XJ40 SLS (self levelling suspension) jousituksen ongelma

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
jagge fun
Viestit: 87
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 6:58 pm
Paikkakunta: Tre

XJ40 SLS (self levelling suspension) jousituksen ongelma

Viesti Kirjoittaja jagge fun »

Autosta murtui takajousitukselle menevä hydrauliputki ja jousituksesta katosi nesteet. Laitoin uuden putken ja ilmasin systeemin, mutta nyt apukuskin takaiskari on ylhäällä maksimissaan ja kuskin puolen takaiskari normaalikorkeudessa. Apukuskin iskari tuntuu auton kulmasta painellessa kovalle kuin kumipallo. Kuljettajan puolella tuntuu enemmän normaalille, mutta hieman löysälle. Ilmasin auto sammuksissa systeemin uudelleen jolloin perä laskee normaalisti kun nesteitä vajuttaa ilmausruuvista, mutta kun käynnistää niin taas nostaa apukuskin puolen tappiin.

Vähän vielä aihetta sivuten tässä kyseisessä -90 mallissa on erillinen säiliö jousituksen ja ohjaustehostimen nesteelle konehuoneessa. Ei kai nesteet kuitenkaan pääse sekoittumaan keskenään missään esm. pumpussa? Katsoin vain tehtaan kaaviokuvan SLS jousituksesta ja sen mukaan vm. 90 -> jousituksen nestesäiliö jaettaisiin ohjaustehostimen kanssa.

Edit:
Ilmasin jousituksen vielä uudemman kerran ja ilmauksen jälkeen nosti oikean takaiskarin jälleen liian ylös. Tunnin päästä kun lähdin asioille oli korkeus kuitenkin normaali. "Kumipallo" tuntumakin oli vähentynyt huomattavasti. Nyt viimeisimmästä ilmauksesta pari päivää myöhemmin ei nostanut perää ollenkaan ylös, vaikka autossa takana oli n. 100kg painoa.