XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja ChiquitaT » Su Heinä 17, 2016 9:11 am

Pari kuukauta kissaa ulkoilutettu, suh kivasti on mennyt kaikki, liki kymppi tullut viisariin lisää.
Pari kummallisuutta kumminkin.
1. Vasen etulevy 'klonksahtaa' kun pakittaessa jarruttaa. Kuuluuko asiaan?
Onko jarruremppaa tehdessä jäänyt joku lukkotappi pois? (levyt/palat vaihdettu äskettäin)

2. tankatessa, joskus, tankin täyttyessä, jossain 3/4 kohdalla tankkiin ei saa enää menemään kuin pikku pätkissä 'litra' kerrallaan...??.
Näin ei aina, joskus ehkä 2 - 3-kertaa sattunut. Millainen korvausilmaletku jaggessa on?
Voiko olla niin että se on satunnaisesti lytyssä..? em ei johdu syöttönopeudesta tai psitoolin asennosta.. Hiukan kummallinen mutta seurailen..

3. millainen liitospinta voimansiirrossa/kardaanissa on? Onko siellä 'kumikytkin' tyyppinen kytkentäliitos joka saattasi kuluessaan aiheuttaa pientä välystä voimansiirtoon..? Parkissa joskus ollut huomaavinani kardaanivälyksen kun P -->R--> D vaihtoja tehnyt..
kilometrejä vajaa 150tkm

Pacer
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja Pacer » Su Heinä 17, 2016 12:33 pm

1. Ei hajua. Joku pultti löysällä?

2. Itsellä myös joutuu kikkailemaan, että saa löpöä sisään. Itse otan hieman pohjasta ylös ja kahva kello seiskaan, niin menee. Tyyppivikoja, ei vain XF.

3. Olisko laatikon "vanhuutta". Joka siirrolla ei paineet ihan kunnossa ja lonksahtaa. Perus ZF:ää.
EX: XF 3.0D S Pace -11
X6 40d
A6 2.7T

Avatar
Matero
Viestit: 29
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 7:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja Matero » Su Heinä 17, 2016 2:09 pm

2. Diesel 2.2 versiolla oli samaa "vikaa". Satunnaisesti hankala tankata. Pistoolin asentoa muuttamalla aina kuitenkin lähti löpö kulkemaan tankkiin. Mutta joskus ärsyttävä ominaisuus (esim. kun olevinaan jostain syystä kiire, kiirehän on korvien välissä)

3. Enemmän ominaisuus, näin olen mielestäni brittipalstoilta lukenut. 2009 vuosimallin 3.0 V6:ssa samaa. Tuntuma olisi että esiintyy helpommin kylmällä koneella kuin normaalilämmöissä. Joka tapauksessa kovin on satunnaista.
Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster

ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja ChiquitaT » Su Heinä 17, 2016 4:40 pm

kiitti kommenteista. olisko räjäytyskuvaa:
1. etunapa, onko levyn ja navan liitoksessa lukituspultti/-tappi?
2. tankki ja korvausilmaptki ..?
kiitti näistä jo etukäteen!

Avatar
Matero
Viestit: 29
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 7:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja Matero » Su Heinä 17, 2016 5:59 pm

En takaa että on täydellisiä mutta:
Tankki
http://parts.jaguarpalmbeach.com/a/Jagu ... 50633.html

Ja jarrut, tuolta löytyy kaivamalla muutakin
http://parts.jaguarpalmbeach.com/a/Jagu ... 50350.html
Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster

Avatar
TePe
Viestit: 202
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja TePe » Ma Heinä 18, 2016 12:22 am

1. En tiedä onko samasta ongelmasta kyse, mutta omassa XJ8:ssa alkoi jarrut klonksumaan palojen vaihdon yhteydessä, koska uudet jarrupalat on liian lyhyet. Yleensä eteenpäin jarruttaessa klonksausta ei kuulu, koska jarrupalat on jo valmiiksi satulan etureunassa. Pakittaessa jarrulevyn pyörimissuunta muuttuu, jolloin jarruttaessa pala klonksahtaa jarrusatulan takareunaan. Erittäin ärsyttävää. Jos tunkkaat vasemman etupyörän ilmaan, painat hieman sormella jarrupalaa levyä vasten ja heiluttelet rengasta eestaas, voit helposti todeta liikkuuko pala levyn mukana ja kuuluko klonksaus pyörimissuunnan vaihtuessa.
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Pearl (X202)

Ode
Viestit: 447
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja Ode » Ma Heinä 18, 2016 7:22 am

TePe kirjoitti:1. En tiedä onko samasta ongelmasta kyse, mutta omassa XJ8:ssa alkoi jarrut klonksumaan palojen vaihdon yhteydessä, koska uudet jarrupalat on liian lyhyet. Yleensä eteenpäin jarruttaessa klonksausta ei kuulu, koska jarrupalat on jo valmiiksi satulan etureunassa. Pakittaessa jarrulevyn pyörimissuunta muuttuu, jolloin jarruttaessa pala klonksahtaa jarrusatulan takareunaan. Erittäin ärsyttävää. Jos tunkkaat vasemman etupyörän ilmaan, painat hieman sormella jarrupalaa levyä vasten ja heiluttelet rengasta eestaas, voit helposti todeta liikkuuko pala levyn mukana ja kuuluko klonksaus pyörimissuunnan vaihtuessa.


Minulla on S-Typessä sama ärsyttävä, joskin vain hyvin harvoin ilmenevä ongelma. Palat ovat hienoisen aavistuksen verran liian lyhyet. TePen menetelmällä välyksen tuntee joskus, muttei aina. Johtuisiko lämpötilasta jos satula ja palat elävät vähän eri tahtia?

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997

JNi
Viestit: 515
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja JNi » Ma Heinä 18, 2016 11:01 am

Jarrulevyissä tuskin on klappia, ne ovat samassa tiukassa nipussa pyöräpulttien kanssa. Jarrupalat ovat todennäköisimmin ne liikkuvat osat.

Tankatessa on pari kertaa myös käynyt samoin, että viimeisen sangollisen on saanut valuttaa hyvin hitaasti. Molemmilla kerroilla tankki oli hyvin tyhjillään, joten epäilin dieselin jääneen vaahtoamaan ja vaatineen asettumisaikaa.

Vähän aihetta liipaten, jos tankkaa kannusta missä on ohut kaatonokka, niin syöttöputken läppämekanismi laukeaa. Ja jos autossa ei olekaan mukana ohjekirjassa luvattua työkalua, niin menee hankalaksi. Pitkävartisella koukulla onnistuin avaamaan, mutta taisi olla mukana vähän tuuriakin.

Kaikissa omistamissani automaattivaihteistoissa on saanut nykäyksiä ja kolahduksia aikaan sopivalla vaihteiston käytöllä ja myös rikastimen toiminnan mukaan. Niin liikkeellelähdössä, pakittaessa, vauhdissa kaasutellessa tai hidatellessa laatikon ohjelmoidun logiikan vastaisesti, ja vaihteita käsin ohjaamalla huolimattomasti. Satunnaisista kolahduksista en itse ole huolissani.

Autossasi tuskin on mitään vikaa, lisää vain tietä alle! Seuraavassa jarruhuollossa kannattaa tarkistaa että palat ovat oikean kokoiset, liukupinnat puhtaat ja voideltu kuparitahnalla. Saattaa olla, että se "väljä" puoli on paremmassa kunnossa kuin toinen, mikä on niin jumissa ettei palat pääse vapaasti enää liikkumaan...

Jouko
Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia)
Jaguar XF-DS -10 (Suomi-auto)
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
----------------------------
Varaosia: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Muuttanut: Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)

ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

ViestiKirjoittaja ChiquitaT » Ma Heinä 18, 2016 6:38 pm

1. yep. palat liikkuu, tottakai, eikä levy voi pultattuna nippuna liikua! Kiitti.
2. Töissä parissa MB:ssa (uusia, CLA ja B-srjalaisia ) paljastui korvausiman saanti ongelmaksi vastaavanlaisessa vaivassa. selvisi veholla vasta parin kolmen reissun ja turhan tankinvaihdon jälkeen. Siksi ajatteiln olisko tässäkin..
3. ok, en siis huolestu.
Kiitos.


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa