Laakereiden vaihto??? (xj40)

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Laakereiden vaihto??? (xj40)

Viesti Kirjoittaja ML »

Olettaisin, että autooni (xj40 -91 4.0 170tkm) joutuu tällä viikolla vaihtamaan takapyörien laakerit. Takaa kuuluu laahaavaa ja kitisevää ääntä ja emännällä jo paukahteli (laakeri ilmeisesti leipo hetkellisesti kii).

Onko iso/kallis/vaikea homma? Ääni tuskin tulee perämurikasta?. Öljytkin on tarkistettu ja lisätty...

Tästähän joku saisi pienellä rahalla siistin pelin...voisin vaihtaa myös sopivalla välirahalla vanhempaan mopoon (ja tietysti kypärään)...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Kuulostaa että laakerithan siinä vaihtoa vaatii - ei auto :D . Laakerityö on Jaguarissa täysin tavanomainen, ja kätevä kotimekanikko tekee sen vaikkapa itse. Eikä edes palat sen kalliimpia kuin muissa autoissa! Eli kyllä se kevätaurinko vielä Heinolankin Jaguarhorisontille näyttäytyy...
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Laakerin vaihtohinta

Viesti Kirjoittaja Mursu »

No, tulipa minullekin vasemman takapyörän laakerinvaihto. Kuului sellaista kitinää ja rahinaa, hyvä että uskalsi ajaa korjaamolle. Ja kun minä en ole kotimekaanikko, ja haluan ajaa lähimmälle mahdolliselle, josta on kävelymatka työpaikalle, niin merkkiliike on silloin valintani, vaikka vähän maksaakin. Kaikenkaikkiaan tuli hintaa 410 euroa :evil: Suurin osa hinnasta oli työtä. Osat eivät ole niin hirmuisen hintaisia, yksi laakeri maksaa hyvän vuosikertaviinipullon verran, tiiviste pöytäviinipullollisen verran, "tarveaineet" pullakahvien verran.
peejii
Viestit: 144
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 5:38 pm
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

kulutustavaraa?

Viesti Kirjoittaja peejii »

Sama vika rahikaisella. Huuhtelin alustaa painepesurilla ja siitä asti on takapäästä kuulunut krahinaa. Siellä taitaa olla jotain, mikä ei kestä vettä!
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja ML »

Laakerit makso 65€/per pyörä taakse. Ja töitä tuleekin sitten MILJOONAN euron verran. Purin eilen toisen "napa-asetelman" ja aikaa meni...paljon. Laakerit IHAN loppu. Tänään taistelu jatkuu...

Miten abs anturit irtoavat? Ei irronnu mulla kumpikaan (takaa). Pistin piuhat poikki... :?
peejii
Viestit: 144
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 5:38 pm
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Takapyörän laakerit

Viesti Kirjoittaja peejii »

Mistä ostit laakerit?

Mitä tuo hinta sisälsi? SNG:llä on X300:een Rear wheel bearing kit 49,34 eur (JLM1708), eli onko sisältö sama? En tosin tiedä, mitä tuo sarja sisältää. Onko mukana tiivisteet ja mahdollisesti spacer-renkaat.

Onko tuohon X300:n takapään alatukivarteen olemassa korjaussarjaa vai pitääkö kaikki kuluvat osat ostaa erikseen? (ennakkoon vaan utelen, jos rupean vaikka vaihtamaan laakereita)
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja ML »

laakerit ostin laatuvaunusta. Yksi paketti (yhdelle pyörälle) sisältää 2kpl laakereita ja 2kpl tiivisteitä +vaseliinit.
En tiedä mitä ovat spacer-renkaat???
Käytin vanhoja seetejä, olivat sopivan hyvät :wink:
Jännä juttu: kuskin puolen takalaakerit olivat AIVAN loppu, mutta repsikan puolelta löytyi uutta vastaavat, vaihdoin myös ne...

En aio ajaa autollani nyt pariin viikkoon, jottei tarvi korjata mitään.Takki on kyllä ihan tyhjä...
Avatar
sovereign12
Viestit: 74
Liittynyt: La Marras 20, 2004 11:09 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja sovereign12 »

ML kirjoitti: En aio ajaa autollani nyt pariin viikkoon, jottei tarvi korjata mitään.Takki on kyllä ihan tyhjä...
tuttu juttu ja muistui taas mieleeni, kun luin tuntemuksiasi.
ensimmäisenä kesänä tuli tunne, että mitähän EN ole vielä korjannut/korjauttanut, mutta sitten yllättäen viime kesä meni hienosti ja mitään suurempaa ei hajonnut. kyllä kannattaa vaan laittaa kuntoon, vaikka usko välillä horjuukin...ja aika monella tälläkin palstalla on varmasti joskus horjunut!? :D
xj12 -89
Koti porsaan routaan ajaa.
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Kyllä se siitä, 1 ser jälkeen oli todella kova homma vakuuttaa akka että kyllä jaggella voi ajaa ... ilman että tekee remonttia joka 100 km jälkeen :lol:

Korjauslista kahdelta vuodelta xj40 sarjalaisesta : etuiskarit vaihdettu, toinen etupyörän laakeri. ( ja varashälyttimen kauko-ohjaimet kolmeen kertaan, mutta tätä ei voine laskea auton vaan defan viaksi )
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Vastaa Viestiin