XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??
XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??
Kuulin, että Japanissa autot säädetään maan omalle bensalle, joka olisi korkeampi oktaanista. Nyt kun on ostettuna ahdettu auto Japanista niin pitääkö ennakkoa säätää tai jotain muuta... ettei nakuta ja hyvä moottoru rikkoudu ?? Auto on XJR 1996.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??
Moi !
Eiköhän tuo XJR:n polttoainekartta ole sen verran adaptoituva että ei sitä nyt luultavasti ole pelkkään Japaniin rukattu mitenkään maakohtaisesti. Jos näillä pystyy täällä suomessa ajamaan 95 oktaanisella ja etanolikonversiolla 106 oktaanisella niin ei kaiketi ongelmia pitäisi olla vaikka Japanissa olisi 100 oktanisella käytetty.
"Jaguar
E10 is cleared for use in all Jaguar vehicles starting from model year 1992"
Eiköhän tuo XJR:n polttoainekartta ole sen verran adaptoituva että ei sitä nyt luultavasti ole pelkkään Japaniin rukattu mitenkään maakohtaisesti. Jos näillä pystyy täällä suomessa ajamaan 95 oktaanisella ja etanolikonversiolla 106 oktaanisella niin ei kaiketi ongelmia pitäisi olla vaikka Japanissa olisi 100 oktanisella käytetty.
"Jaguar
E10 is cleared for use in all Jaguar vehicles starting from model year 1992"
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??
Eikö yleisesti kartat kykene muuttumaan -15 & +15% verran ?
Re: XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??
No, kiitos ja eikun happea koneeseen..
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe Touko 31, 2013 5:22 pm
- Paikkakunta: Kerava
Re: XJR Japanista...
Hyvä valinta tuo XJR, itsellä XJR 1996 manual ex. Italy. Eleetöntä vääntöä ja tehoa tyhjäkäyntikierroksista alkaen.
ja hyvin on minulla toiminut 3....4 käyttöautona Jaappanian X300 siis XJ6, 1995 jossa ratti meikäläisittäin LHD siis.
Hankoon hakureissulle vaan vara-akku ja käynnistyskaapelit, akku on tyhjä merimatkan jälkeen.
ja Hangon tullissa asiointiin riittävästi aikaa jos ruuhkaa. Toimii hyvin ja on ystävällinen palvelu.
Katsastusta ennen ulommat ajovaloumpiot toki pitää vaihtaa [ja sisemmätkin jos ei löydy e-kirjaimia] ja takapuskureiden sivuheijastimet joko mustata tai vaihtaa eurovärisiin
ja maahantuontikatsastus vaan sellaisessa old-school konttorissa jossa osaavat jagget, hyvällä tuurilla löytyy konepellin alta tarralätkät joissa riittävästi E-kirjaimia niin ei tartte edes hommata vastaavuustodistusta. Asiasta löytynee thread täältä kissakulmalta.
Terv. HS
ja hyvin on minulla toiminut 3....4 käyttöautona Jaappanian X300 siis XJ6, 1995 jossa ratti meikäläisittäin LHD siis.
Hankoon hakureissulle vaan vara-akku ja käynnistyskaapelit, akku on tyhjä merimatkan jälkeen.
ja Hangon tullissa asiointiin riittävästi aikaa jos ruuhkaa. Toimii hyvin ja on ystävällinen palvelu.
Katsastusta ennen ulommat ajovaloumpiot toki pitää vaihtaa [ja sisemmätkin jos ei löydy e-kirjaimia] ja takapuskureiden sivuheijastimet joko mustata tai vaihtaa eurovärisiin
ja maahantuontikatsastus vaan sellaisessa old-school konttorissa jossa osaavat jagget, hyvällä tuurilla löytyy konepellin alta tarralätkät joissa riittävästi E-kirjaimia niin ei tartte edes hommata vastaavuustodistusta. Asiasta löytynee thread täältä kissakulmalta.
Terv. HS