Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Tervehdys taas, pari kysymystä:
onkohan XF:ssä saman kaltainen vaihto-operaatio kuin tässä XK8?
ref linkki: https://www.youtube.com/watch?v=qL4ZhDlZAF4
Asennettuna itsellä on alustan mukaan: 6-Speed Automatic 6HP26 vaihtesto. Siihen ö.vaihto olisi suunnittelilla.
Erään jag-tarjouksenkin sain 700eur.
Pidin sitä tyyriinä verrattuna vaikkapa MB320 clk (209):n vastaavaa mutta 7-lovisen laatikon veho-vaihtoon (<400eur)
Selailin tätä sivustoa JAG tipsejä löytääkseni.
jäin ymmärrykseen että Jag orkkis suositus XF:llä on 6hp26:lle ZF-LifeguardFluid Transmission Oil, joka ei ole synteettinen.
Kuinkas käytännössä esim "jag laatukorjaamot" (finjag/karaasi/laatuvaunu) laittaako ne kumminkin täyssynteettistä jo sisään?
Määristä:normi vaihdossa autom.öljyä menee n. 5 l? (ei huuhtelu) koska turbiini ei tyhjene?
Huuhtelussa noin 5+4+5 litra määrä? (määrät referoitu MB-kautta)
Tälläkin sivustolla muutama tipsi vaihtoehdoista löytyy, esim kissaeläimen ansiokkaan surffailun tuloksena Tämä Merteil kai on nyt helpoin vaihtoehto: Febin ZF 6HP26 laatikkoon sopivaa öljyä todella edullisesti. 13€ litra http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 9150/38/19 verrokkina esim motonet hinta 19.90€ http://m.motonet.fi/fi/tuote/590056/Feb ... M-13754-1l[/quote]
Näillä voi mennä?
Määrän säätämiseen riittää XF:ssäkin oikeassa käyntilämpätilassa +50 ast täyttöpropun sulkeminen?
Kommetteja kiittäen otetaan vastaan.
onkohan XF:ssä saman kaltainen vaihto-operaatio kuin tässä XK8?
ref linkki: https://www.youtube.com/watch?v=qL4ZhDlZAF4
Asennettuna itsellä on alustan mukaan: 6-Speed Automatic 6HP26 vaihtesto. Siihen ö.vaihto olisi suunnittelilla.
Erään jag-tarjouksenkin sain 700eur.
Pidin sitä tyyriinä verrattuna vaikkapa MB320 clk (209):n vastaavaa mutta 7-lovisen laatikon veho-vaihtoon (<400eur)
Selailin tätä sivustoa JAG tipsejä löytääkseni.
jäin ymmärrykseen että Jag orkkis suositus XF:llä on 6hp26:lle ZF-LifeguardFluid Transmission Oil, joka ei ole synteettinen.
Kuinkas käytännössä esim "jag laatukorjaamot" (finjag/karaasi/laatuvaunu) laittaako ne kumminkin täyssynteettistä jo sisään?
Määristä:normi vaihdossa autom.öljyä menee n. 5 l? (ei huuhtelu) koska turbiini ei tyhjene?
Huuhtelussa noin 5+4+5 litra määrä? (määrät referoitu MB-kautta)
Tälläkin sivustolla muutama tipsi vaihtoehdoista löytyy, esim kissaeläimen ansiokkaan surffailun tuloksena Tämä Merteil kai on nyt helpoin vaihtoehto: Febin ZF 6HP26 laatikkoon sopivaa öljyä todella edullisesti. 13€ litra http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 9150/38/19 verrokkina esim motonet hinta 19.90€ http://m.motonet.fi/fi/tuote/590056/Feb ... M-13754-1l[/quote]
Näillä voi mennä?
Määrän säätämiseen riittää XF:ssäkin oikeassa käyntilämpätilassa +50 ast täyttöpropun sulkeminen?
Kommetteja kiittäen otetaan vastaan.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Tervehdys !
En tiedä luitko tätä ketjua viewtopic.php?f=2&t=6823&p=41523&hilit=Bg#p41523 Koneella nesteen saa siis vaihdettua kerralla koko järjestelmästä ja taisi olla työn hinta noin 170€. Ei tarvitse lättäillä täyttöjen kanssa useasti.
Luultavasti ainoa merkkihuollon takuunalainen neste on tuo lifeguard 6 koska valmistaja ei muuta ole hyväksynyt. Itsellä Redline d6 sisässä.
Itsellä oli nesteen kulumisen tai vajaatäytön aiheuttama "lurch"ostettaessa http://www.thelurch.com/lurching_zf_transmission.htm ja muutahttp://www.bmwlogicseven.com/?p=3738. Korjaantui nesteenvaihdolla.
En tiedä luitko tätä ketjua viewtopic.php?f=2&t=6823&p=41523&hilit=Bg#p41523 Koneella nesteen saa siis vaihdettua kerralla koko järjestelmästä ja taisi olla työn hinta noin 170€. Ei tarvitse lättäillä täyttöjen kanssa useasti.
Luultavasti ainoa merkkihuollon takuunalainen neste on tuo lifeguard 6 koska valmistaja ei muuta ole hyväksynyt. Itsellä Redline d6 sisässä.
Itsellä oli nesteen kulumisen tai vajaatäytön aiheuttama "lurch"ostettaessa http://www.thelurch.com/lurching_zf_transmission.htm ja muutahttp://www.bmwlogicseven.com/?p=3738. Korjaantui nesteenvaihdolla.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
no mutta, tämähän oli hyvä tipsi. tällä varmaan jatketaan. Kiitos.
Miksi et muuten tuota feb ölyjä itse, onko joku ero speksissä redline/feb?
Miksi et muuten tuota feb ölyjä itse, onko joku ero speksissä redline/feb?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Olen hifistelijä eli omasta mielestä parasta tavaraa meni sisään. Lukuisista foorumeista kokemuksia kaivoin ja ei tuntunut olevan kenelläkään tuosta pahaa sanottavaa tässä laatikossa. Kallistahan se on kyllä.ChiquitaT kirjoitti:no mutta, tämähän oli hyvä tipsi. tällä varmaan jatketaan. Kiitos.
Miksi et muuten tuota feb ölyjä itse, onko joku ero speksissä redline/feb?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
onko joku täällä jo vaihtanut BG:llä tomaatin öljyt XF:ään? ts onnistuuko ongelmitta?
Korjaamo johon olin yhteydessä ei ollut varma löytyykö ko laitteesta "oikeanlaisia lauhdutinlinjoja", selviää toki jos piiphdan pajalla ..
Korjaamo johon olin yhteydessä ei ollut varma löytyykö ko laitteesta "oikeanlaisia lauhdutinlinjoja", selviää toki jos piiphdan pajalla ..
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Jos siinä on ZF 6Hp laatikko niin aika varmaan onnistuu. Ei kai XF:n linjat ole erilaiset kuin muissakaan kyseistä laatikkoa kantavassa keksinnössä ?!ChiquitaT kirjoitti:onko joku täällä jo vaihtanut BG:llä tomaatin öljyt XF:ään? ts onnistuuko ongelmitta?
Korjaamo johon olin yhteydessä ei ollut varma löytyykö ko laitteesta "oikeanlaisia lauhdutinlinjoja", selviää toki jos piiphdan pajalla ..
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Ei kai linjoissa itsessään mitään ihmeellistä, mutta jos kyseinen paja ei ole tehnyt yhtään XF:ää, niin eivät tiedä pääseekö käsiksi riittävän helposti ja avaamaan linjan.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Sehän ei selviä kuin koettamalla tai soittamalla toiseen pajaan joka mahdollisesti tehnyt kyseisen työn.Pacer kirjoitti:Ei kai linjoissa itsessään mitään ihmeellistä, mutta jos kyseinen paja ei ole tehnyt yhtään XF:ää, niin eivät tiedä pääseekö käsiksi riittävän helposti ja avaamaan linjan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Onko 3.0DS jagessa tosiaan 6HP26 vaihteisto, vilkaisin Jaguar workshop manuaalia X250 -XF 3.0 litre TDV6 2010 to 2011 MY ja siinä sanottiin että olisi 6HP28. Lainaus kyseisestä opuksesta alla.
"5.1 L SC (supercharger) and 3.0L diesel models use an uprated derivative of the ZF 6HP28 transmission"
Mutta ilmeisesti noihin käy sama vaihteistoöljy, vai käykö?
Asia kiinnostaa kun olisi minullakin edessä öljyjen vaihdattaminen kun ilmeisesti 200 000 km:n ei vielä ole vaihdettu.
Tuo BG PXT öljynvaihtolaitteella suoritettu vaihto kiinnostaisi ja laitoinkin meilillä kysymyksen mitä mahtaa kustantaa.
Manuaalin mukaan öljyvaatimus olisi Shell M 1375.4 joka on mineraalipohjainen mutta mieluusti laitattaisin synteettiset.
Mikähän olisi sopiva kohtuuhintainen vaihtoehto?
"5.1 L SC (supercharger) and 3.0L diesel models use an uprated derivative of the ZF 6HP28 transmission"
Mutta ilmeisesti noihin käy sama vaihteistoöljy, vai käykö?
Asia kiinnostaa kun olisi minullakin edessä öljyjen vaihdattaminen kun ilmeisesti 200 000 km:n ei vielä ole vaihdettu.
Tuo BG PXT öljynvaihtolaitteella suoritettu vaihto kiinnostaisi ja laitoinkin meilillä kysymyksen mitä mahtaa kustantaa.
Manuaalin mukaan öljyvaatimus olisi Shell M 1375.4 joka on mineraalipohjainen mutta mieluusti laitattaisin synteettiset.
Mikähän olisi sopiva kohtuuhintainen vaihtoehto?
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Karaasilta kannattaa kysellä. Finnjagilla oli 700-800e.XFVesku kirjoitti:Onko 3.0DS jagessa tosiaan 6HP26 vaihteisto, vilkaisin Jaguar workshop manuaalia X250 -XF 3.0 litre TDV6 2010 to 2011 MY ja siinä sanottiin että olisi 6HP28. Lainaus kyseisestä opuksesta alla.
"5.1 L SC (supercharger) and 3.0L diesel models use an uprated derivative of the ZF 6HP28 transmission"
Mutta ilmeisesti noihin käy sama vaihteistoöljy, vai käykö?
Asia kiinnostaa kun olisi minullakin edessä öljyjen vaihdattaminen kun ilmeisesti 200 000 km:n ei vielä ole vaihdettu.
Tuo BG PXT öljynvaihtolaitteella suoritettu vaihto kiinnostaisi ja laitoinkin meilillä kysymyksen mitä mahtaa kustantaa.
Manuaalin mukaan öljyvaatimus olisi Shell M 1375.4 joka on mineraalipohjainen mutta mieluusti laitattaisin synteettiset.
Mikähän olisi sopiva kohtuuhintainen vaihtoehto?
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Moi !
Zf6hp28 laatikko siinä on. Sama tavara käy kuin 26 versioonkin ainakinspeksien mukaan . Ainut oikea valmkstajan mukaan ZF lifeguard 6. Itse veisin omat öljyt ja BG laitteella huuhtelu. Halvin ja luultavasti myös paras, koska saa koko järjestelmän huuhdottua kerralla.
Zf6hp28 laatikko siinä on. Sama tavara käy kuin 26 versioonkin ainakinspeksien mukaan . Ainut oikea valmkstajan mukaan ZF lifeguard 6. Itse veisin omat öljyt ja BG laitteella huuhtelu. Halvin ja luultavasti myös paras, koska saa koko järjestelmän huuhdottua kerralla.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Taidan itsekin viedä BG huuhteluun. Ei tule paljon kustantamaan kieltämättä jos työn osuus BG:llä tehtäessä se 170e + 12l öljyä 106e = 276e. Onneksi on itsellä vielä XF 6HP meinaan on 3x kalliimpaa öljyt tuohon 8HP. http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... ifeguard-6
Tai eihän 6HP maksa 12l öljyä kuin 106e postikuluineen!
http://www.ravenol-shop.de/getriebeoel/ ... ol-atf-6hp
Tai eihän 6HP maksa 12l öljyä kuin 106e postikuluineen!
http://www.ravenol-shop.de/getriebeoel/ ... ol-atf-6hp
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
En kyllä laittaisi itse. Kyllä niissä öljyissä jo oikeat lisäaineet on jos speksit laatikkoon kohdillaan. Saattaa sotkea kemian ja speksit ei enää täsmää. Tämä siis vain oma näkemys, jokainen voi tehdä omat ratkaisunsa asian suhteen tietty.Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Sainkin jo Autohuolto Mobiilista hinnan 500-550€ BG öljynvaihto. Ja kertoili "asentaja katsoo tiedostoista joka auton kohdalla mitä öljyä mihinkin vaihteistoon menee".
Pitänee kysäistä voiko tuoda omat öljyt.
Pitänee kysäistä voiko tuoda omat öljyt.
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Onko "kissaeläin" vaihtanut jakolaatikon öljyjä? Taidanpa nekin samalla vaihdatuttaa. Vai onko takavetoisessa edes jakolaatikkoa?
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
BG laitteen kanssa käytetään BG: n universal atf öljyä https://www.bgprod.com/catalog/transmis ... hetic-atf/. Suosittelen sitä BG:n pesevää ainetta BG quick clean ennen vaihtoa https://www.bgprod.com/catalog/transmis ... smissions/ puhdistaa jäämiä ja tulee pois vaihdettaessa uudet nesteet sisään. Itselle ainakin tuntui toimivan.XFVesku kirjoitti:Sainkin jo Autohuolto Mobiilista hinnan 500-550€ BG öljynvaihto. Ja kertoili "asentaja katsoo tiedostoista joka auton kohdalla mitä öljyä mihinkin vaihteistoon menee".
Pitänee kysäistä voiko tuoda omat öljyt.
Itse vein omat nesteet mukana ja kävi ainakin Herttoniemen Autoasi Bosch service niiden vienti. Kannattaa tietty varmistaa käytäntö minne vietkin omasi.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Ei ole juu jakolooraa. Peräöljyt kannattaa vaihtaa myös joskus.Kirppu kirjoitti:Onko "kissaeläin" vaihtanut jakolaatikon öljyjä? Taidanpa nekin samalla vaihdatuttaa. Vai onko takavetoisessa edes jakolaatikkoa?
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Tiedoksesi vain, että Ravenol 6hp jähmepiste on vain -42°C kun esim Redline d6 -60°C. Meinaan vaan, että voipi olla talvella melkoista marjapuuroa lootassa Ravenolilla jos vaikka reipas -30°C sattuu joskus olemaan mittarissa....Kirppu kirjoitti:Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
kissaeläin kirjoitti:Tiedoksesi vain, että Ravenol 6hp jähmepiste on vain -42°C kun esim Redline d6 -60°C. Meinaan vaan, että voipi olla talvella melkoista marjapuuroa lootassa Ravenolilla jos vaikka reipas -30°C sattuu joskus olemaan mittarissa....Kirppu kirjoitti:Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
Peräöljyt vaihdatutinkin juuri. No kyllä tuo jähmepiste itselle riittää. Etelä-Suomessa ei yli -20c pakkastunteja ole kuin muutama kymmenen vuodessa keskimäärin.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Kiitoksia arvokkaista tiedoista kaikille. Täältähän saa hyvin tietoa. Ihan kuin edellisen auton kohdalla mese.fi foorumiltakin.
Kissaeläin, mistäs tuota Redline D6 ATF öljyä saa toimituskuluineen kohtuuhintaan?
Kissaeläin, mistäs tuota Redline D6 ATF öljyä saa toimituskuluineen kohtuuhintaan?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Motonetistä löytyy varmaan paras saatavuus. Hinta n 25€ litra joten ei halpaa ole mutta toiminut ainakin moitteetta omassa. Laatukin lienee sieltä parhaasta päästä jollei parasta. Tuskimpa ne muutkaan huonoja ovat esim tuo Febi. Toisaalta jos tuota ei kovin useasti tarvitse tehdä niin ei se Redline nyt kertahankintana ole paha.XFVesku kirjoitti:Kiitoksia arvokkaista tiedoista kaikille. Täältähän saa hyvin tietoa. Ihan kuin edellisen auton kohdalla mese.fi foorumiltakin.
Kissaeläin, mistäs tuota Redline D6 ATF öljyä saa toimituskuluineen kohtuuhintaan?
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Juu ei usein ole, mutta kannattaa pitää mielessä jos on esim reissussa tai pakkasta on reippaammin. Se ei tee lootalle hyvää jos neste ei kierrä siellä...Kirppu kirjoitti:kissaeläin kirjoitti:Tiedoksesi vain, että Ravenol 6hp jähmepiste on vain -42°C kun esim Redline d6 -60°C. Meinaan vaan, että voipi olla talvella melkoista marjapuuroa lootassa Ravenolilla jos vaikka reipas -30°C sattuu joskus olemaan mittarissa....Kirppu kirjoitti:Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
Peräöljyt vaihdatutinkin juuri. No kyllä tuo jähmepiste itselle riittää. Etelä-Suomessa ei yli -20c pakkastunteja ole kuin muutama kymmenen vuodessa keskimäärin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
[/quote]
Juu ei usein ole, mutta kannattaa pitää mielessä jos on esim reissussa tai pakkasta on reippaammin. Se ei tee lootalle hyvää jos neste ei kierrä siellä...[/quote]
Tuo on totta mitä sanot. Aika kyseenalainen parin satasen säästökohde kyllä. Onko sinulla tietoa mikä on tuon ZF:n oman litkun jähmepiste?
Juu ei usein ole, mutta kannattaa pitää mielessä jos on esim reissussa tai pakkasta on reippaammin. Se ei tee lootalle hyvää jos neste ei kierrä siellä...[/quote]
Tuo on totta mitä sanot. Aika kyseenalainen parin satasen säästökohde kyllä. Onko sinulla tietoa mikä on tuon ZF:n oman litkun jähmepiste?
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Meneehän tuossa tietysti vielä rahaa öljypohjaan jossa integroitu suodatin. N.200e siitä lisää vielä.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
ZF-Lifeguard Fluid 6 jähmettymispiste -53 celsiusta eli putoaa ravenolin ja redlinen väliin.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
70€ oli ebayssä omaan laitteeseen öljypohja.Kirppu kirjoitti:Meneehän tuossa tietysti vielä rahaa öljypohjaan jossa integroitu suodatin. N.200e siitä lisää vielä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
En kyllä Motonetin sivuilta tuota Redlinea löytänyt, Febiä kyllä löytyisi riittävä määrä kun muuamasa liikkeestä hakisi.kissaeläin kirjoitti:Motonetistä löytyy varmaan paras saatavuus. Hinta n 25€ litra joten ei halpaa ole mutta toiminut ainakin moitteetta omassa. Laatukin lienee sieltä parhaasta päästä jollei parasta. Tuskimpa ne muutkaan huonoja ovat esim tuo Febi. Toisaalta jos tuota ei kovin useasti tarvitse tehdä niin ei se Redline nyt kertahankintana ole paha.XFVesku kirjoitti:Kiitoksia arvokkaista tiedoista kaikille. Täältähän saa hyvin tietoa. Ihan kuin edellisen auton kohdalla mese.fi foorumiltakin.
Kissaeläin, mistäs tuota Redline D6 ATF öljyä saa toimituskuluineen kohtuuhintaan?
EDIT: löytyikin kun osasi kirjoittaa oikein "Red Line" eikä Redline
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Ja kyllä, tuo tökötti kannattaa laittaa sekaan. Vanhan öljyn mukana lähtee kitka-aineet pois ja saa aikaan sitä kivaa nyökimistä. Tuo tökötti korvaa poistuneet kitkat ja ei nyhdä enää tai jatkossa.Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Ja uuden öljyn mukana niitä kitka-aineita ei siis tule sinne takaisn ? Kitkamuuntimet on kaiketi öljyn mukana ei erillisenä lisäaineena.s1jviita kirjoitti:Ja kyllä, tuo tökötti kannattaa laittaa sekaan. Vanhan öljyn mukana lähtee kitka-aineet pois ja saa aikaan sitä kivaa nyökimistä. Tuo tökötti korvaa poistuneet kitkat ja ei nyhdä enää tai jatkossa.Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Se kitka-aines on pakkojen levyistä irronnutta ainetta. Levyt kun kuluu niin homma toimii kun se sama kitka-aines on vielä mukana, mutta kun menet öljyt vaihtamaan niin erittäin suurella todennäköisyydellä alkaa se nyhtäminen. Omissa 3kpl bemuja ja yhdessä S-typessä kaikissa kävi näin ja kaikista nyhtäminen loppui kun tuon tökötin törkkäsi sisään.kissaeläin kirjoitti:Ja uuden öljyn mukana niitä kitka-aineita ei siis tule sinne takaisn ? Kitkamuuntimet on kaiketi öljyn mukana ei erillisenä lisäaineena.s1jviita kirjoitti:Ja kyllä, tuo tökötti kannattaa laittaa sekaan. Vanhan öljyn mukana lähtee kitka-aineet pois ja saa aikaan sitä kivaa nyökimistä. Tuo tökötti korvaa poistuneet kitkat ja ei nyhdä enää tai jatkossa.Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Moi !
Yleisesti laatikon tulisi tulla kaiketi toimeen nesteen lisäaineilla (kitkamuuntajilla) eikä kitkalevyjen kulumamateriaalilla. Kaipa se jää suodattimeen se tavara.
Jos tuo lisäaine laittaa sitten laatikon toimimaan niin kaipa se on sitten ok tavaraa tilanteeseen.
Ps. Oppivat laatikot saattavat toimia nesteenvaihdon jälkeen "oudosti" koska ei ole oppinut uuden nesteen erilaist kitkakoostumusta vielä. Riittävän ajosyklin tulisi korjata asia tai adaptaatioiden nollauksella saattaa laatikko perustilaa nesteen vaihdon jälkeen.
Oma loota toimi loistavasti hrti vaihdon jälkeen ilman nollauksia.
Yleisesti laatikon tulisi tulla kaiketi toimeen nesteen lisäaineilla (kitkamuuntajilla) eikä kitkalevyjen kulumamateriaalilla. Kaipa se jää suodattimeen se tavara.
Jos tuo lisäaine laittaa sitten laatikon toimimaan niin kaipa se on sitten ok tavaraa tilanteeseen.
Ps. Oppivat laatikot saattavat toimia nesteenvaihdon jälkeen "oudosti" koska ei ole oppinut uuden nesteen erilaist kitkakoostumusta vielä. Riittävän ajosyklin tulisi korjata asia tai adaptaatioiden nollauksella saattaa laatikko perustilaa nesteen vaihdon jälkeen.
Oma loota toimi loistavasti hrti vaihdon jälkeen ilman nollauksia.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Syys 23, 2016 3:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Jokos joku vaihdatti XF:n liemet? Itse sain eräältä pajalta juuri tuomion, että ei päässyt linjaan käsiksi edestä ja laatikon luota täytyisi ottaa DPF alas pois edestä. Onko näin?
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
XF:n kohdalla asia on juuri noin. Öljypohjaa ei saa pois ennen pientä riisumista. DPF:n riisuminen on 10min homma, joten siitä nyt on turha kiukutella.Pacer kirjoitti:Jokos joku vaihdatti XF:n liemet? Itse sain eräältä pajalta juuri tuomion, että ei päässyt linjaan käsiksi edestä ja laatikon luota täytyisi ottaa DPF alas pois edestä. Onko näin?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Ok. Tarvitseeko uudet tiivisteet DPF:lle? Ja onko tuo DPF aiinoa jumppa, jonka tarvitsee?
Höpöttivät myös jostain adapterista, mutta meni ohi, oliko sen tarkoitus avittaa edessä vai laatikolla.
Höpöttivät myös jostain adapterista, mutta meni ohi, oliko sen tarkoitus avittaa edessä vai laatikolla.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Adapterilla varmaan tarkoitettiin lauhduttimeen menevää liitosta. DPF ei tarvitse uusia tiivisteitä, mutta voihan ne hankkia eli 2kpl etu- ja takatiivisteitä sekä kiristinpannat eteen 2kpl.Pacer kirjoitti:Ok. Tarvitseeko uudet tiivisteet DPF:lle? Ja onko tuo DPF aiinoa jumppa, jonka tarvitsee?
Höpöttivät myös jostain adapterista, mutta meni ohi, oliko sen tarkoitus avittaa edessä vai laatikolla.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Pacerlle kiitos kun olet ollut aktiivinen asiassa, itse ollut hiukan kiireninen muissa asioissa.
Jos käyt BG-pajalla lähinaikoina laitatko viesiä, voisin seurata perässä jos ja kun ongelmitta meni... ?
Konalan BG(Motonet) huoltoneuvoja ohjeisti ettei ö-pohjan suotimen vaihto BG-huuhtelun yhteydessä ole edes tarpeen. Tuossakin voi olla perää...
Varustelu vaihtoon mentäessä, kommenttien pohjalta ymmärrän että on, 'pakolliset':
- omat ölyt, synteettiset 12l: ATF Redline tai FEBI (mikä muuten febi jähmepiste..?
- kitka-aine: oliko tämä RVS vai joku toinen..?
Opitiot;
- ö-pohja+suodin, jos varman päälle
- klemmarit/tiivisteet DFP, irroitus joka tapauksessa tarpeen
- hydr.liittimet jäähdytinlinjaan on huoltoliikeen aisa. Näkyykö kierretieto jostain..?
Näilläkö?
Jos käyt BG-pajalla lähinaikoina laitatko viesiä, voisin seurata perässä jos ja kun ongelmitta meni... ?
Konalan BG(Motonet) huoltoneuvoja ohjeisti ettei ö-pohjan suotimen vaihto BG-huuhtelun yhteydessä ole edes tarpeen. Tuossakin voi olla perää...
Varustelu vaihtoon mentäessä, kommenttien pohjalta ymmärrän että on, 'pakolliset':
- omat ölyt, synteettiset 12l: ATF Redline tai FEBI (mikä muuten febi jähmepiste..?
- kitka-aine: oliko tämä RVS vai joku toinen..?
Opitiot;
- ö-pohja+suodin, jos varman päälle
- klemmarit/tiivisteet DFP, irroitus joka tapauksessa tarpeen
- hydr.liittimet jäähdytinlinjaan on huoltoliikeen aisa. Näkyykö kierretieto jostain..?
Näilläkö?
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Joo, tää oma keissi oli tässä omalla kylällä ja helppo asioida. Ei ollut BG-kone, vaan Atoy:n markkinoima värkki. Pesuaineet ja lisäaineet, kuten BG:lläkin. Olin siellä vähän, kuin pilottiautona, kun testasivat, ottavatko ko laitteen sinne.
Nyt en sitten tiedä milloin saan vaihdatettua ja missä. En viitsi viedä mihin tahansa arvottavaksi tuleeko kasaan päivässä vai viikossa. Varsinkin, jos täytyy pidemmälle viedä.
Ei kai sitä öljynsuodatinta pakko ole vaihtaa, niin kuin ei ole koko öljyjäkään. Vois vaan kuvitella, että kannattaa, varsinkin pesun jälkeen.
Nyt en sitten tiedä milloin saan vaihdatettua ja missä. En viitsi viedä mihin tahansa arvottavaksi tuleeko kasaan päivässä vai viikossa. Varsinkin, jos täytyy pidemmälle viedä.
Ei kai sitä öljynsuodatinta pakko ole vaihtaa, niin kuin ei ole koko öljyjäkään. Vois vaan kuvitella, että kannattaa, varsinkin pesun jälkeen.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
itse vaihdatin laatikkoöljyt omaan www.autojakonehuolto.fi heillä siellä kanssa pesulaite.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Mitä laitoit sisään ?pile kirjoitti:itse vaihdatin laatikkoöljyt omaan http://www.autojakonehuolto.fi heillä siellä kanssa pesulaite.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Tällä kertaa päätin, että nykyiseen 8-vaiht XF:ään en vaihda laatikon öljyjä. Kaikkiin muihin autoihin olen tähän mennessä vaihtanut ja jokaisessa on sen jälkeen tullut jotain ongelmaa (paitsi Hondan automaatti) Kaikki on kyllä sitten saatu kuntoon jumpalla jos toisellakin, mutta nykyinen saa jäädä vaihtamatta, Jaguar ei ole sitä sisällyttänyt huolto-ohjelmaan, joten sillä mennään.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Gulfin öljytkissaeläin kirjoitti:Mitä laitoit sisään ?pile kirjoitti:itse vaihdatin laatikkoöljyt omaan http://www.autojakonehuolto.fi heillä siellä kanssa pesulaite.
Gulf ATF MZ
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Viime viikolla ehdin viimein viedä XF:n automaattilaatikon öljyn vaihtoon. Homma suoritettiin Bosch Car Service Herttoniemessä BG vaihtolaitteella pesuineen ja jälkihoitoaineineen hintaan 250€. Omat öljyt (Red Line D6 ATF pulloissa speksi M 1375.4) oli mukana ja samalla vaihdettiin perä öljyt jotka tuli liikkeen hyllystä, nostaen loppusummaa tuosta ilmoitetusta. Vaihdon jälkeen tein adaptaatioiden nollauksen ja laatikko toimii yhtä hyvin kuin ennenkin, eli vanhat öljyt eivät ilmeisesti vielä olleet ihan kuraa.
Olen edellisten autojeni kohdalla huomannut että vaihto ei ainakaan huononna tilannetta. Mm. vaihtoon viedessäni 460 000 km ajetussa Mersussani vaihdatin automaatin öljyt 120 000 km välein ja laatikko toimi hienosti loppuun asti. Mesellä kuten XF:lläkin vedetään kohtuullisen pitkiä matkoja venetraileria jonka vuoksi pidän laatikon öljyn vaihtoa tarpeellisena.
Olen edellisten autojeni kohdalla huomannut että vaihto ei ainakaan huononna tilannetta. Mm. vaihtoon viedessäni 460 000 km ajetussa Mersussani vaihdatin automaatin öljyt 120 000 km välein ja laatikko toimi hienosti loppuun asti. Mesellä kuten XF:lläkin vedetään kohtuullisen pitkiä matkoja venetraileria jonka vuoksi pidän laatikon öljyn vaihtoa tarpeellisena.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Sama homma suoritettiin itselle aiemmin samassa paikassa pl tuota jälkihoitoainetta en halunnut sotkea uusiin nesteisiin.XFVesku kirjoitti:Viime viikolla ehdin viimein viedä XF:n automaattilaatikon öljyn vaihtoon. Homma suoritettiin Bosch Car Service Herttoniemessä BG vaihtolaitteella pesuineen ja jälkihoitoaineineen hintaan 250€. Omat öljyt (Red Line D6 ATF pulloissa speksi M 1375.4) oli mukana ja samalla vaihdettiin perä öljyt jotka tuli liikkeen hyllystä, nostaen loppusummaa tuosta ilmoitetusta. Vaihdon jälkeen tein adaptaatioiden nollauksen ja laatikko toimii yhtä hyvin kuin ennenkin, eli vanhat öljyt eivät ilmeisesti vielä olleet ihan kuraa.
Olen edellisten autojeni kohdalla huomannut että vaihto ei ainakaan huononna tilannetta. Mm. vaihtoon viedessäni 460 000 km ajetussa Mersussani vaihdatin automaatin öljyt 120 000 km välein ja laatikko toimi hienosti loppuun asti. Mesellä kuten XF:lläkin vedetään kohtuullisen pitkiä matkoja venetraileria jonka vuoksi pidän laatikon öljyn vaihtoa tarpeellisena.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Mersussa laatikon öljyt kuuluukin huolto-ohjelmaan ensimmäisen kerran 120tkm kohdalla, jonka jälkeen 60tkm välein. Mersussa huomaakin vaihtojen parantuvan kun öljyt vaihtaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Hyvä tietää missä ne XF:n öljyt nyt sitten vaihtuu. Itselle on nou nouta tarjottu muutaman kerran.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Luulisi kuitenkin, jos samaa laitetta käyttävät, että olisi osaaminenkin muualla samalla tolalla ja adapterit yms löytyvät?Pacer kirjoitti:Hyvä tietää missä ne XF:n öljyt nyt sitten vaihtuu. Itselle on nou nouta tarjottu muutaman kerran.
Hyvä puoli lisänä tuossa Herttoniemen firmassa se, että sallivat nuo omat nesteet, kaikillemei kuulemma käy kutrn tässäkkn ketjussa tullut julki.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
Joo, paikka jossa ei onnistunut oli toisella laitteella. Kyselin myös BG-laite paikasta ja sano, että tuo tänne ni katellaan. Ei katella. Mutta nyt siis tietää ja pidän siitä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt
No niin, nesteet vaihtuivat Herttoniemessä. Auto kulkee vielä, joten kaiketi onnistunut toimenpide. Sisään tuli Red Line ja pohja vaihtui myös. Nollasin adaptaatiot ja alkuun sain pienen lurchin, joka ei tapahtunut jokaisella kerralla. Parinsadan kilsan jälkeen en ole enää havainnut sitä. Ennen vaihtoa ei ollut minkäänlaista lurchia.
Ainoa oikeastaan mihin toivoin apuja, normaalin huoltamisen lisäksi, oli 2-3 välillä tapahtuva muuntimen luisto hitaasti kiihdyttäessä. Tähän ei ainakäan suoraan vielä ole tullut muutosta, mutta tuntuu, että yleisesti latoo aikaisemmin suurempaa ja menee paremmin väännöllä. Voi johtua nollatuista adaptaatioista ja kun lopulliset löytyvät, niin on samanlainen, kuin ennenkin. Huono se ei siis ollut ennenkään. Taulussa on muuten 120 tkm.
Luin muuten jotain vanhaa TM:ää tuossa ja siinä oli pikakoeajo XF facelift AWD ja mainitsivat luistavan muuntimen. Tuo on vielä 8-lovinen, jossa pitäisi olla nopeampi muuntimen lukitus, kuin omassa prefaceliftissä. En ole ikinå verrokiksi ajanut toista kissaa, joten voi olla, että noin se kuluukin luistaa, mutta itse vain tekisin sen toisin. Mites muilla?
Ainoa oikeastaan mihin toivoin apuja, normaalin huoltamisen lisäksi, oli 2-3 välillä tapahtuva muuntimen luisto hitaasti kiihdyttäessä. Tähän ei ainakäan suoraan vielä ole tullut muutosta, mutta tuntuu, että yleisesti latoo aikaisemmin suurempaa ja menee paremmin väännöllä. Voi johtua nollatuista adaptaatioista ja kun lopulliset löytyvät, niin on samanlainen, kuin ennenkin. Huono se ei siis ollut ennenkään. Taulussa on muuten 120 tkm.
Luin muuten jotain vanhaa TM:ää tuossa ja siinä oli pikakoeajo XF facelift AWD ja mainitsivat luistavan muuntimen. Tuo on vielä 8-lovinen, jossa pitäisi olla nopeampi muuntimen lukitus, kuin omassa prefaceliftissä. En ole ikinå verrokiksi ajanut toista kissaa, joten voi olla, että noin se kuluukin luistaa, mutta itse vain tekisin sen toisin. Mites muilla?
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11