Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Tervehdys taas, pari kysymystä:

onkohan XF:ssä saman kaltainen vaihto-operaatio kuin tässä XK8?
ref linkki: https://www.youtube.com/watch?v=qL4ZhDlZAF4

Asennettuna itsellä on alustan mukaan: 6-Speed Automatic 6HP26 vaihtesto. Siihen ö.vaihto olisi suunnittelilla.
Erään jag-tarjouksenkin sain 700eur.
Pidin sitä tyyriinä verrattuna vaikkapa MB320 clk (209):n vastaavaa mutta 7-lovisen laatikon veho-vaihtoon (<400eur)

Selailin tätä sivustoa JAG tipsejä löytääkseni.
jäin ymmärrykseen että Jag orkkis suositus XF:llä on 6hp26:lle ZF-LifeguardFluid Transmission Oil, joka ei ole synteettinen.
Kuinkas käytännössä esim "jag laatukorjaamot" (finjag/karaasi/laatuvaunu) laittaako ne kumminkin täyssynteettistä jo sisään?
Määristä:normi vaihdossa autom.öljyä menee n. 5 l? (ei huuhtelu) koska turbiini ei tyhjene?
Huuhtelussa noin 5+4+5 litra määrä? (määrät referoitu MB-kautta)

Tälläkin sivustolla muutama tipsi vaihtoehdoista löytyy, esim kissaeläimen ansiokkaan surffailun tuloksena Tämä Merteil kai on nyt helpoin vaihtoehto: Febin ZF 6HP26 laatikkoon sopivaa öljyä todella edullisesti. 13€ litra http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 9150/38/19 verrokkina esim motonet hinta 19.90€ http://m.motonet.fi/fi/tuote/590056/Feb ... M-13754-1l[/quote]

Näillä voi mennä?

Määrän säätämiseen riittää XF:ssäkin oikeassa käyntilämpätilassa +50 ast täyttöpropun sulkeminen?

Kommetteja kiittäen otetaan vastaan.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
En tiedä luitko tätä ketjua viewtopic.php?f=2&t=6823&p=41523&hilit=Bg#p41523 Koneella nesteen saa siis vaihdettua kerralla koko järjestelmästä ja taisi olla työn hinta noin 170€. Ei tarvitse lättäillä täyttöjen kanssa useasti.
Luultavasti ainoa merkkihuollon takuunalainen neste on tuo lifeguard 6 koska valmistaja ei muuta ole hyväksynyt. Itsellä Redline d6 sisässä.

Itsellä oli nesteen kulumisen tai vajaatäytön aiheuttama "lurch"ostettaessa http://www.thelurch.com/lurching_zf_transmission.htm ja muutahttp://www.bmwlogicseven.com/?p=3738. Korjaantui nesteenvaihdolla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

no mutta, tämähän oli hyvä tipsi. tällä varmaan jatketaan. Kiitos.
Miksi et muuten tuota feb ölyjä itse, onko joku ero speksissä redline/feb?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

ChiquitaT kirjoitti:no mutta, tämähän oli hyvä tipsi. tällä varmaan jatketaan. Kiitos.
Miksi et muuten tuota feb ölyjä itse, onko joku ero speksissä redline/feb?
Olen hifistelijä eli omasta mielestä parasta tavaraa meni sisään. Lukuisista foorumeista kokemuksia kaivoin ja ei tuntunut olevan kenelläkään tuosta pahaa sanottavaa tässä laatikossa. Kallistahan se on kyllä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

onko joku täällä jo vaihtanut BG:llä tomaatin öljyt XF:ään? ts onnistuuko ongelmitta?
Korjaamo johon olin yhteydessä ei ollut varma löytyykö ko laitteesta "oikeanlaisia lauhdutinlinjoja", selviää toki jos piiphdan pajalla ..
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

ChiquitaT kirjoitti:onko joku täällä jo vaihtanut BG:llä tomaatin öljyt XF:ään? ts onnistuuko ongelmitta?
Korjaamo johon olin yhteydessä ei ollut varma löytyykö ko laitteesta "oikeanlaisia lauhdutinlinjoja", selviää toki jos piiphdan pajalla ..
Jos siinä on ZF 6Hp laatikko niin aika varmaan onnistuu. Ei kai XF:n linjat ole erilaiset kuin muissakaan kyseistä laatikkoa kantavassa keksinnössä ?!
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ei kai linjoissa itsessään mitään ihmeellistä, mutta jos kyseinen paja ei ole tehnyt yhtään XF:ää, niin eivät tiedä pääseekö käsiksi riittävän helposti ja avaamaan linjan.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Pacer kirjoitti:Ei kai linjoissa itsessään mitään ihmeellistä, mutta jos kyseinen paja ei ole tehnyt yhtään XF:ää, niin eivät tiedä pääseekö käsiksi riittävän helposti ja avaamaan linjan.
Sehän ei selviä kuin koettamalla tai soittamalla toiseen pajaan joka mahdollisesti tehnyt kyseisen työn.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XFVesku
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja XFVesku »

Onko 3.0DS jagessa tosiaan 6HP26 vaihteisto, vilkaisin Jaguar workshop manuaalia X250 -XF 3.0 litre TDV6 2010 to 2011 MY ja siinä sanottiin että olisi 6HP28. Lainaus kyseisestä opuksesta alla.
"5.1 L SC (supercharger) and 3.0L diesel models use an uprated derivative of the ZF 6HP28 transmission"
Mutta ilmeisesti noihin käy sama vaihteistoöljy, vai käykö?
Asia kiinnostaa kun olisi minullakin edessä öljyjen vaihdattaminen kun ilmeisesti 200 000 km:n ei vielä ole vaihdettu.
Tuo BG PXT öljynvaihtolaitteella suoritettu vaihto kiinnostaisi ja laitoinkin meilillä kysymyksen mitä mahtaa kustantaa.
Manuaalin mukaan öljyvaatimus olisi Shell M 1375.4 joka on mineraalipohjainen mutta mieluusti laitattaisin synteettiset.
Mikähän olisi sopiva kohtuuhintainen vaihtoehto?
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

XFVesku kirjoitti:Onko 3.0DS jagessa tosiaan 6HP26 vaihteisto, vilkaisin Jaguar workshop manuaalia X250 -XF 3.0 litre TDV6 2010 to 2011 MY ja siinä sanottiin että olisi 6HP28. Lainaus kyseisestä opuksesta alla.
"5.1 L SC (supercharger) and 3.0L diesel models use an uprated derivative of the ZF 6HP28 transmission"
Mutta ilmeisesti noihin käy sama vaihteistoöljy, vai käykö?
Asia kiinnostaa kun olisi minullakin edessä öljyjen vaihdattaminen kun ilmeisesti 200 000 km:n ei vielä ole vaihdettu.
Tuo BG PXT öljynvaihtolaitteella suoritettu vaihto kiinnostaisi ja laitoinkin meilillä kysymyksen mitä mahtaa kustantaa.
Manuaalin mukaan öljyvaatimus olisi Shell M 1375.4 joka on mineraalipohjainen mutta mieluusti laitattaisin synteettiset.
Mikähän olisi sopiva kohtuuhintainen vaihtoehto?
Karaasilta kannattaa kysellä. Finnjagilla oli 700-800e.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Zf6hp28 laatikko siinä on. Sama tavara käy kuin 26 versioonkin ainakinspeksien mukaan . Ainut oikea valmkstajan mukaan ZF lifeguard 6. Itse veisin omat öljyt ja BG laitteella huuhtelu. Halvin ja luultavasti myös paras, koska saa koko järjestelmän huuhdottua kerralla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Taidan itsekin viedä BG huuhteluun. Ei tule paljon kustantamaan kieltämättä jos työn osuus BG:llä tehtäessä se 170e + 12l öljyä 106e = 276e. Onneksi on itsellä vielä XF 6HP meinaan on 3x kalliimpaa öljyt tuohon 8HP. http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... ifeguard-6
Tai eihän 6HP maksa 12l öljyä kuin 106e postikuluineen!
http://www.ravenol-shop.de/getriebeoel/ ... ol-atf-6hp
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!

http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!

http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
En kyllä laittaisi itse. Kyllä niissä öljyissä jo oikeat lisäaineet on jos speksit laatikkoon kohdillaan. Saattaa sotkea kemian ja speksit ei enää täsmää. Tämä siis vain oma näkemys, jokainen voi tehdä omat ratkaisunsa asian suhteen tietty.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
XFVesku
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja XFVesku »

Sainkin jo Autohuolto Mobiilista hinnan 500-550€ BG öljynvaihto. Ja kertoili "asentaja katsoo tiedostoista joka auton kohdalla mitä öljyä mihinkin vaihteistoon menee".
Pitänee kysäistä voiko tuoda omat öljyt.
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Onko "kissaeläin" vaihtanut jakolaatikon öljyjä? Taidanpa nekin samalla vaihdatuttaa. Vai onko takavetoisessa edes jakolaatikkoa? :lol:
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

XFVesku kirjoitti:Sainkin jo Autohuolto Mobiilista hinnan 500-550€ BG öljynvaihto. Ja kertoili "asentaja katsoo tiedostoista joka auton kohdalla mitä öljyä mihinkin vaihteistoon menee".
Pitänee kysäistä voiko tuoda omat öljyt.
BG laitteen kanssa käytetään BG: n universal atf öljyä https://www.bgprod.com/catalog/transmis ... hetic-atf/. Suosittelen sitä BG:n pesevää ainetta BG quick clean ennen vaihtoa https://www.bgprod.com/catalog/transmis ... smissions/ puhdistaa jäämiä ja tulee pois vaihdettaessa uudet nesteet sisään. Itselle ainakin tuntui toimivan.
Itse vein omat nesteet mukana ja kävi ainakin Herttoniemen Autoasi Bosch service niiden vienti. Kannattaa tietty varmistaa käytäntö minne vietkin omasi.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kirppu kirjoitti:Onko "kissaeläin" vaihtanut jakolaatikon öljyjä? Taidanpa nekin samalla vaihdatuttaa. Vai onko takavetoisessa edes jakolaatikkoa? :lol:
Ei ole juu jakolooraa. Peräöljyt kannattaa vaihtaa myös joskus.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kirppu kirjoitti:Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
Tiedoksesi vain, että Ravenol 6hp jähmepiste on vain -42°C kun esim Redline d6 -60°C. Meinaan vaan, että voipi olla talvella melkoista marjapuuroa lootassa Ravenolilla jos vaikka reipas -30°C sattuu joskus olemaan mittarissa....
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

kissaeläin kirjoitti:
Kirppu kirjoitti:Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
Tiedoksesi vain, että Ravenol 6hp jähmepiste on vain -42°C kun esim Redline d6 -60°C. Meinaan vaan, että voipi olla talvella melkoista marjapuuroa lootassa Ravenolilla jos vaikka reipas -30°C sattuu joskus olemaan mittarissa....

Peräöljyt vaihdatutinkin juuri. No kyllä tuo jähmepiste itselle riittää. Etelä-Suomessa ei yli -20c pakkastunteja ole kuin muutama kymmenen vuodessa keskimäärin.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
XFVesku
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja XFVesku »

Kiitoksia arvokkaista tiedoista kaikille. Täältähän saa hyvin tietoa. Ihan kuin edellisen auton kohdalla mese.fi foorumiltakin.
Kissaeläin, mistäs tuota Redline D6 ATF öljyä saa toimituskuluineen kohtuuhintaan?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

XFVesku kirjoitti:Kiitoksia arvokkaista tiedoista kaikille. Täältähän saa hyvin tietoa. Ihan kuin edellisen auton kohdalla mese.fi foorumiltakin.
Kissaeläin, mistäs tuota Redline D6 ATF öljyä saa toimituskuluineen kohtuuhintaan?
Motonetistä löytyy varmaan paras saatavuus. Hinta n 25€ litra joten ei halpaa ole mutta toiminut ainakin moitteetta omassa. Laatukin lienee sieltä parhaasta päästä jollei parasta. Tuskimpa ne muutkaan huonoja ovat esim tuo Febi. Toisaalta jos tuota ei kovin useasti tarvitse tehdä niin ei se Redline nyt kertahankintana ole paha.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kirppu kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:
Kirppu kirjoitti:Ok. Täytyy miettiä sitten tuota vielä..positiivinen asia oli,että tuota speksit täyttävää öljyä saakin suorastaan edullisesti. Olin ajatellut öljyihin menevän satoja euroja kun suomihintoja katseli. Kiitos Ravenol.
Tiedoksesi vain, että Ravenol 6hp jähmepiste on vain -42°C kun esim Redline d6 -60°C. Meinaan vaan, että voipi olla talvella melkoista marjapuuroa lootassa Ravenolilla jos vaikka reipas -30°C sattuu joskus olemaan mittarissa....

Peräöljyt vaihdatutinkin juuri. No kyllä tuo jähmepiste itselle riittää. Etelä-Suomessa ei yli -20c pakkastunteja ole kuin muutama kymmenen vuodessa keskimäärin.
Juu ei usein ole, mutta kannattaa pitää mielessä jos on esim reissussa tai pakkasta on reippaammin. Se ei tee lootalle hyvää jos neste ei kierrä siellä...
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

[/quote]
Juu ei usein ole, mutta kannattaa pitää mielessä jos on esim reissussa tai pakkasta on reippaammin. Se ei tee lootalle hyvää jos neste ei kierrä siellä...[/quote]


Tuo on totta mitä sanot. Aika kyseenalainen parin satasen säästökohde kyllä. Onko sinulla tietoa mikä on tuon ZF:n oman litkun jähmepiste?
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Meneehän tuossa tietysti vielä rahaa öljypohjaan jossa integroitu suodatin. N.200e siitä lisää vielä.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

ZF-Lifeguard Fluid 6 jähmettymispiste -53 celsiusta eli putoaa ravenolin ja redlinen väliin.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kirppu kirjoitti:Meneehän tuossa tietysti vielä rahaa öljypohjaan jossa integroitu suodatin. N.200e siitä lisää vielä.
70€ oli ebayssä omaan laitteeseen öljypohja.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XFVesku
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja XFVesku »

kissaeläin kirjoitti:
XFVesku kirjoitti:Kiitoksia arvokkaista tiedoista kaikille. Täältähän saa hyvin tietoa. Ihan kuin edellisen auton kohdalla mese.fi foorumiltakin.
Kissaeläin, mistäs tuota Redline D6 ATF öljyä saa toimituskuluineen kohtuuhintaan?
Motonetistä löytyy varmaan paras saatavuus. Hinta n 25€ litra joten ei halpaa ole mutta toiminut ainakin moitteetta omassa. Laatukin lienee sieltä parhaasta päästä jollei parasta. Tuskimpa ne muutkaan huonoja ovat esim tuo Febi. Toisaalta jos tuota ei kovin useasti tarvitse tehdä niin ei se Redline nyt kertahankintana ole paha.
En kyllä Motonetin sivuilta tuota Redlinea löytänyt, Febiä kyllä löytyisi riittävä määrä kun muuamasa liikkeestä hakisi.
EDIT: löytyikin kun osasi kirjoittaa oikein "Red Line" eikä Redline :-)
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!

http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
Ja kyllä, tuo tökötti kannattaa laittaa sekaan. Vanhan öljyn mukana lähtee kitka-aineet pois ja saa aikaan sitä kivaa nyökimistä. Tuo tökötti korvaa poistuneet kitkat ja ei nyhdä enää tai jatkossa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

s1jviita kirjoitti:
Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!

http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
Ja kyllä, tuo tökötti kannattaa laittaa sekaan. Vanhan öljyn mukana lähtee kitka-aineet pois ja saa aikaan sitä kivaa nyökimistä. Tuo tökötti korvaa poistuneet kitkat ja ei nyhdä enää tai jatkossa.
Ja uuden öljyn mukana niitä kitka-aineita ei siis tule sinne takaisn ? Kitkamuuntimet on kaiketi öljyn mukana ei erillisenä lisäaineena.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

kissaeläin kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
Kirppu kirjoitti:Tätä kun vielä sujauttaa samalla laatikkoon niin avot!

http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... udder-fixx
Ja kyllä, tuo tökötti kannattaa laittaa sekaan. Vanhan öljyn mukana lähtee kitka-aineet pois ja saa aikaan sitä kivaa nyökimistä. Tuo tökötti korvaa poistuneet kitkat ja ei nyhdä enää tai jatkossa.
Ja uuden öljyn mukana niitä kitka-aineita ei siis tule sinne takaisn ? Kitkamuuntimet on kaiketi öljyn mukana ei erillisenä lisäaineena.
Se kitka-aines on pakkojen levyistä irronnutta ainetta. Levyt kun kuluu niin homma toimii kun se sama kitka-aines on vielä mukana, mutta kun menet öljyt vaihtamaan niin erittäin suurella todennäköisyydellä alkaa se nyhtäminen. Omissa 3kpl bemuja ja yhdessä S-typessä kaikissa kävi näin ja kaikista nyhtäminen loppui kun tuon tökötin törkkäsi sisään.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Yleisesti laatikon tulisi tulla kaiketi toimeen nesteen lisäaineilla (kitkamuuntajilla) eikä kitkalevyjen kulumamateriaalilla. Kaipa se jää suodattimeen se tavara.
Jos tuo lisäaine laittaa sitten laatikon toimimaan niin kaipa se on sitten ok tavaraa tilanteeseen.
Ps. Oppivat laatikot saattavat toimia nesteenvaihdon jälkeen "oudosti" koska ei ole oppinut uuden nesteen erilaist kitkakoostumusta vielä. Riittävän ajosyklin tulisi korjata asia tai adaptaatioiden nollauksella saattaa laatikko perustilaa nesteen vaihdon jälkeen.

Oma loota toimi loistavasti hrti vaihdon jälkeen ilman nollauksia.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Pe Syys 23, 2016 3:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Jokos joku vaihdatti XF:n liemet? Itse sain eräältä pajalta juuri tuomion, että ei päässyt linjaan käsiksi edestä ja laatikon luota täytyisi ottaa DPF alas pois edestä. Onko näin?
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Pacer kirjoitti:Jokos joku vaihdatti XF:n liemet? Itse sain eräältä pajalta juuri tuomion, että ei päässyt linjaan käsiksi edestä ja laatikon luota täytyisi ottaa DPF alas pois edestä. Onko näin?
XF:n kohdalla asia on juuri noin. Öljypohjaa ei saa pois ennen pientä riisumista. DPF:n riisuminen on 10min homma, joten siitä nyt on turha kiukutella.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ok. Tarvitseeko uudet tiivisteet DPF:lle? Ja onko tuo DPF aiinoa jumppa, jonka tarvitsee?

Höpöttivät myös jostain adapterista, mutta meni ohi, oliko sen tarkoitus avittaa edessä vai laatikolla.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Pacer kirjoitti:Ok. Tarvitseeko uudet tiivisteet DPF:lle? Ja onko tuo DPF aiinoa jumppa, jonka tarvitsee?

Höpöttivät myös jostain adapterista, mutta meni ohi, oliko sen tarkoitus avittaa edessä vai laatikolla.
Adapterilla varmaan tarkoitettiin lauhduttimeen menevää liitosta. DPF ei tarvitse uusia tiivisteitä, mutta voihan ne hankkia eli 2kpl etu- ja takatiivisteitä sekä kiristinpannat eteen 2kpl.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Pacerlle kiitos kun olet ollut aktiivinen asiassa, itse ollut hiukan kiireninen muissa asioissa.
Jos käyt BG-pajalla lähinaikoina laitatko viesiä, voisin seurata perässä jos ja kun ongelmitta meni... :P ?
Konalan BG(Motonet) huoltoneuvoja ohjeisti ettei ö-pohjan suotimen vaihto BG-huuhtelun yhteydessä ole edes tarpeen. Tuossakin voi olla perää...
Varustelu vaihtoon mentäessä, kommenttien pohjalta ymmärrän että on, 'pakolliset':
- omat ölyt, synteettiset 12l: ATF Redline tai FEBI (mikä muuten febi jähmepiste..?
- kitka-aine: oliko tämä RVS vai joku toinen..?
Opitiot;
- ö-pohja+suodin, jos varman päälle
- klemmarit/tiivisteet DFP, irroitus joka tapauksessa tarpeen
- hydr.liittimet jäähdytinlinjaan on huoltoliikeen aisa. Näkyykö kierretieto jostain..?
Näilläkö?
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Joo, tää oma keissi oli tässä omalla kylällä ja helppo asioida. Ei ollut BG-kone, vaan Atoy:n markkinoima värkki. Pesuaineet ja lisäaineet, kuten BG:lläkin. Olin siellä vähän, kuin pilottiautona, kun testasivat, ottavatko ko laitteen sinne.

Nyt en sitten tiedä milloin saan vaihdatettua ja missä. En viitsi viedä mihin tahansa arvottavaksi tuleeko kasaan päivässä vai viikossa. Varsinkin, jos täytyy pidemmälle viedä.

Ei kai sitä öljynsuodatinta pakko ole vaihtaa, niin kuin ei ole koko öljyjäkään. Vois vaan kuvitella, että kannattaa, varsinkin pesun jälkeen.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja pile »

itse vaihdatin laatikkoöljyt omaan www.autojakonehuolto.fi heillä siellä kanssa pesulaite.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

pile kirjoitti:itse vaihdatin laatikkoöljyt omaan http://www.autojakonehuolto.fi heillä siellä kanssa pesulaite.
Mitä laitoit sisään ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Tällä kertaa päätin, että nykyiseen 8-vaiht XF:ään en vaihda laatikon öljyjä. Kaikkiin muihin autoihin olen tähän mennessä vaihtanut ja jokaisessa on sen jälkeen tullut jotain ongelmaa (paitsi Hondan automaatti) Kaikki on kyllä sitten saatu kuntoon jumpalla jos toisellakin, mutta nykyinen saa jäädä vaihtamatta, Jaguar ei ole sitä sisällyttänyt huolto-ohjelmaan, joten sillä mennään.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja pile »

kissaeläin kirjoitti:
pile kirjoitti:itse vaihdatin laatikkoöljyt omaan http://www.autojakonehuolto.fi heillä siellä kanssa pesulaite.
Mitä laitoit sisään ?
Gulfin öljyt

Gulf ATF MZ
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
XFVesku
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:16 am

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja XFVesku »

Viime viikolla ehdin viimein viedä XF:n automaattilaatikon öljyn vaihtoon. Homma suoritettiin Bosch Car Service Herttoniemessä BG vaihtolaitteella pesuineen ja jälkihoitoaineineen hintaan 250€. Omat öljyt (Red Line D6 ATF pulloissa speksi M 1375.4) oli mukana ja samalla vaihdettiin perä öljyt jotka tuli liikkeen hyllystä, nostaen loppusummaa tuosta ilmoitetusta. Vaihdon jälkeen tein adaptaatioiden nollauksen ja laatikko toimii yhtä hyvin kuin ennenkin, eli vanhat öljyt eivät ilmeisesti vielä olleet ihan kuraa.
Olen edellisten autojeni kohdalla huomannut että vaihto ei ainakaan huononna tilannetta. Mm. vaihtoon viedessäni 460 000 km ajetussa Mersussani vaihdatin automaatin öljyt 120 000 km välein ja laatikko toimi hienosti loppuun asti. Mesellä kuten XF:lläkin vedetään kohtuullisen pitkiä matkoja venetraileria jonka vuoksi pidän laatikon öljyn vaihtoa tarpeellisena.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

XFVesku kirjoitti:Viime viikolla ehdin viimein viedä XF:n automaattilaatikon öljyn vaihtoon. Homma suoritettiin Bosch Car Service Herttoniemessä BG vaihtolaitteella pesuineen ja jälkihoitoaineineen hintaan 250€. Omat öljyt (Red Line D6 ATF pulloissa speksi M 1375.4) oli mukana ja samalla vaihdettiin perä öljyt jotka tuli liikkeen hyllystä, nostaen loppusummaa tuosta ilmoitetusta. Vaihdon jälkeen tein adaptaatioiden nollauksen ja laatikko toimii yhtä hyvin kuin ennenkin, eli vanhat öljyt eivät ilmeisesti vielä olleet ihan kuraa.
Olen edellisten autojeni kohdalla huomannut että vaihto ei ainakaan huononna tilannetta. Mm. vaihtoon viedessäni 460 000 km ajetussa Mersussani vaihdatin automaatin öljyt 120 000 km välein ja laatikko toimi hienosti loppuun asti. Mesellä kuten XF:lläkin vedetään kohtuullisen pitkiä matkoja venetraileria jonka vuoksi pidän laatikon öljyn vaihtoa tarpeellisena.
Sama homma suoritettiin itselle aiemmin samassa paikassa pl tuota jälkihoitoainetta en halunnut sotkea uusiin nesteisiin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mersussa laatikon öljyt kuuluukin huolto-ohjelmaan ensimmäisen kerran 120tkm kohdalla, jonka jälkeen 60tkm välein. Mersussa huomaakin vaihtojen parantuvan kun öljyt vaihtaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Hyvä tietää missä ne XF:n öljyt nyt sitten vaihtuu. Itselle on nou nouta tarjottu muutaman kerran.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Pacer kirjoitti:Hyvä tietää missä ne XF:n öljyt nyt sitten vaihtuu. Itselle on nou nouta tarjottu muutaman kerran.
Luulisi kuitenkin, jos samaa laitetta käyttävät, että olisi osaaminenkin muualla samalla tolalla ja adapterit yms löytyvät?
Hyvä puoli lisänä tuossa Herttoniemen firmassa se, että sallivat nuo omat nesteet, kaikillemei kuulemma käy kutrn tässäkkn ketjussa tullut julki.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Joo, paikka jossa ei onnistunut oli toisella laitteella. Kyselin myös BG-laite paikasta ja sano, että tuo tänne ni katellaan. Ei katella. Mutta nyt siis tietää ja pidän siitä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Jag XF3.0DS -tomaatin öljyt

Viesti Kirjoittaja Pacer »

No niin, nesteet vaihtuivat Herttoniemessä. Auto kulkee vielä, joten kaiketi onnistunut toimenpide. Sisään tuli Red Line ja pohja vaihtui myös. Nollasin adaptaatiot ja alkuun sain pienen lurchin, joka ei tapahtunut jokaisella kerralla. Parinsadan kilsan jälkeen en ole enää havainnut sitä. Ennen vaihtoa ei ollut minkäänlaista lurchia.

Ainoa oikeastaan mihin toivoin apuja, normaalin huoltamisen lisäksi, oli 2-3 välillä tapahtuva muuntimen luisto hitaasti kiihdyttäessä. Tähän ei ainakäan suoraan vielä ole tullut muutosta, mutta tuntuu, että yleisesti latoo aikaisemmin suurempaa ja menee paremmin väännöllä. Voi johtua nollatuista adaptaatioista ja kun lopulliset löytyvät, niin on samanlainen, kuin ennenkin. Huono se ei siis ollut ennenkään. Taulussa on muuten 120 tkm.

Luin muuten jotain vanhaa TM:ää tuossa ja siinä oli pikakoeajo XF facelift AWD ja mainitsivat luistavan muuntimen. Tuo on vielä 8-lovinen, jossa pitäisi olla nopeampi muuntimen lukitus, kuin omassa prefaceliftissä. En ole ikinå verrokiksi ajanut toista kissaa, joten voi olla, että noin se kuluukin luistaa, mutta itse vain tekisin sen toisin. Mites muilla?
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Vastaa Viestiin