XJ6-2003: miten vanteet kiiltäviksi ?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Makro
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 1:28 pm
Paikkakunta: Vantaa

XJ6-2003: miten vanteet kiiltäviksi ?

Viesti Kirjoittaja Makro »

Alut on tosiaan tummuneet eli jo ilmeisen hapettuneet. Miten ehostaisin / korjauttaisin ? Itsellä ei ole (vielä) mitään hiomatyökaluja, mutta onko jotain kemiallisia temppuja diy ? Omaa aikaa kyllä on.
[/iXJ6 3.0 V6 Exe, 2006, light brown
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ6-2003: miten vanteet kiiltäviksi ?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: XJ6-2003: miten vanteet kiiltäviksi ?

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

Itse kiillottelin lakatut Kiwi:t kohtuukuntoon ihan Tokmannilta löytyvällä metallinkiillotus "sarjalla". Siinä oli kolmea eri karkeutta pastaa mukana puikkoina ja taisi olla pari laikkaakin porakoneeseen.

Jos on hapettumaa niin kuvittelen ettei millään taikatempulla enää palaudu vaan aikaa, laikkoja ja sopivat tahnat. Itse tein sen virheet että lakkaa poistaessa käyttelin liian vahvoja hiomavälineitä eli kuparilaikkaa ja neekerintukka-laikkaa. Ei hyvä > noistä jäi väkisten jälkiä joita piti sitten vesihioa pois.

Jos ja kun vanteissa ei ole lakkaa pinnassa, pääsee vähemmällä.

Tuon näköinen setti: http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Hi ... +tina/3151

En tiedä onko paras mahdollinen (tuskin) mutta tuolla minä 4 vannetta kohtuukiiltoon sain.

Laikkoja meni kuin leipää eikä niissä tuntunut kannattavan säästellä vaan kannatti vaihtaa laikkaa kun tukkoon meni / kului.

Lopuksi sivelin ne sinolilla kun jostain luin että se estäisi hapettumaa. En tiedä sitten oliko sinolissa taikaa vai ei mutta hyvin on kiilto pysynyt.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Makro
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 1:28 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: XJ6-2003: miten vanteet kiiltäviksi ?

Viesti Kirjoittaja Makro »

Tattis vastauksista ja linkeistä. Täytyy kokeilla noilla ohjeilla kuinka pitkälle pääsen.
[/iXJ6 3.0 V6 Exe, 2006, light brown
Vastaa Viestiin