Mitenkäs tuossa 4.2 kuutosessa on noiden hihnojen vaihto (laturi, kompura, tuuletin). Onko parinkin tunnin vääntely vai onnistuuko hyvinkin helposti?
Ajattelin pistää hihnat vaihtoon kun on alkanut jatkuvaa vinkunaa kuulumaan.. ja sehän peittää alleen suoran kuutosen mukavan hörinän
onko laturin ym. hihnojen vaihto työläs homma
Hihnaspray
Auttaisko hihnaspray ensiapuna, niin saisit lykättyä vaihtoa kesälämpimille? Esim Biltemasta...
Köpi
Köpi
Vinkuvat hihnat
Jos kysymyksessä on poikkileikkaukseltaan V-muotoiset hihnat vinkuna voi johtua kahdesta syystä: 1. hihna(t) ovat löysällä tai 2. hihnat ovat olleet löysällä ja kuluttaneet hihnapyörän hihnauran leveämmäksi, jolloin hihna pohjaa ja luistaa.
Siis: pidä hihnat sopivalla kireydellä, etteivät ne pääse luistamaan ja kiljumaan. Jos kiljuviin hihnoihin ei kiristäminen enää riitä, on edessä hihnapyörien uusiminen (ainakin sen kuluneimman) sekä tietysti hihnojen uusiminen. Tietysti voi yrittää etsiä oikean pituisen, mutta leveämmän hihnan, mutta yleensä se on vain se laturin pyörä, joka on kulunut ja tällöin leveämpi hihna nousee muilla hihnapyörillä liian ylös.
Hihnaspray tulisi kysymykseen mielestäni vain, jos yksi hihnapyörä on kulunut ja pitäisi päästä vaikka lomamatkalta kotiin "kiljumatta".
Siis: pidä hihnat sopivalla kireydellä, etteivät ne pääse luistamaan ja kiljumaan. Jos kiljuviin hihnoihin ei kiristäminen enää riitä, on edessä hihnapyörien uusiminen (ainakin sen kuluneimman) sekä tietysti hihnojen uusiminen. Tietysti voi yrittää etsiä oikean pituisen, mutta leveämmän hihnan, mutta yleensä se on vain se laturin pyörä, joka on kulunut ja tällöin leveämpi hihna nousee muilla hihnapyörillä liian ylös.
Hihnaspray tulisi kysymykseen mielestäni vain, jos yksi hihnapyörä on kulunut ja pitäisi päästä vaikka lomamatkalta kotiin "kiljumatta".
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!