S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Päivää arvon kissojen kesyttäjät!
Ongelma on seuraavanlainen. Kun autoa kiihdyttää hieman reippaammin tai painaa kaasua isommalla vaihteella reippaammin jää kierrorset 2000rpm:n paikkeille. Joskus auttaa kun laittaa kytkimen pohjaan ja polkaisee kaasupolkimen napakasti pohjaan ja laskee irti. Kierrokset laskevat kuitenkin viiveellä alas kun auto pysähtyy liikkestä, eli vaikka liikennevaloihin. Olen poissulkenut imuvuodon vaihtamalla imusarjan alemmat- ja ylemmättiivisteet sekä L-kulmaiset huotinputket. Joista muuten lohkojenvälissä oleva taaempi oli ilmeisesti lämmön vaikutuksesta mennyt täysin luttuun. Putsasin kaasuläpänkotelon ja testasin läpän liikkuvuuden todeten että se aukeaa ja sulkeutuu hyvin. Auto ei anna vikakoodeja. Olisiko kellään vastaavasta kokemusta, tai ideoita syystä. Auto toimii muuten moitteetta, eli jos ei kiihdytä yli 3500rpm niin vedon päälle jäämistä ei tapahdu. Autolla on ajettu 180000km. Kiitos jo etukäteen.
Ongelma on seuraavanlainen. Kun autoa kiihdyttää hieman reippaammin tai painaa kaasua isommalla vaihteella reippaammin jää kierrorset 2000rpm:n paikkeille. Joskus auttaa kun laittaa kytkimen pohjaan ja polkaisee kaasupolkimen napakasti pohjaan ja laskee irti. Kierrokset laskevat kuitenkin viiveellä alas kun auto pysähtyy liikkestä, eli vaikka liikennevaloihin. Olen poissulkenut imuvuodon vaihtamalla imusarjan alemmat- ja ylemmättiivisteet sekä L-kulmaiset huotinputket. Joista muuten lohkojenvälissä oleva taaempi oli ilmeisesti lämmön vaikutuksesta mennyt täysin luttuun. Putsasin kaasuläpänkotelon ja testasin läpän liikkuvuuden todeten että se aukeaa ja sulkeutuu hyvin. Auto ei anna vikakoodeja. Olisiko kellään vastaavasta kokemusta, tai ideoita syystä. Auto toimii muuten moitteetta, eli jos ei kiihdytä yli 3500rpm niin vedon päälle jäämistä ei tapahdu. Autolla on ajettu 180000km. Kiitos jo etukäteen.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
minulla samanlinen auto ,sama vika ei ole vika korjautunut .tre.autocenter tutki ,eivät osaneet sanoa vian syytä.kiitos jos joku tietää vian.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Moi!
Antaako vikakoodeja ?
Antaako vikakoodeja ?
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
ei anna vikakoodeja
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Tämä voi olla vähän kaukaa haettua, mutta katselisin vielä kaasuvaijerin ja polkimen ja kaasuttimen välissä olevia mekaanisia osia lähemmin. Kerran yhdessä Audissa oli talvella samaa oiretta, ja se johtui vakionopeussäätimen jumittavasta vaijerista mikä oli myös kiinni samassa kaasuttimen vivussa ja jätti sitä kantamaan vaikka oli vapaalla.
En muista miten 3.0:n kaasutin toimii, mutta jos polkimelta menee vaijeri konetilaan, niin sen toiseen päähän voisi virittää apujousen palauttamaan kaasun varmasti. Jos on jo polkimessa sähköinen, niin tarkastella sitä lähemmin. Siellä pitäisi olla potentiometri tai kaksi muuttamaan polkimen asento ohjausjännitteeksi, siellä on silloin myös jonkinlainen välityssysteemi ja palautus.
Jouko
En muista miten 3.0:n kaasutin toimii, mutta jos polkimelta menee vaijeri konetilaan, niin sen toiseen päähän voisi virittää apujousen palauttamaan kaasun varmasti. Jos on jo polkimessa sähköinen, niin tarkastella sitä lähemmin. Siellä pitäisi olla potentiometri tai kaksi muuttamaan polkimen asento ohjausjännitteeksi, siellä on silloin myös jonkinlainen välityssysteemi ja palautus.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Moi. s-type 3.0 2000 manual, kaasupoljin on sähkönen,autocenterin mukaan se on kunnossa.
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Mahdoton etäkorjata pitäisi saada livedataa tilanteesta.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Moi olisiko sinulla tieto taitoa asian ratkasuun.puh 0503374207 soittele.
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
ICV:tä epäilisin putsaus riitänee.
http://www.autopartsway.com/partlist.cf ... trol-valve
Vai onkos tuossa vanhemmassa 3.0 koneessa tuota iacv:tä?
Vaikea sanoa riittääkö kynnet vian selvittämiseen, mutta aika ei meinaa riittää.
Pitäisi laittaa kone kiinni ja lähteä ajelemaan.
http://www.autopartsway.com/partlist.cf ... trol-valve
Vai onkos tuossa vanhemmassa 3.0 koneessa tuota iacv:tä?
Vaikea sanoa riittääkö kynnet vian selvittämiseen, mutta aika ei meinaa riittää.
Pitäisi laittaa kone kiinni ja lähteä ajelemaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Moi.Ei ole tässä sitä icv:tä imusarjassa on vain tulpattu kansi.
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Olen pariin kertaan pohdiskellut teorioita tähän tapaukseen, mutten ole sen pidemmälle päässyt kuin mitä JMSC yllä, tai alla, totesi.JMSC kirjoitti:Pitäisi laittaa kone kiinni ja lähteä ajelemaan.
Katsoisin OBD:n kautta ensimmäiseksi mikä on kaasuläpän asentotieto silloin kun kone jää kierroksille. Se ei ongelmaa ratkaise, mutta lähtötietona olisi hyvä tietää onko tietokoneen mukaan kaasuläppä auki vai kiinni (mitä ne tyhjäkäynnillä näyttää, jotain 1 - 4 % näissä? Omassani näytti jotain neljän kieppeillä ja huolellisen kaasuläpän puhdistuksen ja akun irroittamisen jälkeen ulkomuistista heitettynä yhden prosentin lukemia.). Fuel trimmejä, eli antaako tietokone normiasetusta enemmän vai vähemmän polttoainetta, voisi tarkastella samalla.
Saisiko noista hahmoteltua teoriatasolla onko kyseessä läpän auki jääminen, seoksen rikastaminen, nämä molemmat tai jotain ihan muuta. Kun kyseessä on noinkin hämärä virhetilanne pitää muistaa myös se, että koneen näyttämät lukemat voivatkin olla pielessä jos siellä tosissaan on vikaa.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Tuolla koitin sanoa, että todellisuudessa siellä voikin tapahtua muuta kuin mitä tietokone väittää. Ilman vikakoodeja tällainen tilanne taitaa kuitenkin olla kovin harvinainen.Ode kirjoitti:Kun kyseessä on noinkin hämärä virhetilanne pitää muistaa myös se, että koneen näyttämät lukemat voivatkin olla pielessä jos siellä tosissaan on vikaa.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Moi taas. tyhjäkäynti ongelmasta ,korjaamo löysi anturi vian :xk813484 moott.puhal. vika ei korjautunut.Onko kokemusta ruiskutus ventiilin o-renkaista.Imusarjaan on tehty savutesti,vuotoa ei löytynyt.Ruiskun o-renkaille ei ole tehty mitään???
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
En jaksa millään uskoa, että vika olisi suuttimissa. Kaikkihan on mahdollista.
Kiinnostaisi mikä on auton mukaan kaasupolkimen asento vikatilanteessa.
Kiinnostaisi mikä on auton mukaan kaasupolkimen asento vikatilanteessa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Moi.kaasupoljin ei anna vikakoodia,korjaamon mukaan moottorivikavalo syttyy jos poljin on rikki.Täytyypä hommata toinen polin vaikka
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Kaasupoljin ei anna vikakoodia vaikka olisi rikki, ellei ole piiri kokonaan poikki tai oikkarissa. Helppo todeta livedatalla.
Viimeksi muokannut JMSC, Ma Loka 17, 2016 7:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Hei kaikki.
"Kiva" että en ole ainoa kyseisen ongelmatilan omistaja. Itse myös olen epäillyt kaasupoljinta. Poljin on ikävä kyllä tässä vuosimallissa muoviniitattu eli sitä on hankala purkaa kynsien ja hiilipintojen puhdistamiseksi. Laitan mittarin kiinni kun ehdin ja tarkistan nuo kaasuläpän asentoprosentit.
"Kiva" että en ole ainoa kyseisen ongelmatilan omistaja. Itse myös olen epäillyt kaasupoljinta. Poljin on ikävä kyllä tässä vuosimallissa muoviniitattu eli sitä on hankala purkaa kynsien ja hiilipintojen puhdistamiseksi. Laitan mittarin kiinni kun ehdin ja tarkistan nuo kaasuläpän asentoprosentit.
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Löytykö tähän ongelmaan diagnoosia?
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Varmasti löytyy, mutta tuskin ainakaan tällä keskustelun tasolla.
IDS kiinni ja ajelemaan, muuten tuskin ainakaan kauhean nopeasti selviää...
IDS kiinni ja ajelemaan, muuten tuskin ainakaan kauhean nopeasti selviää...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Elo 21, 2016 8:03 pm
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
kaasupolkimen vaihto ei auttanut,pitääkö kaasuläppäkotelo vaihtaa vai mikähän olisi
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 7:13 am
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Itse olen tällaisen laitteen myös omistanut, hieno auto. Tästä on kuitenkin jo hieman aikaa, mutta muistelisin myös tyhjäkäyntivikoja olleen. Ne kuitenkin johtuivat muistaakseni imuvuodosta.
Hieman tarkentavia kysymyksiä: jääkö veto siis nimenomaan päälle vaihde silmässä, vai jääkö kierrokset ylös vain silloin, kun olet liikkeessä, ja painat kytkimen pohjaan?
Näissä manuaalivaihteisissa S-typeissä on, kuten sanottu, kaasuttimen ohjaus täysin sähköinen lähtien sähköisestä kaasupolkimesta. Tätä on sitten hyödynnetty ajomukavuuden parantamiseksi: mm. kaasuläppä jää vaihteita vaihtaessa enemmän auki, kuin tyhjäkäynnillä (=jos auto on liikkeessä), ja laskee tyhjäkäynnille vasta, kun auto pysähtyy. Toimintalogiikka on melko monimutkainen, eikä sitä ole kovin mielekästä selittää tällaisessa viestissä, enkä sitä enää kunnolla muistakaan. Pointtini on kuitenkin se, että vian paikallistamista kannattaa myös etsiä niistä moduuleista, jotka tähän ominaisuuteen vaikuttaa. Sitäkään en nyt äkkiseltään muista, mutta ketju voi olla yllättävän laaja ja monimutkainenkin. Kuten mainittu, IDS kiinni ajelemalla selviää kummasti enemmän, mutta toki on hyvä vähän olla ideoita, että mitä sieltä sitten pitäisi ajaessa kaivaa. Tämä ominaisuus on myös hyvä tiedostaa, jos pohtii, että onko kyseessä vika vai ominaisuus. Sanomattakin lienee selvää myös, että sähköjärjestelmien resetointi lienee kannattava toimenpide kokeilla, mutta se varmasti on jo kokeiltu. Eli akun kaapelit irti, yhdistää + kaapelin -kaapeliin noin 20-30 sekunniksi ja kytkee akun uudestaan kiinni. Ja ei siis kannata yhdistää akun napoja, vaan autossa olevat johdot!
Nimim. omasta S-typestäni purettiin essentiaalisesti koko sähköjärjestelmä kahteen kertaan. Tästä huolimatta pidän autoa silti erittäin mukavana, omasta mielestäni manuaalivaihteisten autojen parhaimmistoa. Jotkut sanoo, ettei manuaalivaihteisto tähän autoon sovi, mutta itse rohkenen olla päinvastaista mieltä!
Hieman tarkentavia kysymyksiä: jääkö veto siis nimenomaan päälle vaihde silmässä, vai jääkö kierrokset ylös vain silloin, kun olet liikkeessä, ja painat kytkimen pohjaan?
Näissä manuaalivaihteisissa S-typeissä on, kuten sanottu, kaasuttimen ohjaus täysin sähköinen lähtien sähköisestä kaasupolkimesta. Tätä on sitten hyödynnetty ajomukavuuden parantamiseksi: mm. kaasuläppä jää vaihteita vaihtaessa enemmän auki, kuin tyhjäkäynnillä (=jos auto on liikkeessä), ja laskee tyhjäkäynnille vasta, kun auto pysähtyy. Toimintalogiikka on melko monimutkainen, eikä sitä ole kovin mielekästä selittää tällaisessa viestissä, enkä sitä enää kunnolla muistakaan. Pointtini on kuitenkin se, että vian paikallistamista kannattaa myös etsiä niistä moduuleista, jotka tähän ominaisuuteen vaikuttaa. Sitäkään en nyt äkkiseltään muista, mutta ketju voi olla yllättävän laaja ja monimutkainenkin. Kuten mainittu, IDS kiinni ajelemalla selviää kummasti enemmän, mutta toki on hyvä vähän olla ideoita, että mitä sieltä sitten pitäisi ajaessa kaivaa. Tämä ominaisuus on myös hyvä tiedostaa, jos pohtii, että onko kyseessä vika vai ominaisuus. Sanomattakin lienee selvää myös, että sähköjärjestelmien resetointi lienee kannattava toimenpide kokeilla, mutta se varmasti on jo kokeiltu. Eli akun kaapelit irti, yhdistää + kaapelin -kaapeliin noin 20-30 sekunniksi ja kytkee akun uudestaan kiinni. Ja ei siis kannata yhdistää akun napoja, vaan autossa olevat johdot!
Nimim. omasta S-typestäni purettiin essentiaalisesti koko sähköjärjestelmä kahteen kertaan. Tästä huolimatta pidän autoa silti erittäin mukavana, omasta mielestäni manuaalivaihteisten autojen parhaimmistoa. Jotkut sanoo, ettei manuaalivaihteisto tähän autoon sovi, mutta itse rohkenen olla päinvastaista mieltä!
MB C 320 cdi w204 Avantgarde '08
Re: S-type vm.2000 3.0l manuaali kierrokset jää ylös
Moron!
Onko tähän hommaan löytynyt ratkasua?
Onko tähän hommaan löytynyt ratkasua?