähtää koko keksintö
Nyt myös code P301
Go kaasulla kutitella et vuotaa jostain ?
Räjähtää koko keksintö
Nyt myös code P301
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
P301 voi olla tuosta aiemmasta riippumaton, Coil1 rikki. Vaihda ristiin toisen puolan kanssa (jos voi)
ja katso siirtyykö koodi mukana.
Köpi
ja katso siirtyykö koodi mukana.
Köpi
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Puolaa itsekin epäilin.
Uskaltaako suihkutilat mitään Go starttipilottia imusatsin päällä auton käydessä?
Näkisi heti jos kierrokset muuttuu niin imuvuotohan olis jossain.
Mitä muuta turvallisempaa uskaltaisi suihkia joka stumppais vaan käyntiä eikä olis räjähdysherkkää ?
Uskaltaako suihkutilat mitään Go starttipilottia imusatsin päällä auton käydessä?
Näkisi heti jos kierrokset muuttuu niin imuvuotohan olis jossain.
Mitä muuta turvallisempaa uskaltaisi suihkia joka stumppais vaan käyntiä eikä olis räjähdysherkkää ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Tuo puola nyt ainakin kannattaa tarkistaa, mutta kuten Köpi sanoi, se saattaa olla P0171:stä riippumaton.
Jos siellä olisi pelkkä P0171, niin se olisi luultavasti joko imuvuoto tai viallinen ilmamassamittari. Vaikka luulisi, että viallinen ilmamassamittari antaisi vikakoodin molemmista sylenteriryhmistä ja omasta toiminnastaan, niin näin ei kuitenkaan läheskään aina ole. Vanhemmiten ja likaannuttuaan anturin toiminta hidastuu, jolloin ohjausboksi yrittää rikastaa seosta, kunnes raja tulee ensin vastaan jommassa kummassa sylinteriryhmässä. Omista autoistani muistan ainakin neljä tapausta, joissa viallinen ilmamassamittari on antanut vain koodin P0171 tai P0174.
Ilmamassamittarin toimintaa voi tutkia reaaliaikaisella OBD-lukijalla (esim. Torque Androidille). Jos sellaista ei ole, niin sitten sen joutuu vaihtamaan summassa, koska putsaaminen ei läheskään aina auta, eikä yleismittarilla pysty toteamaan kuin täysin rikkinäisen tapauksen.
Isot imuvuodot taasen löytyy korvakuulolla, esim. letkunpätkän avulla. Huohotinputkien liitokset kannattaa tarkastaa erityisen tarkasti. Pienempiä vuotoja varten herrasmies askartelee tietysti sikarinsavulla toimivan savukoneen. Eli esimerkiksi huohotinputki irti, pätkä letkua tilalle, sikari tulille ja ei muuta kuin puhaltelemaan savua letkuun ja katsoo mistä tulee ulos.
Jos siellä olisi pelkkä P0171, niin se olisi luultavasti joko imuvuoto tai viallinen ilmamassamittari. Vaikka luulisi, että viallinen ilmamassamittari antaisi vikakoodin molemmista sylenteriryhmistä ja omasta toiminnastaan, niin näin ei kuitenkaan läheskään aina ole. Vanhemmiten ja likaannuttuaan anturin toiminta hidastuu, jolloin ohjausboksi yrittää rikastaa seosta, kunnes raja tulee ensin vastaan jommassa kummassa sylinteriryhmässä. Omista autoistani muistan ainakin neljä tapausta, joissa viallinen ilmamassamittari on antanut vain koodin P0171 tai P0174.
Ilmamassamittarin toimintaa voi tutkia reaaliaikaisella OBD-lukijalla (esim. Torque Androidille). Jos sellaista ei ole, niin sitten sen joutuu vaihtamaan summassa, koska putsaaminen ei läheskään aina auta, eikä yleismittarilla pysty toteamaan kuin täysin rikkinäisen tapauksen.
Isot imuvuodot taasen löytyy korvakuulolla, esim. letkunpätkän avulla. Huohotinputkien liitokset kannattaa tarkastaa erityisen tarkasti. Pienempiä vuotoja varten herrasmies askartelee tietysti sikarinsavulla toimivan savukoneen. Eli esimerkiksi huohotinputki irti, pätkä letkua tilalle, sikari tulille ja ei muuta kuin puhaltelemaan savua letkuun ja katsoo mistä tulee ulos.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Voipi olla että tuo puolan koodi tulee koska em. sylinterissä ei seos syty kun on liian laihalla imuvuodon takia?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Jos vain yksi sylinteri olisi leikistä pois niin miten se paukuttelis molempiin putkiin ?
Kun auton takapäästä seuraa niin molemmat pakoputket käyttäytyvät samallalailla. Eikö molemmille sylinteriryhmille ole omat pakoputkensa alusta loppuun ?
Kylmänä käy hetken hyvin ja sitten alkaa humputus ja tulee paha haju.
Kun auton takapäästä seuraa niin molemmat pakoputket käyttäytyvät samallalailla. Eikö molemmille sylinteriryhmille ole omat pakoputkensa alusta loppuun ?
Kylmänä käy hetken hyvin ja sitten alkaa humputus ja tulee paha haju.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Yhdistyvät keskellä muistaakseni.
Kylmänä hyvin käynti voisi viitata että vika on seoksen säädössä, menee lambda/maf säädölle vasta lambdojen lämmettyä.
Kylmänä hyvin käynti voisi viitata että vika on seoksen säädössä, menee lambda/maf säädölle vasta lambdojen lämmettyä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Imuvuoto L-mallisessa kumiputkessa imusarjan alla, tyyppivika ja oireet ovat tyypilliset. Osa ei ole kallis ja on helppo vaihtaa, löytyy koneen takapäästä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Pääsee siis käsiksi ilman imusarja irroittamista ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Kannattaa imusarja nykäistä pois, koska se ei ole paha homma.rado kirjoitti:Pääsee siis käsiksi ilman imusarja irroittamista ?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Ok.
Thänks taas kaikille ja kippis vaikkei vaiva vielä ole selvinnytkään.
Pidän tästä porukasta
Thänks taas kaikille ja kippis vaikkei vaiva vielä ole selvinnytkään.
Pidän tästä porukasta
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Moikka!
Itselläni nämä koodit P0171 ja P0174 tulivat yhtäaikaisesti. Kylmänä ei mitään ongelmaa, mutta koneen lämmettyä tyhjäkäynti aaltoili ja p-asennolla auto välillä sammahti.
Syylliseksi paljastui imusarjasta useampia vuotoja, ainakin S-typessä aloitin vaihtamalla kahden imuilmaläpän tiivisteet, joista taimmainen vuoti öljyäkin ulos moottorin päälle. En tiedä osien oikeaa nimeä, mutta ohjaavat ilmeisesti sitä, kuinka paljon ilmaa pääsee virtaamaan imusarjoille.
Tämän jälkeen vaihdoin alemmat imusarjantiivisteet, kuljettajanpuoleisen sylinteririvin kaksi taaimmaista vuotivat havaittavasti. Imusarja pöydällä tuli sitten vielä vaihdettua jo tuo s1jviitan mainitsema L-mallinen kumiputki, joka oli murtunut ja äkkijyrkällä, ilmeisesti joku siis vaihtanut suoran kumiletkun, joka sitten taivutettu väkisin paikalleen. Vaihdoin jonkun sopivan, mutkalla olevan letkun sinne, koska varaosaa ei silloin ollut saatavilla.
Näiden toimenpiteiden jälkeen vikakoodit katosivat, ja auto käy kuten kuuluu. Lisäksi vielä vikakoodinlukijalla pystyin vertailemaan sylinteririvien rikastusarvoja, jotka olivat ennen remonttia muistaakseni +40, kun terveessä moottorissa kuuluisi lukeman liikkua +/- 10 välillä, mahdollisimman lähellä nollaa totta kai.
Itselläni nämä koodit P0171 ja P0174 tulivat yhtäaikaisesti. Kylmänä ei mitään ongelmaa, mutta koneen lämmettyä tyhjäkäynti aaltoili ja p-asennolla auto välillä sammahti.
Syylliseksi paljastui imusarjasta useampia vuotoja, ainakin S-typessä aloitin vaihtamalla kahden imuilmaläpän tiivisteet, joista taimmainen vuoti öljyäkin ulos moottorin päälle. En tiedä osien oikeaa nimeä, mutta ohjaavat ilmeisesti sitä, kuinka paljon ilmaa pääsee virtaamaan imusarjoille.
Tämän jälkeen vaihdoin alemmat imusarjantiivisteet, kuljettajanpuoleisen sylinteririvin kaksi taaimmaista vuotivat havaittavasti. Imusarja pöydällä tuli sitten vielä vaihdettua jo tuo s1jviitan mainitsema L-mallinen kumiputki, joka oli murtunut ja äkkijyrkällä, ilmeisesti joku siis vaihtanut suoran kumiletkun, joka sitten taivutettu väkisin paikalleen. Vaihdoin jonkun sopivan, mutkalla olevan letkun sinne, koska varaosaa ei silloin ollut saatavilla.
Näiden toimenpiteiden jälkeen vikakoodit katosivat, ja auto käy kuten kuuluu. Lisäksi vielä vikakoodinlukijalla pystyin vertailemaan sylinteririvien rikastusarvoja, jotka olivat ennen remonttia muistaakseni +40, kun terveessä moottorissa kuuluisi lukeman liikkua +/- 10 välillä, mahdollisimman lähellä nollaa totta kai.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Nääkö 2.5 V6 vai 3.0 litrasessa?
Onko 3.0 vain porattu isommaksi kuin 2.5 litrainen vai onko koko moottori ihan eri ?
Onko 3.0 vain porattu isommaksi kuin 2.5 litrainen vai onko koko moottori ihan eri ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Nämä koskevat 3-litraista konetta, mutta uskon olevan lähestulkoon samoja myllyjä. Ainakin imusarjantiivisteet ovat yhtäläisiä.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Imusarja purettu ja monta kysymystä.
Onko ympyrällä merkityllä alueella L-putkea ja mitä tuosta toisesta pienemmästä putkesta puuttuu kun ei oikein vastaa imusarjan kanssa.
Joku seppä on ainakin säätänyt koko imusarjan kanssa..
http://aijaa.com/h3He73
Sitten seuraava kymysys. Mitä imusarjan päästä puuttuu kun molemmat letkuliitokset eivät käy imusarjan ?
http://aijaa.com/vNaJgY
Vika kyssäri. Mistä edukkaasti kaikki 6kpl tai edes 2kpl imusarjan kiinnitysholkkeja ?
http://aijaa.com/IQ4i04
Onko ympyrällä merkityllä alueella L-putkea ja mitä tuosta toisesta pienemmästä putkesta puuttuu kun ei oikein vastaa imusarjan kanssa.
Joku seppä on ainakin säätänyt koko imusarjan kanssa..
http://aijaa.com/h3He73
Sitten seuraava kymysys. Mitä imusarjan päästä puuttuu kun molemmat letkuliitokset eivät käy imusarjan ?
http://aijaa.com/vNaJgY
Vika kyssäri. Mistä edukkaasti kaikki 6kpl tai edes 2kpl imusarjan kiinnitysholkkeja ?
http://aijaa.com/IQ4i04
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Hei,
Mitähän vuosimallia autosi on, sillä kuva ei täsmää ollenkaan omani kanssa, joka on vuosimallia 2001. Oma imusarjani on tälläinen:
http://www.ebay.com/itm/00-01-02-JAGUAR ... 2f&vxp=mtr
Ja sinulla nähtävästi tälläinen:
http://www.ebay.com/itm/03-06-JAGUAR-S- ... hO&vxp=mtr
Tuolla ympyrällä merkityllä alueella ei ole sitä kampikammion huohotinletkua, josta puhutaan. L-Mallinen huohotinletku on imusarjojen välissä, tuon polttoaineen suihkutusraiteen alla. Ahdas ja v-mäinen paikka, mutta kannattaa irrottaa tuo polttoaineraide, niin tulee tilaa. Varo tiputtamasta polttoainesuuttimien tiivisteitä sylintereihin, ovat ilkeitä onkia imukanavasta.
En osaa myöskään sanoa, mitä imusarjan päästä puuttuu, sillä erimallinen näkyy olevan.
Lisäksi en myöskään löytänyt mistään noita holkkeja, imusarja löytyi X-typestä käytettynä briteistä, missä nuo holkit ovat mukana.
Terkuin
Juuso
Mitähän vuosimallia autosi on, sillä kuva ei täsmää ollenkaan omani kanssa, joka on vuosimallia 2001. Oma imusarjani on tälläinen:
http://www.ebay.com/itm/00-01-02-JAGUAR ... 2f&vxp=mtr
Ja sinulla nähtävästi tälläinen:
http://www.ebay.com/itm/03-06-JAGUAR-S- ... hO&vxp=mtr
Tuolla ympyrällä merkityllä alueella ei ole sitä kampikammion huohotinletkua, josta puhutaan. L-Mallinen huohotinletku on imusarjojen välissä, tuon polttoaineen suihkutusraiteen alla. Ahdas ja v-mäinen paikka, mutta kannattaa irrottaa tuo polttoaineraide, niin tulee tilaa. Varo tiputtamasta polttoainesuuttimien tiivisteitä sylintereihin, ovat ilkeitä onkia imukanavasta.
En osaa myöskään sanoa, mitä imusarjan päästä puuttuu, sillä erimallinen näkyy olevan.
Lisäksi en myöskään löytänyt mistään noita holkkeja, imusarja löytyi X-typestä käytettynä briteistä, missä nuo holkit ovat mukana.
Terkuin
Juuso
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Kiitos.
Juuri tuonlainen kuin alemmassa postaamassasi linkissä.
Olisko räjäytyskuvaa L-letkusta kun en sellaista löydä mistään.
Liekö sellaista ollenkaan jos tuo "uudemmanmallinen" imusarja ?
Juuri tuonlainen kuin alemmassa postaamassasi linkissä.
Olisko räjäytyskuvaa L-letkusta kun en sellaista löydä mistään.
Liekö sellaista ollenkaan jos tuo "uudemmanmallinen" imusarja ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Onko 4.0 Jaguarin ilmamassamittari muka oikea 2.5L koneeseen ?
Kädessä DMA0113 massamittari
Kädessä DMA0113 massamittari
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
No kait tuo sitten on oikea.
Päivitetty vikakoodilista linkissä:
http://aijaa.com/iPxqGZ
Käy paskasti tyhjäkäyntiä mutta 1700rpm/min ylöspäin kaikki ok.
Mikä lie romua vaivaa..
Päivitetty vikakoodilista linkissä:
http://aijaa.com/iPxqGZ
Käy paskasti tyhjäkäyntiä mutta 1700rpm/min ylöspäin kaikki ok.
Mikä lie romua vaivaa..
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Saitko sen imusarjan L-letkuineen (mikä ikinä onkaan) siis jo kuntoon? Ja silti ongelmoi?
Tuossa näyttäs olevan lista koodeista: http://www.jaguarforums.com/forum/attac ... 5B1%5D.pdf
p0300 - misfire
p1316 - misfire (liikaa päästöjä ilm.)
p1000 - System (OBD) check not complete since last memory clear, eli tuo koodi taitaa hävitä jos autolla ajelee enemmän.
"Every time you start the car and go through a complete drive cycle (10,000 revolutions of the motor and the motor up to temp), it is logged. after 5 complete drive cycles, the next starting of the engine, the check engine light will go out. If a further problem is sensed by the computer, the process will repeat."
p1108 - MAP sensor sense circuit high voltage. Yksi syy voi olla viallinen MAP. Tai sitten on jotain MAP:n johdotuksissa.
EDIT: sulla olikin maffi kädessä eikä mappi. Mutta, MAP vikaa kertoo vikakoodit, tuossa jotain ehdotusta mitä tehdä, olkoonkin X-typestä.
http://www.jaguarforums.com/forum/x-typ ... 08-149506/
Shawn, 3 things can cause the P1108 code (MAP sensor circuit high voltage). You replaced the obvious one being that the sensor is the issue. The second possibility is that you are not getting a good ground to the sensor. This can be checked by connecting a multimeter to Pin 4 (Black wire with a green stripe). When measuring to ground, you should be getting less than 5 ohms. If not (ie, more than 2K ohm), you need to look at the black/green wire to determine the issue with the wire.
Next, measuring VDC, turn the car to the RUN position (do not need to start the engine) and measure from Pin 2 (orange/violet wire) to ground. Are you getting more than 6 VDC? If yes, then you have a short between this wire and the battery. Hand over hand the wiring to determine where the problem lies. If no problem can be found, then you may have a bad ECM.
If you did not get more than 6 VDC on the above check, was the voltage less than 4 VDC? If yes, again, check this wire for a problem where it is being grounded to the body/engine. Repair as needed.
Next, you will have the car completely turned off, disconnect the plug at the ECM and do a continuity check between Pin 1 (Black/white wire) at the MAP sensor and Pin 127 (Black and white wire) at the ECM. Did you get less than 5 ohms? If no, you have an open in this wire and you need to make repairs. If you got less than 5 ohms, reconnect the plug at the ECM end and turn the car to the RUN position and measure Pin 1 (black/white wire) to ground while measuring VDC. Did you get more than 10 VDC? If yes, then the black/white wire is shorted to ground. Hand over hand the wiring to determine where the wire is shorted to the battery.
Tuossa näyttäs olevan lista koodeista: http://www.jaguarforums.com/forum/attac ... 5B1%5D.pdf
p0300 - misfire
p1316 - misfire (liikaa päästöjä ilm.)
p1000 - System (OBD) check not complete since last memory clear, eli tuo koodi taitaa hävitä jos autolla ajelee enemmän.
"Every time you start the car and go through a complete drive cycle (10,000 revolutions of the motor and the motor up to temp), it is logged. after 5 complete drive cycles, the next starting of the engine, the check engine light will go out. If a further problem is sensed by the computer, the process will repeat."
p1108 - MAP sensor sense circuit high voltage. Yksi syy voi olla viallinen MAP. Tai sitten on jotain MAP:n johdotuksissa.
EDIT: sulla olikin maffi kädessä eikä mappi. Mutta, MAP vikaa kertoo vikakoodit, tuossa jotain ehdotusta mitä tehdä, olkoonkin X-typestä.
http://www.jaguarforums.com/forum/x-typ ... 08-149506/
Shawn, 3 things can cause the P1108 code (MAP sensor circuit high voltage). You replaced the obvious one being that the sensor is the issue. The second possibility is that you are not getting a good ground to the sensor. This can be checked by connecting a multimeter to Pin 4 (Black wire with a green stripe). When measuring to ground, you should be getting less than 5 ohms. If not (ie, more than 2K ohm), you need to look at the black/green wire to determine the issue with the wire.
Next, measuring VDC, turn the car to the RUN position (do not need to start the engine) and measure from Pin 2 (orange/violet wire) to ground. Are you getting more than 6 VDC? If yes, then you have a short between this wire and the battery. Hand over hand the wiring to determine where the problem lies. If no problem can be found, then you may have a bad ECM.
If you did not get more than 6 VDC on the above check, was the voltage less than 4 VDC? If yes, again, check this wire for a problem where it is being grounded to the body/engine. Repair as needed.
Next, you will have the car completely turned off, disconnect the plug at the ECM and do a continuity check between Pin 1 (Black/white wire) at the MAP sensor and Pin 127 (Black and white wire) at the ECM. Did you get less than 5 ohms? If no, you have an open in this wire and you need to make repairs. If you got less than 5 ohms, reconnect the plug at the ECM end and turn the car to the RUN position and measure Pin 1 (black/white wire) to ground while measuring VDC. Did you get more than 10 VDC? If yes, then the black/white wire is shorted to ground. Hand over hand the wiring to determine where the wire is shorted to the battery.
Viimeksi muokannut nestori, To Touko 19, 2016 1:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Ei oikein avautunut mikä L-letku on ? Sellaista ei ainakaan 2002 autossani ollut jollei se ole sellainen jarruputken paksuinen letku ?
Moneen otteeseen tiirailin eikä letkulle löydy paikkaakaan eikä toista päätä johon sen kiinnittäisi.
Moneen otteeseen tiirailin eikä letkulle löydy paikkaakaan eikä toista päätä johon sen kiinnittäisi.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Jos joku osaa arvot tulkata, niin hyvä. Muuten voit vilaista vielä tuota ylempää postia, päivitin sitä. Eli yleismittari käteen ja tutkimaan mappia.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Missä MAP sijaitsee ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Varmaksi en tiedä tuosta sinun mallista, mutta voisin veikata että näkyy tässä kuvassa: http://aijaa.com/vNaJgY
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
^Kiitos.
Tuota vähän arvelinkin.
Mikä tehtävä samassa kuvassa olevat 2 x mustat pyöreät "boxit" ?
Tuota vähän arvelinkin.
Mikä tehtävä samassa kuvassa olevat 2 x mustat pyöreät "boxit" ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Eikö mistään muuten löydy räjäytyskuvaa tai fotoa tosta L-letkusta?
Jos kuva kertoisi enemmän kuin 1000 sanaa ja letkun paikantaminen helpompaa?
Jos kuva kertoisi enemmän kuin 1000 sanaa ja letkun paikantaminen helpompaa?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Tänään vaihdettu tulpat ja puolta keskenään.
Kun nollaan vikakoodit ja käyttää virtoja pois ja päälle muttei käynnistä niin heti tulee vikakoodit P1000.
ECM vikako ?
Missä purkki sijaitsee ?
Lisäksi vikakoodit muuttuneet nyt P1313 ja P1314 eli jotain merkitystä joko sytytystulppien vaihdolla tai puolien vaihdolla oli.
Kun nollaan vikakoodit ja käyttää virtoja pois ja päälle muttei käynnistä niin heti tulee vikakoodit P1000.
ECM vikako ?
Missä purkki sijaitsee ?
Lisäksi vikakoodit muuttuneet nyt P1313 ja P1314 eli jotain merkitystä joko sytytystulppien vaihdolla tai puolien vaihdolla oli.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Itse itseäni lainaten:rado kirjoitti: Kun nollaan vikakoodit ja käyttää virtoja pois ja päälle muttei käynnistä niin heti tulee vikakoodit P1000.
"* On hyvä tietää, että koodi P1000 ei ole varsinainen vikakoodi, vaan kertoo että Drive Cycleä ei ole suoritettu. Se muuttuu tilakoodiksi P1111 kun cycle on suoritettu. Jompikumpi noista siis näkyy aina (ainakin jonkin aikaa drive cyclen jälkeen?), mutta kumpikaan ei aiheuta yöunien menetystä."
Lähde:
viewtopic.php?f=2&t=3757
Köpi
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Kiitti Köpi.
Jaggen manuaalista poimittua mitä tulee tehdä 1313 & 1314 koodeilla.
Cylinder compression low
Worn camshaft / broken valve spring(s)
Fuel delivery pressure (low / high)
Fuel injector(s) restricted / leaking
Fuel injector(s) continuously open
Fuel contamination
Fuel injector circuit fault(s) (Injector DTCs also flagged)
Spark plug failure / fouled / incorrect gap
ECM to ignition coil primary circuit fault
(Cylinder misfire detected DTC also
flagged)
Ignition coil failure
Mitenhän polttoaineenpaine helpoiten mitataan ?
Jaggen manuaalista poimittua mitä tulee tehdä 1313 & 1314 koodeilla.
Cylinder compression low
Worn camshaft / broken valve spring(s)
Fuel delivery pressure (low / high)
Fuel injector(s) restricted / leaking
Fuel injector(s) continuously open
Fuel contamination
Fuel injector circuit fault(s) (Injector DTCs also flagged)
Spark plug failure / fouled / incorrect gap
ECM to ignition coil primary circuit fault
(Cylinder misfire detected DTC also
flagged)
Ignition coil failure
Mitenhän polttoaineenpaine helpoiten mitataan ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Ton kun saisi på finska kiteytettynä kun tuo Lontoon niin huonossa.
Test:
•1. Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•2. Ensure the harness continuity in each injector pin 2 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result go to step 3. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•3. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result then go to step 4. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•4. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to RS 001/010. If this gives a positive result then go to step 5. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•5. Ensure the harness insulation from each injector pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 6. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•6. Ensure the harness insulation from each injector pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 7. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•7. Ensure the harness insulation from each coil pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 8. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•8. Ensure the harness insulation coil from each pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 9. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•9. Check the voltage reading between each injector pin 2 connector and PI 119/005. If it reads 0V then go to step 10. If it reads Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•10. Check the voltage reading of each injector pin 1 connector and PI 119/005. If it reads 0V then re-connect the harness and go to step 11. If the reading is Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness, re-connect the injector, coil and harness and go to step 13.
•11. Ensure the fuel pump pressure lies between 3 - 4 bar (absolute) and also that it changes with engine load. If this gives a positive result then go to step 12. If the pressure is out of range then correct and go to step 13.
•12. Check to find out if the fault code for crankshaft position sensor has been recorded. If it has not then go to step 13. If it is faulty then correct and go to step 13.
•13. Clear the fault. Then in order to check if the fault code has been cleared perform the service drive cycle. If this gives a positive result then stop. If the fault is still present then go to step 14.
•14. Repeat the diagnostic procedure. If this now omits a positive result then stop.
Test:
•1. Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•2. Ensure the harness continuity in each injector pin 2 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result go to step 3. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•3. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result then go to step 4. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•4. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to RS 001/010. If this gives a positive result then go to step 5. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•5. Ensure the harness insulation from each injector pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 6. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•6. Ensure the harness insulation from each injector pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 7. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•7. Ensure the harness insulation from each coil pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 8. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•8. Ensure the harness insulation coil from each pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 9. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•9. Check the voltage reading between each injector pin 2 connector and PI 119/005. If it reads 0V then go to step 10. If it reads Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
•10. Check the voltage reading of each injector pin 1 connector and PI 119/005. If it reads 0V then re-connect the harness and go to step 11. If the reading is Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness, re-connect the injector, coil and harness and go to step 13.
•11. Ensure the fuel pump pressure lies between 3 - 4 bar (absolute) and also that it changes with engine load. If this gives a positive result then go to step 12. If the pressure is out of range then correct and go to step 13.
•12. Check to find out if the fault code for crankshaft position sensor has been recorded. If it has not then go to step 13. If it is faulty then correct and go to step 13.
•13. Clear the fault. Then in order to check if the fault code has been cleared perform the service drive cycle. If this gives a positive result then stop. If the fault is still present then go to step 14.
•14. Repeat the diagnostic procedure. If this now omits a positive result then stop.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Ja jottei tyhmälle tarvitse kaikkea suomentaa niin edes tää
Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
ja lähinnä mitä meinataan PI 119/005 ?
Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
ja lähinnä mitä meinataan PI 119/005 ?
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Jos ei enkku suju, niin jonkinlaisen käännöksen saa Google Translatella:
https://www.google.com/search?q=Google+ ... gws_rd=ssl
Tälle se antaa tämmöisen:
Varmista, että valjaat jatkuvuus suutin pin 1 on oikein kytketty PI 119/005 . Jos tämä tulos on positiivinen siirry vaiheeseen 2. Mikäli virtapiiri on auki sitten löytää ja korjaa johdotus vika , uudelleen kytke valjaat ja siirry vaiheeseen 13 .
Joka on muuten suht oikein, mutta "valjaat" pitäisi olla "johtosarja".
Eli yleismittarilla (tai "piipparilla, valokynällä, lampulla...) varmista että suuttimen kontaktista 1 on yhteys tuohon liittimen kontaktiin. Jos ei ole ("auki"), niin etsi katkos ja korjaa.
Ehkä Landsharkin linkkaamasta Electrical Guidesta löytyy tieto.
Köpi
https://www.google.com/search?q=Google+ ... gws_rd=ssl
Tälle se antaa tämmöisen:
Varmista, että valjaat jatkuvuus suutin pin 1 on oikein kytketty PI 119/005 . Jos tämä tulos on positiivinen siirry vaiheeseen 2. Mikäli virtapiiri on auki sitten löytää ja korjaa johdotus vika , uudelleen kytke valjaat ja siirry vaiheeseen 13 .
Joka on muuten suht oikein, mutta "valjaat" pitäisi olla "johtosarja".
Eli yleismittarilla (tai "piipparilla, valokynällä, lampulla...) varmista että suuttimen kontaktista 1 on yhteys tuohon liittimen kontaktiin. Jos ei ole ("auki"), niin etsi katkos ja korjaa.
Veikkaisin, että johtosarjan liitin PI 199 ja sen kontakti 5. Sitä en tiedä mistä se löytyy ja miten kontaktit on merkitty.rado kirjoitti: ja lähinnä mitä meinataan PI 119/005 ?
Ehkä Landsharkin linkkaamasta Electrical Guidesta löytyy tieto.
Köpi
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
P1 = moottorin johtosarja ( http://jagrepair.com/images/AutoRepairP ... 2002en.pdf ja sieltä sivu 17)
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Kiitokset ylle.
Tänään oikein kahteen Pekkaan purettu kaikkea ja annettu Boschin testerin tehdä töitä.
Ainoat asiat mitkä eivät saaneet vastausta olivat L-letkun sijainti ja suuttimien johtosarjojen liittimien värit.
Liittimiä kun on valkoisia ja mustia.
Kymysys kuuluu miten liittää nuo oikein ?
Linkissä kuvaa moottorista ilman imusarjaa ja L-letkua.
Missä letkun tulisi sijaita vai olenko hakoteillä ?
http://aijaa.com/5G1g7k
http://aijaa.com/zGP3oP
Lisätään ketjuun vielä että tämä kyseinen S-type ei ole koskaan toiminut omistusaikanamme ja on siten eri auto kuin myyty ex 2004 S-typemme.
Tänään oikein kahteen Pekkaan purettu kaikkea ja annettu Boschin testerin tehdä töitä.
Ainoat asiat mitkä eivät saaneet vastausta olivat L-letkun sijainti ja suuttimien johtosarjojen liittimien värit.
Liittimiä kun on valkoisia ja mustia.
Kymysys kuuluu miten liittää nuo oikein ?
Linkissä kuvaa moottorista ilman imusarjaa ja L-letkua.
Missä letkun tulisi sijaita vai olenko hakoteillä ?
http://aijaa.com/5G1g7k
http://aijaa.com/zGP3oP
Lisätään ketjuun vielä että tämä kyseinen S-type ei ole koskaan toiminut omistusaikanamme ja on siten eri auto kuin myyty ex 2004 S-typemme.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Nyt Jaguar toimii !
Syynä olivat väärin laitetut suuttimien johdot.
Mustat liittimet kuuluvat vasemmalle puolelle ja valkoiset oikealle puolelle konetta auton edestä katsottuna.
Ei ollut iso vika mutta riittävä. Ruistutus on sattunut täysin väärään aikaan ja väärälle sylinterille.
Syynä olivat väärin laitetut suuttimien johdot.
Mustat liittimet kuuluvat vasemmalle puolelle ja valkoiset oikealle puolelle konetta auton edestä katsottuna.
Ei ollut iso vika mutta riittävä. Ruistutus on sattunut täysin väärään aikaan ja väärälle sylinterille.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Hyvä että vika löytyi! Misfire vikakoodit oli sitten varsin järkeviä, mutta muuten aika jänniä koodeja on auto antanut ulos.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Varmaan koko moottorinohjaus ihan hämillään kun polttoainetta suihkutettiin männille joissa ei ollut edes puristustahtia. Kaksi suutinpiuhaa väärässä paikassa.
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Oho hyvä että selvisi.
Mitenköhän noin on päässyt käymään?
Mitenköhän noin on päässyt käymään?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-Type 2.5 P171 vikakoodi & epätasainen käynti.
Sitä itsekin mietin.
Ostin auton "viallisena" joten jollain on ollut tarve päästä suuttimiin käsiksi ja sitten unohtanut miten johdot olivat ?
Ostin auton "viallisena" joten jollain on ollut tarve päästä suuttimiin käsiksi ja sitten unohtanut miten johdot olivat ?