Hei!
Elikkäs Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off valot syttyvät kun ajaa n. 30kmh tai kovempaa. Ja testattu että abs ja sutimisenesto ovat poissa pelistä.
Nopeusmittari pelaa.
Vika ilmeni ihan yks kas tänään kun äitini sillä ajoi töistä kotiin.
Sulake vai jonkun renkaan abs sensori? Auto katsastettu ihan hiljattain ilman huomautuksia.
Auto on isäni ja etelä-Saksasta Suomeen tuotu, ja on alkujaan Italiasta, joten manuaali on italiaano... Sen verran selvisi että absille oliko peräti kolme eri sulaketta, ja olivatko peräti kolmessa eri sulakerasiassa, mutta en ehtinyt niitä käydä vielä läpi. Ja että pelkästään sutimisen estolle en ainakaan löytänyt erillistä sulaketta.
Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Re: Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
abs boksin juotokset auki. täältä löytyy haulla tietoa tai kvg. itellä pari boksia ollu rikki. ei kannata halkoa sitä boksia kokonaan vaan tehdä liittimen toisellepuolelle 2x2cm reikä mistä pääsee juottamaan ja sikapaikkaus että kosteus ei pääse boksiin.
Re: Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
Hei!
Kiitos tiedosta, täytyy ottaa boksi irti ja alkaa tinata. JTIS:stä selviää jotain tähän boksiin liittyen, esim sen sijainti autossa?
Kaikki sulakkeet kävin läpi ja niissä ei vikaa ollutkaan. Ja omalla vikakoodin lukijalla pääsin autoon käsiksi, luki live dataa yms, mutta mitään vikakoodia ei jäänyt vaikka noi kolme valoa oli päällä.
Mutta eihän syynä voisi olla mahdollisesti väljä etupyörän laakeri? Aikoinaan kun vanhemmillani oli vm. -92 Range Rover niin siinä tuli yks kaks ABS vikavalo päälle. Syyksi koodien lukemisen jälkeen (kiitokset Hollolaan) ilmeni sensori liian kaukana merkkirattaasta, ja sen teki väljä etupyörän laakeri. Ja kun tässä kyseisessä XJR:ssä on ollut hitusen väljä etupyörän laakeri mutta sitä ei toistaiseksi ole vaihdettu koska autolla ajetaan ehkä 2000km vuodessa, eikä se pidä meteliä, ja se on vieläkin mennyt katsastuksesta läpi.
Kiitos tiedosta, täytyy ottaa boksi irti ja alkaa tinata. JTIS:stä selviää jotain tähän boksiin liittyen, esim sen sijainti autossa?
Kaikki sulakkeet kävin läpi ja niissä ei vikaa ollutkaan. Ja omalla vikakoodin lukijalla pääsin autoon käsiksi, luki live dataa yms, mutta mitään vikakoodia ei jäänyt vaikka noi kolme valoa oli päällä.
Mutta eihän syynä voisi olla mahdollisesti väljä etupyörän laakeri? Aikoinaan kun vanhemmillani oli vm. -92 Range Rover niin siinä tuli yks kaks ABS vikavalo päälle. Syyksi koodien lukemisen jälkeen (kiitokset Hollolaan) ilmeni sensori liian kaukana merkkirattaasta, ja sen teki väljä etupyörän laakeri. Ja kun tässä kyseisessä XJR:ssä on ollut hitusen väljä etupyörän laakeri mutta sitä ei toistaiseksi ole vaihdettu koska autolla ajetaan ehkä 2000km vuodessa, eikä se pidä meteliä, ja se on vieläkin mennyt katsastuksesta läpi.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Re: Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
Tee abs boksin korjaus ja kato auttoko, ei maksa mitään? Jos ei auta, vaihdata laakeri. Olet ainakin sitten ennakoivasti korjannut boksinkin.
Tai sitten suosiolla hoida se huono laakeri kuntoon joka tapauksessa, joskus se kuitenkin tulee vastaan pakolla.
Tai sitten suosiolla hoida se huono laakeri kuntoon joka tapauksessa, joskus se kuitenkin tulee vastaan pakolla.
Re: Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
Sijaintikin selvis, konehuoneessahan tuo. Harmi kun itsekseni elättelin toiveita että se olisi ollut erillinen boksi sisätiloissa ja helposti irrotettavissa, mutta eipäs ollutkaan...
Juutuupista löyty video XJR V8 (X308 ?) versiosta, siinä pitää irrotella kolme jarruputkea että saat tuon boksin irti, hivenen jäi epäselväksi, pitääkö tässä x306:ssa irrotella noita jarruputkia vai ei että saa tuon boksin pois?
Juutuupista löyty video XJR V8 (X308 ?) versiosta, siinä pitää irrotella kolme jarruputkea että saat tuon boksin irti, hivenen jäi epäselväksi, pitääkö tässä x306:ssa irrotella noita jarruputkia vai ei että saa tuon boksin pois?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Re: Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
Melkein kuukausi vian ilmenemisestä...
Korjaus:
Taka-aksilalla oli eri paineet per puoli. En tiedä miten kauan toinen rengas oli ollut vajaampi. Joka renkaaseen sama paine, samalla paineiden nostatus 2.5bar -> 3bar.
Vika korjaantui eikä ole sen kummemmin häiriköinyt. Autolla ajetaan tällä hetkellä kuitenkin joka päivä vähintään 20km.
Seurataan tilannetta.
Korjaus:
Taka-aksilalla oli eri paineet per puoli. En tiedä miten kauan toinen rengas oli ollut vajaampi. Joka renkaaseen sama paine, samalla paineiden nostatus 2.5bar -> 3bar.
Vika korjaantui eikä ole sen kummemmin häiriköinyt. Autolla ajetaan tällä hetkellä kuitenkin joka päivä vähintään 20km.
Seurataan tilannetta.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar XJR vm -95, abs + trac fail + vihreä trac off
Tietty kierrosero renkaissa aiheuttaa tuon "vian" etu/takarenkaan välillä. Pudottaa abs+dsc:n (vast) pois pelistä.juge kirjoitti:Melkein kuukausi vian ilmenemisestä...
Korjaus:
Taka-aksilalla oli eri paineet per puoli. En tiedä miten kauan toinen rengas oli ollut vajaampi. Joka renkaaseen sama paine, samalla paineiden nostatus 2.5bar -> 3bar.
Vika korjaantui eikä ole sen kummemmin häiriköinyt. Autolla ajetaan tällä hetkellä kuitenkin joka päivä vähintään 20km.
Seurataan tilannetta.
S Type R (2002) -Black Edition-