XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
pahus, takarenkaiden sisäkulmat molemmista puhki. Oikea jo petti.
Kulmat siis pielessä. Millaiset tuennat takana on mikä on väljä, mitä vaihtamaan..?
Kulmat siis pielessä. Millaiset tuennat takana on mikä on väljä, mitä vaihtamaan..?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
Riittänee kun säädättää kulmat kuntoon.ChiquitaT kirjoitti:pahus, takarenkaiden sisäkulmat molemmista puhki. Oikea jo petti.
Kulmat siis pielessä. Millaiset tuennat takana on mikä on väljä, mitä vaihtamaan..?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
Samalla kannattaa kuitenkin selvittää, tai selvityttää, miksi kulmat ovat pielessä. Joskus rengas voi lopun lähestyessä kuluakin kummallisesti ilman sen suurempaa syytä, mutta tarkistus kannattaa silti etteivät uudet kumit mene hukkaan. Kulmia (huolellisesti) säätäessä pitäisi melkein väkisin huomata jos jossain on väljää.kissaeläin kirjoitti:Riittänee kun säädättää kulmat kuntoon.ChiquitaT kirjoitti:pahus, takarenkaiden sisäkulmat molemmista puhki. Oikea jo petti.
Kulmat siis pielessä. Millaiset tuennat takana on mikä on väljä, mitä vaihtamaan..?
XF:ssä taitaa olla samanlainen tuenta kuin S-Typessä. Siispä kolmiotukivarret alhaalla ja ylhäällä. Lisäksi on raidetanko. Jossakin noista se väljä aika varmasti on, jos sitä on. Muita vaihtoehtoja voisivat olla pyöränlaakeri tai ihan ääritapauksessa takakelkan kannakekumit, mutta se ei varmastikaan ole tässä syynä huomioiden mainittu renkaiden kuluminen sisäkulmilta kummallakin puolella.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
Itsellä myös kului eka rengassetti sisältä huomattavasti enemmän, mutta ei kyllä puhki asti. Onkohan camber tehtaalta jätetty turhan reilulle miinukselle, ehkä käsireltävyyden takia? XF:ssä on korjaamodokumentaation mukaan myös cambersäätö edessä ja takana.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
Kiitti tipseistä.
Menee telakalle ke:na 4-pyöräsuuntaukseen Euromasterille, luulisi että vika löytyy ihan sillä, toivoattan.
Pikku takaisku, kesäkumeja ei sit paikkakunnalla hyllyssä ollutkaan 245/45 - 18 parin päivän toimitus. - Euromaster sai toimittaa ja vaihtaa samalla.
Menee telakalle ke:na 4-pyöräsuuntaukseen Euromasterille, luulisi että vika löytyy ihan sillä, toivoattan.
Pikku takaisku, kesäkumeja ei sit paikkakunnalla hyllyssä ollutkaan 245/45 - 18 parin päivän toimitus. - Euromaster sai toimittaa ja vaihtaa samalla.
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
Asia selvisi Euromasterilla.
Auraus oli varsin paljon pielessä (ve: -10,0 oe: +9,9).
väljiä tukivarsia ei löytynyt.
Auraus oli varsin paljon pielessä (ve: -10,0 oe: +9,9).
väljiä tukivarsia ei löytynyt.
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
Siis vasen etu ja oikea etu? Mutta eikös ongelma ollut takarenkaissa?ChiquitaT kirjoitti:Asia selvisi Euromasterilla.
Auraus oli varsin paljon pielessä (ve: -10,0 oe: +9,9).
Vai onko renkaat vaihdettu eestä taakse?
Köpi
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
Joo ei tuo keula kyllä vaikuta takarenkaisiin. Toiseksi, auraus toisella puolella on samaa luokkaa, kuin haritus toisella puolella, eli ratti vinossa ja yhteissuuntaus oikealla tontilla, toki voi olla hieman pielessä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
2007 S-typessä oli alussa hieman samaa ongelmaa. Siihen taisi olla joku tehtaan bulletin, jossa muokattiin tehtaan ohje-arvoja suuntaukseen. Tämä vähensi sisäreunojen syöntiä takana, mutta ei lopettanut sitä kokonaan. Ensimmäinen sarja oli ensiasennus-Pirellit, toinen sarja Good Year F1, kummatkin koossa 245/40/R18. Nyt alla Nexenit koossa 225/45/R18, jotka eivät ole kuluneet kolmessa kesässä epätasaisesti. Voi siis olla renkaan merkillä ja koollakin jotain tekemistä asian kanssa. Alusta tsekattiin useaan otteeseen, eikä väljää löytynyt.
Re: XF 3.0Ds 2010 rengasrikko
yep, vaihdettu, näin Euromaster päätteli, koska alustavikaa eivät löytäneet.Kopi kirjoitti:Siis vasen etu ja oikea etu? Mutta eikös ongelma ollut takarenkaissa?ChiquitaT kirjoitti:Asia selvisi Euromasterilla.
Auraus oli varsin paljon pielessä (ve: -10,0 oe: +9,9).
Vai onko renkaat vaihdettu eestä taakse?
Köpi
Ja vieläpä kertoi usein tapahtuvan niin, että "alkukuluman saanut rengas häviää sitten yllättäen siellä oikeissa kulmissa olevalla akselilla" (tässä takana)
No ehkäpä, niin. enpä alkanut epäilemään keveria - ammatikseen tekevät kumminkin ja asiallisen oloinen kaveri oli.. nähdään.
Pacerin "ratti vinossa" ei ajossa näkynyt, mutta hiukan itsekin arvelin että tarkoittaako mittaustulos sitä...
Nyt en muista ulkoa muita poikkeamia mutta pöyräsiitrymää oli muutama milli...
Seuraillaan ja ajellaan.