akselistot

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
LMP-276
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 12, 2016 10:08 am

akselistot

Viesti Kirjoittaja LMP-276 »

Moi!
Mulla on Daimler double six ser 1 ja irralliset varmaankin ser 2 4,2l moottorisen akselit.
Jos mä kunnostan noi irralliset akselit niin sopiiko ne mun kärryyn?
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: akselistot

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Saisko pikkasen tarkennusta, nokka-akseli? Kampiakseli? Taka-akseli?
Tuulilasin pyyhkijän moottorin akseli? :P
En yritä piruilla vaan mulle jäi vähän hämäräksi.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
LMP-276
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 12, 2016 10:08 am

Re: akselistot

Viesti Kirjoittaja LMP-276 »

Moi!

Joo jäi vähän lyhyeksi toi mun viesti. Kyse on 73 12 sylinterisen Daimlerin etu-ja takaakselista.
Mulla on todennäköisesti kakkos tyypin ja kuutoskoneen akselit, jotka ajattelin kunnostaa ja asentaa sitten autooni. Siten mun kärryni pysyis paremmin käyttökunnossa, eikä lisäis mun projektivarastoani, mikä on jo ihan riittävän suuri.

Jaska
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: akselistot

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Taitaa olla enempi nimimerkki "matsun" aluetta (tai "jakuvaarin"), mutta ymmärtääkseni Ser 2
oli pääasiassa facelift, joten alusta voisi olla hyvinkin yhteensopiva. Tosin Ser1:lle ilmoitetaan
taka-akselin leveydeksi 58.33 tuumaa ja ser2:lle 58.6 tuumaa, en tiedä mistä ero tulee.
En osaa varmasti sanoa, odotellaan jos muut tietävät.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Vastaa Viestiin