XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
selki312
Viestit: 12
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 7:10 pm

XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??

Viesti Kirjoittaja selki312 »

Kuulin, että Japanissa autot säädetään maan omalle bensalle, joka olisi korkeampi oktaanista. Nyt kun on ostettuna ahdettu auto Japanista niin pitääkö ennakkoa säätää tai jotain muuta... ettei nakuta ja hyvä moottoru rikkoudu ?? Auto on XJR 1996.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Eiköhän tuo XJR:n polttoainekartta ole sen verran adaptoituva että ei sitä nyt luultavasti ole pelkkään Japaniin rukattu mitenkään maakohtaisesti. Jos näillä pystyy täällä suomessa ajamaan 95 oktaanisella ja etanolikonversiolla 106 oktaanisella niin ei kaiketi ongelmia pitäisi olla vaikka Japanissa olisi 100 oktanisella käytetty.

"Jaguar
E10 is cleared for use in all Jaguar vehicles starting from model year 1992"
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??

Viesti Kirjoittaja rado »

Eikö yleisesti kartat kykene muuttumaan -15 & +15% verran ?
selki312
Viestit: 12
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 7:10 pm

Re: XJR Japanista, tarvitseeko moottori uuden ohjelman ??

Viesti Kirjoittaja selki312 »

No, kiitos ja eikun happea koneeseen..
HannuSavolainen
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Touko 31, 2013 5:22 pm
Paikkakunta: Kerava

Re: XJR Japanista...

Viesti Kirjoittaja HannuSavolainen »

Hyvä valinta tuo XJR, itsellä XJR 1996 manual ex. Italy. Eleetöntä vääntöä ja tehoa tyhjäkäyntikierroksista alkaen.


ja hyvin on minulla toiminut 3....4 käyttöautona Jaappanian X300 siis XJ6, 1995 jossa ratti meikäläisittäin LHD siis.

Hankoon hakureissulle vaan vara-akku ja käynnistyskaapelit, akku on tyhjä merimatkan jälkeen.

ja Hangon tullissa asiointiin riittävästi aikaa jos ruuhkaa. Toimii hyvin ja on ystävällinen palvelu.

Katsastusta ennen ulommat ajovaloumpiot toki pitää vaihtaa [ja sisemmätkin jos ei löydy e-kirjaimia] ja takapuskureiden sivuheijastimet joko mustata tai vaihtaa eurovärisiin

ja maahantuontikatsastus vaan sellaisessa old-school konttorissa jossa osaavat jagget, hyvällä tuurilla löytyy konepellin alta tarralätkät joissa riittävästi E-kirjaimia niin ei tartte edes hommata vastaavuustodistusta. Asiasta löytynee thread täältä kissakulmalta.


Terv. HS
Vastaa Viestiin