P1646 P 1603

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
patupee
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:24 pm
Paikkakunta: Kangasala

P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja patupee »

Moro. Kyseessä x-type AWD 2,5 A uusittu laturi kun tuuppasi liikaa virtaa eli reilua 15:ttä .Vikakoodit siis P1646 ja 1603. Onko kokemusta/keinoa selvitä ilman tuhansien kustannuksia noista? Kiitän etukäteen tiedoistanne.Olen uusi jäsen.Autoni on ajettu vain 136500km ja tarkalla pidolla ollut alkuperäisellä omistajillaan ostin auton toissa keväänä ja vaihdatin ensitöikseen laatikonöljyt ja putsarin kilometrejä silloin 104500km myös takapyörienlaakerit ja jarrulevyt ympäri auton .Auto on toiminut ilman mitään ongelmaa lukuunottamatta tämä ja yksi happianturi.Mitä huoltopaikkaa suosittelette Pirkanmaa/uusimaa alueilta? Kiitos ryhmään pääsystä ja mahdollisesta avustanne ongelmani tiimoilta.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja Kopi »

P1646 on Lambda-sensori, ei pitäisi olla mitään tekemistä laturin vaihdon kanssa. Sensori vaihtoon.

P1646 means EMS OBD II ECM HO2 Sensor control malfunction –bank 1 upstream (1/1) means the upstream(nearest the engine) lambda sensor on bank 1

action ECM Default: – HO2S 1/1 control circuit inhibited

Possible Cause HO2 Sensor 1/1 heater failure HO2 Sensor 1/1 sensing circuit: short circuit to ground, short circuit to high voltage, open circuit, high resistance ECM failure

seems like you may have changed the wrong one If you have the V6 2.5 petrol engine, then bank 1 is the exhaust manifold nearest the bulkhead. Replace the upstream o2 sensor. Cost around £70 from dealer.


P1603 on TCM (Transmission Control Module) EEPROM virhe, syynä akun irroitus virtojen ollessa päällä (jolloin korjaukseksi riittää pelkkä koodin nollaus) tai sitten itse TCM:ssä on vikaa: murtuma piirilevyllä (jotkut onnistuneet korjaaman itse) tai johdotuksissa katkoksia. Sulakkkeet kannattaa tietysti myös tarkistaa. EHkä jotenkin syntyi siinä laturi-rempassa ja pelkkä nollaus auttaa?

This code is for a TCM (trans control module) EEPROM failure. It could be caused by an open B+ power supply circuit to the TCM, a faulty TCM. It could also have been caused by disconnecting the battery with the key on. If the battery was just replaced, you may be able to just clear the code.If not, you will need to check the fuses.

The P1603 means that your TCM has probably failed. It may have a loose solder connection or the PROM chip may have come out of it's slot.

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
patupee
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:24 pm
Paikkakunta: Kangasala

Re: P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja patupee »

Kiitos Köpi näillä ohjeilla koetan. Kysynpä vielä tämän olisiko syytä laturinjänniteen korkea arvo joka oli hieman yli 15:ttä? Näin väitti Tampereen autosähkö? Vaihtoi laturin korjattuunversioon ja vikakoodit jäljellä nyt ohjaisi minua Tampereen autosentteriin? Täällä ei kaiketi saisi näin sanoa mutta minulla tunne että nyt pissitetään? Luonnollisesti EN mene sen kummemmin Tampereen autosähköön kun en myöskään centeriin enää ikänä toiseen saatan mennä autoja matkustelemaan. Sellainen näkemys ja kokemus toisesta ja kuulopuheet toisesta kukin päättäköön missä huoltaa/korjaa. ELI VIELÄ TÄÄ ETTÄ MISSÄ KANNATTAA HOITAA TUO AUTO KUNTOON PIRKANMAA HELSINKI VÄLILLÄ? Kiitos.
Matero
Viestit: 32
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 7:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja Matero »

Juvanmalmi Espoo: Karaasi ja Jag-Finn, kummastakin hyviä kokemuksia
Jaguar XK8 4.0 V8 '97
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tarkemmin TCM:ää tuntematta on vaikea sanoa olisiko ylijännite käräyttänyt sen,
ei tuo 15+ nyt niin kauhealta kuulosta, onhan latausjännite noin 14v normaalistikin.
Että olisiko britti-insinööri niin tipalle sen mitoittanut, että voltista hajoaa? Who knows.
Jos sulla on laitteet nollata koodi, niin tee se. Jos koodi palaa, niin TCM korjaukseen tai
vaihtoon.

En tiedä pätevistä korjaamoista, ainakaan täältä (Oulu) niitä ei löydy. Noista mainituista
pääkaupunkiseudun (tai Turun) korjaamoista on moni avun löytänyt. Itse olen keskittynyt
vuosikertaan, jota voi itse korjata eikä OBD-pistoketta löydy :P
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
patupee
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:24 pm
Paikkakunta: Kangasala

Re: P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja patupee »

Niinpä,, en minäkään usko tuohon ylijännitettä teoriaan. Olen täsmälleen samaa mieltä kopi kanssas tuosta pistoke ja tietokone helvetistä että paluuta sellaisiin laitteisiin jossa niitä ei ole harkitsen tarkkaan. Mark 2 olis KÄHEE laite vaan maksaa mansikoita mutta se on sitte sivuseikka kun PELLILEHMÄT antaa PAL ENÄMPI kun ottaa raha on pelkkä vaihtoväline mutta ei sitä kyllä viittis heitellä näille kylläminätiedän asentajalle.SUUNTAA SINNE JAGFININ PAKEILLE OTIN JO YHTEYKSIÄ JA OOTTELEN VASTAUSTA KOSKA VASTAANOTTO. Kiitos ohjeista.
patupee
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:24 pm
Paikkakunta: Kangasala

Re: P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja patupee »

Kiitos Matero vinkistä JAGFININ suunnaksi olen siitä nyt saanut hyvää palautetietoa.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: P1646 P 1603

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Onko vikakoodit koitettu nollata?
Jos ei niin allekirjoittaneelta löytyy laitteet nollaukseen.
Ettei nyt pelkästään sen takia tarvi lähteä jagfinille ajelemaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin