xj12 ser 3 sähköistä?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
trj
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 11, 2014 7:22 pm
Paikkakunta: Leppävirta

xj12 ser 3 sähköistä?

Viesti Kirjoittaja trj »

Tuli hommattua vm. 88 xj12, ja edelliseltä omistajalta jäänyt projekti hieman kesken. Lähinnä konehuoneen sähköjen osalta. No, tällä kertaa on käytetty sähkötöissä mm. sivuleikkureita yms... Irtoliittimiä ja katkottuja johtoja konehuone puolillaan. :oops:

Mikä mahtaa olla tuollainen 13-napainen, kangaspäällysteinen johto (katkaistu sivuleikkurilla), sijaitsee rintapellin kohdalla ja katkaistu tuulilasin puoliväli kohdalta.
Värit:
-pun/sin/orans
-kelt
-kelt/valk
-valk PAKSU
-valk/harm
-must/valk
-must 3 kpl
-harm/rusk
-sin/orans
-beige/valk

Sekä muutamia muitakin satunnaisia liittimiä joille ei löydy paikkaa, mm laturin vieressä 8-napainen pistoke (4-uros/4 naaras), sekä muutamia 3-napaisia pistokkeita.
Ainakin ruiskusuutin yksikkö on vaihdettu, koska vanha oli takaluukussa, ja vanha johdotus on katkaistu "yllättäen" sivileikkurilla.
Jaguaarinen
Viestit: 7
Liittynyt: Su Heinä 31, 2016 7:04 pm

Re: xj12 ser 3 sähköistä?

Viesti Kirjoittaja Jaguaarinen »

Minulla samaa ongelmaa eikä ymmärryskykyä yhtään sähköjutuista. Ei löydy johtoihin vastakappaleita. Eli kuvia konehuoneesta kaipailisin ja asentajaa, mikä parasta olisi.
trj
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 11, 2014 7:22 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: xj12 ser 3 sähköistä?

Viesti Kirjoittaja trj »

Itselläni löytyi lähes kaikille johdoille paikka (paitsi tuo em. katkottu nippu. Lopetin jo jonkin aikaa sitten niiden sähköjen kanssa pällistelyn. Totesin niitä johtoja ihmetellessä, että taitaapahan tuo moottorikin tarvita hieman isompaa huoltoa. On 4 vuotta seisonut, ja sen kyllä huomasi. Löytyi muutenkin edellisen asentajan jäliltä sen verran kötöstyksiä että totesin kaiken viisaimmaksi alkaa ihan tuosta koneesta ensin liikkeelle. Ja eihän sekään homma ole tietty mennyt ihan niinkuin strömssöössä. Pieniä vastoinkäymisiäkin on ilmennyt, mm. b-kannen irrotuksen kanssa.
No nyt on tosin se b-kansikin irti, ja lohko lähtee koneistamoon, jossa sitten koittavat irrottaa ne pakon edessä katkotut 5 kpl kannen pinnapultteja. Että semmosta. :evil:

Laitetaan nyt tuo moottori ensin uusiin puihin, ja aletaan sitten paneutumaan niihin sähköihin. Täytyy hommata oikein viralliset sähkökuvat ja aloittaa sähköhommat siitä. Ja ottaa se minua viisaampi autosähkäri neuvonantajaksi kun alkaa se piuhojen kytkentä. Jokainen konehuoneen sähkötoiminen komponentti yksitellen kasaten/kytkien, ja niiden kunnon sähkökuvien kanssa. Eiköhän se sitten siitä? Toivottavasti??

Onneks se edellinen "sähköasentaja" ei ole mennyt koskemaan mihinkään sähkölaitteeseen mitä on hytin puolella.
Vastaa Viestiin