Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Moro,
kävin piruuttaan lukemassa vikakoodit motonetin motomaatissa kun tuo dpf täynnä ilmoitus ei lähde pois eli oletettavasti täynnä/tukossa tai sitten joku anturihäikkä. Mielenkiintoista tässä oli se, että autosta löytyi noin 150kpl vikakoodeja...vaihteiston vikakoodeja oli 119kpl, niistä varmaankin joku toistuva. Sitten oli muita paljon. Akku tuossa on tuntunut olevan aika huono ja sitä herjaillut joskus, että alhainen varaustaso. Voisiko se laukaista näitä vikakoodeja? Tulee myös mieleen, että voisiko yksi sensori tai moduuli tehdä tämän kaiken? Auto toimii kuitenkin erinomaisesti kaikinpuolin ja olin ihmeissäni näistä vikakoodeista ja määrästä erityisesti. DPF+EGR poisto ja optimointi on keskiviikkona. Kaikkia vikakoodeja tuo motomaatti ei osannut nimetä joten minulla on joistakin vain vikakoodin numero. Joitakin vikakoodeja mainitakseni (lisäksi monta vikakoodia joista kone ei osannut sanoa missä vika ja lisäksi vikakoodeja ilmastoinnissa,korin ja ovien ohjausmoduulissa,ilmansaastesensorissa ja tietysti toistuva P2459 Diesel hiukkassuodattimen puhdistuksen taajuus eri järjestelmissä)... mutta tässä joitakin vikakoodeja tosiaan jos joku osaisi sanoa onko mahdollisesti juuri akku syynä tähän kun näin paljon herjailee :
Vaihteisto, TCM Vaihteiston ohjausmoduuli
P2725 Paineenohjausmoduuli
U0401 Sisäisen ohjausmoduulin ohjemisto ei ole yhteensopiva
U0404 Vääriä tietoja vastaanotettu jakovaihteiston ohjausmoduulilta
P1707 Pysäköintinopeudessa havaittu auton nopea nopeus
U0404 Vääriä tietoja vastaanotettu ajokorkeuden ohjausmoduulilta
P0798 Paineen ohjainsolenoidi C
U0422 Vääriä tietoja vastaanotettu ABS-ohjausmoduulilta
U0100 Ohjausmoduulin tietiyhteysväylä B pois päältä
P0758 Vaihtosolenoidi A Sähköhäiriö
P0751 Paineenohjaussolenoidin A virtapiirin sähkötoiminnot
P0721 Kierrosnopeusanturipiiri jättöakseli, virhe
U0103 Ei tietoyhteyttä jakovaihteiston ohjausmoduulin kanssa
U3000 Keskuskonfigurointi
P0778 Paineen ohjainsolenoidi B
B1087 Ilmastointilaitteen säätömoottori ilmanjako
P0563 Järjestelmäjännite alhainen
U0128 CAN; tietoliikenne rengaspaineen valvonnan ohjausyksikön kanssa on viallinen
P0740 Peruutusvaihde väärä välityssuhde
P0601 Jarrukytkimen virtapiiri
P0562 Järjestelmäjännite epävakaa
U0122 CAN-yhteys ABS-järjestelmään
P0500 Polttoainesäiliön luukku lukituksen avaus- ohjauspiiri katkos
U0001 Kallistusanturi
P0963 Hydrauliikkayksikkö
B1318 ECU:n syöttöjännite liian suuri
B1A69 Anturi maa
kävin piruuttaan lukemassa vikakoodit motonetin motomaatissa kun tuo dpf täynnä ilmoitus ei lähde pois eli oletettavasti täynnä/tukossa tai sitten joku anturihäikkä. Mielenkiintoista tässä oli se, että autosta löytyi noin 150kpl vikakoodeja...vaihteiston vikakoodeja oli 119kpl, niistä varmaankin joku toistuva. Sitten oli muita paljon. Akku tuossa on tuntunut olevan aika huono ja sitä herjaillut joskus, että alhainen varaustaso. Voisiko se laukaista näitä vikakoodeja? Tulee myös mieleen, että voisiko yksi sensori tai moduuli tehdä tämän kaiken? Auto toimii kuitenkin erinomaisesti kaikinpuolin ja olin ihmeissäni näistä vikakoodeista ja määrästä erityisesti. DPF+EGR poisto ja optimointi on keskiviikkona. Kaikkia vikakoodeja tuo motomaatti ei osannut nimetä joten minulla on joistakin vain vikakoodin numero. Joitakin vikakoodeja mainitakseni (lisäksi monta vikakoodia joista kone ei osannut sanoa missä vika ja lisäksi vikakoodeja ilmastoinnissa,korin ja ovien ohjausmoduulissa,ilmansaastesensorissa ja tietysti toistuva P2459 Diesel hiukkassuodattimen puhdistuksen taajuus eri järjestelmissä)... mutta tässä joitakin vikakoodeja tosiaan jos joku osaisi sanoa onko mahdollisesti juuri akku syynä tähän kun näin paljon herjailee :
Vaihteisto, TCM Vaihteiston ohjausmoduuli
P2725 Paineenohjausmoduuli
U0401 Sisäisen ohjausmoduulin ohjemisto ei ole yhteensopiva
U0404 Vääriä tietoja vastaanotettu jakovaihteiston ohjausmoduulilta
P1707 Pysäköintinopeudessa havaittu auton nopea nopeus
U0404 Vääriä tietoja vastaanotettu ajokorkeuden ohjausmoduulilta
P0798 Paineen ohjainsolenoidi C
U0422 Vääriä tietoja vastaanotettu ABS-ohjausmoduulilta
U0100 Ohjausmoduulin tietiyhteysväylä B pois päältä
P0758 Vaihtosolenoidi A Sähköhäiriö
P0751 Paineenohjaussolenoidin A virtapiirin sähkötoiminnot
P0721 Kierrosnopeusanturipiiri jättöakseli, virhe
U0103 Ei tietoyhteyttä jakovaihteiston ohjausmoduulin kanssa
U3000 Keskuskonfigurointi
P0778 Paineen ohjainsolenoidi B
B1087 Ilmastointilaitteen säätömoottori ilmanjako
P0563 Järjestelmäjännite alhainen
U0128 CAN; tietoliikenne rengaspaineen valvonnan ohjausyksikön kanssa on viallinen
P0740 Peruutusvaihde väärä välityssuhde
P0601 Jarrukytkimen virtapiiri
P0562 Järjestelmäjännite epävakaa
U0122 CAN-yhteys ABS-järjestelmään
P0500 Polttoainesäiliön luukku lukituksen avaus- ohjauspiiri katkos
U0001 Kallistusanturi
P0963 Hydrauliikkayksikkö
B1318 ECU:n syöttöjännite liian suuri
B1A69 Anturi maa
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Morjens !
Kuulostaa ihan akulta ja sen aiheuttamalta ECU:n ja TCM yms ohjainyksiköiden antamilta koodeilta. Uusi akku ja koodien nollaus niin sen jälkeen tietäisi onko yhtään ns vikaa laitteessa.
Kuulostaa ihan akulta ja sen aiheuttamalta ECU:n ja TCM yms ohjainyksiköiden antamilta koodeilta. Uusi akku ja koodien nollaus niin sen jälkeen tietäisi onko yhtään ns vikaa laitteessa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Tsau! Taidankin tilata tuohon akun vaihdon heti ensi viikoksi niin katsotaan miten kissan käy
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Ihan selkee akkupuutos.
Ei kun uutta akkua kissaan
Ei kun uutta akkua kissaan
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Jotenkin helpottavaa kuulla näitä mielipiteitä Kiitos.Hoidan asian välittömästi.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Morjensta !
Jaguarin sählöjärjestelmä on kaiketi "erityisen" herkkä akun lataustasolle. Kun tietty piste alitetaan alkaa vikavaloja tai vikakoodeja tulla vaikka auto toimisikin muuten normaalisti. Yleensä kyllä alkaa kaikenlaista ongelmaakin tulemaan virran vähetessä. Lataamalla akku tai uusimalla se mikäli se on vanha välttää nuo ongelmat.
Jaguarin sählöjärjestelmä on kaiketi "erityisen" herkkä akun lataustasolle. Kun tietty piste alitetaan alkaa vikavaloja tai vikakoodeja tulla vaikka auto toimisikin muuten normaalisti. Yleensä kyllä alkaa kaikenlaista ongelmaakin tulemaan virran vähetessä. Lataamalla akku tai uusimalla se mikäli se on vanha välttää nuo ongelmat.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Kaikki vikakoodit lähti tosiaan pois akun uusimisella. Erittäin jees. On se herkkä systeemi.kissaeläin kirjoitti:Morjensta !
Jaguarin sählöjärjestelmä on kaiketi "erityisen" herkkä akun lataustasolle. Kun tietty piste alitetaan alkaa vikavaloja tai vikakoodeja tulla vaikka auto toimisikin muuten normaalisti. Yleensä kyllä alkaa kaikenlaista ongelmaakin tulemaan virran vähetessä. Lataamalla akku tai uusimalla se mikäli se on vanha välttää nuo ongelmat.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Hyvä homma !Kirppu kirjoitti:Kaikki vikakoodit lähti tosiaan pois akun uusimisella. Erittäin jees. On se herkkä systeemi.kissaeläin kirjoitti:Morjensta !
Jaguarin sählöjärjestelmä on kaiketi "erityisen" herkkä akun lataustasolle. Kun tietty piste alitetaan alkaa vikavaloja tai vikakoodeja tulla vaikka auto toimisikin muuten normaalisti. Yleensä kyllä alkaa kaikenlaista ongelmaakin tulemaan virran vähetessä. Lataamalla akku tai uusimalla se mikäli se on vanha välttää nuo ongelmat.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar XF 2.7D 150 kpl vikakoodeja
Moro Kirppu,
Mites kävi sen DPF+EGR poiston ja optimoinnin kanssa? Minkälaisen ohjelman laitatutit? (kW / nm) Jätettiinkö johonkin "loivennuksia" tehokäyrään? Tuntuuko muutos munaskuita myöten?
Ja egr pois ohjelmallisesti, tulpattiinko myös? Entäs partikulaattifiltteri, mitäs sille tehdään tuossa operaatiossa?
Hiukkasen hotsittais sama operaatio. Mitä kustansi, missä teetit?
Mites kävi sen DPF+EGR poiston ja optimoinnin kanssa? Minkälaisen ohjelman laitatutit? (kW / nm) Jätettiinkö johonkin "loivennuksia" tehokäyrään? Tuntuuko muutos munaskuita myöten?
Ja egr pois ohjelmallisesti, tulpattiinko myös? Entäs partikulaattifiltteri, mitäs sille tehdään tuossa operaatiossa?
Hiukkasen hotsittais sama operaatio. Mitä kustansi, missä teetit?