XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Pari kuukauta kissaa ulkoilutettu, suh kivasti on mennyt kaikki, liki kymppi tullut viisariin lisää.
Pari kummallisuutta kumminkin.
1. Vasen etulevy 'klonksahtaa' kun pakittaessa jarruttaa. Kuuluuko asiaan?
Onko jarruremppaa tehdessä jäänyt joku lukkotappi pois? (levyt/palat vaihdettu äskettäin)

2. tankatessa, joskus, tankin täyttyessä, jossain 3/4 kohdalla tankkiin ei saa enää menemään kuin pikku pätkissä 'litra' kerrallaan...??.
Näin ei aina, joskus ehkä 2 - 3-kertaa sattunut. Millainen korvausilmaletku jaggessa on?
Voiko olla niin että se on satunnaisesti lytyssä..? em ei johdu syöttönopeudesta tai psitoolin asennosta.. Hiukan kummallinen mutta seurailen..

3. millainen liitospinta voimansiirrossa/kardaanissa on? Onko siellä 'kumikytkin' tyyppinen kytkentäliitos joka saattasi kuluessaan aiheuttaa pientä välystä voimansiirtoon..? Parkissa joskus ollut huomaavinani kardaanivälyksen kun P -->R--> D vaihtoja tehnyt..
kilometrejä vajaa 150tkm
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja Pacer »

1. Ei hajua. Joku pultti löysällä?

2. Itsellä myös joutuu kikkailemaan, että saa löpöä sisään. Itse otan hieman pohjasta ylös ja kahva kello seiskaan, niin menee. Tyyppivikoja, ei vain XF.

3. Olisko laatikon "vanhuutta". Joka siirrolla ei paineet ihan kunnossa ja lonksahtaa. Perus ZF:ää.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Matero
Viestit: 32
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 7:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja Matero »

2. Diesel 2.2 versiolla oli samaa "vikaa". Satunnaisesti hankala tankata. Pistoolin asentoa muuttamalla aina kuitenkin lähti löpö kulkemaan tankkiin. Mutta joskus ärsyttävä ominaisuus (esim. kun olevinaan jostain syystä kiire, kiirehän on korvien välissä)

3. Enemmän ominaisuus, näin olen mielestäni brittipalstoilta lukenut. 2009 vuosimallin 3.0 V6:ssa samaa. Tuntuma olisi että esiintyy helpommin kylmällä koneella kuin normaalilämmöissä. Joka tapauksessa kovin on satunnaista.
Jaguar XK8 4.0 V8 '97
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

kiitti kommenteista. olisko räjäytyskuvaa:
1. etunapa, onko levyn ja navan liitoksessa lukituspultti/-tappi?
2. tankki ja korvausilmaptki ..?
kiitti näistä jo etukäteen!
Matero
Viestit: 32
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 7:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja Matero »

En takaa että on täydellisiä mutta:
Tankki
http://parts.jaguarpalmbeach.com/a/Jagu ... 50633.html

Ja jarrut, tuolta löytyy kaivamalla muutakin
http://parts.jaguarpalmbeach.com/a/Jagu ... 50350.html
Jaguar XK8 4.0 V8 '97
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja TePe »

1. En tiedä onko samasta ongelmasta kyse, mutta omassa XJ8:ssa alkoi jarrut klonksumaan palojen vaihdon yhteydessä, koska uudet jarrupalat on liian lyhyet. Yleensä eteenpäin jarruttaessa klonksausta ei kuulu, koska jarrupalat on jo valmiiksi satulan etureunassa. Pakittaessa jarrulevyn pyörimissuunta muuttuu, jolloin jarruttaessa pala klonksahtaa jarrusatulan takareunaan. Erittäin ärsyttävää. Jos tunkkaat vasemman etupyörän ilmaan, painat hieman sormella jarrupalaa levyä vasten ja heiluttelet rengasta eestaas, voit helposti todeta liikkuuko pala levyn mukana ja kuuluko klonksaus pyörimissuunnan vaihtuessa.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja Ode »

TePe kirjoitti:1. En tiedä onko samasta ongelmasta kyse, mutta omassa XJ8:ssa alkoi jarrut klonksumaan palojen vaihdon yhteydessä, koska uudet jarrupalat on liian lyhyet. Yleensä eteenpäin jarruttaessa klonksausta ei kuulu, koska jarrupalat on jo valmiiksi satulan etureunassa. Pakittaessa jarrulevyn pyörimissuunta muuttuu, jolloin jarruttaessa pala klonksahtaa jarrusatulan takareunaan. Erittäin ärsyttävää. Jos tunkkaat vasemman etupyörän ilmaan, painat hieman sormella jarrupalaa levyä vasten ja heiluttelet rengasta eestaas, voit helposti todeta liikkuuko pala levyn mukana ja kuuluko klonksaus pyörimissuunnan vaihtuessa.
Minulla on S-Typessä sama ärsyttävä, joskin vain hyvin harvoin ilmenevä ongelma. Palat ovat hienoisen aavistuksen verran liian lyhyet. TePen menetelmällä välyksen tuntee joskus, muttei aina. Johtuisiko lämpötilasta jos satula ja palat elävät vähän eri tahtia?

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja JNi »

Jarrulevyissä tuskin on klappia, ne ovat samassa tiukassa nipussa pyöräpulttien kanssa. Jarrupalat ovat todennäköisimmin ne liikkuvat osat.

Tankatessa on pari kertaa myös käynyt samoin, että viimeisen sangollisen on saanut valuttaa hyvin hitaasti. Molemmilla kerroilla tankki oli hyvin tyhjillään, joten epäilin dieselin jääneen vaahtoamaan ja vaatineen asettumisaikaa.

Vähän aihetta liipaten, jos tankkaa kannusta missä on ohut kaatonokka, niin syöttöputken läppämekanismi laukeaa. Ja jos autossa ei olekaan mukana ohjekirjassa luvattua työkalua, niin menee hankalaksi. Pitkävartisella koukulla onnistuin avaamaan, mutta taisi olla mukana vähän tuuriakin.

Kaikissa omistamissani automaattivaihteistoissa on saanut nykäyksiä ja kolahduksia aikaan sopivalla vaihteiston käytöllä ja myös rikastimen toiminnan mukaan. Niin liikkeellelähdössä, pakittaessa, vauhdissa kaasutellessa tai hidatellessa laatikon ohjelmoidun logiikan vastaisesti, ja vaihteita käsin ohjaamalla huolimattomasti. Satunnaisista kolahduksista en itse ole huolissani.

Autossasi tuskin on mitään vikaa, lisää vain tietä alle! Seuraavassa jarruhuollossa kannattaa tarkistaa että palat ovat oikean kokoiset, liukupinnat puhtaat ja voideltu kuparitahnalla. Saattaa olla, että se "väljä" puoli on paremmassa kunnossa kuin toinen, mikä on niin jumissa ettei palat pääse vapaasti enää liikkumaan...

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 3.0Ds 2010 pari pientä

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

1. yep. palat liikkuu, tottakai, eikä levy voi pultattuna nippuna liikua! Kiitti.
2. Töissä parissa MB:ssa (uusia, CLA ja B-srjalaisia ) paljastui korvausiman saanti ongelmaksi vastaavanlaisessa vaivassa. selvisi veholla vasta parin kolmen reissun ja turhan tankinvaihdon jälkeen. Siksi ajatteiln olisko tässäkin..
3. ok, en siis huolestu.
Kiitos.
Vastaa Viestiin